Miten selviän äitiydestä kun vihaan yli kaiken hoploppeja ja sellaisia?
Onko niihin aivan aivan pakko mennä lapsen takia? Vaikka tulisi itse hulluksi niissä muutamassa minuutissa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hoploppihan toimii niin että tyrkkäät lapsen johonkin putkeen ja menet kahvilaan näpräämään av:ta. Mikä tuossa on kamalaa? Kun lapsi lähestyy kouluikää voit ulkoistaa tämän jollekkin kaverin vanhemmalle.
No kai jonkun pitää olla siellä putken luona vahtimassa, että isommat lapset eivät laske lapsen päälle tai sellaista. Ap
Ei siellä voi mitään vahtia. Voi vaan toivoa parasta ja se on istuu sieltä kahvilasta käsin.
Miksi ei voi vahtia? Olen kuullut, että siellä isommat lapset ei yhtään huomioi, että pienemmät ei jäisi jalkoihin. Olen luullut, että siellä on vanhemmat putkien vieressä vahtimassa niiden pienempien turvallisuutta. Ap
Eli sinusta on epämiellyttävää vahtia lastasi? Tämäkö se ongelma on? Et halua tarjota lapsellesi elämyksiä ja virikkeitä, koska niistä on vaivaa sulle, kun joudut huolehtimaan lapsesi turvallisuudesta? No on aika itsekeskeistä.
Ei ole pakko mennä. Me ei käyty kertaakaan lasten kanssa. Osaavat hyppiä ja liikkua ilman Hoploppejakin :D
Jos lapsen harras toive on joskus päästä hoploppiin on mielestäni vanhemman tehtävä se joskus toteuttaa. Se on ihan kohtuullinen toive.
Eikä sinne ole pakko tunkea samaan aikaan kun kaikki muutkin. Me ollaan monesti oltu siellä niin että paikalla on vain muutamia leikkijöitä meidän lisäksi. Arkipäivän aamut ja kauniit kesäpäivät on yleensä sellaisia ettei käyttäjiä ole niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä. Me ei käyty kertaakaan lasten kanssa. Osaavat hyppiä ja liikkua ilman Hoploppejakin :D
Kaikki lapset osaa. Syödäkin voi pelkkää näkkäriä, se täyttää mahan ihan samalla tapaa kuin lämmin ruisleipä.
Uskon että "hoploppi" on tässä termi millä tarkoitetaan yleisesti leikkiympäristöjä, puistoja jne. Kyllähän niissä äiti ja isä joutuvat käymään lapsen ollessa liian pieni menemään niihin itse. Mutta kyllä sen kestää, usko pois. En minäkään ole varsinaisesti mikään puistoäiti, mutta kyllä sen kestää. Nyt lapsi on jo kyllin vanha mennäkseen niihin itse. Puistoäiteily ei tarkoita, että sieltä on pakko ystäviä hankkia. Itselleni se tuntui olevan jonkin asteen kynnys, että en halua olla osa mitään mammayhteisöä. Ei noissa leikkiympäristöissä kukaan kuitenkaan väkisin seuraan tunge. Riittää että vastaa johonkin keskustelunavaukseen kohteliaasti ja jatkaa matkaa vähän sivummalle.
Aloittajalla on ollut sitten vissiin melko helppo vanhemmuus tähän mennessä, jos hoploppi on ongelma.
Oletteko te kovinkin vanhoja miehesi kanssa?
Siltä ainakin kuulostaa. Kannattaa rohkeasti kokeilla jättää se häpeän stigmautumisen pelko kotiin ja antaa mennä! Vihdoin kun on paikkoja, joissa aikuisetkin saavat jättää tylsän asiallisuuden naulakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että "hoploppi" on tässä termi millä tarkoitetaan yleisesti leikkiympäristöjä, puistoja jne. Kyllähän niissä äiti ja isä joutuvat käymään lapsen ollessa liian pieni menemään niihin itse. Mutta kyllä sen kestää, usko pois. En minäkään ole varsinaisesti mikään puistoäiti, mutta kyllä sen kestää. Nyt lapsi on jo kyllin vanha mennäkseen niihin itse. Puistoäiteily ei tarkoita, että sieltä on pakko ystäviä hankkia. Itselleni se tuntui olevan jonkin asteen kynnys, että en halua olla osa mitään mammayhteisöä. Ei noissa leikkiympäristöissä kukaan kuitenkaan väkisin seuraan tunge. Riittää että vastaa johonkin keskustelunavaukseen kohteliaasti ja jatkaa matkaa vähän sivummalle.
Tähän on pakko huomauttaa, että eivät ne toiset äidit kuitenkaan mitään ihmistä kummempia ole, tai enemmän "mammoja" kuin itse on.
Naapurin teinien pääsymaksulla saan hoplop seuraa lapselleni ja sitten pääsen itse lenkille tai kauppaan sillä välin. Suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Onko niihin aivan aivan pakko mennä lapsen takia? Vaikka tulisi itse hulluksi niissä muutamassa minuutissa?
En ole itse koskaan käynyt yhdessäkään Hoplopissa lasten kanssa ja hyvin ollaan pärjätty.
Meille riitti ulkoilut ja puistot.
Linnanmäellä kyllä käytiin.
Niissä liukumäissä ja putkissa voi mennä itsekin. Ja pitääkin mennä, jos lapsi on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Ei hoplopeissa ole pakko käydä. Itekkään en ole omaani vienyt, keksin sille rahalle muutakin käyttöä. Mutta mitä "sen sellaiset" pitää sisällään? Huvipuistot, leikkipuistot, kylpylät, rosso?
Rosso on ok, jos lapsi haluaa, mutta mieluummin vien lapsen johonkin parempaan ravintolaan. Huvipuistot on ihan kivoja ja sellaisiin mennään kyllä. Kylpylät on ihan hirveitä, en pysty menemään. Leikkipuistot on "pakollinen paha". Hoplopinsensellaisilla tarkoitin lähinnä noita "sisäpeuhupuistoja", joissa on kova meteli, kerralla hirveästi aivan villiintyneitä lapsia ja jotain muovisia temppuratoja, joihin hukkaa lapsensa eikä turvallisuudesta ole mitään takuita, ja sitten kun parhaansa siinä yrittäisi kestää niin korviahuumaava meteli saa aikaiseksi kammottavan päänsäryn. Kivittäkää vain, olen uraäiti, joka vie lapsensa museoihin, omatoimimatkoille, vaeltamaan Lappiin ja kuutamouinnille vaikka. Ap
Miten tuo uraäitiys nyt tähän liittyy? Ennemminkin sanoisin, että olet introvertti, joka ei halua lapsensa vuoksi mennä pois mukavuusalueeltaan. Eikä tovi tarvikkaan mennä. En mä itsekään niissä viihdy (ja olen kyllä uraäiti :), mutta kestän sen pari tuntia silloin tällöin. Palkintona on posket punaisena ja silmät hehkuvina innoissaan oleva lapsi, joka vielä monta viikkoa muistelee miten kivaa oli :). Eikä tämä vaihe montaa vuotta kestä, kohta mennään jo ilman äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Lovebotti kirjoitti:
Minä rakastan hoploppia. Lapset leikkivät suljetulla turvallisella alueella. Minä voin istua kahvikupin ääressä ja räplätä kannykkääni ihan rauhassa ja sanoa olleeni koko päivän lasten kanssa hoplopissa.
Minkä ikäisiä lapsesi on, kun uskallat antaa heidän yksin siellä olla? Ap
En ole tuo, keneltä kysyit, mutta siinä iässä kun lapsesi osaa pyytää päästä hoploppiin tms., lienee hän jo sen ikäinen, että hänen voi antaa olla siellä yksinään. Tai kaverin kanssa. Sitä kahvilaa pitänee kuitenkin sen aikaa sietää, mutta itse ainakin olen joskus istunut Hoplopissa sohvalla kirjaa lukien.
Hoplop on siinä mielessä kiva että pakollista small talkkia ei muiden vanhempien kanssa tarvitse harrastaa, vaan voit kiipeillä ja pomppia ja laskea oman lapsen mukana.
Hiekkalaatikolla on aina typerä olo kun lapset leikkii rauhassa ja sit toisilleen tuntemattomat vanhemmat seisoo hiljaa metrin päässä toisistaan.... jopa 30 min 😒 Pakkohan siinä on sana tai toinen keksiä vaihdettavaksi yleensä.
Useimmat meistä ovat kasvattaneet lapsensa aikuisiksi käymättä kertaakaan hoplopissa. Niitä ei nimittäin ollut vielä silloin,kun lapsemme olivat pieniä. Olemme jopa selvinneet ilman huvipuistokäyntejä, mutta sirkuksessa ja kiertävässä tivolissa olemme sentään käyneet, ja kylpylöissä.
Näin kaukana maalla, jossa lastenkin huvia oli rapakoissa räpiminen, risumajojen rakentaminen ym.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat meistä ovat kasvattaneet lapsensa aikuisiksi käymättä kertaakaan hoplopissa. Niitä ei nimittäin ollut vielä silloin,kun lapsemme olivat pieniä. Olemme jopa selvinneet ilman huvipuistokäyntejä, mutta sirkuksessa ja kiertävässä tivolissa olemme sentään käyneet, ja kylpylöissä.
Näin kaukana maalla, jossa lastenkin huvia oli rapakoissa räpiminen, risumajojen rakentaminen ym.
Eikai kukaan kuvittelekkaan ettei lapset selviä hengissä ilman hoploppeja. Mitä ei ole ei voi kaivata. Mutta mieti jos sulta lapsuudessa olisi evätty se kiertävä sirkus, vaikka kaikki kaverit pääsi? Kiertäviä sirkuksia ei juurikaan enää ole ja ainakaan eläin-sellaiset ei ole eettisiä. Nykypäivänä sen sijaan on mm. nämä hoplopit. Maailma muuttuu.
Mun 14-vuotias on kasvanut oikein hienosti teini-ikään lähes ilman hoploppeja. Olisiko reilut 5 kertaa elämänsä aikana käynyt tuollaisissa, joista ainakin yksi kerta on ollut kaverisynttärit (vanhemmat ei mukana), yksi laskettelukeskuksen ohjattua lastentoimintaa (vanhemmat ei mukana) ja yhden kerran tädin kanssa.