Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviän äitiydestä kun vihaan yli kaiken hoploppeja ja sellaisia?

Vierailija
01.01.2019 |

Onko niihin aivan aivan pakko mennä lapsen takia? Vaikka tulisi itse hulluksi niissä muutamassa minuutissa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niihin voi lähettää lapsen isänsä kanssa.

Vierailija
2/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä, toisaalta lapsen isäkin voi viedä lapsen hoploppiin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joskus saat lapsia, niin sulle todennäköisesti tapahtuu sellainen asia, että et määrittelekään asioita sen kautta, mikä on just nyt sulle kauheinta tai ihaninta. Se voi tuntua omituiselta, kun joku sen näin sanoo, mutta se on tunteena ihan helpottavakin. Ei tarvitse koko ajan miettiä, että miten MÄ nyt tähän reagoin ja miltä tää nyt MUSTA tuntuu, ja mitä noi MUSTA ajattelee. Ei tarvitse mennä Hoploppiin, mutta todennäköisesti se ei tunnu susta pahalta siinä vaiheessa, kun se on ajankohtaista.

Vierailija
4/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös lapsen isä vihaa niitä ja sanoo, että ei suostu menemään. Olen jo kysellyt muutamalta sukulaiselta, että voisiko he viedä lapseni maksua vastaan hoploppiin muutaman kerran, mutta eivät olleet oikein innoissaan ideasta. Ap

Vierailija
5/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoltapa kuulostaa, jos tuo on suurin haasteesi äitiydessä. En ole itsekään käynyt lapsena Hoplopissa tai vastaavassa, joten ainakin oma äitini selvisi äitiydestä ilman Hoploppia.

Vierailija
6/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt joskus saat lapsia, niin sulle todennäköisesti tapahtuu sellainen asia, että et määrittelekään asioita sen kautta, mikä on just nyt sulle kauheinta tai ihaninta. Se voi tuntua omituiselta, kun joku sen näin sanoo, mutta se on tunteena ihan helpottavakin. Ei tarvitse koko ajan miettiä, että miten MÄ nyt tähän reagoin ja miltä tää nyt MUSTA tuntuu, ja mitä noi MUSTA ajattelee. Ei tarvitse mennä Hoploppiin, mutta todennäköisesti se ei tunnu susta pahalta siinä vaiheessa, kun se on ajankohtaista.

Minulla on lapsia. Ennen lapsia en edes miettinyt hoploppeja. Ap

Vierailija
7/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoltapa kuulostaa, jos tuo on suurin haasteesi äitiydessä. En ole itsekään käynyt lapsena Hoplopissa tai vastaavassa, joten ainakin oma äitini selvisi äitiydestä ilman Hoploppia.

Minun ja sinun lapsuudessa ei tainnut olla hoploppeja, ei ainakaan niin, että "kaikki" lapsen kaverit "aina" pääsi niihin. Ap

Vierailija
8/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee eniten sinua, ei hoploppia.

Vierailija
9/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sinne isän tai muun läheisen (kummi/täti/setä) kanssa. Problem solved :)

Vierailija
10/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lapsen isä vihaa niitä ja sanoo, että ei suostu menemään. Olen jo kysellyt muutamalta sukulaiselta, että voisiko he viedä lapseni maksua vastaan hoploppiin muutaman kerran, mutta eivät olleet oikein innoissaan ideasta. Ap

On teillä ongelma. Älkää sitten menkö sinne hoploppiin ikinä, sitten kun kersa on tarpeeksi iso menemään ilman vanhempia niin sitten annatte mennä. Tai voi joskus päästä kavereitten kanssa jos kaverin vanhempi on vahtimassa.

Vierailija
11/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hoploppihan toimii niin että tyrkkäät lapsen johonkin putkeen ja menet kahvilaan näpräämään av:ta. Mikä tuossa on kamalaa? Kun lapsi lähestyy kouluikää voit ulkoistaa tämän jollekkin kaverin vanhemmalle.

Vierailija
12/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hoploppihan toimii niin että tyrkkäät lapsen johonkin putkeen ja menet kahvilaan näpräämään av:ta. Mikä tuossa on kamalaa? Kun lapsi lähestyy kouluikää voit ulkoistaa tämän jollekkin kaverin vanhemmalle.

No kai jonkun pitää olla siellä putken luona vahtimassa, että isommat lapset eivät laske lapsen päälle tai sellaista. Ap

Vierailija
13/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai jonkun pitää olla siellä putken luona vahtimassa, että isommat lapset eivät laske lapsen päälle tai sellaista. Ap

Ei siellä voi mitään vahtia. Voi vaan toivoa parasta ja se on istuu sieltä kahvilasta käsin.

Vierailija
14/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä voi mitään vahtia. Voi vaan toivoa parasta ja se on istuu sieltä kahvilasta käsin.

Miksi ei voi vahtia? Olen kuullut, että siellä isommat lapset ei yhtään huomioi, että pienemmät ei jäisi jalkoihin. Olen luullut, että siellä on vanhemmat putkien vieressä vahtimassa niiden pienempien turvallisuutta. Ap

Vierailija
15/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan, KUKAAN, aikuinen ei sinne itsensä iloksi mene. Jätä sä käymättä kokonaan, et liene ainoa.

Vierailija
16/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole ikinä edes käynyt hoplopissa??

Vierailija
17/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on just parhaita paikkoja levätä itse. Lapselta vaatteet veks ja ”pidä hauskaa”, sitten itse johonkin istuskelemaan. Välillä vilkuttelet sieltä jostain lapselle. Kaveri kannattaa olla mukana ettei tarvitse itse leikittää.

Just tänään oltiin 3v:n kanssa, oli mahtavaa.

Vierailija
18/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa suuri osa lapsista on kasvanut ihan täyspäisiksi ilman mitään hoploppeja tai vesipuistoja. Älä siitä huolehdi. Lähde siitä, mitä asioita sinä haluat tehdä, missä käydä, mikä riittää sinulle mukavaan ilon tuottamiseen ja ota niihin lapsi mukaan tilanteen toki huomioiden. On kirjastoja, kuntopolkuja, kavereita, kahviloita, uimahalleja, käsityökerhoja, taidemuseoita tai vain kodissa arjen askareet ja kunnon sohva, jossa oleskella lapsi kainalossa.

Vierailija
19/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole ihan pientä lasta muutenkaan pakko viedä. Lapsi nauttii ihan yhtä paljon kotitouhuista, tavallisista leikkipuistoista ja vaikka metsäretken ihmeistä. Sitten kun on isompi, niin pääsee sinne varmaan kaverisynttäreillä ym. Tai joku kaverin vanhempi voi viedä. Usko pois, ei lapsi jää mistään paitsi.

Vierailija
20/57 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Hoplopeissa yleensä ihan kivaa. Mennään vähän hiljaisempana aikana, jolloin trampoliinilla pääsee aikuinenkin hyppimään. Verkkarit päälle ja yleensä pompitaan puoli tuntia ja sitten kiipeillään lapsen kanssa. Käy ihan kuntoilusta, kun konttaa, kumartelee ja kiipeilee mukana.