Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita uravanhempien lapsia?

Vierailija
01.01.2019 |

Onko täällä muita joiden vanhemmat laittoivat oman uransa lapsiensa edelle?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemapani eivät onneksi olleet. En kyllä ymmärrä miksi niitä lapsia pitää hankkia jos haluaa keskittyä uraansa.

Vierailija
2/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uravanhempien lapsi. Olihan se aina surullista kun tiesi että tulen aina toisena enkä ensimmäisenä. Toisaalta minulta ei puuttunut lapsena mitään muuta kuin läsnä olevat vanhemmat..

Vierailija
4/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä muka on joku ura?

Suurin osa meistä tekee yksinkertaisesti töitä.

Vierailija
5/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina muuten miettinyt että jos vanhemmat ovat tuollaisia niin kuka ne lapset hoitaa? Onko teillä ollut joku kodinhoitaja?

Vierailija
6/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on uralla ja työnteolla?

Vierailija
7/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

Sori mutta on meitä akateemikkoja myös. Kuukausipalkka 7000€ , ei siinä kauheesti kerkee lapsia hoitelemaan mutta onneksi on isovanhemmat

Vierailija
8/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on uralla ja työnteolla?

Ei varmaan mitää, mutta ap varmaan tarkoitti vanhempia joiden elämä on työnteko

Vierailija
9/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te valitatte? Kyllä se vanhempien työnteko näkyy perinnössä.

Vierailija
10/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

Sori mutta on meitä akateemikkoja myös. Kuukausipalkka 7000€ , ei siinä kauheesti kerkee lapsia hoitelemaan mutta onneksi on isovanhemmat

Tienaan tuota enemmän ja olen kyllä tehnyt kaksi lasta. En ole mikään skateemikko ja mulla ei ole siivoojia tai muitakaan palvelijoita.

Vierailija
11/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

Tirsk, ei taida Suomen akateemikoilla olla pieniä lapsia kun ovat kaikki iäkkäitä.

Akateemikkoja on vain tusina muutenkin. Kirjoittaja tuskin kuuluu heidän harvalukuiseen joukkoon.

Vierailija
12/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

Tienaan tuota enemmän ja olen kyllä tehnyt kaksi lasta. En ole mikään skateemikko ja mulla ei ole siivoojia tai muitakaan palvelijoita.

Älä valehtele.

Vierailija
13/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

En tiennytkään että akateemikko on synonyymi huonolle vanhemmalle.

Vierailija
14/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyivät kyllä uriinsa molemmat, mutta eivät laittaneet niitä lasten edelle. Äiti ei ollut koskaan iltaisin töissä ja viikonloputkin olivat aina meidän kanssa.

Isä oli pitkään viikot poissa ja vain viikonloput kotona (asuttiin pohjoisessa ja isän työ etelässä), mutta vaikka se oli ikävää niin me lapset ymmärrettiin että isän oli pakko tehdä niin elantomme eteen. Emme siis kokeneet että isä laittoi uransa meidän edelle. Varmasti vanhemmat osasivat viestiä tämän meille oikein, surkutteleva ja asiasta motkottava äiti olisi ehkä saanut tilanteen näyttäytymään ihan toisessa valossa.

Panostettiin sitten tosi paljon viikonloppuihin ja lomiin, jolloin harrastettiin yhdessä ja matkusteltiin paljon. Kivaa oli.

Nyt olemme itse uravanhemmat, mies usein työreissuissa, mutta toteutamme samaa mallia. Itse en ole ikinä iltaisin töissä, vaan puuhailen lasten kanssa.

En näkisi, että itse ura on ongelma, vaan se miten paljon on aidosti läsnä ja välittää. Yhtälailla se "uraa tekemätön" mutta kolmivuorotyötä elantonsa eteen tekevä siivoojavanhempi voi olla liian väsynyt ollakseen riittävästi läsnä (ja jopa ajallisesti enemmän poissa kotoa kuin uravanhempi, jos tekee vaikka ylitöitä tienatakseen enemmän!), tai muuten vain välinpitämätön.

Vierailija
15/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 on esim. keskipalkka yksityisen sektorin lääkäreillä säännöllisestä päivätyöstä.

Vierailija
16/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat olivat työnarkomaaneja. Se kyllä näkyy nykyään meidän väleissäkin. Lapsena suoraan sanottuna asuin isovanhempieni luona ja he ovat minulle enemmän vanhempia kuin oikeat vanhempani.

Vierailija
17/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla keskijohto tienaa 6500-7000 euroa kuussa. Kaikilla taitaa olla lapsia. Mistä tulee käsitys, että hyvin tienaavat on aina töissä?

Vierailija
18/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 70-luvun avainkaulalapsi.

Kesät mummin ja vaarin kanssa mökillä, joista vaari oli kyllä "uravaari", lääkäri joka kävi mökiltä pitämässä vastaanottoa Helsingissä. Mummi oli kotirouva.

Ihan mielettömät kesät ja se avainkaula-arki, mentiin kirkonrottaa ja kymmenen tikkua laudalla. Pihan mummot istuivat penkillä kutomassa ja pitivät tarvittaessa jöötä.

Vierailija
19/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellä muka on joku ura?

Ura on käsittääkseni sellainen, että ollaan tietyllä alalla ja halutaan kehittyä, vaihdetaan työtehtäviä, tavoitellaan vastuullisempia ja parempia paikkoja jne. Sitten jos tekee vain yksinkertaisesti töitä, niin sitten tekee vain töitä eikä se merkitse itselle muuta kuin kassavirtaa. Uran tekemisen ymmärrän siten, että kokee jotain intohimoa omaa juttuaan kohtaan ja haluaa tavoitella korkeammalle.

Vierailija
20/29 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla keskijohto tienaa 6500-7000 euroa kuussa. Kaikilla taitaa olla lapsia. Mistä tulee käsitys, että hyvin tienaavat on aina töissä?

Mietin just samaa. Itsekin tienaan juuri tuon verran keskijohdossa, ja ihan normaalia toimistotyöaikaa teen. Millä tavoin olen huonompi vanhempi kuin vaikka matalapalkka-alalla vuorotyötä tekevä vanhempi? Pelkästään siksi että nautin työstäni, haluan kehittyä, haluan ottaa vastuuta? Pitäisikö minun pitää työtä vain pakollisena pahana, jotta voisin olla täysillä äiti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi