Paljonko muilla sinkuilla menee ruokaan kuukaudessa?
Mulla meni joulukuussa vajaa 400, mutta ostin kaikki jouluruoat ja herkut myös kestitsemilleni vieraille. Normikuussa menee 200 - 300, ja mietin, onko se paljon. En ole kauhean suunnitelmallinen ruoan suhteen.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
n. 10€ per päivä. En osaa laskea paljonko se tekee kuukaudessa. Hygieniatarvikkeita ja vaatteita en syö. Näihin menee erikseen rahaa.
Olet vajaaälyinen. IMHO, valitettavasti.
Miten pärjää elämässä ihminen joka ei osaa laskea 10x30? Onko muita?
Laitospaikka? Henkilökohtainen avustaja? Holhooja?
Riippuu vammaisuuden asteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
n. 10€ per päivä. En osaa laskea paljonko se tekee kuukaudessa. Hygieniatarvikkeita ja vaatteita en syö. Näihin menee erikseen rahaa.
Ihan hyvin pärjää kun on varakas, ei mitään vaikeuksia.
Alle 300€ kuukaudessa.
M32 sinkku
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Mikä on IMHO? Ihan uusi sana minulle.
In My Humble/Honest Opinion
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Ei kyllä kauaa pysy varakkaana. Varat ohjautuvat "ystäville".
Veikkaisin että 550 per kk. Yksi syy on se että sinkkuna ei vain viitsi venyttää penniä. Perheellisen on pakko. Jos perheellinen ei ole tarkka ruoassa niin pikkuhiljaa tulee noutaja. Ja siksi mulla menee paljon kun työpaikkalounas on must ja sitten kotona kunnon raaka-aineet ja kala ovat todella kalliita.
Ei paperi, ei mene raha, ole kelatili
Käyn kahdesti kuussa kaupassa, teen useamman päivän ruokia ja pakastan osan. Kauppaan menee max. 120€ kuussa, tässä tosin mukana myös muut kuten vessapaperit, pesuaineet yms. Eritellyt en ole, mutta ruuan osuus tuosta varmaan satasen.
Lisäksi kerran / kaksi kertaa kuussa syön ravintolassa, siihen meneekin sitten vähintään se satku kerralla :D
Noin 300 €. Teen ruoat itse, syön monipuolisesti ja herkuttelen kohtuudella.
Me annetaan meidän opiskelijalle 220€/kk ruokarahaa ja olen miettinyt onko tuo sopivasti vai vähän alakanttiin. Aloitettiin 250 eurolla mutta lapsi oli sitä mieltä, että se on liikaa. Toisaalta tuo 220€ ei meinaa aina riittää. Voisi varmaan syödä vähän halvemmallakin, mutta toisaalta en halua että menee ihan ankeutuksen puolelle. Hän syö päivittäin edullisen opiskelijalounaan jolla saa vähän paikattua, jos kotiruoka jää liian yksipuoliseksi (=ei jaksa tehdä aina salaattia) ja toisaalta kerran tai pari kuussa käy jossain pikaruokapaikassa tai nepalilaisessa.
350€ meni ainakin joulukuussa, jolloin mukana oli myös kodin taloustavaroita, herkkuja ym. normaalia enemmän. Veikkaisin, että 300€ liikutaan normaalisti ja osa menee poikaystävän suihin aina kun siellä vierailen. Syön aika paljon valmisruokia töissä, siinä ois ehdoton säästöpaikka.
Vähän vajaat 200 euroa kuukaudessa menee kasvispohjaiseen ruokaani. Syön arkena pitkälti samoja ruokia jotka teen valmiiksi jääkaappiin. Viikonloppuna rennompi ateria kuten itse tehty hampurilainen ja ranskalaisia tai carbonaraa, mutta ei muita herkkuja. Ennen söin mitä teki mieli, mutta ei se johda kuin lihavuuteen ja rahanmenoon (omalla kohdallani).
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Ei kyllä kauaa pysy varakkaana. Varat ohjautuvat "ystäville".
No kiva kuulla että huolehdit minusta. Ei minulla montaa kaveria ole. He kyllä tienaavat ihan itse rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n-25 kirjoitti:
Tarkista nyt aluksi montako päivää on tammi- ja helmikuussa.
N 300e menee ruokakauppaan kuukaudessa. Sisältää joitain hygieniatuotteita, pesuaineita ja alkoholia. Tämän lisäksi käyn välillä ulkona syömässä, mutta muuten lähes kaiken ruoan teen itse.
Ruokaostoksiin menee 100-120 euroa kuussa. Ulkona syömisiin jne menee muutamia kymppejä. Eli yhteensä alle 150 euroa kuussa.
Mikä on IMHO? Ihan uusi sana minulle.