Siivosin vaatekaapia ja sovitin huvikseni viime kesänä ostettuja sortseja. YHDETKÄÄN EIVÄT MENNEET KUNNOLLA JALKAAN TAI KIINNI!
Olen omenalihava, mutta en silti tajua miten olen voinut paisua noin. Voisiko osa olla turvotusta, kun vatsassa tuntuu kuin viisi vauvaa potkisi. Itse asiassa pelkäsi jo olevani raskaana, ennenkuin menkat alkoi... Ja loppui eli menkkaturvotusta tämä ei ole. Vituttaa. Vaaàlle en uskalla nousta, varmaan räjähtäisi ! Sen tiedän, että kesällä painoin 65/66kg.
Kommentit (4)
Noin se menee. Itse huomasin pikku hiljaa, että kaapissa olevat vaatteet eivät mahdu päälle. Kumma miten kutistuvat pesussa. Siirryin käyttämään trikoomekkoja. Ajattelin, että pari kiloa on tullut ylimääräistä. Sitten näin kuvan itsestäni ja olikin aika pulleassa kunnossa. Kävin vaa'alla ja painoinkin 68 kg, kun oma arvioni oli noin 62 kiloa. Olen 160 cm. Tämä oli viime syksynä ja nyt paino on laskenut 60 kiloon. Vielä 5 kg ylimääräistä jäljellä. Tsemppiä.
Kannattaa siinä vaa'alla nyt vaan käydä, vaikka kuinka hirvittäisi.
Noin se paino nousee, kun pikkuhiljaa tulee aina lisää. Sitten ostetaan hieman isompia vaatteita, eikä mietitä enää asiaa.
Kannattaa nyt ottaa itseään niskasta kiinni, kun tilanne ei vielä niin paha ole.
Kannattaa käydä vaa'alla. Tiedät sitten ainakin että mikä on tilanne.
Ylimääräiset kilot on helpompi pudottaa silloin kun niitä on kaksi, ei kaksikymmentä. Itsekin olen omenalihavuuteen taipuvainen, joten jos jotain tulee, se tulee vatsaan. Vatsa saattaa siis olla kuin pallo heti rintojen alareunasta lähtien :/
Jos lihon, niin minusta tulee keskivartalomöhkäle, muut osat kropasta pysyvät samankokoisina.
Ei auta muu kuin ottaa niskasta kiinni ja potkaista perseelle. Liikkua vähän enemmän, syödä terveellisemmin ja vähemmän. Itselläni tapana käydä reipas kävely/hölkkälenkki päivittäin tuolloin, se on hyvä tapa kohottaa kuntoa, pysyä pois jääkaapilta, ja saada aineenvaihdutaan vauhtia. Eli reipasta kävelyä ja pätkittäin hölkkää vähintään puoli tuntia, yleensä n. 45 min, joskus jopa 1,5 h.
Ruokavalion vaihdan terveellisemmäksi, eli ei vehnää, perunaa, makaroonia, riisiä tms. Leipää syön, mutta vain 100 % ruista. Karkkia en syö, vaan hedelmiä. Mussutan rusinoita+pähkinöitä jos on aivan kamala karkin himo. Jos haluan mussuttaaa jotain dipin kanssa, pilkon kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia, paprikaa jne.
Ja minullakin on parit housut joiden avulla pysyn kärryillä sitä onko vyötärö paisunut, ja milloin on päästy taas siihen tilanteeseen että kilot on saatu pois. Vaaka toki auttaa myös, mutta vaatteiden istuvuudesta näkee tulokset jotenkin paljon paremmin.
Nyt vain tsemppiä, älä päästä itseäsi lihomaan enempää, vaan tee ryhtiliike! Kun saat ylimmäräiset kilot pois, olet tyytyväinen. Lopulta ne lähtevät hyvinkin helposti :)
Ja minulla oli kilpirauhasen vajaatoiminta 10 vuotta enenn kuin lääkityksen sain, joten sitäkään ei voi tekosyynä käyttää ;) Ja ihan yhtä lailla onnistun välillä lihomaan ja laihtumaan nytkin, joten en minä pelkästään kilpparivajauksen vuoksi paisu, enkä laihdu vain siksi että lääkitys on kohdallaan. Se on vain hyvin yleinen tekosyy läskipalleroilla.
Tiedän tunteen. Vielä kesällä painoin 58kg, sitten lopetin tupakoinnin ja aloitin e-pillerit. Äsken kävin puntarissa ja painoa nyt 66.7! Huhhuh