Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen

Vierailija
01.01.2019 |

Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.

Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987

Kommentit (544)

Vierailija
221/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Suomessa on nuoria jotka eivät ole koskaan edes matkustaneet junalla. Jos mun ois 15 vuotiaana löytää oikeaan koneeseen yksin niin huhhuh. Varmaan homma ois tyssänny jo matkatavaroiden jättämiseen.

Mitä ihmeen mystiikkaa liittyy vielä tänä päivänä lentokenttiin ja lentomatkustamiseen? 

Jos osaa mennä naapuriin eksymättä, pärjää lentokentälläkin. Siellä on NIIN selkeät opasteet kaikkialle. 

Just just, itse en ainakaan lastani laittaisi ekaa kertaa yksin Alicanten kentälle ja selviytymään yksin. Jotkut haluaa lapselleen turvallisuutta ja jos sitä ostaa kiin pitää myös saada.

Vierailija
222/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 15-vuotiaan pitäisi jo itse pärjätä. Mutta jos ei jostain syystä pärjää (vaikea lukea karttaa, ei puhu englantia, tosi ujo) niin äidiltä vastuutonta antaa matkustaa yksin. Toki saattopalvelun kuuluisi toimia jos niin luvataan, mutta aina silloin tällöin tulee vastoinkäymisiä ja hommat ei mene niinkuin toivoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen lapsen toimitti kentälle Alicantessa? Kenttä itsessään näyttää kartoissa hyvin yksinkertaiselta, että ei olis varmaan ollut vaikeaa vähän näyttää oikeaan suuntaan ennen turvatarkastusta.

Miksi hän olisi lähettänyt lapsen portille, jos saattopalvelun oli tulossa hakemaan lapsen?

Saattopalvelun kuuluu ruuat ja tietyt paikat koneessa. Silloin tuskin kukaan pakkaa eväitä mukaan, koska omat lapset ovat saaneet ruokien lisäksi tekemistä ja myyntikärrystä karkkia ja limua.

Itse maksan saattopalvelun, koska siinä on etuoikeuksia. Vähän kuin ykkösluokanlippu. Todellakin antaisin palautetta , vaikka lapsi osaa itsekin hoitaa lentokenttämuodollisuudet.

Onko saattohoitopalvelija kentällä kyltin kanssa jossa lennon numero ja tytön nimi etunimineen ja määränpää Finland?? Tyttö ei vaan oo huomannut ja tuli paniikki. 15 v saa jo suun auki ja menee takas finnairin tiskille ja kuulostelee jos on muitakin suomalaisia ja sanoo että hän ei osaa. Saako liittyä seuraan. Siellä nimittäin on suomalaisia.

Saattopalvelu ei toimi noin, vaan esim. määräpäässä lentoemäntä saattaa lapsen lentokentän työntekijälle, joka taas saattaa lapsen ja luovuttaa hänet vain papereihin merkitylle vastaanottajalle.

Vierailija
224/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä 15-vuotiaan pitäisi jo itse pärjätä. Mutta jos ei jostain syystä pärjää (vaikea lukea karttaa, ei puhu englantia, tosi ujo) niin äidiltä vastuutonta antaa matkustaa yksin. Toki saattopalvelun kuuluisi toimia jos niin luvataan, mutta aina silloin tällöin tulee vastoinkäymisiä ja hommat ei mene niinkuin toivoisi.

Oliha tuo pärjännyt! Löysi portille ja pääsi kotiin, mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Vierailija
225/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitti tuskin on, selvisimmekö me joskus kivikaudella matkalla, kaverin kanssa ja aikana, jolloin lentomatkustajia oli kolmasosa nykyisestä ja lentokentällä noin kymmenen porttia...

Ja se, pärjääkö vähän matkustanut 15 -vuotias yksin kentällä, kun hätääntyy ja hämmentyy siitä, että sovittu ihminen ei olekaan vastassa.

Suunnitelmien muutos ja outo ympäristö hämmentävät helposti aikuistakin, saati lasta.

Sitä paitsi kun Finnair myy kumminkin 40-120 eurolla per suunta tuota palvelua, sen pitää myös toimia!

Toinen juttu sitten on, että iltapäivälehtien tapa tehdä juttua kaikenlaisista kuluttajariidoista on nolo.

Olen itse toimittaja (ollut jo kolmekymmentä vuotta), enkä ikinä kehtaisi tehdä omista kuluttajaongelmistani juttuja. En tajua ihmisiä, jotka eivät kykene soittamaan tavanomaista asiakaspalautetta, mutta sen sijaan kyllä kärkkäästi ilmiantavat palveluntarjoajan medialle....

Vierailija
226/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siitähän tämä juttu juuri kertoo, homma ei toiminut!

Vierailija
227/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poitti tuskin on, selvisimmekö me joskus kivikaudella matkalla, kaverin kanssa ja aikana, jolloin lentomatkustajia oli kolmasosa nykyisestä ja lentokentällä noin kymmenen porttia...

Ja se, pärjääkö vähän matkustanut 15 -vuotias yksin kentällä, kun hätääntyy ja hämmentyy siitä, että sovittu ihminen ei olekaan vastassa.

Suunnitelmien muutos ja outo ympäristö hämmentävät helposti aikuistakin, saati lasta.

Sitä paitsi kun Finnair myy kumminkin 40-120 eurolla per suunta tuota palvelua, sen pitää myös toimia!

Toinen juttu sitten on, että iltapäivälehtien tapa tehdä juttua kaikenlaisista kuluttajariidoista on nolo.

Olen itse toimittaja (ollut jo kolmekymmentä vuotta), enkä ikinä kehtaisi tehdä omista kuluttajaongelmistani juttuja. En tajua ihmisiä, jotka eivät kykene soittamaan tavanomaista asiakaspalautetta, mutta sen sijaan kyllä kärkkäästi ilmiantavat palveluntarjoajan medialle....

Jaa mun mielestä on hyvä että huonot kokemukset tuodaan julkisuuteen. Itsekkin tuota plvelua monesti käyttänyt ja luottanut siihen että Finnair (minun silmissäni luotettava yhtiö) hoitaa hommansa. Onneksi minun kohdallani näin on ollut.

Vierailija
228/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En välttämättä löytäisi minäkään, kun en ole ikinä edes lentokentällä käynyt.

Meinaatko, että lentokenttä on joku labyrintti, jossa on piilotettuja huoneita?

Useimmat lentokentät on täynnä erilaisia 22B ja 36C -vaihtoehtoja, jotka ei yllättäen ole lähelläkään portteja 22 tai 36.

Kyllä isoilla kentillä pitää paljonkin matkustaneen olla tarkkana, että löytää oikean portin. En ihmettele ollenkaan 15 v paniikkia yksikseen vilkkaalla kentällä.

Ja jos palvelu oli kuitenkin ostettu ja maksettu etukäteen!

Vierailija
229/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku siinä meni vikaan jos äidille soitti paniikissa ja asiasta tehtiin lehteen juttu. Ei tää kyllä mikään selviytymistarina ollut.

Vierailija
230/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin 16v. ihan yksin vaihto-oppilaaksi.

Miten tuo lapsi selviää muuten kaupungilla, onko saattajat mukana?

Ihme kitinää.

"Tuo lapsi" löysi itse lähtöportin.

Mutta hänelle oli ostettu tietty palvelu, jota hän ei sitten saanut.

Kyllä minäkin ostan matkalle ylimääräisiä palveluita, jotka  ievät sisälly matkan hintaan. Olisin aika harmissani sekä nälkäinen, jos en saisi esim. varaamaani ja etukäteen maksamaani ateriaa.

No olishan sun silloin pitänyt osata itsekin kokata siellä koneessa! Minäkin jo 8-vuotiaana osasin puuroa keittää ja munakkaan paistaa, ja idioottikin osaa voileivän tehdä! 

Hyvä tietää. Seuraavalle matkalle otan varmuuden vuoksi käsimatkatavaroihin primuksen ja kauraryynit. - Mutta kun tulitikkuja ei kai saa viedä matkustamoon?

Syö ennen lähtöä hyvin niin hyvin voi olla ilman ruokaa muutaman tunnin. Koneessa saa purtavaa.

Vierailija
231/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siitähän tämä juttu juuri kertoo, homma ei toiminut!

Ei toiminut ei. Miksi ylitti uutiskynnyksen? Todellista vaaraa ei ollut, ainoastaan vastuuton äiti, avuton tytär ja finnairin huono asiakaspalvelu.

Vierailija
232/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori laitetaan hehtaarihalliin ulkomailla joka on täynnä ihmisiä juoksemassa sinne tänne.

Ymmärrän kyllä täysin että siinä on vähän hämmentynyt kun yhtäkkiä joutuu tähän tilanteeseen, toki ymmärrän myös sen että av-mammat ei aina tajua mistä oli kyse😂

Vierailija
233/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi "lapsi" nyt avuton, ei sitä voi kukaan kieltää. Jos ton ikäinen yksin matkustaa, pitäisi osata lukea lähtöporttien numerotkin.

Kannattaa sunkin harjotella luetun ymmärtämistä. Lapsi oli ihan itse löytänyt portille, mutta kai siinä nyt hätääntyy vähän kun on oudossa paikassa ja ei heti tiedä minne mennä ja tilanne tulee yhtäkkiä.

Oon itsekkin ollut vähän pulassa lentokentällä kun portti vaihtui ihan toiseen päähän ja aikaa ei ollut paljon ja ihmisiä vilisi ympärillä ja ekaa kertaa kyseisellä kentällä.

Ymmärrän täysin että pelästyy.

Finnairin tiskillä on myös suomalaisia matkustajia. Olis kysynyt joltain että saako seuraan liittyä kun en osaa mennä lähtöportille.

Vierailija
234/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni osasi jo taaperona kävellä oikealle lähtöportille. Hänhän oppi ja vauvana kävelemään ja puhumaan sujuvasti englantia, joka on hänen kolmas kielensä. Nyt hän on kolmevuotias ja matkusti viettämään uutta vuotta New Yorkiin ihan yksin. Ei tarvittu mitään noloja saattajapalveluita. Miten teidän lapset ei osaa haha!!!!!11

Oikeesti nyt ihmiset. Se teini löysi portille. Tässä on kyse siitä, ETTÄ PALVELU JOSTA ON MAKSETTU, PETTI. SITÄ EI SAATU. Itkisitte itsekin, jos tilaisitte ulkomailla jotain ylimääräistä kivaa, jota ette saisi. Lähettäisitte luultavasti negatiivista palautetta. Joten lopettakaa tuo päteminen siitä, miten teidän lapset niin hienosti osaa. Nyt ei ole kyse teidän kakaroista vaan siitä, että maksettua palvelua ei saatu. 

Vierailija
235/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä näin paljon holhoavia äitejä? Kaikkia kommentteja joissa kritisoidaan vähääkään äitiä tai tytärtä peukutetaan hulluna alas. Meneekö tunteisiin?

Vierailija
236/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku siinä meni vikaan jos äidille soitti paniikissa ja asiasta tehtiin lehteen juttu. Ei tää kyllä mikään selviytymistarina ollut.

Ja sä et ymmärtänyt siis vieläkään mikä meni vikaan? Kuinka tyhmä voi ihminen olla?

Rautalangasta: Nuoren turvallisuudeksi ostettu palvelu petti ja nuori meni hetkeksi paniikkiin.

Haluttiin tuoda asia julkisuuteen että muutkin osaisivat varautua ja Finnair ottaisi opikseen.

Jäiritseekl sua noin paljon että joku antaa palautetta julkisesti?

Vierailija
237/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori laitetaan hehtaarihalliin ulkomailla joka on täynnä ihmisiä juoksemassa sinne tänne.

Ymmärrän kyllä täysin että siinä on vähän hämmentynyt kun yhtäkkiä joutuu tähän tilanteeseen, toki ymmärrän myös sen että av-mammat ei aina tajua mistä oli kyse😂

Villi veikkaus - et ole käynyt Alicanten kentällä?

Vierailija
238/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan syntyy juuri siitä, että jos on ostanut palvelun, niin ei ole varautunut enää selvittelemään mitään.

Sama kuin jos olen tilannut taksin, niin en yleensä enää mieti että milläköhän sitä menisi..

Vierailija
239/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin 16v. ihan yksin vaihto-oppilaaksi.

Miten tuo lapsi selviää muuten kaupungilla, onko saattajat mukana?

No, olit varmaan varakkaiden vanhempien lapsi, jos kerta vaihto-oppilaaksi oli varaa lähteä. Ei varmaan ollu sulla eka kerta lentokentällä?

Vierailija
240/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sä et ymmärtänyt siis vieläkään mikä meni vikaan? Kuinka tyhmä voi ihminen olla?

Rautalangasta: Nuoren turvallisuudeksi ostettu palvelu petti ja nuori meni hetkeksi paniikkiin.

Haluttiin tuoda asia julkisuuteen että muutkin osaisivat varautua ja Finnair ottaisi opikseen.

Jäiritseekl sua noin paljon että joku antaa palautetta julkisesti?

Rautalangasta: minä ymmärsin kyllä. Rauhoitu. Mielestäni ei vaan ylittänyt uutiskynnystä. Anna muillakin olla mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi