Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa pitää lapsenlastani sylissä, satuttaa, yritän ymmärtää!

Vierailija
01.01.2019 |

Hei nuoret äidit, mitä erilaisia syitä teillä on sille, ettette halua antaa pientä vauvaa hetkeksi anoppi-mummon syliin. Minulle on käynyt näin. Lapsenlapsi on nyt vuoden vanha ja olen saanut pitää häntä sylissä n. 5 kertaa, tapaamisissa esim. jouluna, perhejuhlissa.
Kertaakaan en ole ottanut lasta ilman lupaa syliini, en ole vatkannut, olen aina istunut vanhempien lähellä ja varmistanut, että ote on oikea. Aluksi poikani antoi vauvaa mielellään syliini, sitten yht'äkkiä kaikki muuttui. Olen nieleskellyt ja yrittänyt ymmärtää hormoni ym. olenhan itsekin äiti monelle ja muutenkin lastenhoitokokemusta esim. työn kautta. Sieltä olen saanut kiitosta sekä sukulaislasten hoidosta.
Isommissa perhetapaamisissa minut jätetään huomitta, tämän on nyt alkanut huomaamaan muutkin. Olen kysynyt, vastauksena olen saanut, tottakai saat pitää vauvaa sylissä.
Kertakaan en ole mennyt nuorten kotiin ilmoittamatta, lupaa kysymättä (ei yllätysvierailuja), en siivoa tai kiertele kodissa(koti aina siisti), en neuvo jne.
Olen antanut nuorelle perheelle valtavasti kehuja siitä, miten hyvin he hoitavat lastaan ja se on tottakin. Minun ei tarvitse olla huolissani yhtään, miten he pärjäävät. Koen kiusaannusta, kun monet kyselevät onko vauva ollut mummolla hoidossa. Ei ole, kertaakaan ei edes ehdotettu ja varon edes kysymästä. Kauppa ym. pikkureissuilla he kysyvät sisaruksiaan avuksi. Sama koskee myös pappaa. Me isovanhemmat oikeasti välitämme ja rakastamme ensimmäistä lapsenlastamme. En ole antanut tämän asian vaikuttaa niin, ettenkö muistasi syntymä, joulu-ja merkkipäivänä heidän perhettä. Voiko pelkkä minun oma olemus ärsyttää? Miten voisin muuttaa itseäni, vai keräänkö vain paksumpaa nahkaa ja annan olla. Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta.

Kommentit (353)

Vierailija
201/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ap, mistä ihmeestä päättelet, että miniä liittyy asiaan mitenkään.

Hyvin passiivisaggressiivista viestintää aloittajalta, ja hirveää marttyyriyttä, ikäänkuin jokainen anopin haukkuminen tällä palstalla ikinä kohdistuisi juuri häneen.

Passiivisaggressiivinen -tulkinta ei tässä asiassa ole missään kontekstissa itse aloitusaiheen kanssa. Onko sinulla vaikeuksia perusteiden ja käsitteiden kanssa yleensäkin? 

Höpö höpö. Juuri passiivusaggressiivisuutta ap:llä on puhtaimmillaan. Miniää ’kehutaan’, ja kuitenkin annetaan ymmärtää, ilman mitään perusteluja, että juuri miniä on anoppia vastaan.

Ap vastaa vastaajille uhriutuen, että varmaan juuri on kyse siitä, että hän, täydellisen puhdas ihminen aina, haisee miniästä pahalle. Vaikka hajusta on puhunut joku täysin ap:ta tuntematon nimetön ihminen, jonka puheisiin miniä on täysin syytön.

Oletetaan, että olet nyt 100 prosenttisesti oikeassa, sitähän sinä nyt kovasti haet kärkkäillä ja vihantäytteisillä kommenteillasi. Miten ratkaisisit tämän ongelman niin, että

mummo ei ole marttyyri (saa sinun raivon partaalle), millä teoilla sanoilla se asia saadaan kuitatuksi se , miten opetat tämän mummon ymmärtämään, että hän on todellakin väärässä kysymyksineen ja ei ole täydellinen, joksi itsensä sinun mielestä kuvailee( olet tainnut koko päivän täällä käydä kuumana). 

Kyllähän noin viisaalla ja oikeassa olevalla(lähihoitajakoulutuksen myötä opittu uusi sanakin hallussa passiivisagressiivinen) pitää olla hyvät ohjeet ja neuvot. Nyt ei riitä enää tuon saman sanan sairaalollinen hokema. Laitappas viisastelija konkretiaan esille, kyllä sinulta löytyy ne, älä turhaa pihtaile. 

sen jälkeen varmaankin täällä joku antaa sinulle ne kaipaamasi kymmenen papukaijamerkkiä, joita janoat

Minä olen muuten fyysikko, en lähihoitaja. Ja sanoin oman vinkkini jo alussa. Tarjoaa suoraan apuaan, jos haluaa lapsen hoitoon. Ap tekee aloitusviestissä suuren numeron siitä, miten hän ei tyrkytä ja tuputa apuaan, ja miten hänelle pitäisi tarjota lasta syliin (yksivuotiasta???) koska hän on niin hienotunteinen. Eli mummo, joka vaikuttaa siltä, ettei lapsi kiinnosta yhtään.

Ja minää ap haukkuu jopa siitä, että oman lapsen käytös muuttuu. Miksi?

Vierailija
202/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ap provo vai ei, mutta joka tapauksessa ap:n henkilöstä tulee kirjoittamiensa kommenttien perusteella todella kylmät väreet ja jotenkin outo, vastenmielinen olo.  

Voi hellanlettas, toivottavasti et näe reppana painajaisia :D 

Missä pumpulissa olet kasvanut/kasvatettu?

Mieti miten, itse pystyisit vastaamaan monelle kymmennelle ihmiselle täällä asiallisesti leimaantumatta vastenmieliseksi?

Taidat olla ihmisvihaaja?

Oliko tämän kirjoittaja ap? Kirjoitat noin ilkeitä kommentteja ja ihmettelet vielä, että miksi sinusta saa vastenmielisen kuvan. Ja jos joku hieman kyseenalaistaa sinua niin hyökkäät heti ja haukut hänet. Minullekin tulee kylmät väreet.

Et pysty hyväksymään, että joku voi olla täällä myös aloittajan puolella? Voitko väittää, että nämä keskustelut ovat menneet tasavertaisesti? Pystykö vastaamaan yhteenkään kysymykseen, mitä sinulle esitetään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin passiivisaggressiivista viestintää aloittajalta, ja hirveää marttyyriyttä, ikäänkuin jokainen anopin haukkuminen tällä palstalla ikinä kohdistuisi juuri häneen.

Passiivisaggressiivinen -tulkinta ei tässä asiassa ole missään kontekstissa itse aloitusaiheen kanssa. Onko sinulla vaikeuksia perusteiden ja käsitteiden kanssa yleensäkin? 

Höpö höpö. Juuri passiivusaggressiivisuutta ap:llä on puhtaimmillaan. Miniää ’kehutaan’, ja kuitenkin annetaan ymmärtää, ilman mitään perusteluja, että juuri miniä on anoppia vastaan.

Ap vastaa vastaajille uhriutuen, että varmaan juuri on kyse siitä, että hän, täydellisen puhdas ihminen aina, haisee miniästä pahalle. Vaikka hajusta on puhunut joku täysin ap:ta tuntematon nimetön ihminen, jonka puheisiin miniä on täysin syytön.

Mikä Jekyll-Hyde syndrooma sinua vaivaa vuoden ensimmäisenä päivänä? Weird.

No kerropa sinä, miksi ap koko ajan epäilee, että miniällä on jotain sitä vastaan, että anoppi pitää lasta sylissään. Mitä sellaista miniä on tehnyt tai sanonut, mikä antaa syyn tälle oletukselle?

En tiedä. Olisiko vaikka se seikka ettei miniä anna lasta ap:n syliin.

Mutta niinhän ap ei sano. Ap sanoo, että poika ei enää tarjoa lasta ap:lle syliin. Kun ap itse pyytää, hän saa lapsen syliin. Näin hän on itse kertonut.

Missä kohtaa ap kertoi, että miniä on antanut lapsen ap:n syliin?

Ei yksivuotiasta ’anneta’ syliin. Yksivuotias kävelee sen syliin jonne haluaa. Tai konttaa.

Ei hän ole myöskään sanonut, että olisi kuullut miniän kieltävän häneltä lapsen pitämistä.

Ja tosiaan, minä en silloin, kun lapseni olivat pieniä, ’antanyt’ heitä kenenkään syliin. Jos joku pyysi ja tarjosi apuaan, olin iloinen ja kiitollinen, mutta en tosiaan olisi kehdannut antaa mummon syliin lasta, joka ei ikinä apuaan tarjoa eikä pyydä minulta, että saisi lasta pitää.

Vierailija
204/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko ap provo vai ei, mutta joka tapauksessa ap:n henkilöstä tulee kirjoittamiensa kommenttien perusteella todella kylmät väreet ja jotenkin outo, vastenmielinen olo.  

Mieti miten, itse pystyisit vastaamaan monelle kymmennelle ihmiselle täällä asiallisesti leimaantumatta vastenmieliseksi?

Mikä tarve sinulla itselläsi on haukkua muita ihmisiä?

Niin, missä kohtaa olen haukkunut, kysyin sinulta kysymyksiä, etkö osaa vai pysty vastaamaan?

Tässä kohtaa olet haukkunut vai onko ulosantisi normaalisti näin kärkevää?

En ole se, jolta kysyit niin hän saa tahtoessaan vastata itse. Minua vain ihmetytti tyylisi.

"Voi hellanlettas, toivottavasti et näe reppana painajaisia :D

Taidat olla ihmisvihaaja?"

Vierailija
205/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että olet nyt 100 prosenttisesti oikeassa, sitähän sinä nyt kovasti haet kärkkäillä ja vihantäytteisillä kommenteillasi. Miten ratkaisisit tämän ongelman niin, että

mummo ei ole marttyyri (saa sinun raivon partaalle), millä teoilla sanoilla se asia saadaan kuitatuksi se , miten opetat tämän mummon ymmärtämään, että hän on todellakin väärässä kysymyksineen ja ei ole täydellinen, joksi itsensä sinun mielestä kuvailee( olet tainnut koko päivän täällä käydä kuumana). 

Kyllähän noin viisaalla ja oikeassa olevalla(lähihoitajakoulutuksen myötä opittu uusi sanakin hallussa passiivisagressiivinen) pitää olla hyvät ohjeet ja neuvot. Nyt ei riitä enää tuon saman sanan sairaalollinen hokema. Laitappas viisastelija konkretiaan esille, kyllä sinulta löytyy ne, älä turhaa pihtaile. 

sen jälkeen varmaankin täällä joku antaa sinulle ne kaipaamasi kymmenen papukaijamerkkiä, joita janoat

Minä olen muuten fyysikko, en lähihoitaja. Ja sanoin oman vinkkini jo alussa. Tarjoaa suoraan apuaan, jos haluaa lapsen hoitoon. Ap tekee aloitusviestissä suuren numeron siitä, miten hän ei tyrkytä ja tuputa apuaan, ja miten hänelle pitäisi tarjota lasta syliin (yksivuotiasta???) koska hän on niin hienotunteinen. Eli mummo, joka vaikuttaa siltä, ettei lapsi kiinnosta yhtään.

Oletko kenties ihan ydinfyysikko tai ruudinkeksijä? Vakavasti, etsitkö ne tekstit, missä on haukuttu? Haukkuminen tarkoittanee nimittelyä, vähättelyä, moittimista, sättimistä?

Nyt on tullut fyysikko varsin selväksi se, mitä ap mielestäsi on tehnyt ja sanonut väärin, voitko nyt kertoa ne ratkaisut, niin päästään eteenpäin? 

Vierailija
206/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä kohtaa olen haukkunut, kysyin sinulta kysymyksiä, etkö osaa vai pysty vastaamaan?

Olen eri, mutta juuri äsken haukuit yhtä kirjoittajaa mm. reppanaksi. Muutenkin sinulla on hyvin ilkeä sävy.

Vierailija
207/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta juuri äsken haukuit yhtä kirjoittajaa mm. reppanaksi. Muutenkin sinulla on hyvin ilkeä sävy.

Täällä on ilkeä sävy yhdellä jos toisellakin, vain tietyt ovat siihen oikeutettuja näköjään!!!!

Vierailija
208/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties ihan ydinfyysikko tai ruudinkeksijä? Vakavasti, etsitkö ne tekstit, missä on haukuttu? Haukkuminen tarkoittanee nimittelyä, vähättelyä, moittimista, sättimistä?

Nyt on tullut fyysikko varsin selväksi se, mitä ap mielestäsi on tehnyt ja sanonut väärin, voitko nyt kertoa ne ratkaisut, niin päästään eteenpäin? 

Joo. Jatko-opintoni liittyivät tosiaan ydinfysiikkaan.

Ap:n minusta kannattaisi keskittyä siihen, ettei kuvittele miniän vastauksiksi mitään, mitä muut täällä sanovat. Ei hajuista tai mistään muustakaan. Ja ei ylipäätään pohdi miniäänsä tässä, vaan miettisi, miksi oman pojan asenne on muuttunut, jos on.

Ja tarjoaisi reilusti apuaan, jos haluaa auttaa. Ei tyrkytä, vaan tarjoaa, eikä loukkaannu, jos ei tarvita. Ja unohtaa yksivuotiaan sylittelyt ja keskittyy leikkiin, ja vaikka satujen lukemiseen. Se on paras tapa minusta mummon tutustua lapseen.

Vierailija
209/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jatko-opintoni liittyivät tosiaan ydinfysiikkaan.

Ap:n minusta kannattaisi keskittyä siihen, ettei kuvittele miniän vastauksiksi mitään, mitä muut täällä sanovat. Ei hajuista tai mistään muustakaan. Ja ei ylipäätään pohdi miniäänsä tässä, vaan miettisi, miksi oman pojan asenne on muuttunut, jos on.

Ja tarjoaisi reilusti apuaan, jos haluaa auttaa. Ei tyrkytä, vaan tarjoaa, eikä loukkaannu, jos ei tarvita. Ja unohtaa yksivuotiaan sylittelyt ja keskittyy leikkiin, ja vaikka satujen lukemiseen. Se on paras tapa minusta mummon tutustua lapseen.

No niin, hienoa ja onnittelut, pystyit antamaan esimerkkejä vähemmän kiihtyneessä mielentilassa, mutta kieltämättä sinulla on vieläkin hyvin määräilevä ote ja vain minä olen oikeassa sävy, yritä päästä siitä eroon. Näitä viestejä lukee varmasti useat isovanhemmat, tehkööt jokainen itse johtopäätöksensä ja tulkintansa. Kukaan tänne kirjoittaneista ei omaa yliluonnollisia kykyjä kieltää satavarmasti ketään miettimästä asioita. Älä sinäkään viitsi vaivata päätäsi tai yrittää ohjata väkisin ihmisten ajattelemissa. 

Vierailija
210/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset, miniät, vävyt tykkäävät, jos otan (ihan kysymättä) heidän lapsiaan syliini. Sen näkee heidän ilmeestään, silmistään. Heille on tärkeää, että lapsenlapset ovat tärkeitä mummolle ja ukille. Ja se välittäminen.

Vierailija
211/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kertoa kuin oman kokemukseni. Kun vauva syntyi anopilla oli tapana ottaa hänet sylistäni puhumatta tai katsomatta minuun, niinkuin omansa olisi ottanut. Teki yllätyskäyntejä joka viikko, asteli vain taloon sisään pullapussin kanssa.

Lapsi on nyt vuoden ikäinen. Anoppi joka ikinen kerta haluaa syöttää hänelle sokeria ja joka kerta minä sanon ettei se käy.

En halua enää käydä siellä, en halua antaa lasta anopille enkä varsinkaan viedä hoitoon. Mutta hän löytää syyn peiliin katsomalla. Harmi kun ei ymmärrä.

Vierailija
212/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti jossain vaiheessa, kun isovanhemmat ja muut vanhemmat sukulaidet halusivat aina ottaa vauvan syliin eivätkä sitten huomioineet häntä mitenkään, vaan istuivat siinä vilkas ja ympäristöstä kiinnostunut vauva sylissä puhuen aikuisille aikuisten asioista. Vauva ei ollut varsinkaan tuossa vaiheessa enää mikään sylivauva, joka olisi vaan tyytyväisenä möllöttänyt sylissä ilman mitään virikkeitä. Olisin toivonut, että sukulaiset olisivat oikeasti ottaneet kontaktia lapseen eivätkä vaan pitäneet sylissä kuin räsynukkea.

Vierailija
213/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa11 kirjoitti:

En voi kertoa kuin oman kokemukseni. Kun vauva syntyi anopilla oli tapana ottaa hänet sylistäni puhumatta tai katsomatta minuun, niinkuin omansa olisi ottanut. Teki yllätyskäyntejä joka viikko, asteli vain taloon sisään pullapussin kanssa.

Lapsi on nyt vuoden ikäinen. Anoppi joka ikinen kerta haluaa syöttää hänelle sokeria ja joka kerta minä sanon ettei se käy.

En halua enää käydä siellä, en halua antaa lasta anopille enkä varsinkaan viedä hoitoon. Mutta hän löytää syyn peiliin katsomalla. Harmi kun ei ymmärrä.

Voihan hän ymmärtää, asian hyväksyminen sen sijaan on kova pala, joten sitä ei voi myötää tehneensä väärin. 

Vierailija
214/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan äitinä en anna vauvaa anopille. Oma äitini ei myöskään pidä sylissä koska olen jo 10 v puhunut kieltäväni asian. Anopille tämä oli kova paikka eikä oo näkynyt akkaa moneen kuukauteen. Tiedän että vain minä olen äiti ja minä määrään.

Vauvaan tarttuu anopin haju jos tämän ei ole puhdas. Hajuvesi dödö jne voi hajustaa vauvan tupakasta nuuskasta ja viinasta puhumattakaan. Tiedätkö anoppi että ihostasi irtoaa gramma kuolleita ihosoluja ja hikeä päivässä. Lisäksi kuolaat yskit räit ja vulvastasi vuotaa valkovuotoa ja verta. Pissiä ja kakkaa. Haluatko että puhdas viaton MINUNvauva saastuu ruumiistasi.. oletko käynyt vanhusten hoitoloissa. Sinäkin haist eltaantuneelle rasvalle koska ruumiisi on jo alkanut hajota ja mädätty koska oet 52v. Minä olen nuori ja puhdas kuten vauvani mun.

Vierailija
215/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ikäinen on vielä aika pieni. Ehkä sinua pyydetään hoitajaksi myöhemmin, jos kerrot kiinnostuksestasi.

Mutta kuitenkin pariskunnan sisaruksille annettu hoitoon.

Heidät koetaan luontevimmiksi hoitajiksi. Eikö ole hyvä että kasvattamasi lapset kelpaavat hoitajiksi, sehän tarkoittaa että olet itse tehnyt hyvää työtä.

Sen sijaan  että täällä pähkäilet, mikset kysy pojaltasi suoraan?

Eiköhän tuossa ratkaisevinta ole se, että sisaruksilla on itselläkin pieniä lapsia ja sitä kautta lasten käsitteleminen ja niiden kanssa oleminen luontevampaa. Vaikka anoppi olisi miten hyvin lapsensa kasvattanut, eivät he osaa lasten kanssa olla, ellei siitä ole kokemusta. 

Miten niin ei ole kokemusta lapsen käsittelystä??? Itselläni ei ole ne taidot unehtuneet 20 vuodessa tippaakaan...ainiin...minun miniäni antaakin vauvansa syliini, saan vaipatkin vaihtaa, jos haluan. Pissavaipan haluan joskus vaihtaakin. 😊

Siinähän ne anopin taidot muistuu mieleen, kun saa pidellä ja hoivailla lastenlapsiaan.

Vierailija
216/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ikäinen on vielä aika pieni. Ehkä sinua pyydetään hoitajaksi myöhemmin, jos kerrot kiinnostuksestasi.

Heidät koetaan luontevimmiksi hoitajiksi. Eikö ole hyvä että kasvattamasi lapset kelpaavat hoitajiksi, sehän tarkoittaa että olet itse tehnyt hyvää työtä.

Eiköhän tuossa ratkaisevinta ole se, että sisaruksilla on itselläkin pieniä lapsia ja sitä kautta lasten käsitteleminen ja niiden kanssa oleminen luontevampaa. Vaikka anoppi olisi miten hyvin lapsensa kasvattanut, eivät he osaa lasten kanssa olla, ellei siitä ole kokemusta. 

Miten niin ei ole kokemusta lapsen käsittelystä??? Itselläni ei ole ne taidot unehtuneet 20 vuodessa tippaakaan...ainiin...minun miniäni antaakin vauvansa syliini, saan vaipatkin vaihtaa, jos haluan. Pissavaipan haluan joskus vaihtaakin. 😊

Siinähän ne anopin taidot muistuu mieleen, kun saa pidellä ja hoivailla lastenlapsiaan.

Ne vaatimukset vaan on nykyään toiset kuin 20 vuotta sitten. Nykyvanhemmat hallitsee ne, toisin kuin viime vuosituhannella hoitaneet.

Vierailija
217/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vaan otan lapsia syliini silloin, kun jaksan ja viitsin. En kysele keneltäkään, saanko. Vielä ei ole tullut eripuraa asiasta.

Vierailija
218/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei koske suoraan apta mutta:

- mun appikset jättäytyivättäysin kokonaan pois lastemme elämästä tekosyyllä ”ei haluta tupata” (tungetrlla). Tää oli toki tekosyy.

Ikinä ei tulleet kylään vaikka pyydettiin eikä koskaan kutsuttu sinne. Ei tehty mitään lastenlasten kanssa, ei pyydetty lapsia esim mökille, kalaan. Ei tultu jouluna eikä synttäreinä. Kun ”ei haluttu tupata. Tää oli aina syy kun kyseltiin mikseivät hslua käydä.

Jännä juttu että tyttären perheen luona oltiin sit 365pv vuodessa ja suorastasn asuttiin siellä ja oltiin viikko yökylässä. Se ei sit vissiin ole tuppaamista ollenkaan. Vituttaa nuo kusipäät.

Vierailija
219/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaatimukset vaan on nykyään toiset kuin 20 vuotta sitten. Nykyvanhemmat hallitsee ne, toisin kuin viime vuosituhannella hoitaneet.

Höpö höpö, kuvittelet vaan. Vauvan sylissäpito ei ole muuttunut 20 vuoteen sitten mihinkään, eikä vaipanvaihto. Vaipat ehkä hiukka muuttuneet, mutta näppärät mummot oppivat pian niidenkin laiton. Lapsenhoito kun ei ole mitään rakettitiedettä, niinkuin The äidit joskus omassa kuplassaan kuvittelevat. 😊

Vierailija
220/353 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, kuvittelet vaan. Vauvan sylissäpito ei ole muuttunut 20 vuoteen sitten mihinkään, eikä vaipanvaihto. Vaipat ehkä hiukka muuttuneet, mutta näppärät mummot oppivat pian niidenkin laiton. Lapsenhoito kun ei ole mitään rakettitiedettä, niinkuin The äidit joskus omassa kuplassaan kuvittelevat. 😊

No sitten sinun tarttee vain pysyä niissä armaissa muisteloissasi. Suositukset ja vaatimukset ovat muuttuneet tyystin ja niiden uusien sääntöjen mukaan nyt mennään, halusi vanhukset tai ei. Asiahan ei heille mitenkään kuulukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän