Täällä vietän uuttavuotta (ja tätä jäljellä olevaa) yksin ja hitaasti humaltuen
Nyt lasissa jääkylmää valkoviiniä ja gramofonissa Miles Davis. Asusteena harmaat kollarit ja mahanmyötäinen t-paita. Tunnelma odottava, hieman väsynyt ja varpaanväliä kutittava.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Jaa vähän tietoja ap, vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä?
Tietenkin olen kiinnostava, olenhan Vauva-palstalla uutenavuotena.
Mitä tietoa haluat? Kengännumeroni on 44 ja kelloni Seiko.
ap
Ikä, asuin paikka ym.
Noin 14 000 päivää ja tässä hajuetäisyydellä Lievestuoreen Lipeälammesta.
ap
Päivänsäde ja menninkäinen.
Poika nukahti kainaloon mihin änkesi kun pelkää jatkuvaa pauketta vaikka omat raketit ammuttiin jo.
Toivottavasti tuleva vuosi olisi parempi ja jostain löytäisin kunnollisen naisen, mikä tuntuu kyllä utopistiselta ajatukselta?
Naisia varmaan on, mutta ei niistä kukaan tykkää minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
ap
Ikä, asuin paikka ym.
ap
Haiseeko se vieläkin? Mulla oli joskus mökki niillä seuduin ja silloin se vielä haisi (90-luvulla) mutta käsitin että olis sittemmin saatu puhdistettua aika lailla hajuttomaksi. Ei ole tullut viime vuosina ysitiellä siellä päin liikuttua...
M43v kirjoitti:
Poika nukahti kainaloon mihin änkesi kun pelkää jatkuvaa pauketta vaikka omat raketit ammuttiin jo.
Toivottavasti tuleva vuosi olisi parempi ja jostain löytäisin kunnollisen naisen, mikä tuntuu kyllä utopistiselta ajatukselta?
Naisia varmaan on, mutta ei niistä kukaan tykkää minusta.
'
Yksi on ainakin aikanaan tykännyt? Vai ymmärsinkö biologian tunnit väärin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
ap
Ikä, asuin paikka ym.
ap
Haiseeko se vieläkin? Mulla oli joskus mökki niillä seuduin ja silloin se vielä haisi (90-luvulla) mutta käsitin että olis sittemmin saatu puhdistettua aika lailla hajuttomaksi. Ei ole tullut viime vuosina ysitiellä siellä päin liikuttua...
Ei se haise. Sitä yritettiin vuosikausia saada hajuttomaksi ja nyt siinä on onnistuttu. Valehtelin siis vähän. Olisi pitänyt sanoa, että pyöräilyetäisyydellä Ysitien lemmikistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
ap
Ikä, asuin paikka ym.
ap
Vielökö se haisee? Pikkupoika kun olin 80-luvulla, niin sitä reittiä isäni ajoi aina mökille. Muistan vieläkin sen hajun.
Tässähän tulee taas lapsuuden kesät mieleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Käy kateeksi. En missään tapauksessa vaihtaisi perhe-elämääni pois, mutta joskus kelpaisi hiipivä hiprakka yksin kotona hyvää musaa kuunnellen. Edes vaikka kerran vuodessa. Ehkä sitten kun lapset muuttaa kotoa.
Kyllä!
Ensimmäinen uusi vuosi kahdestaan ukon kanssa.
Harmi että se on tuollainen nariseva ja kuoharin lipittelyäni paheksuva absolutisti. Vähän himmentää naukkailun loistoa tuo nyreä ylimielinen kerberos huoneen nurkassa.
Hain lisää rommia. Kevyt-kolalla.
Yksin istun, taitaa kohta joutaa nukkumaan. Ulkona on tyystin hiljaista. Muttta lamminta varmaan 16 astetta. Nukuttaa hiukan.
Minä syön pakastepizzaa ja katson Maikkarin kymppiuutisia. Mies on seuranani ja hänestä olen äärettömän kiitollinen (nyt ja muulloinkin), mutta ystävät ovat jääneet jonnekin matkan varrelle. Tätä kai selittää se, että olemme lapsettomia kolmekymppisiä ja muut viettävät kiireisiä ruuhkavuosiaan. Välillä surettaa ja olisi kiva tehdä asioita ystävien kanssa tai porukalla. Mutta en valita!
Ihanaa tulevaa vuotta ap (vaikutat ihanalta tyypiltä!) ja kaikki muutkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä puhutaan vakavia ketjun aiheesta. Paukuttelun keskellä on paras paikka ajatella. Nyt pohdin, että tämä on varmaan jo viides tai kuudes uusivuosi, jonka vietän yksin omassa asunnossani. Toki olen käynyt tänäänkin kaupassa ja jonain vuonna hiihtämässä, mutta eivät nuo kaupan muut asiakkaat tai ladun muut sivakoijat seuranneet minua illaksi uutta vuotta juhlistamaan.
Kai tämä on luonnollista, kun olet kaveriporukan ainoa, jolla ei ole lapsia tai perhettä. Sinä jäät ulkopuolelle. Ehkä kyse on omasta epäonnistumisestani ja minun pitäisi sopeutua tilanteeseen muutenkin kuin soittamalla heviä ja juomalla viiniä. Jotenkin tilanne tuntuu vieläkin äkilliseltä vaikka siitä on jo yli puoli vuosikymmentä. En edes tiedä mistä sitä uudenvuodenseuraa saisi. Pitääkö tunkea muiden bileisiin vai etsiä se yksi spesiaalitapaus, jonka kanssa biletämme kahdestaan hassuhatut päässä ja suutelemme kiihkeästi puolilta öin?
ap
Äh, minä ainakin luotan vakaasti siihen, että joku hakee kotoa. Hassuhattu päässä.
Luottamus on hyvä. Toimiva ja kestävä pesukone on myös hyvä.
Kauanko ajattelit luottaa ja odottaa? Onko sulla hyvä pesukone?
ap
Vaikka ikuisesti, jos on sikseen. Pointti on se, että minun ei enää "tarvitse" olla missään, vaikka olisi ehkä kivakin. Takana muutama vuosikymmen parisuhteilua, ja nyt on vaan hlvetin kiva, että on toimiva pesukone.
Ai, sulla on noinpäin?
Mulla on muutama vuosikymmen sama luotettava pesukone tuolla kylpyhuoneessa ja se ihmissuhde olisi nyt framilla. Pesukoneeseeni voin luottaa, jos petyn ihmisiin, mutta olisi se kiva ihminen silti tosi kiva.
ap
Tottakai sitä haluaisi sekä ihmissuhteen että pesukoneen, mutta tämä nyt on tällaista. Kun ei ole sitä pakottavaa tarvetta mihinkään, niin sitä laiskistuu ja koteloituu kotiinsa ja vaan möllöttää. Mitäs jos molemmat herätään ensi vuonna? Sinä lähdet bileisiin, kutsuttiin tai ei, ja minä vääntäydyn kaupungille.
Olisi ikävää, jos en heräisi ensi vuonna!
Ja jos joku alkaa inistä, että mua ei ole kutsuttu bileisiin niin kerron heille, että ohjaa valituksensa yhdelle hyvälle tyypille Vauva-palstalla?
ap
No joo totta, minäkin toivon, että heräät ensi vuonna joitakin satoja kertoja.
Kaikki et-muuten-tuu-bileisiin -ininät voi ilman muuta ohjata minulle. Kerron sitten, miten asia on. Ja sen jälkeen kerron, miten asiat olivat ennen ja miten tulevat olemaan jatkossa.
Hah, teetän lausunnostasi käyntikortin, jota jakelen bileissä sitten.
Kiitos muuten kaikille ketjuun osallistuneille. Olette tehneet läsnäolollanne tästä jo huomattavasti paremman vuodenvaihteen kuin vuosi sitten jolloin kokosin palapeliä, join viskiä ja lankkasin nahkakengäkokoelmani. Vielä, kun joku olisi kommentoinut joululahjakirjakuvaani niin ilta olisi ollut lähes täydellinen.
ap
Onko toi ajan lyhyen historian kuvitettu laitos jotenkin sisällöltään muuten päivitetty siihen alkuperäiseen verrattuna? Luin sen joskus silloin kun se ilmestyi ja ajatuksia herättävä oli (sittemmin olen lukenut kaiken mm. Enqvistiltä). Kuvia en sinänsä siihen kyllä kaipaa...
Tuossa on kyllä kuvia. Ehkä se on tarkoitettu kaltaisilleni vähemmän fiksuille?
Kai tuossa on sama kuin Valtaojissani. Tajuan kyllä osan, kaikki kiinnostaa ja luen niitä uimarannalla, jotta joku luulisi mua älykkääksi?
ap
Valtaojat on myös hyviä mutta vähän saman toistoa, ja yltiöpostiivisia. Ihan kun Valötaoja kokisi velvollisuudekseen levittää hyvää mieltä.
Kaveri tapasi muuten joskus mennä ravintolaan päivisin istuskelemaan jonkun venäläisen klassikon kanssa tekemään älykön vaikutelmaa. Tosiasiassa sillä oli Tex Willereitä piilossa siellä paksun kirjan takana.
Aivan. Eskossa on sama vika kuin musiikkiartisteissa: eka levy loistava, muut toistoa.
Mun kirjahyllyssä olis korkeakulttuurisinta varmaan Dickens tai Homeros. Sinne väliin laittaisin kyllä ennemmin Busterin.
ap
En ymmrrä Eskoa. Tuossa vieressä taas on E.A. Wallis Budgea, M.A Litt.D Litt D.Litt : Keeper of the Eyptian Antigues in the British museum.
Volume 1, 2, and 3 ............. .. ........ .
Printed by Adlf Holzhausen, 1921 Vienna
ja
Sanakirja samalta. Vol1 ja 2
London Murray John Albemarle St. 1920
Ei kuulu musiikkia, ja juomalasi on tyhjä
Hienoja kirjoja varmaan. Ja lähes satavuotiaita.
Oma vanhin kirjani on tällainen:
Pitäiskö ryhtyä veisaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
ap
Ikä, asuin paikka ym.
ap
Google maps ei tunne lipeälampea, mutta lievestuoreelle näytti 2h37min ajoaikaa.
Olen monet kerrat ajellut lievestuoreen ohi, rallireissuja, töissä käynyt suolahdessa, äänekoskella, hankasalmella ym.
Olisipa AV tänään auki läpi yön. Tai ainakin yli puolen yön.
Vierailija kirjoitti:
M43v kirjoitti:
Naisia varmaan on, mutta ei niistä kukaan tykkää minusta.'
Yksi on ainakin aikanaan tykännyt? Vai ymmärsinkö biologian tunnit väärin?
ap
Omien sanojensa mukaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
ap
Ikä, asuin paikka ym.
ap
Google maps ei tunne lipeälampea, mutta lievestuoreelle näytti 2h37min ajoaikaa.
Olen monet kerrat ajellut lievestuoreen ohi, rallireissuja, töissä käynyt suolahdessa, äänekoskella, hankasalmella ym.
Nyt on uusivuosi. Kaikki viestiti epäilyttää. Kai tajusit, että olen mies.
Maantiedossasi osuit kyllä oikeaan. Siinä se on Lipeälampi Lievestuoreen vieressä. Entisen Simo Salmisen leipomon ja nykyisenkin Lasilandian vieressä. Kuitenkin enemmän Jyväskylän suuntaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kateeksi. En missään tapauksessa vaihtaisi perhe-elämääni pois, mutta joskus kelpaisi hiipivä hiprakka yksin kotona hyvää musaa kuunnellen. Edes vaikka kerran vuodessa. Ehkä sitten kun lapset muuttaa kotoa.
Kyllä!
Ensimmäinen uusi vuosi kahdestaan ukon kanssa.
Harmi että se on tuollainen nariseva ja kuoharin lipittelyäni paheksuva absolutisti. Vähän himmentää naukkailun loistoa tuo nyreä ylimielinen kerberos huoneen nurkassa.
Absolutistit ovat aina hieman epäilyttävää porukkaa.
Miksi et luopunut älpee-levyistä 90-luvulla, kuten en minäkään, mutta (miltei) kaikki muut luopuivat. Mistä arvasit niiden tulevan arvon. Vai arvasitko. Oliko asialla merkitystä. Eikö ollut pitovaikeuksia edes talvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.. Lasissa punaviiniä. Olisipa joku kiva mies seurana.
N25
Eiköhän tuo järjestyne, missä päin asut?
M32
Hki
Niin minäkin. Haluaisitko tulla viettämään iltaa tänne, ruokalistalla kaurista, perunoita, porkkanoita ja punaviiniä ja leffa on neuvoteltavissa :)
Voi ei.. näen tämän vasta nyt. Olen kännissä täällä kotosalla yksin.
N25
Tässä kuoharin kanssa kuuntelen edesmenneen Marja Tahvanaisen kuulasta ääntä Spotifysta. Pohdin, josko katsoisi jonkin hyvän elokuvan Netflixistä. Saa vinkata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et luopunut älpee-levyistä 90-luvulla, kuten en minäkään, mutta (miltei) kaikki muut luopuivat. Mistä arvasit niiden tulevan arvon. Vai arvasitko. Oliko asialla merkitystä. Eikö ollut pitovaikeuksia edes talvisin.
Luovuin, mutta luovutin ne säilöön. Nyt kerään suosikkejani (ei lehti) takaisin. Valitettavasti suomalaisilla kirppareilla tarjontana on lähinnä Matin ja Tepon parhaita ja Hits from the 60s.
ap
Muistakaa allekirjoittaa kansalaisaloite GCM-sopimuksen mitätöimiseksi.