Täällä vietän uuttavuotta (ja tätä jäljellä olevaa) yksin ja hitaasti humaltuen
Nyt lasissa jääkylmää valkoviiniä ja gramofonissa Miles Davis. Asusteena harmaat kollarit ja mahanmyötäinen t-paita. Tunnelma odottava, hieman väsynyt ja varpaanväliä kutittava.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä puhutaan vakavia ketjun aiheesta. Paukuttelun keskellä on paras paikka ajatella. Nyt pohdin, että tämä on varmaan jo viides tai kuudes uusivuosi, jonka vietän yksin omassa asunnossani. Toki olen käynyt tänäänkin kaupassa ja jonain vuonna hiihtämässä, mutta eivät nuo kaupan muut asiakkaat tai ladun muut sivakoijat seuranneet minua illaksi uutta vuotta juhlistamaan.
Kai tämä on luonnollista, kun olet kaveriporukan ainoa, jolla ei ole lapsia tai perhettä. Sinä jäät ulkopuolelle. Ehkä kyse on omasta epäonnistumisestani ja minun pitäisi sopeutua tilanteeseen muutenkin kuin soittamalla heviä ja juomalla viiniä. Jotenkin tilanne tuntuu vieläkin äkilliseltä vaikka siitä on jo yli puoli vuosikymmentä. En edes tiedä mistä sitä uudenvuodenseuraa saisi. Pitääkö tunkea muiden bileisiin vai etsiä se yksi spesiaalitapaus, jonka kanssa biletämme kahdestaan hassuhatut päässä ja suutelemme kiihkeästi puolilta öin?
ap
Äh, minä ainakin luotan vakaasti siihen, että joku hakee kotoa. Hassuhattu päässä.
Luottamus on hyvä. Toimiva ja kestävä pesukone on myös hyvä.
Kauanko ajattelit luottaa ja odottaa? Onko sulla hyvä pesukone?
ap
Vaikka ikuisesti, jos on sikseen. Pointti on se, että minun ei enää "tarvitse" olla missään, vaikka olisi ehkä kivakin. Takana muutama vuosikymmen parisuhteilua, ja nyt on vaan hlvetin kiva, että on toimiva pesukone.
Ai, sulla on noinpäin?
Mulla on muutama vuosikymmen sama luotettava pesukone tuolla kylpyhuoneessa ja se ihmissuhde olisi nyt framilla. Pesukoneeseeni voin luottaa, jos petyn ihmisiin, mutta olisi se kiva ihminen silti tosi kiva.
ap
Tottakai sitä haluaisi sekä ihmissuhteen että pesukoneen, mutta tämä nyt on tällaista. Kun ei ole sitä pakottavaa tarvetta mihinkään, niin sitä laiskistuu ja koteloituu kotiinsa ja vaan möllöttää. Mitäs jos molemmat herätään ensi vuonna? Sinä lähdet bileisiin, kutsuttiin tai ei, ja minä vääntäydyn kaupungille.
Olisi ikävää, jos en heräisi ensi vuonna!
Ja jos joku alkaa inistä, että mua ei ole kutsuttu bileisiin niin kerron heille, että ohjaa valituksensa yhdelle hyvälle tyypille Vauva-palstalla?
ap
No joo totta, minäkin toivon, että heräät ensi vuonna joitakin satoja kertoja.
Kaikki et-muuten-tuu-bileisiin -ininät voi ilman muuta ohjata minulle. Kerron sitten, miten asia on. Ja sen jälkeen kerron, miten asiat olivat ennen ja miten tulevat olemaan jatkossa.
Hah, teetän lausunnostasi käyntikortin, jota jakelen bileissä sitten.
Kiitos muuten kaikille ketjuun osallistuneille. Olette tehneet läsnäolollanne tästä jo huomattavasti paremman vuodenvaihteen kuin vuosi sitten jolloin kokosin palapeliä, join viskiä ja lankkasin nahkakengäkokoelmani. Vielä, kun joku olisi kommentoinut joululahjakirjakuvaani niin ilta olisi ollut lähes täydellinen.
ap
Onko toi ajan lyhyen historian kuvitettu laitos jotenkin sisällöltään muuten päivitetty siihen alkuperäiseen verrattuna? Luin sen joskus silloin kun se ilmestyi ja ajatuksia herättävä oli (sittemmin olen lukenut kaiken mm. Enqvistiltä). Kuvia en sinänsä siihen kyllä kaipaa...
Näyttäis olevan samat kappaleet ainakin. Olettaisin tekstin olevan asiasisällöltään yksi yhteen.
Ei-kuvitetussa laitoksessa omistusteksti:
huhtikuu 1994 Hanna
Kirpparilöytö siis. Kaunis käsiala. Perhanan terhakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et luopunut älpee-levyistä 90-luvulla, kuten en minäkään, mutta (miltei) kaikki muut luopuivat. Mistä arvasit niiden tulevan arvon. Vai arvasitko. Oliko asialla merkitystä. Eikö ollut pitovaikeuksia edes talvisin.
Luovuin, mutta luovutin ne säilöön. Nyt kerään suosikkejani (ei lehti) takaisin. Valitettavasti suomalaisilla kirppareilla tarjontana on lähinnä Matin ja Tepon parhaita ja Hits from the 60s.
ap
No niin laskinkin että olet nuori jannu, pojankloppu alta neljänkympin. Olis ollut kappale mutta menee aina ehdotukset pieleen, arviointivirhe, mittavirhe, aina jotain ja sitten paha mieli molemmilla. Oletko surullinen poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et luopunut älpee-levyistä 90-luvulla, kuten en minäkään, mutta (miltei) kaikki muut luopuivat. Mistä arvasit niiden tulevan arvon. Vai arvasitko. Oliko asialla merkitystä. Eikö ollut pitovaikeuksia edes talvisin.
Luovuin, mutta luovutin ne säilöön. Nyt kerään suosikkejani (ei lehti) takaisin. Valitettavasti suomalaisilla kirppareilla tarjontana on lähinnä Matin ja Tepon parhaita ja Hits from the 60s.
ap
No niin laskinkin että olet nuori jannu, pojankloppu alta neljänkympin. Olis ollut kappale mutta menee aina ehdotukset pieleen, arviointivirhe, mittavirhe, aina jotain ja sitten paha mieli molemmilla. Oletko surullinen poika.
Tässä taas. Kehu ja haukku. Kiitos silti. En ole surullinen. Nyt olen oikeastaan iloinen, kun kutsuit pojaksi.
ap
Mistä tietää, että on oikeassa humalassa? Kuuntelee vain suosikkejaan. Nyt voi siis lopettaa hetkeksi humaltumisen ja kuunnella vain Beach Boysia ja Solistiyhtye Suomea.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että on oikeassa humalassa? Kuuntelee vain suosikkejaan. Nyt voi siis lopettaa hetkeksi humaltumisen ja kuunnella vain Beach Boysia ja Solistiyhtye Suomea.
ap
Minkä aikakauden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tässä taas. Kehu ja haukku. Kiitos silti. En ole surullinen. Nyt olen oikeastaan iloinen, kun kutsuit pojaksi.
ap
No ei se surullinen poikakaan itse asiassa niin kovin. Näin monen vuosikymmenen jälkeen jopa hellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkä aikakauden?
Minkä aikakauden humala? Vai musiikki?
Sori kysymyksistä, mutta olen vähän humalassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minulla on varmaankin jossain mökin vintin perukoilla tallella vinyylikokoelmani hamasta menneisyydestä: CCR, Bruce Springsteen, The Doors, 10CC, The Beatles, The Rolling Stones, Anneli Saaristo, Vesa-Matti Loirin Leino- ja Helismaa-tulkinnat, Malin veljesten Vysotskyt, Jaques Brelin musiikkia Helsingin Kaupunginteatterin versioimana (Saara Pakkasvirta oli aivan huikea!)... Helvetti, nehän on pakko kaivella esiin! Tosin minulla ei ole enää soitinta, mutta silti.
- ihan eri
Minä nainen 62 v odottelen Coldplayn konserttia. Pian alkaa. Ulkona lumimyrsky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minulla on varmaankin jossain mökin vintin perukoilla tallella vinyylikokoelmani hamasta menneisyydestä: CCR, Bruce Springsteen, The Doors, 10CC, The Beatles, The Rolling Stones, Anneli Saaristo, Vesa-Matti Loirin Leino- ja Helismaa-tulkinnat, Malin veljesten Vysotskyt, Jaques Brelin musiikkia Helsingin Kaupunginteatterin versioimana (Saara Pakkasvirta oli aivan huikea!)... Helvetti, nehän on pakko kaivella esiin! Tosin minulla ei ole enää soitinta, mutta silti.
- ihan eri
Kiinnostusta myydä osaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
- ihan eri
Kiinnostusta myydä osaa?
ap
En tiedä. Täytyy ensin löytää ja inventoida. Pois en ole antanut, siitä olen varma.
Mutta nyt palsta sulkeutuu taas yöksi. Jatkakaamme yksinäistä naukkailuamme - minä kuohuviiniä, te muut kenties jotain muuta. Oikein, oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
- ihan eri
Kiinnostusta myydä osaa?
ap
En tiedä. Täytyy ensin löytää ja inventoida. Pois en ole antanut, siitä olen varma.
Mutta nyt palsta sulkeutuu taas yöksi. Jatkakaamme yksinäistä naukkailuamme - minä kuohuviiniä, te muut kenties jotain muuta. Oikein, oikein hyvää uutta vuotta kaikille! <3
Hyvää vuotta 2019 sinnekin. Perusta ketju, jos joskus kiinnostaa myydä. Olen enemmän kuin kiinnostunut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minkä aikakauden?
Minkä aikakauden humala? Vai musiikki?
Sori kysymyksistä, mutta olen vähän humalassa.
ap
BB?
Vierailija kirjoitti:
Nyt lasissa jääkylmää valkoviiniä ja gramofonissa Miles Davis. Asusteena harmaat kollarit ja mahanmyötäinen t-paita. Tunnelma odottava, hieman väsynyt ja varpaanväliä kutittava.
Muista sitten, ettet mokaa: siis H I T A A S T I
MInulla on ehkä parisen sataa vinyyliä. En raski niitä kuunnella vaan suurimman osan olen ostanut aikanaan toiseen kertaan CD-levyinä ja sitten kopioinut koneelle kuuntelua varten. Joitakin löytyy nykyään myös suoratoistopalveluista..