Millainen vartalo noin 45-v. naisilla on?
Minulla oli ennen lievää ylipainoa, mutta olen saanut pudotettua sen ja olen nyt normaalipainossa. Yllätyksekseni kroppani näyttää aika hyvältä. Olin jotenkin ajatellut, etten voi päästä nuoruuden mittoihin enää mitenkään. Nyr kuitenkin näytän melko samalta kuin 30-v. Ainoastaan raskausarvet ovat lisänä. Pahemmin ei "roiku" mistään, vaikka tietty rinnat ja peppu olivat terhakammat nuorena.
Treenaan salilla harrastusmielessä, ja mietin vieläkö kokeilisi omaksi ilokseen kehittää vartaloa. Mitä rajoitteita ikä tuo tähän?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla enemmän läskiä ja muotoja kuin nuorena ja ryhti huonompi. Haluaisin niin nuoruuteni sporttisen vartalon takaisin. Silloinkin pidin itseäni leveälanteisena, mutta so what, olenhan nainen. Nyt painoa noin 75 ja pituutta 170. Paljonko tästä pitäisi saada pois?
4-5 cm.
Jos tarkoitit pituutta, niin 30 vuotta ja lähtenyt on, mutta ens alkuun ehkä vyötäröltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin enää haluttava. Römeän oloinen kolossi usein. Kyllä ne nuoret naiset ovat niin hyvännäköisiä. Tosin heidän hyvät puolet jääkin siihen.
Harmi, ettet pidä naisista. Onneksi on hyvännäköisiä, hoikkia ja vaaleita miehiä esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa. :)
No onnea vaan kosiomatkalle! Vaikka tuskin sieltä tulee irtoamaan kovinkaan merkillistä laatua. Ruotsissa tosin taitaa miespuolisia kilpailijoita olla suhteessa enemmän. Tiedä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ketään miestä ainakaan enää houkuttele nelivitosen naisen kroppa, oli treenattu tai ei.
Itselläni on 15 vuotta nuorempi komea mies ja hän ihailee aina, miten upea kroppa minulla on. Sanonut useaan kertaan, että vartaloni on upeampi kuin todella monella alle 3-kymppisellä naisella. Olen aikoinaan harrastanut urheilua, joten takapuoli on parasta minussa, samoin ampiaisvyötärö. Olen normaalipainoinen ja isot reidet ja takapuoli, mutta suht kiinteät. Vaikka vatsaa ei ole niin kyllä iho jonkin verran siitä roikkuu ja se häiritsee enemmänkin itseäni.
Suomalainen mamma kuvittelee aina, että totuus tulee oman miehen suusta. Totta hitossa se miehesi kehuu sinun vartaloasi, jos on fiksu niin haluaa miellyttää naistaan ja pönkittää tämän itsetuntoa, koska se sataa suoraan miehen omaan laatiin pidemmällä tähtäimellä. Mutta ei sillä kehumisella tarvitse olla mitään tekemistä totuuden kanssa. :D
Älä nyt pilaa mummoikäisen mamman illuusiota!
Mummoikäisen mies voi vilpittömästi olla sitä mieltä, että hänen naisensa on edelleen se kaunein, myös vartaloltaan. Tai jos ei kaunein niin ainakin ihanin. Kyllä minäkin tajua, ettei yli 60v mieheni kroppa enää ole varmasti komein ja nään totta kai, että nuorilla miehillä on paremmat, mutta miehen keho on kuitenkin minulle se rakkain. Ja näin varmasti ajattelee miehenikin. Hän voi edelleen kehua minua , koska olen hänelle se rakkain ja paras, vaikka pari ryppyä siellä täällä onkin.
Normaali ihminen kyllä tajuaa eron nuoren ja vanhan vartalon välillä, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö se vanhakin vartalo voi omalla tavallaan olla viehättävä. Ja kun se on vartalo on sillä omalla ja rakkkaalla ihmisellä, on se paras virheineen/vikoineenkin. Ei sitä nuoremmat ja timmimmät/kauniimmat voita.
Itse en ainakaan vaihtaisi nuorempaan, vaikka kauniinpia ovatkin. Kumppanissa täytyy olla muutakin, kuin kaunis vartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin enää haluttava. Römeän oloinen kolossi usein. Kyllä ne nuoret naiset ovat niin hyvännäköisiä. Tosin heidän hyvät puolet jääkin siihen.
Harmi, ettet pidä naisista. Onneksi on hyvännäköisiä, hoikkia ja vaaleita miehiä esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa. :)
No onnea vaan kosiomatkalle! Vaikka tuskin sieltä tulee irtoamaan kovinkaan merkillistä laatua. Ruotsissa tosin taitaa miespuolisia kilpailijoita olla suhteessa enemmän. Tiedä häntä.
Ja kun suuntaa Etelä-Ruotsiin, on sieltä ainoastaan pieni harppaus Keski-Eurooppaan ja aah sitä miesten huomaavaisuutta kohti etelää lipuessa. Ihan tekisi mieli lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla enemmän läskiä ja muotoja kuin nuorena ja ryhti huonompi. Haluaisin niin nuoruuteni sporttisen vartalon takaisin. Silloinkin pidin itseäni leveälanteisena, mutta so what, olenhan nainen. Nyt painoa noin 75 ja pituutta 170. Paljonko tästä pitäisi saada pois?
4-5 cm.
Oikeastiko 170cm on liian pitkä?
Olen itse suunnilleen tuon ja olen ihan tyytyväinen. Vähän pitempikin voisin olla.
Tuossa on vieressä yksi passelinpotra yksilö.
Uuh! Ihana muija!
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että 10-15kg
Sikamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että 10-15kg
Riippuu siitä, miten lilot ovat jakautuneet.
Ei välttämättä edes laihdutustarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten täällä alapeukuttaa sitä biologista faktaa, että lähes 50 v naisilla useilla on alkanut jo vaihdevuodet.
Keskimäärin suomalaisilla naisilla alkaa ne 51-vuotiaana, tupakoitsijoilla pari vuotta aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kim Dolan Leto on 49v:
https://www.beautymuscle.net/wp-content/uploads/2013/10/kim-dolan-leto-…
https://brolicbeats.files.wordpress.com/2013/04/kim-dolan-leto.jpg
Siitä vaan tavoitetta vuodelle 2019.
Mulla on tällainen kroppa. Treenaan monipuolisesti. N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt painoa noin 75 ja pituutta 170. Paljonko tästä pitäisi saada pois?
20 kiloa
Tuo jos muikunruodoista tykkää. Meillä rouva 164/65 ja on todella sopiva, mä olen 179/73. Sanoisin että 10kg maksimissaan veks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt painoa noin 75 ja pituutta 170. Paljonko tästä pitäisi saada pois?
20 kiloa
Tuo jos muikunruodoista tykkää. Meillä rouva 164/65 ja on todella sopiva, mä olen 179/73. Sanoisin että 10kg maksimissaan veks.
Mä en ole muikunruoto, vaan kyseiset mitat omaava kaunisvartaloinen nainen c-kupilla.
Mutta makunsa kullakin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 46v. Tiukka ja timmi, parempi kuin kaks- tai kolmekymppisenä. Ei lapsia.
Nauti nyt, kohta alkaa vaihdevuodet.
Jollakin nuorella plösöllä meni paksun rasvan alle.
Näin sivuhuomautuksena, että nuori plösö voi laihduttaa, ja heidän vartalonsa palautuukin paljon paremmin kuin vanhemmilla naisilla. T: eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Miksi keski-ikäisten naisten kohdalla hoetaan aina tuota itsevarmuutta? Miksi sitä olisi itsevarmempi kuin silloin 25- vuotiaana kun näytti paremmalta ja oli yhteiskunnan, miesten ja työnantajien mielestä parhaassa iässä eli sai enemmän huomiota ja mahdollisuuksia elämässään? En vain ymmärrä.
Siinähän tuo kiteytyikin; et vain ymmärrä. Monia asioita. Harvalla alalla, ainakaan ns. asintuntija-alslla joihin vaaditaan koulutus, ovat 25-vuotiaat haluttua kamaa. Vastavalmistuneet ovat väistämättä vähän harjottelijan roolissa. Todellisia kultakimpaleita ovat ammatitaitoaan ylläpitäneet viiskymppiset, joissa yhdistyvät taito ja kokemus.
Mitä taas miehiin tulee, jos nyt ei ihan pelkkää aktiseuraa ole hakemassa, arvostaa kumppanissa muutakin kuin ulkonäköä. Kyllä ne keskustelut keski-iässä ovat vähän eri tasoa kuin parikymppisenä. Elämänkokemus tuo syvyyttä ja perspektiiviä ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näyttää miehiä kovastikin houkuttelevan tällainen 44-vuotias misu...
Yritä nyt tässä edistää tasa-arvoa, kun joka toisessa välissä nainen tulee kertomaan, miten tärkeää hänelle on herättää miehissä panohaluja. Työssä sitten tällainen alistuja-miellyttäjä pitäisi ottaa vakavasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Dolan Leto on 49v:
https://www.beautymuscle.net/wp-content/uploads/2013/10/kim-dolan-leto-…
https://brolicbeats.files.wordpress.com/2013/04/kim-dolan-leto.jpg
Siitä vaan tavoitetta vuodelle 2019.
Mulla on tällainen kroppa. Treenaan monipuolisesti. N43
Ai sinulla perustreenaajalla on tuollainen super timmi, fitness-tason kroppa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keski-ikäisten naisten kohdalla hoetaan aina tuota itsevarmuutta? Miksi sitä olisi itsevarmempi kuin silloin 25- vuotiaana kun näytti paremmalta ja oli yhteiskunnan, miesten ja työnantajien mielestä parhaassa iässä eli sai enemmän huomiota ja mahdollisuuksia elämässään? En vain ymmärrä.
Siinähän tuo kiteytyikin; et vain ymmärrä. Monia asioita. Harvalla alalla, ainakaan ns. asintuntija-alslla joihin vaaditaan koulutus, ovat 25-vuotiaat haluttua kamaa. Vastavalmistuneet ovat väistämättä vähän harjottelijan roolissa. Todellisia kultakimpaleita ovat ammatitaitoaan ylläpitäneet viiskymppiset, joissa yhdistyvät taito ja kokemus.
Mitä taas miehiin tulee, jos nyt ei ihan pelkkää aktiseuraa ole hakemassa, arvostaa kumppanissa muutakin kuin ulkonäköä. Kyllä ne keskustelut keski-iässä ovat vähän eri tasoa kuin parikymppisenä. Elämänkokemus tuo syvyyttä ja perspektiiviä ajatuksiin.
Lopulta naiset kuitenkin arvottavat itsensä ja muut sen perusteella, moniko mies haluaisi laskea siemenensä heidän sisäänsä.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Sikamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että 10-15kg
Tasaisesti jakautuneet. Vyötärö kadonnut.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Sikamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että 10-15kg
Ilot? Lollot?
Kirurgin veitsellä on myös osuutensa.