Millainen vartalo noin 45-v. naisilla on?
Minulla oli ennen lievää ylipainoa, mutta olen saanut pudotettua sen ja olen nyt normaalipainossa. Yllätyksekseni kroppani näyttää aika hyvältä. Olin jotenkin ajatellut, etten voi päästä nuoruuden mittoihin enää mitenkään. Nyr kuitenkin näytän melko samalta kuin 30-v. Ainoastaan raskausarvet ovat lisänä. Pahemmin ei "roiku" mistään, vaikka tietty rinnat ja peppu olivat terhakammat nuorena.
Treenaan salilla harrastusmielessä, ja mietin vieläkö kokeilisi omaksi ilokseen kehittää vartaloa. Mitä rajoitteita ikä tuo tähän?
Kommentit (143)
50. En juuri huomaa kropassa muutoksia. Aina ollut parin kilon tarkkuudella samoissa painolukemissa, 169/54. Pienet rinnat, kiinteä ja lihaksikas kroppa. Naama kyllä näyttää asteen väsyneemmältä joo, mutta kroppa on ennallaan. Mä en oo koskaan joutunu heittämään vaatteita pois sen takia että ne olis käyny pieniks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keski-ikäisten naisten kohdalla hoetaan aina tuota itsevarmuutta? Miksi sitä olisi itsevarmempi kuin silloin 25- vuotiaana kun näytti paremmalta ja oli yhteiskunnan, miesten ja työnantajien mielestä parhaassa iässä eli sai enemmän huomiota ja mahdollisuuksia elämässään? En vain ymmärrä.
Siinähän tuo kiteytyikin; et vain ymmärrä. Monia asioita. Harvalla alalla, ainakaan ns. asintuntija-alslla joihin vaaditaan koulutus, ovat 25-vuotiaat haluttua kamaa. Vastavalmistuneet ovat väistämättä vähän harjottelijan roolissa. Todellisia kultakimpaleita ovat ammatitaitoaan ylläpitäneet viiskymppiset, joissa yhdistyvät taito ja kokemus.
Mitä taas miehiin tulee, jos nyt ei ihan pelkkää aktiseuraa ole hakemassa, arvostaa kumppanissa muutakin kuin ulkonäköä. Kyllä ne keskustelut keski-iässä ovat vähän eri tasoa kuin parikymppisenä. Elämänkokemus tuo syvyyttä ja perspektiiviä ajatuksiin.
Tämä. Lisäisin vielä, että suurin muutos on mielestäni se, kun tajuaa, ettei itsetunto tai - arvostus ole muiden hyväksynnän varassa. Nuorena helposti erehtyy hakemaan väärällä tavalla miesten huomiota ja arvottamaan itsensä sen mukaan. Tuon jos vielä sotkee työelämään ja ammatilliseen arvostukseen, ollaan täysin väärillä poluilla.
Eli olisit ihan yhtä onnellinen, vaikka kukaan mies ei koskisi sinuun enää ikinä, eikä kukaan ottaisi töihin tai maksaisi työpanoksestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Dolan Leto on 49v:
https://www.beautymuscle.net/wp-content/uploads/2013/10/kim-dolan-leto-…
https://brolicbeats.files.wordpress.com/2013/04/kim-dolan-leto.jpg
Siitä vaan tavoitetta vuodelle 2019.
Mulla on tällainen kroppa. Treenaan monipuolisesti. N43
Ai sinulla perustreenaajalla on tuollainen super timmi, fitness-tason kroppa?
Olen aina treenannut. Harrastan cross trainingia, joogaa, kuntonyrkkeilyä ja käyn salilla. Olen super timmi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22-vuotiaan miesrakastajani mielestä vartaloni on "upea, säkenöivä ja s-tanan hotti". Nuorison kieltä lienee, mutta arvostan positiivista palautetta.
-N47-
Miten sä pystyt olla just lapsenkengistä päässeen kanssa?
Siksi koska nuori mies jaksaa, on innokas kokeilemaan kaikkea, hänet on helppo kouluttaa petitavoille, eikä hän pidä samanikäisistä tytöistä kun he ovat hänen mielestään "instagram-filtteripellejä". Tekee kaikkensa miellyyttääkseen ja sehän käy minulle oikein hyvin.
Entisellä työpaikalla tutustuttiin, hän oli minun harjoittelija/assistentti.
Miksi tää työelämäkeskustelu pitää tähän tuoda? Nythän keskustellaan naisen vartalosta n. 45 v. iässä.
Ja vieko se pois työelämän osaamiset ja saavutukset, jos on kaunis vartalo? Tai sattuu miehet haluamaan. Ei ainakaan pitäisi viedä.
Jos ei ole terveysongelmia tai muita ongelmia, niin tuskin ikä mitään merkittäviä rajoitteita tuo.
Jos alat kehittämään vartaloa, tarkoittaa se kuitenkin melko raskaita painoja jotta saisit peffaan muotoa jne.
Eli kannattaa kiinnittää huomiota lämmittelyyn ja siihen että teet liikkeet oikein. Treenin jälkeen venyttely. Lepo treenien välillä ehkä vähän pidemmäksi kuin parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22-vuotiaan miesrakastajani mielestä vartaloni on "upea, säkenöivä ja s-tanan hotti". Nuorison kieltä lienee, mutta arvostan positiivista palautetta.
-N47-
Siksi koska nuori mies jaksaa, on innokas kokeilemaan kaikkea, hänet on helppo kouluttaa petitavoille, eikä hän pidä samanikäisistä tytöistä kun he ovat hänen mielestään "instagram-filtteripellejä". Tekee kaikkensa miellyyttääkseen ja sehän käy minulle oikein hyvin.
Vähän särähti korvaan tuo, että haluat miellyttäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Dolan Leto on 49v:
Tuollainen vartalo ei ole naisellinen alkuunkaan, laiha ruipelo on ruma.
Himotreenaus on samanlainen sairaus kuin anoreksia tai bulimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N47-
Tarkoittaa varmaankin että makuuhuoneessa.
(Ei särähdä mun korvaan yhtään)
-eri
Miehillä ja naisilla on muuten varmaankin erilainen tapa katsoa kroppaa.
Todella moni 40-50v nainen kertoo ettei kroppa ole juuri muuttunut nuoruudesta. Itse en ole koskaan nähnyt 40+ ja etenkin 45+ naista jonka kropasta ei näkyisi ikä. Ja nyt puhutaan tosi hyväkuntoisista naisista, ei mistään 5x30min viikossa kevyttä treeniä vetävistä.
Miehet selvästikin kiinnittävät enemmän huomiota iän tuomiin muutoksiin, kun taas naiset katsovat lähinnä geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Dolan Leto on 49v:
Tuollainen vartalo ei ole naisellinen alkuunkaan, laiha ruipelo on ruma.
Himotreenaus on samanlainen sairaus kuin anoreksia tai bulimia.
En ole himotreenaaja. Treenaan n. 4 krt/vkossa. Kropan malli on luonnostaan tiimalasi (kapea vyötärö), joten lähtökohdat on hyvät. Kroppa on sopusuhtainen muttei liian laiha.
Hyvää Uutta Vuotta sullekin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N47-
Ällöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 46v. Tiukka ja timmi, parempi kuin kaks- tai kolmekymppisenä. Ei lapsia.
Nauti nyt, kohta alkaa vaihdevuodet.
Jollakin nuorella plösöllä meni paksun rasvan alle.
Näin sivuhuomautuksena, että nuori plösö voi laihduttaa, ja heidän vartalonsa palautuukin paljon paremmin kuin vanhemmilla naisilla. T: eri vastaaja
Huom. vanhemmilla ihmisillä sukupuolesta riippumatta.
Olen 47 v ja 168 cm ja 60 kg. Käyn salilla 5 krt viikossa eli olen paremmassa kunnossa kuin nuorena. On jo ne vaihdevuodetkin, mitä joku täällä jankkaa. Eivät ne haittaa, kun käytän hormonikorvaushoitoa. Aknoa mitä vaihdevuodet tekivät oli, että minusta tuli tosi himokas seksuaalisesti, seksielämäni on nyt vilkkaampaa kuin koskaan. Oma mies on, mutta näköjään kelpaisin vieraillekin, kun niin moni vilkuilee ja jotkut tulevat iskemään ihan keskellä päivää.
Eli mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän omat elintavat ja asenne vaikuttavat ulkonäköön. Nuorena moni on hyvännäköinen tekemättä mitään, mutta pitämällä perusasiat kunnossa tavallinen peruspirkkokin kohoaa vanhemmiten helposti oman ikäluokkansa top10 joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N47-
-eri
Vertaa vanhempaan mieheen, joka pahimmassa tapauksessa ei ole kiinnostunut antamaan naiselleen nautintoa tai jonka kestävyys kyseenalaista.
Mistähän saisin tuollaisen miellyttäjän itsellenikin?
N47
Yksilöllistä kaikki, ne jotka ovat huolehtineet ulkonäöstään yleensä kyllä erottuvat edukseen, vaikka ikä ei enää mairittele.
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 v ja 168 cm ja 60 kg. Käyn salilla 5 krt viikossa eli olen paremmassa kunnossa kuin nuorena. On jo ne vaihdevuodetkin, mitä joku täällä jankkaa. Eivät ne haittaa, kun käytän hormonikorvaushoitoa. Aknoa mitä vaihdevuodet tekivät oli, että minusta tuli tosi himokas seksuaalisesti, seksielämäni on nyt vilkkaampaa kuin koskaan. Oma mies on, mutta näköjään kelpaisin vieraillekin, kun niin moni vilkuilee ja jotkut tulevat iskemään ihan keskellä päivää.
Eli mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän omat elintavat ja asenne vaikuttavat ulkonäköön. Nuorena moni on hyvännäköinen tekemättä mitään, mutta pitämällä perusasiat kunnossa tavallinen peruspirkkokin kohoaa vanhemmiten helposti oman ikäluokkansa top10 joukkoon.
Hauskaa kuulla. Hommaankin hetimiten salikortin ja alan juosta kymppejä. Oma keho tuntuu vaan niin raihnaiselta. Harrastin teininä juoksemista ja unta voin vain nähdä, että pystyisi vielä samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N47-
-eri
Moni mies on puhunut tuosta samasta toiveesta, ja se on kyllä särissyt palstalaisten korvissa kuin moottorisaha.
Tämä. Lisäisin vielä, että suurin muutos on mielestäni se, kun tajuaa, ettei itsetunto tai - arvostus ole muiden hyväksynnän varassa. Nuorena helposti erehtyy hakemaan väärällä tavalla miesten huomiota ja arvottamaan itsensä sen mukaan. Tuon jos vielä sotkee työelämään ja ammatilliseen arvostukseen, ollaan täysin väärillä poluilla.