Millainen vartalo noin 45-v. naisilla on?
Minulla oli ennen lievää ylipainoa, mutta olen saanut pudotettua sen ja olen nyt normaalipainossa. Yllätyksekseni kroppani näyttää aika hyvältä. Olin jotenkin ajatellut, etten voi päästä nuoruuden mittoihin enää mitenkään. Nyr kuitenkin näytän melko samalta kuin 30-v. Ainoastaan raskausarvet ovat lisänä. Pahemmin ei "roiku" mistään, vaikka tietty rinnat ja peppu olivat terhakammat nuorena.
Treenaan salilla harrastusmielessä, ja mietin vieläkö kokeilisi omaksi ilokseen kehittää vartaloa. Mitä rajoitteita ikä tuo tähän?
Kommentit (143)
No itselläni ulkoisesti aika samanlainen kuin nuorempana, mutta rankan treenaamisen on saanut unohtaa kun paikat hajoilee. Mikä on masentavampaa kuin joku muutama lisäkilo olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 46v. Tiukka ja timmi, parempi kuin kaks- tai kolmekymppisenä. Ei lapsia.
Nauti nyt, kohta alkaa vaihdevuodet.
Puoli vuotta sitten asennettiin hormonikierukka, ja nyt olen himokkaampi kuin teinipoika :)
Vaihtarit tulevat yleensä sen mukaan miten omalla äidillä tai mummolla alkaneet, heillä alkoi 55-56 ikäisenä joten sitä odottaessa.
t: 46v
Mulla sama. Vuosi sitten asennettu h-kierukka. Ei tietoa vaidevuosista.
T. 46v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ketään miestä ainakaan enää houkuttele nelivitosen naisen kroppa, oli treenattu tai ei.
Mikähän ihme tällaisen kommentin kirjoittajaa vaivaa? Pakko vaan oksentaa sitä sappea ulos? Toivottavasti tuli edes hyvä mieli. En tajua.
Totuus on joskus julma.
Täällä on ulkonäköpakkomiellettä liikkeellä. En tiedä syytääkö yksi ja sama aloittaja näitä aiheita ulos näppikseltään, mutta pahasti viiraa. Ikä ja ulkonäköasia on aina aiheena. Melkein veikkaan, että on kyse samasta ihmisestä, jolla ei ole muuta sisältöä elämässä kuin tämä asia, sen sanoittaminen tänne, kenties muillekin somepalstoille?
Ehdottaisin kypsymistä henkisesti aikuiseksi ihmiseksi. Kuulostaa, että levy on jäänyt yhteen rantuun pyörimään ja pyörii siinä maailman tappiin. Toivon, ettei pakkomielteiselle tule oikeitakin ongelmia luonnollisen ikääntymisen lisäksi
Totuuden sanominen näillä foorumeilla aiheuttaa aina tällaisia reaktioita, joissa totuuden sanoja tuomitaan luuseriksi ja milloin miksikin. Tämä sinunkin vastauksesi täyttää rikosoikeudellisesti kunnianloukkauksen tunnusmerkit. Näillä feminismiä ja miesvihaa tihkuvilla foorumeilla on yleisesti hyväksyttyä peukuttaa ja pönkittää itselleen valehtelevien ihmisten itsetuntoa, mutta karun totuuden ääneen sanomista paheksutaan syvästi.
"Tämä sinunkin vastauksesi täyttää rikosoikeudellisesti kunnianloukkauksen tunnusmerkit"...
Täsmennä, Ap. Mikä on rikosoikeudellisesti kunniaa loukkaavaa?
Minuakin ärsyttää tästä samasta aiheesta tehtyjen aloitusten määrä AV:lla.
Pyöreydessä on se hyvä puoli, että usein iho säilyy parempana.
Hoikat vanhenee nopeammin siinä mielessä.
Varsinki lähempänä 40v kannattaa varoa, ettei liikaa laihduta tai liian nopeasti. Ihon takia.
Vierailija kirjoitti:
Pyöreydessä on se hyvä puoli, että usein iho säilyy parempana.
Hoikat vanhenee nopeammin siinä mielessä.
Jos treenaa niin se ei tarkoita mitään kitudieettiä tai jotain maratoonarin kuivaa kroppaa. Hoikilla (eli sporttisilla, ei HIMOliikkujilla) on yleensä fressimmät piirteet js he näyttävät nuoremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää työelämäkeskustelu pitää tähän tuoda? Nythän keskustellaan naisen vartalosta n. 45 v. iässä.
Ja vieko se pois työelämän osaamiset ja saavutukset, jos on kaunis vartalo? Tai sattuu miehet haluamaan. Ei ainakaan pitäisi viedä.
No kun joku ihmetyteli miten vanhemmiten voisi naisen itsevarmuus kasvaa ja väitti nuorten olevan halutumpia ylipäänsä yhteiskunnassa, myös työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää työelämäkeskustelu pitää tähän tuoda? Nythän keskustellaan naisen vartalosta n. 45 v. iässä.
Ja vieko se pois työelämän osaamiset ja saavutukset, jos on kaunis vartalo? Tai sattuu miehet haluamaan. Ei ainakaan pitäisi viedä.
No kun joku ihmetyteli miten vanhemmiten voisi naisen itsevarmuus kasvaa ja väitti nuorten olevan halutumpia ylipäänsä yhteiskunnassa, myös työelämässä.
Niin, no ainakin lehdissä lukee jatkuvasti että yli 40 veetä pidetään työnantajien mielestä vanhana. Ei se nyt itsetuntoa ainakaan nosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ketään miestä ainakaan enää houkuttele nelivitosen naisen kroppa, oli treenattu tai ei.
Itselläni on 15 vuotta nuorempi komea mies ja hän ihailee aina, miten upea kroppa minulla on. Sanonut useaan kertaan, että vartaloni on upeampi kuin todella monella alle 3-kymppisellä naisella. Olen aikoinaan harrastanut urheilua, joten takapuoli on parasta minussa, samoin ampiaisvyötärö. Olen normaalipainoinen ja isot reidet ja takapuoli, mutta suht kiinteät. Vaikka vatsaa ei ole niin kyllä iho jonkin verran siitä roikkuu ja se häiritsee enemmänkin itseäni.
Olen vähän kade.
Miehillä ainaski tuossa iässä on vaarallisesta sisärasvasta - siis sisäelimien ympärillä olevasta rasvasta - pullottava vatsa. Taitaa enemmistöllä pullottaa vatsa. Ja sitä pidetään normaalina. Olen havainnut tämän etenkin kuntoiluklubillani saunassa ja suihkussa.
Normaalipainon sisällä, kolme lasta mutta yhden kohdalla pystyyn sektioitu mahamakkara jäi ja pysyy. Persausta ja reisiä on, muttei sentäs kardashiantyyliin, ei pistä mitenkään silmään. Olen se,ityytyväinen, en ole lähelläkään sitä mitä deittimarkkinoiden miehet kutsuu ”tädiksi”, keskivartalolihava isorintainen lyhyehkö nainen.
Suomessa 45-vuotias nainen on usein ylipainoinen ja vyötärölihava. Ja koska naisten iho on miehiä ohuempi, niin yleensä selvästi miehiä ryppyisempikin. Rinnat ovat tietenkin lähes aina roikkuvat, elleivät ne ole niin pienet, ettei ole mitään mikä voisi roikkua.
Uimahallireissulla minua pyydettiin yllättäin lehtijuttuun mukaan. Olisivat halunneet ottaa sukelluskuvan:)
Huom! Olin 42-vuotias ja kolmen lapsen äiti.
Täytyy kyllä sanoa, että hämmästyin pyynnöstä ja itsetuntoa hiveli. Toisaalta nolokin juttu jostakin syystä....kerroin vain miehelle ja lapsille pyynnöstä.
Olen kuullut näyttäväni ja vaikuttavani ikäistäni huomattavasti nuoremmalta, ratsastajan ryhti löytyy ja samat hoikat mitat kuin parikymppisenä.
Voisin sanoa, että reilu nelikymmppinen voi olla katseen kestävä myös uimapuvussa sauna puhtaana;)
-vierailija kirjoitti:
Uimahallireissulla minua pyydettiin yllättäin lehtijuttuun mukaan. Olisivat halunneet ottaa sukelluskuvan:)
Huom! Olin 42-vuotias ja kolmen lapsen äiti.
Täytyy kyllä sanoa, että hämmästyin pyynnöstä ja itsetuntoa hiveli. Toisaalta nolokin juttu jostakin syystä....kerroin vain miehelle ja lapsille pyynnöstä.
Olen kuullut näyttäväni ja vaikuttavani ikäistäni huomattavasti nuoremmalta, ratsastajan ryhti löytyy ja samat hoikat mitat kuin parikymppisenä.
Voisin sanoa, että reilu nelikymmppinen voi olla katseen kestävä myös uimapuvussa sauna puhtaana;)
Juttuhan oli ET-lehden senioriuinti tms. artikkeliin, mutta tämän ohitit sulavasti.
Mun kroppa oli kauneimmillaan silloin. Hoikka, sopivasti lihaksikas ja 4. lapsen jälkeen kasvoi rinnatkin. Vielä 55v:nä yhtä kiinteä ja ryhdikäs, nyt parin viimeisen vuoden aikana ilmaantunut ylimääräistä nahkaa jostain?? Paino kuite kin ennallaan ja treenaan säännöllisesti.
n59v
Juuri näin. Tässä iässä 40+ alkaa erot näkymään selkeesti. Jotkut tosi tanttoja/ylipainoisia ja ne jotka urheilee niin ne painii ihan eri sarjassa.
N43