Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa hammaslääkäriin?

Vierailija
30.12.2018 |

Tarkistus 110e, hammaskiven poisto ja muu putsaus 85e. Reiän paikkaus 120e. Juurihoito alkamassa, en edes uskaltanut kysyä mitä se maksaa. Vuoden välein on käytävä koska purukalusto on mitä on.

Sinne meni taas pienituloisen säästöt.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihana kunnallinen, sinne pääsee jopa kiireettömänä saman viikon aikana ja hammaslääkäriltä saa heti jatkoajan esim. juurihoidossa, ei tarvitse ihmetellä sen suhteen että kenelle varataan ja koska. Tilat nykyaikaiset ja hammaslääkärit sekä hoitajat ym. empaattisia, jopa kotiin asti on soitettu virka-ajan ulkopuolella kun olivat tapauksessani konsultoineet ulkopuolista kirurgia varmuuden vuoksi. 

Mutta: maksut ovat nousseet koko ajan, joka on johtanut siihen, että yksinkertainen hampaanpoisto on halvempaa kuin yksinkertainen paikkaus! Viimeksi kun takahampaani paikkaa korjattiin, siitä otettiin vain osa pois ja jätettiin sisempi osa, lasku oli silti viitisenkymppiä. Ei tunnu reilulta, näin takuueläkeläisenä.

Minulla taas täysin vastaavanlainen tilanne. Yksi hampaistani oli mennyt todella pahaan kuntoon, kun pelkäsin hammaslääkäreitä.. Olin ihan varma, että poistavat kun ajattelin että mitä sitä turhaa enää alkaa paikkailemaan, mutta kyllä ne sisukkaasti paikkasivat ja korjasivat ja sanoivat, ettei hampaita turhaa revitä irti. 

piti kirjoittaa, että vastakkainen tilanne, hups!

Vierailija
62/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kunnallisella, eikä ole varaa edes siihen. Pelkkä tarkastus ilman mitään toimenpiteitä 48e. Siihen sitten päälle 3 reiän paikkaus, sekä kiskojen hionta paikattujen hampaiden mukaan. Muutama satanen tuohon lystiin uppoaa ja joudun tekemään maksusuunnitelman, eli maksan laskut osissa jotta saan summan maksettua. Hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kunnallisella. Oon mennyt kysymään peruutusaikoja luukulta jos on ollut joku vaiva ja saanutkin niitä samalle päivälle.

Sit mulla todettiin krooninen parantumaton sairaus jonka johdosta lääkäri sanoi että purukaluston oltava kunnossa. Tuskailin yksityiselle menoa, koska ne summat on ihan järkyttäviä. Soitin kunnalliseen, kerroin tilanteen ja aika kuukauden päähän.

Jatkossakin toivon saavani ajat järkevästi. Yksityisellä tulee vähän sellainen olo, että tekevät enemmänkin kuin tarvitsee ja siitä hintaa kertyy.

Vierailija
64/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähävarainen käy kunnallisella hammaslääkärillä.

Ja hyvätuloisempikin.

Vierailija
65/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, kun sulla on kerran vara jättää hampaat hoitamatta, niin mitä täällä enää kyselet ja ihmettelet.

Häh, en ole jättänyt hoitamatta, kiroan hoidon kalleutta.

ap

Peseminen ja lankaaminen on edullista. Sitäkin kutsutaan hampaiden hoitamiseksi.

Vierailija
66/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistus 110e, hammaskiven poisto ja muu putsaus 85e. Reiän paikkaus 120e. Juurihoito alkamassa, en edes uskaltanut kysyä mitä se maksaa. Vuoden välein on käytävä koska purukalusto on mitä on.

Sinne meni taas pienituloisen säästöt.

Pienituloiset käyttää julkista, minä käytän yksityistä kun on omaisuutta

Mä taas käytän julkista, koska pääsen tasan samalle hammaslääkärille ostopalveluna kuin omalla rahallakin. En kai mä nyt niin tyhmä ole, että maksaisin samasta palvelusta moninkertaisen summan!

Vierailija
67/67 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku saako julkisella etuhampaisiin muovia? Kiille on lähes kokonaan lähtenyt

Mä en saanut (Helsinki). Yksityisellä 200e/hammas. Tuli todella hyvä.