Miten teillä on varaa hammaslääkäriin?
Tarkistus 110e, hammaskiven poisto ja muu putsaus 85e. Reiän paikkaus 120e. Juurihoito alkamassa, en edes uskaltanut kysyä mitä se maksaa. Vuoden välein on käytävä koska purukalusto on mitä on.
Sinne meni taas pienituloisen säästöt.
Kommentit (67)
Ei olekaan. Miehellä on mennyt 25 000e ja vielä menee ainakin 5000e. Tuo tarkoittaa sitä että mä käyn kunnallisella 2 vuoden välein kun kunnalle sopii ja paikataan vain lohkeamat. Muut kunta kehottaa hoitamaan yksityisellä.
Se siitä hoitotakuusta
Vierailija kirjoitti:
rahalla saa kirjoitti:
Varaa olisi 8200 e/kk palkasta käydä yksityiselläkin, mutta kaupunginosani julkinen hammashoito on niin upean nykyaikaisissa tiloissa ja lääkärit erinomaisia, että käytän julkisia. Tarkastus 6kk:n välein. Viimeksi kun kävin, niin samalla paikattiin yksi hammas, kustannus oli 28,50 e.
Missä on noin halpaa vuonna 2018??
ap
Tämän minäkin haluan tietää. Meillä vähän rouheammat hinnat.
https://www.espoo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Asiakasmaksut/Ha…
Itselläni on mennyt suuhygienistillä käynneistä aina päälle 40 € ja hammaslääkärikäynneistä toimenpiteistä riippuen tuosta 40 eurosta 120 euroon.
Se on vaan pakko maksaa... mul on maailman ihanin hammaslääkäri. Harvemmin alle 200€:n selviän. Vuosittain käyn.
Prototyyppi kirjoitti:
Käyn kunnallisella, enkä voi muuta kuin kehua meidän kunnallista hammashoitoa. Maksaahan ne käynnit toki tuollakin mutta vähemmän kuin yksityisellä. Mun pitäisi teettää purentakiskot ja kunnallisella niille tulee hintaa noin 300 €. Aika rouhea hinta jos multa kysytään.
Mulle tehtiin keskussairaalan leukapolilla ja lähete oli yksityiseltä hammaslääkäriä. Tuli maksamaan kolmen poliklinikka maksun verran. Onpa näissä hinnoissa sitten eroja.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Käyn kunnallisella, enkä voi muuta kuin kehua meidän kunnallista hammashoitoa. Maksaahan ne käynnit toki tuollakin mutta vähemmän kuin yksityisellä. Mun pitäisi teettää purentakiskot ja kunnallisella niille tulee hintaa noin 300 €. Aika rouhea hinta jos multa kysytään.
No voi vitsit, mun kiskot maksoi yksityisellä 200e! Eli pääsin halvemmalla.
ap
Oliko ihan mittojen mukaan tehty valumuotilla? Mä meinasin ensin kokeilla, jos pärjäisin kontaktilajeista tutuilla muotoiltavilla hammassuojilla. Mulla on ongelmana, että puren hampaita yhteen unissani mutta hammaslääkärin mukaan en kuitenkaan narskuta hampaita.
Vierailija kirjoitti:
vähävarainen käy kunnallisella hammaslääkärillä.
ei ole minulla varaa käydä kunnallisella. Eihän sinne saa aikojakaan.
megaklinikka. Varmaan niitä on muitakin vaihtoehtoja, mutta tuo on ihan ehdoton.
Perustarkastuksessa ei yksityisen ja kunnallisen ero ole montaa kymppiä. Ongelma tulee, jos tarvitaan lisätoimenpiteitä, niin ero repeää hyvin nopeasti. Itse käytän kunnallista vaikka ylempään keskituloisten luokkaan kuuluvana yksityiseenkin olisi varaa. Minä kuitenkin veroistani maksan kunnalla monta tuhatta euroa kuukausittain, joten oletan, että saan jotain muutakin vastinetta rahoilleni, kuin teiden kunnossapidon.
Meillä ei pääse työssäkäyvät kunnalliselle jos ei ole mitään ihmeellistä hoidettavaa.
Minä käyn yksityisellä ja varaa on koska kuulun työpaikan sairauskassaan, joka maksaa tietyn summan vuodessa hammaslääkärikuluja. Olisko ollut 800€. Ja sen jälkeen vielä osan kustannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Mulle tehtiin keskussairaalan leukapolilla ja lähete oli yksityiseltä hammaslääkäriä. Tuli maksamaan kolmen poliklinikka maksun verran. Onpa näissä hinnoissa sitten eroja.
On kyllä tosissaan aikamoinen hintahaitari. En ole siis vielä varannut tuota hammaskisko-aikaa kun halusin kartoittaa edullisemmat vaihtoehdot läpi.
rahalla saa kirjoitti:
Varaa olisi 8200 e/kk palkasta käydä yksityiselläkin, mutta kaupunginosani julkinen hammashoito on niin upean nykyaikaisissa tiloissa ja lääkärit erinomaisia, että käytän julkisia. Tarkastus 6kk:n välein. Viimeksi kun kävin, niin samalla paikattiin yksi hammas, kustannus oli 28,50 e.
Persutrolli
Mä en ole kääyny hammaslääkärillä joskus lapsena. Lonkeroa joutuu imemäään pillillä.
Vierailija kirjoitti:
rahalla saa kirjoitti:
Missä on noin halpaa vuonna 2018??
ap
Tässä kotikuntani hinnastoa:
Suun ja hampaiden tutkimisen ja hoidon perusmaksu käynniltä
Hammaslääkäri 13,10 €
Erikoishammaslääkäri 19,20 €
Suuhygienisti 10,20 €
Kuvantamistutkimus hammaskuvalta 8,40 €
Leukojen ja koko hampaiston panoraamaröntgenkuvaus 25,20 €
Maksu tutkimuksesta
Puudutus / leukaneljännes 8,40 €
Suun perustutkimus 18,90 €
Parodontologinen hoito 8,40 €
Paikkaus 18,90 €
Hampaan poisto 18,90 €
Hampaan poistoleikkaus 54,90 €
Juurihoito (hintaan ei sis. puudutus eikä rtg-kuvat) 37,80 €
Proteettiset toimenpiteet
(Huom! Tekniset kulut arviohintoja, hinta vaihtelee toimenpiteen vaikeuden mukaan)
Proteesin huolto pohjustuksella (+ tekniset kulut n. 150 €) 54,90 €
Proteesin korjaus (+ tekniset kulut n. 100 €) 37,50 €
Akryyliosa ja kokoproteesi (+ tekniset kulut n. 300 €) 183,50 €
Kruunut ja sillat hampaalta (+ tekniset kulut n. 400 €) 183,50 €
Rankaproteesi (+ tekniset kulut n. 600 €) 222,70 €
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, kun sulla on kerran vara jättää hampaat hoitamatta, niin mitä täällä enää kyselet ja ihmettelet.
Ootko kännissä vai yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kääyny hammaslääkärillä joskus lapsena. Lonkeroa joutuu imemäään pillillä.
Ja mua kiinnostakaaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pääse työssäkäyvät kunnalliselle jos ei ole mitään ihmeellistä hoidettavaa.
Minä käyn yksityisellä ja varaa on koska kuulun työpaikan sairauskassaan, joka maksaa tietyn summan vuodessa hammaslääkärikuluja. Olisko ollut 800€. Ja sen jälkeen vielä osan kustannuksista.
Toi on kyllä pebbanista jos työssäkäyvät ja oireettomat eivät pääse jonoon. Meillä onneksi pääsee, tosin se jono on kyllä muutaman kuukauden pituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vähävarainen käy kunnallisella hammaslääkärillä.
Joo huolivat jonoon, joutuu jonottamaan puoli vuotta ja taas tarkastuksen jälkeen puoli vuotta. Lisäksi hutiloivat ja jouduin korjauttamaan virheitä yksityisellä. Lisäksi hinta oli lähes sama.
ap
Pitkät jonot ja työskentely on vielä todella tehotonta. Hieman yli 5 kk jouduin odottamaan että pääsin tarkastukseen ja siinä n. 10-15 min. aikana löydettiin yksi pieni reikä, jonka paikkaamiselle varattiin uusi aika yli kahden kuukauden päähän!! Paikkaus kesti myös sen n. 10-15 min, eli mielestäni sen tarkastuksen ja paikkauksen olisi voinut hoitaa samalla käynnillä.
Tietääkö joku saako julkisella etuhampaisiin muovia? Kiille on lähes kokonaan lähtenyt
Käyn yksityisellä ja se onnistuu koska kuulun työpaikan sairauskassaan. Maksan 30% hinnoista ja loppu menee kassasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku saako julkisella etuhampaisiin muovia? Kiille on lähes kokonaan lähtenyt
Soita ja kysy omasta hoitopisteestä.
No voi vitsit, mun kiskot maksoi yksityisellä 200e! Eli pääsin halvemmalla.
ap