Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jättää 10- ja 12-vuotiaat lapset yksin kotiin yöksi?

Vierailija
30.12.2018 |

Meillä olisi reissu tiedossa torstaista maanantaihin. Lapsenvahti tulisi perjantaista sunnuntaihin. Lapset ovat innolla jäämässä yksin, mutta olisiko se aivan vastuutonta?
olisivat siis yksin torstai iltapäivästä alkaen vuorokauden, ja toisen vuorokauden sunnuntai-illasta alkaen.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi.

Vierailija
2/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan jättäisi, täysin vastuutonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
4/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Vierailija
5/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan lapsista. Ja onko ketään aikuista saatavilla paikalle jos jotain sattuu

Vierailija
6/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei

Vierailija
7/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäävät kyllä, kunhan on tarkat ohjeet miten tulee toimia ja kaapissa kaikki ateriat valmiina. Jääkaapin oveen puhelinnumerot, joihin pitää soittaa jos tulee jotain murhetta.

Vierailija
8/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa et voi jättää yksin tuon ikäisiä. Monetkaan ei ole tuossa vaiheessa kehitystä vielä riittävän kypsiä. Jotkut tuon ikäiset nukkuu vielä osan yötä vanhempien välissä. Toiset tuon ikäiset ei uskalla olla ilman aikuisia yhtä kokonaista iltaa.

Vierailija
9/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää vitsi?

Vierailija
10/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 11v ensimmäistä kertaa yötä yksin.

Nykypäivänähän tuollainen on ehdoton ei. Tulee lasua luukusta heti.

Vierailija
11/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asuinpaikasta ja lapsista. Itse en kuitenkaan jättäisi. Voisit kysellä lasten kavereiden vanhemmilta voisiko lapset tulla niiksi öiksi kun olisivat keskenään yökylään.

Vierailija
12/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksiselitteisesti laitonta. Itse en jätä edes 15- ja 12-vuotiaita mielellään koko illaksi keskenään, yöksi en missään tapauksessa. Osin johtuu tosin siitä, että saattavat nujakoida keskenään ja siitä ei hyvä seuraa.

Vierailija
13/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäävät kyllä, kunhan on tarkat ohjeet miten tulee toimia ja kaapissa kaikki ateriat valmiina. Jääkaapin oveen puhelinnumerot, joihin pitää soittaa jos tulee jotain murhetta.

Vaikka etukäteen luulisi, että kaikki sujuu, voi kuitenkin käydä kaikkea yllättävää tai ruveta pelottamaan ilman aikuista.

Vierailija
14/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 11v ensimmäistä kertaa yötä yksin.

Nykypäivänähän tuollainen on ehdoton ei. Tulee lasua luukusta heti.

Ihan syystä ovat normit lasten turvallisuudelle kiristyneet.

Vierailija
15/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä ap sitten tekee jos lapset ei pärjääkään vaan itkevät peloissaan peittojensa alla. Mä tekisin lastensuojelu ilmoituksen jos kuulisin että tuon ikäiset on jätetty keskenään yöksi.

Vierailija
16/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo pääsee kyllä taksilla paikalle puolessa tunnissa jos hät iskee. Vieressä on myös tuttu naapuri, jonka kanssa sovittaisiin että voi soittaa milloin vain.

Koira on myös kotona turvana. Aiemmin ovat olleet yksin aamuyöhön asti, kun oltiin yhteisissä pikkujouluissa.

Vierailija
17/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksiselitteisesti laitonta. Itse en jätä edes 15- ja 12-vuotiaita mielellään koko illaksi keskenään, yöksi en missään tapauksessa. Osin johtuu tosin siitä, että saattavat nujakoida keskenään ja siitä ei hyvä seuraa.

Ei se laitonta ole, mutta en nykyaikana jättäisi noin pieniä noin pitkäksi aikaa keskenään, vaikka itse haluaisivatkin. 

Vierailija
18/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo pääsee kyllä taksilla paikalle puolessa tunnissa jos hät iskee. Vieressä on myös tuttu naapuri, jonka kanssa sovittaisiin että voi soittaa milloin vain.

Koira on myös kotona turvana. Aiemmin ovat olleet yksin aamuyöhön asti, kun oltiin yhteisissä pikkujouluissa.

Lasten pitäisi siis hoitaa vielä koiran lenkityksetkin ja olla siitä vastuussa. Voi hallelujaa taas. Olette todella vastuuttomia vanhempia, kun edes harkitsette tuollaista.

19/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuhan yövuoroja tekevät vanhemmatkin jättämään lapsensa yöksi kotiin yksin

Vierailija
20/100 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä kyselet, kun matka on jo varattu ja aiot jättää lapset yksin kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän