Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapellimestari Santtu Matias Rouvali näköjään eronnut

Aamulintu
30.12.2018 |

Aamulehdessä juttu kuinka rakastunut sellistiin ja nyt etsivät maatilaa. Viime helmikuussa vielä annettu haastattelu vaimon kanssa ja siinä hehkutti kuinka kaipaa matkoilta kotiin perheen luo. Heillä on 4 vuotias poika ja uudehko talo maalla. Verratkaapa exän ja nykyisen kuvia hyvin samannäköisiä. Tuskin on Santulla vielä eropaperit taskussa. Aina ei oikein ymmärrä ihmisten päätöksiä, mutta ehkä heillä ei kulissien takana ollutkaan niin onnellista.

Kommentit (532)

Vierailija
401/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouvali on vaan ihan samaa sakkia kuin kaikki muutkin suomalaiset kulttuurialan nörtti-narkissokset.

Nuorena finninaamana ollaan ujosteltu naisten kanssa, ja sit kun vihdoin uran kautta tarjontaa alkaa löytyä, ei pystytä sitoutumaan kuin alkuhuuman ajaksi.

Aloin miettimään, pystyykö kukaan nimeämään yhtäkään tunnettua (ja elossa olevaa) suomalaista kapellimestaria/säveltäjää/muusikkoa/laulajaa, joka ei olisi eronnut?

Hannu Lintu on ollut kumppaninsa kanssa kohta kymmenen vuotta.

Arja Koriseva, Juha Tapio...

Hurmerinnat, Joel Hallikainen, Kari Tapio (vaikka onkin kuollut), Laura Voutilainen oli pitkään miehensä kanssa, heidän eronsa kosketti jotenkin

Että mitä siitä, vaikka viina ja vieraat naiset vie, pääasia, ettei erota. Tuli vaan mieleen eräästä mainitusta.

Kiitos, että joku kehtasi sanoa tämän. Noita listoja kun lukee, niin kyllä tietää, että olisi varmasti monilla yhdessä jatkaneilla paljon enemmän syytä eroon ja voi olla moninkertaisesti pettämistä ja selän takana puuhailua. Mutta ei vain erota, ei niin millään.

Vierailija
402/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustu vauvan kommenttiin. Perustuu tietoon. 

Vierailija kirjoitti:

Naura vaan kirjoitti:

Enpä usko, että täällä kukaan elämöi siitä, että suhde loppuu ja toinen alkaa.

Minusta on ainakin todella vastenmielistä, että exa saa kuulla miehensä suhteesta vasta lehtihaastattelun kautta. Jos Rouvali haluaa erota niin se on vaan inhimillistä, mutta siitä voisi ensiksi kertoa tulevalle exälle. 

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina älyttömästi, kun täällä naistet tuohtuvat ja suuttuvat, jos tulee ero ja miehellä on uusi. Nainen olen itsekin, naimisissa enkä todella tuollaista pelkää eikä sellainen suututa, jos näin käy joskus nii sitten käy. Sellaista se elämä on.

Mihin sinunkin tietosi perustuu? Vauva-palstan anonyymiin kommenttiin. Minä voin kirjoittaa täällä myös mitä vaan. Silläkö saan monet naiset ties kenen kimppuun? Pyhä yksinkertaisuus, ette kai ole noin typeriä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo Santunkin käyttis toimi vähän eri tavoin kuin perusjampoilla, kuten monilla säveltäjillä ja taiteilijoilla. Saattaa siksikin tehdä omaperäisiä ratkaisuja. Siksi ei ihan kaikkea kannata eikä voi arvioida pelkästään omasta näkökulmasta. Jos olisimme kaikki samanlaisia, meillä ei olisi esim. hienoja musiikkitaideteoksia. 

Silti hitsin harmillisista, jos ex lukenut olevansa ex vasta haastattelusta.

Eihän kaikkea arvioidakaan pelkästään omasta näkökulmasta. Vaan muiden asianomaisten, turha väittää että he eivät kokisi samoja tunteita kuin ns. tavikset tulleensa petetyiksi ja jätetyiksi.

Taiteilijat kykenisivät kyllä normaaliin muiden huomioimiseen jos tahtoisivat, käyttävät vain hyväkseen "taiteilijuuttaan".

Eivät toki kaikki ole sellaisia ja osa oikeasti uskoo olevansa jotenkin erityinen, asenne lähtenyt jo lapsuuskodista.

Onneksi hyvä, että nämä ovat vain taiteilijoiden ongelmia ja tavikset ovat "normaaleja" ja huomioivat muut kaikissa elämänratkaisuissaan. Eiku...

Äläpä vääristele tai tahallasi väärinymmärrä. Tuossahan vastattiin siihen Rouvalin yms puolusteluun että he eivät ole kuin muut ja siksi heitä ei saisi kritisoida.

Vierailija
404/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylältä kirjoitti:

Osaisiko joku kertoa että kuinka kauan tämä pari on seurustellut ? Koska ex-vaimo sai kuulla ekan kerran. Kyselen vain mielenkiinnosta sillä näin Santun ja ex-puolison kesällä yhdessä kesätapahtumassa ja ihan parilta näyttivät vielä silloin.

Mitä tarkoittaa, näyttivät parilta? Jos olivat kahden ja keskustelivat ystävällisesti, eronneet tekevät niin ihan yleisesti.

Vai tarkoitatko että olivat käsikkäin tai kylki kyljessä?

Eiväthän he vielä kesällä olleet eronneet. Vaikka herralla olikin jo uusi suhde.

Ja melko yleisesti eronneet eivät ole kahden ja keskustele ystävällisesti.

Vierailija
405/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kyseessä ns pienisieluinen mies, joka ei ole uskaltanut lähteä avokkinsa luota kunnialla. Tai tehdä eroa tyylikkäämmin.

Jotkut ihmiset toimivat näin. Ovat vielä itsekin tunnetasolla kiinni kumppanissa ( tässä tapauksessa tulevassa exässä) ja sitten riuhtaisi näin itsensä kerralla irti, tajuamatta mihin asiat johtaa myös hänen itsensä kannalta. Lapsesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
406/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa, että nyt etsitään maatilaa sitä edellistä korvaamaan. Tai on etsitty jo puoli vuotta. Yritetään ikään kuin rakentaa sama kuvio, minkä Rouvali on jättänyt, mutta nainen ja lapset vain vaihtuivat välissä. En ainakaan itse naisena haluaisi moiseen asetelmaan.

Vierailija
407/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, että nyt etsitään maatilaa sitä edellistä korvaamaan. Tai on etsitty jo puoli vuotta. Yritetään ikään kuin rakentaa sama kuvio, minkä Rouvali on jättänyt, mutta nainen ja lapset vain vaihtuivat välissä. En ainakaan itse naisena haluaisi moiseen asetelmaan.

Heh, mietipä mihin kaikkeen sinäkin olet elämässäsi suostunut, jos mies on ollut komea tai muuten korkean statuksen omaava... ;)

Vierailija
408/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mietipä mihin kaikkeen sinäkin olet elämässäsi suostunut, jos mies on ollut komea tai muuten korkean statuksen omaava... ;)

Kapeakatseinen ajatusmaailma ihmisellä joka uskoo noin.

Vierailija
409/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläpä naisella ei olisi klassikkomuistoa, kun komistus baari-illan jälkeen työntyi puoliyllättäen peppuun ja nainen antoi sen tapahtua.

Minulla ei ole eikä kenelläkään ystävättärelläni. Ei kukaan meistä koskaan lähtenyt kenenkään vieraan miehen matkaan.

Nyt olemme jo lähellä viittäkymmentä enkä usko että olemme menettäneet mitään.

Vierailija
410/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläpä naisella ei olisi klassikkomuistoa, kun komistus baari-illan jälkeen työntyi puoliyllättäen peppuun ja nainen antoi sen tapahtua.

Tai eka kerta johon mies oli valmiimpi kuin nainen

Vierailija
411/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole eikä kenelläkään ystävättärelläni. Ei kukaan meistä koskaan lähtenyt kenenkään vieraan miehen matkaan.

Ette varmasti ole menettäneet. Mutta nuorempi polvi ajattelee toisin. Vieraan matkaan lähteminen on tärkeä kasvukokemus ja itsetunnon rakentamisen väline.

Vierailija
412/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Olen ollut yhdynnässä vain aviomieheni kanssa. Ja meikäläisiä on paljon! 

Rumaa jos luulet että kaikki naiset on löyhämoraalisia. 

Vierailija
413/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa naiset: metoon saavutukset rapistuvat hitusen joka kerta, kun suostutte miehen pelinappulaksi tavalla tai toisella. Hävetkää te, jotka patjaksi tai muuten litran mitaksi suostutte!

Vierailija
414/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syytä palata varsinaiseen keskustelun aiheeseen tai lopettaa keskustelu kokonaan. Palstalaisten seksielämää on ulkopuolisten turha arvailla kun kukaan ei täällä toistansa edes tiedä, rouvalit sun muut sentään antavat haastatteluja tilanteestansa jolloin on oikeus keskustelllakin siitä.

Vierailija
415/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo saattoi olla sarkasmia ja ehkä viitattiin siihen "erään palkitun toimittajan" oikeudenkäyntiin vähän aikaa sitten. Tai ainakin tuollainen tapahtumakuvio liittyi siihen oikeudenkäyntiin.  Ja tuomio tuli. Komistus tietysti subjektiivinen mielipide tuolla kommentoijalla.

Vierailija
416/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Olen ollut yhdynnässä vain aviomieheni kanssa. Ja meikäläisiä on paljon! 

Rumaa jos luulet että kaikki naiset on löyhämoraalisia. 

Tilastojen mukaan useimmat ovat, ja siitä olen erittäin surullinen. Eivät toki kaikki, myönnän ja tiedostan sen.

Vierailija
417/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo saattoi olla sarkasmia ja ehkä viitattiin siihen "erään palkitun toimittajan" oikeudenkäyntiin vähän aikaa sitten. Tai ainakin tuollainen tapahtumakuvio liittyi siihen oikeudenkäyntiin.  Ja tuomio tuli. Komistus tietysti subjektiivinen mielipide tuolla kommentoijalla.

Siinä kuviossahan oli ihan selviä raiskauksiakin, mutta ikävän paljon oli juuri tuota hiukan vastentahtoisesti suostumista.

Vierailija
418/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on uskonisältä jäänyt opettamatta jälkeläiselle kymmenen käskyä. Jo niillä pääsee pitkälle.

Vierailija
419/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten työpaikalla aikuisten säännöillä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks teitä yhtään ärsytä että kaiken maailman rsot ym orkat ylläpidetään verovaroin ja nää tyypit ovat pelkkiä diivoja joiden harrastus ja työ ovat sama asia?

Heillä on pidemmät kesälomat koska nillä ei ole silloin "kausi"  mutta saavat palkkaa kuitenkin ja usea jäsen kesällä soittaa jossain aansamblessa mistä saa tuloja tai esim opetta instrumenttien käsittelyä rahasta silloin.  Miettikään lastenhoitajat, opettajat, sairaanhoitajat... että kumpi on tärkeämpi työ? 

Orkesterimuusikoiden koulutus on aika matala, ei vaadi mitään älyllistä ponnistelua. Lomat ovat ruhtinaalliset ja niiden aikana voi tehdä toista työtä. Urakehitys on olematonta, minkä takia monen henkinen kehitys jää opiskeluvuosien tasolle. Kun ei ole mitään saavutettavaa vakipaikan jälkeen, keskitytään suhteisiin työkavereiden kanssa. Juoruilevampia ja keskenkasvuisempia työyhteisöjä saa hakea. Kuka pani ketä, se on mielenkiintoisinta, mitä osaavat kahvipöydässä keskustella.

Sääli, että tuommoisesta työstä maksetaan paremmin kuin oikeasti tarpeellisista töistä. Orkesterimuusikolle sopisi parin tonnin kuukausipalkka, mutta ainakin RSO:ssa se on noin 4000 e/kk. Verorahoista. Samaan aikaan sosiaalityöntekijät tekevät oikeasti raskasta työtä tiukoin lomin puolta pienemmällä palkalla.

Orkesterisoittajan koulutus on kaikkea muuta kuin lyhyt. Vaatii vähintään 10 vuoden soitonopiskelun, että on minkäänlaisia mahdollisuuksia voittaa koesoitto. Tuo 10 vuotta on siis aivan minimi. Useimmin opintoja on takana jopa yli 20 vuotta. Harvassa työssä joutuu yhdistämään äärimmäisen pikkutarkkaa lihastyötä, koko emotionaalista kapasiteettiaan ja persoonaansa. Ja muuten mistähän tuon palkan olet keksinyt?! Rivisoittajan palkka RSOssa on sama kuin sosiaalityöntekijän. Ja työajat aivan jotain muuta kuin mukava 8-16.

Vierailija
420/532 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orkesterisoittajan koulutus on kaikkea muuta kuin lyhyt. Vaatii vähintään 10 vuoden soitonopiskelun, että on minkäänlaisia mahdollisuuksia voittaa koesoitto. Tuo 10 vuotta on siis aivan minimi. Useimmin opintoja on takana jopa yli 20 vuotta. Harvassa työssä joutuu yhdistämään äärimmäisen pikkutarkkaa lihastyötä, koko emotionaalista kapasiteettiaan ja persoonaansa. Ja muuten mistähän tuon palkan olet keksinyt?! Rivisoittajan palkka RSOssa on sama kuin sosiaalityöntekijän. Ja työajat aivan jotain muuta kuin mukava 8-16.

Koulutuksen pituuteen on ihan turha laskea peruskoulutusta mukaan. Ei lääkäriksikään pääse käymättä peruskoulua, mutta ei kukaan täyspäinen laske perustaitojen opettelua ammattiopiskeluksi.

Eikä koulutuksen pituus toisaalta tee koulutuksesta haastavaa. Sorminäppäryyttä ja puurtamista, siinä muusikon haasteet. Ei tarvitse ymmärtää laajasti ilmiöitä, ei opetella hankalia teorioita, ei haastaa älyään.

Enkä pidä pikkunäppärää soittimen käsittelyä vaativana työnä. Kapellimestari käskee, muut tottelevat. Työkausi alkaa syyskuussa, jouluna on pitkä loma, työt päättyvät toukokuussa. Verorahoin maksettu palkka juoksee, ja muusikko ryntää verorahoin maksetuille kesäkeikoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi