Nyt kun toi kansalaisaloite meni läpi
Kun ilotulitteita ollaan kieltämässä nii ehdottaisin seuraavaksi autojen kieltämistä. Autot aiheuttavat vuodessa monia vammautumisia ja loukkaantumisia, sekä saastuttavat aivan hirveästi. Mielestäni autojen kieltäminen olisi tässä kohtaa ajankohtaista, että Suomi voisi kerrankin olla esimerkkinä ekologisuudessa ja paremmassa huomisessa!
Kommentit (113)
Minä jo ehdotin legojen ja duplojen kieltämistä. Todella vaarallisia ovat kun päälle astut pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jo ehdotin legojen ja duplojen kieltämistä. Todella vaarallisia ovat kun päälle astut pimeässä.
Ja mieti kun pienet lapset syö legoja ja tukehtuvat niihin.
Kynttilöiden käyttökieltoa toivoisin. Saastuttavat ja aiheuttavat tulipaloja.
Eipä hullumpi idea. Autolle voisi hakea luvan ja vain ihmiset, jotka oikeasti tarvitsevat auton, saisivat ostaa sellaisen.
Kuinka niin "meni läpi"? Nykyinen eduskunta tuskin ehtii ottaa sitä edes käsittelyyn, siirtyy seuraavan eduskunnan puitavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle anntettiin linkki ja ohjeet aloitteen tekemiseen, tekoja nyt!
Ap pitäis kieltää, koska aiheuttaa syöpää kommenteillaan.
Vastahan se kansalaisaloite on menossa eduskuntaan, ei se vielä me läpi mennyt. Siellä sitten vasta PÄÄTETÄÄN, otetaanko koko asia edes käsittelyyn. Ja jos otetaan, niin äänestyksen tulos voi olla ihan mitä tahansa. Tarkkuutta asioihin ap!
Kielletään kaikki kirjoitti:
Kun ilotulitteita ollaan kieltämässä nii ehdottaisin seuraavaksi autojen kieltämistä. Autot aiheuttavat vuodessa monia vammautumisia ja loukkaantumisia, sekä saastuttavat aivan hirveästi. Mielestäni autojen kieltäminen olisi tässä kohtaa ajankohtaista, että Suomi voisi kerrankin olla esimerkkinä ekologisuudessa ja paremmassa huomisessa!
Tästä oli pitkä ketju, mutta ilmeisesti piti tehdä uusi kun jäit keskustelussa häviölle?
Vierailija kirjoitti:
Vastahan se kansalaisaloite on menossa eduskuntaan, ei se vielä me läpi mennyt. Siellä sitten vasta PÄÄTETÄÄN, otetaanko koko asia edes käsittelyyn. Ja jos otetaan, niin äänestyksen tulos voi olla ihan mitä tahansa. Tarkkuutta asioihin ap!
Tarkoitinkin, että menee läpi eduskuntaan
Hyöty suhde haitta ratkaisee. Tulitteista ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa allekirjoituksia kerätään vielä ja aloite on tarkoitus luovuttaa vasta 2019 valittavalle eduskunnalle.
Ai koska se on käsitelty eduskunnassa ja mennyt läpi?
Hei ihmiset ihan oikeesti! Kahtena päivänä vuodessa ilotulitetaan ja te yritätte maalailla ilotulitteista jotain saatanallista pahuutta, joka pilaa eläinten elämän. Kotiseudullani suurin osa ihmisistä kerää roskansa pois uutena vuotena. Jos et itse pidä niistä, älä estä muiden iloa.
Miksi tästä ketjusta on poistettu asiallinen viesti nr.11?
Itse olen puhunut ilotulitteita vastaan jo 8-vuotta, koska Sulo kissamme ja monet muutkin eläimet pelkäävät niitä valtavasti. Lisäksi tykkäämme mieheni kanssa käydä aamuisin lenkillä, niin on hirveän rumaa katsella maata kun siellä on mitä ties "ilo"tulite roskia. Mielestäni tulitteet eivät ole mitään ilotulitteita vaan surutulitteita, sillä niin paljon ne aiheuttavat tuskaa ja kärsimystä eläimille ja ihmisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle anntettiin linkki ja ohjeet aloitteen tekemiseen, tekoja nyt!
Vierailija kirjoitti:
Hei ihmiset ihan oikeesti! Kahtena päivänä vuodessa ilotulitetaan ja te yritätte maalailla ilotulitteista jotain saatanallista pahuutta, joka pilaa eläinten elämän. Kotiseudullani suurin osa ihmisistä kerää roskansa pois uutena vuotena. Jos et itse pidä niistä, älä estä muiden iloa.
Ehdotin jo toiseen ketjuun, edttä omalla palstalla, metsässä tai tontilla sallittaisiin. Ei pidä olla mikään jokamiehen oikeus.
Vain Suomessa on mahdollisuus kieltää ilotulitteet muutaman päivän takia!