Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahtikaa nyt jumankauta niitä lapsianne!!!!!

Vierailija
13.05.2006 |

Tämä on sellanen aihe joka saa aina minut pahalle tuulelle.

Mikä ihme näitä vanhempia vaivaa jotka eivät katso lastensa perään tuolla ulkona? Asutaan rivitalossa ja tähän " yhteisöön" on eksynyt harvinaisen monta perhettä joiden lapset saavat tehdä ihan mitä lystäävät. Näissä perheissä lapsia on vähintään kolme ja nuorimmat vähän yli vuoden vanhoja.

Tuolla pihalla nämä lapset sitten ovat vain keskenään. Nuorimmilla on vielä vaipat housuissa ja vanhimmat eivät ole edes vielä koulussa. Juoksentelevat/pyöräilevät parkkipaikalla ilman minkäänlaista valvontaa. Arvatkaapa onko vaarallisia tilanteita ollut useita? Alue ei ole muutenkaan mikään turvallisin kun 100 metrin päässä on joki. Ei joku 4 vuotias voi ottaa vastuuta 2 vuotiaasta sisaruksestaan eikä muutenkaan vielä ymmärrä toimia oikein eri tilanteissa. Joku tietenkin toteaa että kyllä mä ikkunasta seuraan mitä pihalla tapahtuu mutta tällä alueella tuonne parkkikselle ei kenenkään ikkunoista näe ja jokimaisemaakaan ei ikkunoista voi ihailla.

Miksi nämä vanhemmat eivät huolehdi lapsistaan? Eivätkö yhtään pelkää että jotain ikävää voisi sattua? Mitä nyt noista autojen pelleistä, niitä saa uusia mutta lapsi kun törmää autoon pyörällä taikka jää auton alle niin mitä lapselle käy?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tulee roikkumaan pihalla omien lastensa kanssa olevien aikuisten hihoihin. Kuvitteleeko nää vanhemmat, että kun joku on pihalla lastensa kanssa niin samallahan se voikin sitten hoitaa, huoltaa ja viihdyttää nämä yksinjuoksevatkin???

Sääliksi vain käy näitä yksinäisiä lapsia, mutten tosiaan aina jaksa niitä perässä roikkumassa.

Vierailija
2/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tuntuu että olen ainoa vanhempi joka on lapsensa kanssa ulkona, muut lapset mellastavat vapaana ja vanhemmat ties missä.. ja oliko se nyt kolmonen, myös täällä ne muut lapset tulevat sitten minun luokse kuin minä olisin heidänkin äiti tai jotain.. ja täällä paljon sellaisia, että vanhempi sisarus esim 6-10 vuotias ja vahtivat sitten nuorempiaan, jopa kaksi -vuotiaita.. uskomatonta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavaa ja todella välinpitämätöntä, törkeää!

Vierailija
4/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo lapset " pärjäävät" pihoillaan siihen saakka kun joku aikuinen saapuu paikalle. Itse menen aina pienten lasteni kanssa ulos ja saan kyllä kiikuttaa ja solmia kengännauhoja ja hakea palloja (ym. ym. kun) näille naapurin lapsillekin. Siellä vallitsee kai jokin viidakonlaki kun ovat keskenään..

Vierailija
5/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isa lauma lapsia enkä kyllä ikinä muista että olisi joku aikuinen ollut vahtimassa.

Vierailija
6/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 8-v on siihen hommaan hyvinkin pätevä.

Vierailija
7/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun muualla ei . .

Vierailija
8/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vanhemmat saapuvat paikalle alkaa kieltäminen. älä tee tuota, älä tee noin... kuvitteleeko nää vanhemmat, että ongelmakäytös alkaa vasta sitten kun he ilmestyvät paikalle? V: ei, vaan lapset riehuvat ihan vapaasti koko ajan.

Vierailija
9/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä yksin. Vanhempi aina mukana ,vaikka ikää jo 6.Piha ei ole turvallinen yksin kuljeskella.

Vierailija
10/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitelty hiekkaa, syljeskelty keinuihin, heitelty karkkipapereita maahan, huudettu, haukuttu, kiroiltu... Ihan päteviä hoitajia noi isot sisarukset!

Vierailija
11/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kysyin, kun ap kertoi tuosta joesta, ja ihan kuin olisi minun tekstiä ollut, joki juuri n. 100 metrin päässä rivitaloista. :)

Vierailija
12/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on lapsen keskittymiskyky. Kun kohdalle osuu mielenkiintoinen leikki ja kaveri, niin pienemmän vahtiminen unohtuu. Ja on kohtuutontakin vaatia sellaiseen vastuuseen pientä lasta!

Vierailija
13/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias jaksaa vahtia tasan sen aikaa, kun ei ole jotain muuta mielenkiintoista tekemistä. Tuon ikäinen unohtaa vahtimisen heti, kun oma kaveri, naapurin kissa tai joku muu kiinnittää huomion. Sillä välin pienempi sisarus on jo joessa.

Jos lapsia tehdään, ne hoidetaan itse. Isojen sisarusten tehtävä ei ole kantaa vanhemmille kuuluvaa vastuuta.

Vierailija
14/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

heitelty hiekkaa, syljeskelty keinuihin, heitelty karkkipapereita maahan, huudettu, haukuttu, kiroiltu... Ihan päteviä hoitajia noi isot sisarukset!

Vierailija
15/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki menee hyvin yksinulkoilijoiden kanssa. Ne on useinmiten n.4vuotiaita tyttöjä, jotka liimaantuu aikuisen viereen hiekkalaatikolle leikkimään. 5-10vuotiaat pojat yksin ulkoilemassa 4hengen jengeissä on kaikkei pahimpia.

Vierailija
16/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei isolle sisarukselle kuuluisi lastenvahtiva toimiminen silloin tällöin, siinä kuin kotityötkin? Se kun sattuu olemaan sitä mieluisinta hommaa.

Vierailija:

10-vuotias jaksaa vahtia tasan sen aikaa, kun ei ole jotain muuta mielenkiintoista tekemistä. Tuon ikäinen unohtaa vahtimisen heti, kun oma kaveri, naapurin kissa tai joku muu kiinnittää huomion. Sillä välin pienempi sisarus on jo joessa.

.

Vierailija
17/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia näkyy vain silloin, kun lähtevät autolla jonnekin. muuten äiti tai isä huutaa ikkunasta nyt syömään tai kotiin tms. Nämä lapset ovat kuljeskelleet kahdestaan jo AINAKIN kaksi vuotta muistan, nyt vanhempi (poika) 11 ja nuorempi (tyttö) 4. Eli silloin kuin ekoja kertoja näin heidät kahdestaan, oli poika 9 ja tyttö 2!! Tytöllä tuttipullossa mehua mukana silloin alkuaikoina. Muistan viime talvena (vuosi sitten), kun tyttö oli siis 3n vanha, kuuden aikaan illalla odottelin linja-autoa, tyttö juoksi ulkona pojan perässä, poika halusi mennä kavereiden kanssa ja tyttö ei pysynyt perässä kun poika juoksi niin nopeasti, tyttö itki, oli kylmä, pimeä ja kello oli jo paljon. Ja tämä tyttö on juuri sellainen muissa aikuisissa roikkuva, esim kun olen lapseni kanssa ulkona, minun pitäisi sitoa hänen kengännauhansa tms, ja aina seuraa meitä ja on tulossa meille. yhden kerran päästin ja laitoin välipalaa (tottakai tytöllekin) niin tyttö sanoi minäkin haluan syödä, minun äiti ei tee ruokaa.. Tuntuu jo, että pitäisi ottaa lastensuojeluun yhteyttä.. se poika tuli sitten hakemaan tytön meiltä kun äiti oli käskenyt kotiin.

Vierailija
18/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 4

Vierailija
19/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko joku nyt eri mieltä ap:n kanssa? Onko joku sitä mieltä, että alle kouluikäinen sopii vaippaikäisen hoitajaksi?

-ei ap-

Vierailija
20/35 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kotitöitä ja lastenhoitoa ei voi verrata toisiinsa. Ovat täydellisesti eri asioita.

Vaikka meillä 8-vuotias tahtoisikin vahtia pienempiään, niin en antaisi. Niin monta kertaa olen ollut itse pelastamassa näitä isosiskojensa vahtimia pikkuisia. Osa on selkeästi pakotettu vahtimaan pieniä sisaruksiaan, ja nämä jo puhuvatkin niille pienille niin ilkeästi, että todellakin ihmettelen vanhempien ajatusten juoksua. Sitten osa on näitä, jotka ilmeisesti ovat ihan mielellään lähteneet pikkusisarustensa kanssa puistoon ja tuntevat itsensä kovin tärkeiksi. Se tärkeys vaan unohtuu hyvin nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän