Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkailee riidassa erolla

Leena
04.12.2022 |

Mies uhkailee riidassa erolla.
Kun kiellän uhkailun niin sanoo vaan et on reilua avoimesti puhua siitä. No mies on puhunut nyt siitä vuoden. Lopetin jossain vaiheessa reagoimasta uhkailuun mitenkään, mutta nyt huomaan et kyllä se hajottaa silti mieltäni.
Olen sanonut useamman kerran rauhallisesti että ole hyvä, en estä. Koskaan en ole hermostunut.
Onko mitään muuta tapaa päästä eroon sietämättömästä tavasta kuin hankkiutua eroon koko ihmisestä?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee äijälle ylläri ja ja laita itse ero vireille.

Vierailija
2/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa erota, mutta ei osaa ottaa puheeksi muuten. Tiedän, koska itsekin huonossa suhteessa harrastin samaa. Suhde oli haalea ja puoliso tykkäsi vaan hyödyntää taloudellisesti. Onneksi hän haksahti vieraisiin sänkyihin ja jäi siitä kiinni, jolloin sitten ero oli ainoa vaihtoehto. Nyt olen eronnut ja todella helpottunut ja onnellinen.

Vierailija
4/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi millään, mies on varakas ja elintasoni tippuisi.

Ao

Vierailija
5/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero

Vierailija
6/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi millään, mies on varakas ja elintasoni tippuisi.

Ao

Ootko fiftari? Jumalauta nytten. Ala tienaa rahaa Torin, Facen ja Care.com välityksellä. Ilmoita tekeväs kevyitä sekä suuria siivouksia. Asiakkaiden vakiintuessa perusta verkkokauppa mistä saa tilata siivouspaketin. Kulje alkuun julkisilla. Pyydä asiakasta hankkimaan välineet. Matkakulut lisätään palkkaan. Pyydä maksu ennakkoon.

Vierailija
7/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän mies uhkasi myös erolla aina riitatilanteessa. Hänellä oli tuolloin toinen.

Vierailija
8/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa seuraavalla kerralla "joo" ja hoida asia pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
9/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta eroilmoitus ja laita johonkin piiloon. Kun alkaa seuraavan kerran uhkailla niin hae ilmoitus ja kerro että siinä on jos haluaa sen täyttää. Ehkä tajuaa siitä.

Toki rauhallisena hetkenä kannattaisi kysyä millaista elämää toivoisi jatkossa elävänsä jne. Samoin kertoisit itse mitä odotat elämästäsi. Molemmat voisivat oppia toisistaan uusia asioita ja suhde parantua. Tai sitten tulisi selväksi että yhteinen tulevaisuus ei ole kovin todennäköinen (jos toisen isoin haave on vaikka muuttaa ulkomaille vuodeksi ja toinen inhoaisi sitä jne).

Vierailija
10/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kuin palstan naislapsi. Kohta "eronnut ja onnellinen".

Vierailija
11/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasta miestä, sarvesta härkää.

Munaton mies sinulla, onko muutenkin saamaton ja epäluotettava?

Vierailija
12/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua oikeasti eroa, niin hän käyttää henkistä väkivaltaa ja tuo hyvin myös esille kuinka vähän suhteestanne/sinusta välittää. Nämä erouhkailut tuhoaa suhteen ja luottamuksen. Varmasti olisi syytä nostaa kissa pöydälle ja selvittää onko suhteella tulevaisuutta. Yhden tällaisen kanssa olleena en ikinä enää suostuisi. Kun erouhkailu ei toiminut, hän vaihtoi pitkiin mykkäkouluihin. Se on näille ihan sama millä konstilla kiusaa, kunhan saavat alistaa toista ja välttää rakentavaa vuorovaikutusta. 

Vierailija
13/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä olisi totta, vastaisin että itselleni ero tällaisesta miehestä, siis omasta aloitteestani. oli ikävä kyllä lopulta n:nnen kerran toistuttua se ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto. Keskustelut eivät muuttaneet tilannetta ja terapiaan hän ei suostunut.

Suhde oli pitkä ja muutoin hyvä ja ainakin itse kyllä rakastin ja rakastan häntä yhäkin, näin about vuoden kuluttua erosta. En enää yksinkertaisesti kestänyt sitä henkistä väkivaltaa, pelkoa, arvottomuuden tunnetta ja turhautumista tällaisesta leikistä - vaikka se toki traumatisoituneen avunhuutona minulle näyttäytyikin.

Kun en ikinä tehnyt hänelle mitään pahaa tai väärää vaan hän reagoi tuolla tavoin yksinkertaisesti kaikkeen eri mieltä olemiseeni, tuo jatkuva erolla uhkaaminen alkoi tuntua yhtä pahalta kuin hän uhkailisi hakata tai muutoin fyysisesti satuttaa minua.

Asia ei ollut hänellekään helppo eikä hän tietenkään halunnut oikeasti erota. Eikä luovuttaminen tuonut sen kummempaa iloa itsellenikään. Ei minulla ole uutta rakkautta edelleenkään koska häntähän minä rakastan.

Siis mitään neuvoa en voi muuta kuin kertoa että jos joku lukijoista myöntää itselleen harrastavansa tämmöistä, niin se on kyllä todella hajottavaa ja vakava uhka suhteen jatkumiselle.

Kaikkia haavoja ei voi sitoa eikä rakkauskaan voi aivan kaikkea kestää. Ei loputtomiin. Erolla uhkailu on toistuessaan jollain tapaa sairasta vallankäyttöä.

Pitää löytää parempi tapa kommunikoida ja uhkailun on loputtava tai kohta ei ole suhdetta ja kumppania, jota uhata. Iso harmi että omassa tapauksessani tiedän, että toinenkin rakasti minua.

Vierailija
14/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki tuota.

Kerran tyynesti totesin että "ok, et selvästi ole onnellinen mun kanssa enkä aio sun elämää pilata roikottamalla ihmisessä kenen kanssa et halua olla". Kävin jätesäkin ja aloin kokoamaan sen tavaroita ja mies meni kovin hämilleen.

Alkoi sit itkemään kun mä en rakastanutkaan häntä 😂 lopetti tuon uhkialun vähäksi aikaa.

Petti myös selän takana ja nuohan oli syy lähteä toisen naisen luo suoraan.

Vierailija
15/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää riidelkö pöntöt!

Vierailija
16/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kyse on miehellä huono tapa yrittää kertoa, että joku on pielessä ja tarvitaan apua. . Tai sitten on saamaton ja haluaa oikeasti erota.

Vierailija
17/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teki tätä samaa ja kun sanoin, että erolla uhkaileminen on henkistä väkivaltaa, mies kommentoi, että ei ole, vaan minun pitäisi ymmärtää, että ero tulee kuitenkin , jos emme osaa toistemme kanssa olla

Vierailija
18/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi totta, vastaisin että itselleni ero tällaisesta miehestä, siis omasta aloitteestani. oli ikävä kyllä lopulta n:nnen kerran toistuttua se ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto. Keskustelut eivät muuttaneet tilannetta ja terapiaan hän ei suostunut.

Suhde oli pitkä ja muutoin hyvä ja ainakin itse kyllä rakastin ja rakastan häntä yhäkin, näin about vuoden kuluttua erosta. En enää yksinkertaisesti kestänyt sitä henkistä väkivaltaa, pelkoa, arvottomuuden tunnetta ja turhautumista tällaisesta leikistä - vaikka se toki traumatisoituneen avunhuutona minulle näyttäytyikin.

Kun en ikinä tehnyt hänelle mitään pahaa tai väärää vaan hän reagoi tuolla tavoin yksinkertaisesti kaikkeen eri mieltä olemiseeni, tuo jatkuva erolla uhkaaminen alkoi tuntua yhtä pahalta kuin hän uhkailisi hakata tai muutoin fyysisesti satuttaa minua.

Asia ei ollut hänellekään helppo eikä hän tietenkään halunnut oikeasti erota. Eikä luovuttaminen tuonut sen kummempaa iloa itsellenikään. Ei minulla ole uutta rakkautta edelleenkään koska häntähän minä rakastan.

Siis mitään neuvoa en voi muuta kuin kertoa että jos joku lukijoista myöntää itselleen harrastavansa tämmöistä, niin se on kyllä todella hajottavaa ja vakava uhka suhteen jatkumiselle.

Kaikkia haavoja ei voi sitoa eikä rakkauskaan voi aivan kaikkea kestää. Ei loputtomiin. Erolla uhkailu on toistuessaan jollain tapaa sairasta vallankäyttöä.

Pitää löytää parempi tapa kommunikoida ja uhkailun on loputtava tai kohta ei ole suhdetta ja kumppania, jota uhata. Iso harmi että omassa tapauksessani tiedän, että toinenkin rakasti minua.

Kiitos viisaasta tekstistä! Olit nähnyt vaivaa.

Samaistun paljoon. Mies nimenomaan reagoi jopa erimielisyyteen mainitsemalla että voi olla ettei yhteistä elämää sittenkään ole mahdollista järjestää.

Pelkään että hän on totutellut eroon jo kauan ja on ihastunut toisaalla. Samalla toivon että kyse olisi muusta, onhan niin moni tunnustanut näillä palstoilla että käyttää keinoa toisen herättelyyn tai kun tuntee epävarmuutta tai joutuu alakynteen, jossa ei viihdy.

Nuo kommentit tuntuu henkiseltä väkivallalta ja saa pelkäämään että hän on jo erosta päättänyt.

Niin raskasta. Ja vaikea rakentaa kun toinen hajottaa.

Ap

Vierailija
19/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa erota, mutta ei osaa ottaa puheeksi muuten. Tiedän, koska itsekin huonossa suhteessa harrastin samaa. Suhde oli haalea ja puoliso tykkäsi vaan hyödyntää taloudellisesti. Onneksi hän haksahti vieraisiin sänkyihin ja jäi siitä kiinni, jolloin sitten ero oli ainoa vaihtoehto. Nyt olen eronnut ja todella helpottunut ja onnellinen.

Voiko tällaisesta tehdä sääntöä... 😞

Ap

Vierailija
20/54 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa erota. Joten ehkä on parempi itse erota. Ei tarvitse kärvistellä enää. Kumpi aloittaa riidat ja miksi? Toimiko keskustelu koskaan. Pariterapeutti?