Miksi nykynaiset haluavat niin vähän seksiä? Asiallista keskustelua, kiitos.
Juttelin Tapaninpäivän saunassa ystävättärien kanssa oikeastaan ensimmäisen kerran tosi pitkään aikaan seksielämistämme ja kävi ilmi, että seksi näyttelee kyllä todella pientä roolia meidän kaikkien elämässä yhtä kaveria lukuunottamatta. Olemme kaikki 40-42 vuotiaita, keskiluokkaisia ja lapsetkin ovat jo kohtuullisen isot kaikilla (alakouluikäisiä). Keskustelimme asiasta ja totesimme, että oikeastaan kaikilla on sama syy: seksi on kiinnostusten listalla ensimmäinen, joka tippuu pois silloin, jos on mitä tahansa muuta kiirettä, stressiä, huolia ym. Ja niitähän tässä iässä on oikeastaan koko ajan. Jollakin tavalla seksiin virittäytyminen tuntuu työläältä, kun tietää ettei se onnistu tuosta vain. Ja koska ilta-ajat puolison kanssa toisaalta ovat niin lyhyitä ja aamuherätykset painavat päälle niin usein on vain helpompi skipata yrittäminenkin ja ruveta nukkumaan.
Olisi kiva kuulla muilta suunnilleen samanikäisiltä naisilta kokemuksia aiheesta. Itsellä oma tilanne on tavallaan se, että pidän kyllä seksistä todella paljon silloin kun sitä on, saan orgasmeja helposti jne., mutta silti jostakin syystä se aina vain jää. Eli tavallaan haluaisin kyllä asiaan muutosta.
Ja kerrottakoon nyt lopuksi, että yleisin seksimäärä 8 hengen naisporukassamme oli 1-2 krt/kk 8 (vain yhdellä tosiaan selvästi vilkkaampaa). Siitähän ei kyllä pääse mihinkään, että onhan tuo kyllä aika vähän, kun olemme kuitenkin vielä kohtuullisen nuoria.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Jos on stressiä ja väsymystä, niin en vaan kerta kaikkiaan meinaa jaksaa seksiä, en välttämättä saa edes seisomaan.
Nyt jos toinen osaa toista lukea (niinkun suhteessa pitäis) niin toinen osaa stressiin kyllä auttaa ja saada sen seksinkin toimimaan ja sitäkin kautta myös helpottaa sitä oloa.
Sitähän tämä suhteessa elämisen pitäis olla, jos toisella on huono päivä niin sillon pidetään erityisesti huolta toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän se on toisinpäin. Naiset haluavat enemmän ja miehet ovat haluttomia. Eilenkin mieheni kieltäytyi, vaikka ehdotin.
N40+No ei todellakaan ole kuin pienessä vähemmistössä. Niissäkin perheissä nainen on yleensä joko lihonut tai aiemmin pihdannut. Jos et lihonut, niin kuinka pitkään miehesi sai pisimmillään olla ilman kun vielä halusi?
Höh, en ole koskaan kieltäytynyt seksistä enkä lihonutkaan.
Sinun on näköjään vaikea ymmärtää, että moni mies pihtaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän se on toisinpäin. Naiset haluavat enemmän ja miehet ovat haluttomia. Eilenkin mieheni kieltäytyi, vaikka ehdotin.
N40+No ei todellakaan ole kuin pienessä vähemmistössä. Niissäkin perheissä nainen on yleensä joko lihonut tai aiemmin pihdannut. Jos et lihonut, niin kuinka pitkään miehesi sai pisimmillään olla ilman kun vielä halusi?
Sinun on näköjään vaikea ymmärtää, että moni mies pihtaa nykyään.
Ja siis mies vain Sanoi selitykseksi minun olevan läski ja ruma, mutta en ollut lihava. Muille miehille näyttäisin myös kelpaavan loistavasti.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40+Ei ole kuin poikkeustapauksissa edelleenkään.
Kyllä se nykyään taitaa jo olla yleisempää, että nainen on puutteessa ja mies ei halua.
Kovin on kummallisia miehiä minun mielestäni. Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä 25 vuotta, kumpikin oltiin toisillemme ensimmäiset seksikumppanit ja peitto heiluu edelleen yleensä 2-3 kertaa viikossa.
No niin: miehet ei halua tarpeeksi usein. M.O.T. Ei toi riitä!
Olen 40+ nainen ja elän onnellisessa parisuhteessa, jossa on kouluikäisiä lapsia. Onnelliseksi parisuhteen tekee läheisyys ja riittävä määrä seksiä puolisoni kanssa. Olemme mieheni kanssa priorisoineet seksin tärkeäksi parisuhteessamme. Nukumme aina alasti yhteisen tuplapeiton alla. Menemme nukkumaan samaan aikaan iltaisin. Mieheni ja minä huolehdimme intiimihygieniasta. Makuuhuoneen ovessa on lukko, joten seksiä voi rauhassa harrastaa aamuisin. Arkisin aamu alkaa siten, että jompikumpi herättää toisen hyväilemällä ja se johtaa aina rakasteluun. Viikonloppuisin on tarjolla suuseksiä, orgasmikuulia, sähköhammasharjaa ja monipuolista seksiä. Mieheni on sanonut olevansa tyytyväinen seksin määrään ja laatuun. Osaan minäkin tehdä aloitteita ja kertoa miehelleni mitä haluan ja tarvitsen. Ikinä ei ole mieheni kieltäytynyt minun tarpeiden tyydyttämisestä.
Olen itse myös täysin tyytyväinen seksielämääni. En haaveile työmatkoista tai tyttöjen lomareissuista enkä ulkopuolisista suhteista. Mieheni pitää huolta seksuaalisista tarpeistani, kuten minä huolehdin hänen tarpeiden tyydyttämisestä lähes päivittäin. Haluan kaikista mieluiten olla mieheni vieressä. Seksi voi olla liima joka hitsaa puolisot yhteen. Kun makuuhuoneessa lakanat heiluu usein, niin yleensä se arkikin sujuu lapsiperheessä ilman stressiä.
Ei meillä ole ikinä ollut riitaa kotitöiden tekemisestä.
Onnentyttö* kirjoitti:
Olen 40+ nainen ja elän onnellisessa parisuhteessa, jossa on kouluikäisiä lapsia. Onnelliseksi parisuhteen tekee läheisyys ja riittävä määrä seksiä puolisoni kanssa. Olemme mieheni kanssa priorisoineet seksin tärkeäksi parisuhteessamme. Nukumme aina alasti yhteisen tuplapeiton alla. Menemme nukkumaan samaan aikaan iltaisin. Mieheni ja minä huolehdimme intiimihygieniasta. Makuuhuoneen ovessa on lukko, joten seksiä voi rauhassa harrastaa aamuisin. Arkisin aamu alkaa siten, että jompikumpi herättää toisen hyväilemällä ja se johtaa aina rakasteluun. Viikonloppuisin on tarjolla suuseksiä, orgasmikuulia, sähköhammasharjaa ja monipuolista seksiä. Mieheni on sanonut olevansa tyytyväinen seksin määrään ja laatuun. Osaan minäkin tehdä aloitteita ja kertoa miehelleni mitä haluan ja tarvitsen. Ikinä ei ole mieheni kieltäytynyt minun tarpeiden tyydyttämisestä.
Olen itse myös täysin tyytyväinen seksielämääni. En haaveile työmatkoista tai tyttöjen lomareissuista enkä ulkopuolisista suhteista. Mieheni pitää huolta seksuaalisista tarpeistani, kuten minä huolehdin hänen tarpeiden tyydyttämisestä lähes päivittäin. Haluan kaikista mieluiten olla mieheni vieressä. Seksi voi olla liima joka hitsaa puolisot yhteen. Kun makuuhuoneessa lakanat heiluu usein, niin yleensä se arkikin sujuu lapsiperheessä ilman stressiä.Ei meillä ole ikinä ollut riitaa kotitöiden tekemisestä.
Tämä on kyllä ihanteellista.
Meilläkin mennään nukkumaan yhtä aikaa ja nukun alasti ja ovessa on lukko. Minuakin seksi rentouttaisi. Teen aloitteita, jotka mies tyrmää, häntä ei näytä yhtään kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihanteellista.
Meilläkin mennään nukkumaan yhtä aikaa ja nukun alasti ja ovessa on lukko. Minuakin seksi rentouttaisi. Teen aloitteita, jotka mies tyrmää, häntä ei näytä yhtään kiinnostavan.
Ehdottomasti puhuminen, et miks toinen ei oo kiinnotunu fyysisesti.
Itte tässä elättelen toiveita että seuraava suhde olis sit oikeesti todella vakaalla pohjalla ja kumpikin pitää toisesta huolta niin suhteessa kuin myös seksissä, vähän niinkun "Onnentyttö*" tossa kans kirjotti.
Onnentyttö* kirjoitti:
Olen itse myös täysin tyytyväinen seksielämääni. En haaveile työmatkoista tai tyttöjen lomareissuista enkä ulkopuolisista suhteista. Mieheni pitää huolta seksuaalisista tarpeistani, kuten minä huolehdin hänen tarpeiden tyydyttämisestä lähes päivittäin. Haluan kaikista mieluiten olla mieheni vieressä. Seksi voi olla liima joka hitsaa puolisot yhteen. Kun makuuhuoneessa lakanat heiluu usein, niin yleensä se arkikin sujuu lapsiperheessä ilman stressiä.Ei meillä ole ikinä ollut riitaa kotitöiden tekemisestä.
Kaunis kirjoitus. Meilläkin mennään alasti yhdessä nukkumaan ja ollaan helliä, mutta seksiin se ei kuitenkaan johda kuin ehkä sen 1-2 kertaa kuussa. Saan itseni syttymään vain todella harvoin ja miehen mielestä puolestaan silittelyssä ja hellyydessä ei ole mitään kiihottavaa.
Täältä saa kirjoitti:
Kuulostaa uskomattomalta. Meillä toisinpäin ja aivan liikaa. Eli haluaisin lähes joka ilta ja saan 1-2 krt/kk.
Kyllä joka päivä pitäisi saada, ainakin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on näköjään vaikea ymmärtää, että moni mies pihtaa nykyään.Ja siis mies vain Sanoi selitykseksi minun olevan läski ja ruma, mutta en ollut lihava. Muille miehille näyttäisin myös kelpaavan loistavasti.
Miten miehesi voi sanoa että olet läski mutta et ole lihava?
Vai omasta mielestäsi et ole lihava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on näköjään vaikea ymmärtää, että moni mies pihtaa nykyään.Ja siis mies vain Sanoi selitykseksi minun olevan läski ja ruma, mutta en ollut lihava. Muille miehille näyttäisin myös kelpaavan loistavasti.
Miten miehesi voi sanoa että olet läski mutta et ole lihava?
Vai omasta mielestäsi et ole lihava?
Miten joku voi haukkua toista ihmistä vaikka tyhmäksi, vaikka hän olisi älykäs? Tai h.U0raksi, vaikkei toinen olisi sellainen?
Vain sellaiset miehet voi haukkua naistaan, jotka ei halua seksiä. Jos taas haluaa vaikka haukkuu on tyhmä.
Väärä tai ei niin innostava kumppani. Elämäni kolmessa pitkässä parisuhteessa on ollut yhdessä mieletöntä seksiä, kahdessa ok. Seksi ei ole kovinkaan ihmeellistä, jos se tietty kipinä puuttuu. Harrastaahan sitä ja saakin, muttei se oikeasti ole kummoista ilman kipinää. Voimakasta vetovoimaa. Olen tavannut koko elämäni aikana vain yhden miehen, joka saa minut sekaisin himosta. Minulla on sama vaikutus häneen. Edes 10 vuotta välissä ei ole sitä hävittänyt. Se on käsittämätön ja epätodellinen tunne. Jos sitä ei ole itse kone it niin ei ymmärrä. Jos on niin tietää kyllä miten huumaavaa seksi sellaisen ihmisen kanssa on. Vuodesta toiseen. Ja sitä haluaa jatkuvasti. Molemmat.
E-pillerit. Moni nainen ei huomaa vaikutusta aivan alussa kun on henkinen kiinnostus mieheen, mutta pidemmässä suhteesa on tärkeää, että fyysistä tarvetta seksiin ei ole tukahdutettu.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40+Ei ole kuin poikkeustapauksissa edelleenkään.
Kyllä se nykyään taitaa jo olla yleisempää, että nainen on puutteessa ja mies ei halua.
Kovin on kummallisia miehiä minun mielestäni. Ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä 25 vuotta, kumpikin oltiin toisillemme ensimmäiset seksikumppanit ja peitto heiluu edelleen yleensä 2-3 kertaa viikossa. Ja minä olen se aktiivisempi osapuoli, joka muuttuu poissaolevaksi, sulkeutuneeksi ja kiukkuiseksi sitten jos ei ole viikkoon saanut seksiä. Kuukauden seksistä myydessä ilman syytä ajaisi minut vieraisiin, maksullisiin tai hakemaan eroa.
Ainut syy,
Kiukuttulu yms seksin takia on henkistä väkivaltaa. Ja se, että voisit käyttää maksullista, kertoo, että sinua ei juuri naisen tarpeet kiinnosta.
Miehetkin ovat oppineet, että voi kertoa haluistaan, eikä pelkästään naiset. Naisia tämä kavahduttaa ja alkaa pihtaaminen, koska miehen tulee ottaa sääliseksiä vain kerran kuussa korkeintaan, kun lapset ja avioehto on tehty.
Lieneekö tuo, marginaalinen määrä '1-2krt/kk' tahti?
Joku biologinen syy, siihen..
En kyllä tiedä, mutta voisin kuvitella: oletko koskaan elämäsi aikana kyennyt ottamaan yhteyttä naiseen emotionaalisesti/seksuaalisessa mielessä ja sitten ottamaan sen ensimmäisen/viimeisen askeleen aktiin naisen kanssa vai oletko edelleen sinkkuleski /eronnut, mutta silti komeatapaus? Ja yksin..ehkä.
Harvinaisen tyhmiä miehiä ja itsekkkäistä. Mitä hittoa se lihominen muka vaikuttaa seksiin. Vaimokin lihonnut nuoruudesta n. 20kg ja mitä eroa. Nukkumaan mennessä laitan käden hänen häpykummulleen ja se tuntuu ihan samalta kuin aina. Hän siinä vierellä tuntuu ja väreilee aivan samalta kuin aina. Kun hänen pilluaan nuolen ja sormetan, mikään ei ole muuttunut synnytyksistä huolimatta. Tuntuu aivan samalta kuin tavatessa. Hän ja hänen pillunsa elää kuten aina. Kun aletaan naimaan, niin pillu tuntuu aivan samalta ja yhtä tiukalta kuin ennen. Lähetyssaarnaajassa naidessa hänkin tuntuu samalta. Ulkonäköä ei naidessa tai suuseksiä antaessa näe muutenkaan kun on niin lähellä. Päällä ollessa pillun työntyminen ja pillu tuntuu ratsastaessa aivan kuten ennenkin, ainut ero on se, että maha on vähän kasvanut ja takapuoli leventynyt entisestään. Mutta mitä sitten,luuleeko joku , että itse olen nuoruuden mitoissa. Kalu on ja seisoo, mutta siinä se nuoruus sitten onkin. Joten pillu ja kalu ovat kuten ennenkin, muu on vähän rupsahtanut. Mutta sielut ja henkinen yhteys on ihan niinkuin aina. Silmät kiinni tulee jatkuvasti nuoruudesta takautumia, koska kaikki tuntuu ja aistii edelleen samanlaisina.