Toys rus konkurssiin, käyttäkää lahjakortit
Maanantaihin mennessä osassa liikkeitä saa lahjakorteilla ostettua, ei kaikissa liikkeissä enää. Kiva kun joulupukki toi kolmelle pojalle lahjakortit kyseiseen liikkeeseen. Ilolla on annettu myydä niitä vaikka konkurssi varmasti ollut tiedossa.
Kommentit (608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma valinta mitä uutisia klikkailee. Klikkaako mieluummin Sampo Kaulasen kuulumisia vai talousuutisia, joissa jo kuukausi sitten kerrottiin, että tämä lelufirma on vaikeuksissa.
Ihan aktiivisesti seuraan uutisia ja en ole nähnyt mitään.
Aivovammahan se pitää olla jos yrittää sälyttää tätä asiakkaan syyksi.
En ole nähnyt minäkään. Kyllähän kaikki tärkeät uutiset uutisoidaan sen verran isosti, että ne ihan vain lehtien nettisivuja seuraamalla näkee. Harvaa kiinnostaa jokaisen maailman yrityksen jokahetkinen taloustilanne ja sen kaiveleminen :D
Kummasti vaan minä näin uutisen yrityssaneerauksesta. Jos minä pystyn sen näkemään, pystyy kuka vaan muukin jos uutisia seuraa. Eikä tarvinnut kaivella mitään jokahetkisesti, kuten sinä yrität esittää.
Mitä sitten jos sinä sen näit? Ja ei se kerro mulle kyllä silti mitään, mitä se tarkoittaa. En ole alan ihmisiä. Tuskin säkään tiedät pljokaan mun alaani liittyvistä suht perusasioista. Eli oletko sit vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puolustellaan näin innokkaasti kusettajafirmaa? Joo lahjakortteihin liittyy ostajalle riski, silti parempi tieto yrityksessä on niiden tulevasta tilanteesta ja näillä tiedoilla viiden vuoden lahjakorttien myynti koko joulumyynnin ajan ei ole ollut mitään muuta kuin alhainen, laskelmoitu kusetus. Jos summat eivät olisi näin pieniä ja asiakkaat vaikkapa muita yrityksiä, joku saattaisi lähteä petoksesta käräjille.
Mutta nyt avlla sen sijaan naureskellaan huijatuille, joille kyse saattaa olla isoista rahoista.
Jos ei sen vertaa vaivaudu lukemaan uutisia ennen kuin menee hankkimaan lahjakortteja, niin minusta silloin on ihan turha ulista, kun paska on jo housussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma valinta mitä uutisia klikkailee. Klikkaako mieluummin Sampo Kaulasen kuulumisia vai talousuutisia, joissa jo kuukausi sitten kerrottiin, että tämä lelufirma on vaikeuksissa.
Konkurssi ei ole asiakkaan syy, mutta on ihan oma valinta ottaa riski.
Niin lahjakortissa kuin verkko-ostamisessa voi menettää rahansa, jos firma meneekin nurin JA on maksanut muulla kuin luottokortilla.
Jos sitä ei tiennyt, niin nytpä oppii.Eihän se mikään riski ole, typerys. Niin pieni, ettei merkitse riskinä yhtään mitään. Mutta sähän oletkin lammas ja elät pelossa, pelkuri.
Aggressiivinen nimittely se on paras tapa saada näkemyksensä perille... NOT. Annat itsestäsi totaalisen wt:n vaikutelman.
No koska olet pelkuri ja tyhmä vielä kaiken lisäksi. Ainoa, joka tuossa viestissä taas kerran näkee pelottavaa aggressiot olet sinä.
Onko tuollainen wt-raivoaminen tyypillinen selviytymisstrategiasi?
Sinunlaisistasi vamma-aivoista kyllä.
Tajuat kai, että annat raivoamisellasi ja nimittelyilläsi itsestäsi lähinnä vain säälittävän kuvan? Säälittävien näkemyksille puolestaan ei juuri painoa anneta. Sinä olet parhaimmillasikin vain lievä ärsytystekijä ja raivoamisesi vain kääntyy itseäsi vastaan. Emme ole lapsiasi, joten ei meidän tarvitse aggressioitasi kunnioittaa.
Sinä olet se v* mmainen tässä syytellessäsi ihan fiksuja ihmisiä tyhmiksi, jos eivät ole tätä tienneet. Häpeä siellä nyt vaan, äläkä yhtään nillitä kellekään, kun et itse kerran ketään osaa kunnioittaa. Sinunlaisiasi p*skoja arvostavat kyllä tiedetään, itsekin samaa roska-sakkia.
Eipä näytä wt pääsevän suomuistaan. Ihanko tarkoituksesi on herättää mahdollisimman paljon sääliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä puolustellaan näin innokkaasti kusettajafirmaa? Joo lahjakortteihin liittyy ostajalle riski, silti parempi tieto yrityksessä on niiden tulevasta tilanteesta ja näillä tiedoilla viiden vuoden lahjakorttien myynti koko joulumyynnin ajan ei ole ollut mitään muuta kuin alhainen, laskelmoitu kusetus. Jos summat eivät olisi näin pieniä ja asiakkaat vaikkapa muita yrityksiä, joku saattaisi lähteä petoksesta käräjille.
Mutta nyt avlla sen sijaan naureskellaan huijatuille, joille kyse saattaa olla isoista rahoista.
Veikkaan, että koska huijatuksi tuleminen johtuu tyhmyydestä ja tietämättömyydestä, niin se antaa aiheen naureskelulle. Lisäksi tässäkin ketjussa olevat yliampuvat wt-raivoamiset huvittavat järkevämpiä meistä. Toisen tyhmyydestä johtuvalle tunnemyrskylle nauraminen on melkoisen inhimillinen reaktio. Nauretaanhan Youtubessa raittiraivovideoillekin, jotka ovat tähän verrannollisia, vaikka itse raivoajaa ei yhtän naurattaisikaan.
Inhimillinen reaktio? Ehkä lapselle
Ootteko te raivopäät ihan tosissanne? Pelottavaa ajatella, että noin aggressiivisia ihmisiä liikuskelee tuolla vapaana. Ja heillä on vielä lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi perhe poistui juuri kassan läpi maksamatta ja lelut kainalossa.
Varkaat on varkaita ja videlta löytyy todisteet ja rikosilmoitus tehdään. Kyllä ne tunnistetaan, julkiseen levitykseen vaan
Kerropa mitä he varastivat? Ostamansa tuotteet vai? Olet i.d.i.o.o.t.t.i!!!
Irma I m b e s i l l i on maksanut lahjakortista firmalle, jonka kaikki tiesivät olevan menossa konkkaan jo marraskuussa??? Tyhmästä päätöksestään harmistunut Irma haluaa siksi varastaa täysin toisen tahon hallinnassa olevaa omaisuutta...
Voiko noin vajaita ihmisiä olla oikeasti olemassa?Ai että ihanko kaikki tiesivät? Oikea meedioiden maa taitaa olla kun ei tienneet työntekijätkään.
Kannattaa lukea uutisiakin eikä vain roikkua somessa. Kun firma asetetaan velkasaneeraukseen, konkurssi väijyy jo nurkan takana.
En ollut nähnyt tätä uutista. Eli ei ollut kovin tärkeä tai varoitettava asia.
Plus mulle toi velkasaneeraus ei kerro mitään. En ole mikään merkonomi.
En minäkään ole, mutta minulle kertoo. Minulla on parempi yleistieto kuin sinulla, koska luen sinua monipuolisemmin. Sinä varmaankaan uuteen termiin törmätessäsi, et olisi ollut siinä mitassa utelias että olisit selvittänyt mitä se merkitsee? Se on nykään googlaamalla niin helppoa.
Jotenkin sinusta saa sen vaikutelman, että kirjahyllyssäsi on vain koriste-esineitä. Nyt se kostautuu.
Ei välttämättä ole, tuollaisen väittäminen juuri kertoo tyhmyydestäsi. Sä et tiedä välttämättä yhtään niin paljon asioita, kuin minä. Se, että kuvittelet sellaista jo kielii epävarmuudestasi, eli taidat epäillä itseäsi tyhmäksi ihan syystä. Ja varmistelet sitä nyt tässä ketjussa, ettet ol tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan puolustele firman johdon toimintaa. Se on kuitenkin ihan tavallista konkassa.
Siksipä on pelkästään tyhmää laittaa "isoja rahoja" kiinni lahjakorttiin, etenkin jos ei edes maksa luottokortilla.
Miten aikuiset ihmiset voivat olla näin pihalla?
Kuluttajien menetykset ovat vielä pieniä verratuna siihen, mitä tavarantoimittajat ynnä muut voivat menettää. Kai hekin voivat mennä konkurssiin tämän seurauksena?
Kävelin äsken yhden liikkeen ohi, jossa av-mammat polki jalkaansa ja huusi syyttömille työntekijöille v*ttus*aatana: "mutta kun minun jusu-petterin muovikrääsät...".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että koska huijatuksi tuleminen johtuu tyhmyydestä ja tietämättömyydestä, niin se antaa aiheen naureskelulle. Lisäksi tässäkin ketjussa olevat yliampuvat wt-raivoamiset huvittavat järkevämpiä meistä. Toisen tyhmyydestä johtuvalle tunnemyrskylle nauraminen on melkoisen inhimillinen reaktio. Nauretaanhan Youtubessa raittiraivovideoillekin, jotka ovat tähän verrannollisia, vaikka itse raivoajaa ei yhtän naurattaisikaan.
Eihän se johdu tyhmyydestä, voi että sinunlaisesi olette just niitä tyhmiä, joiden mielestä tällainen on tyhmyydestä johtuvaa. Haista paska sä vaan, olet sen arvoinen.
Olet näemmä kuitenkin samaa mieltä kanssani, että se joutui tietämättömyydestä. Ei vaan tiedetty mitä merkitsee yrityssaneeraus, eli yleistieto oli huono. Eipä ole enää ainakaan siltä osin, eli näpit polttamalla jotain varmaan on opittu töllissä jos toisessakin tämän seurauksena.
Sinusta tulisi oivaa rattiraivomateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä kun täällä huudellaan lahjakorttien menettäjille että mitäs et lukenut uutisia joulukuussa velkasaneerauksesta niin miksi ei lällätellä myyjille samaa? Mitäs eivät lukeneet ja varautuneet, tai huijasivat ja myivät arvottomiksi jääneitä kortteja? Kyllä täällä Suomesaa työttönyysturva on, tuskin kovin moni myyjä ollut kokopäiväinen tai edes Top toy palkkalistoilla vaan tuntityöntekijä rekryfirmassa.Eniten kummastuttaa kirjoittajat jotka ihmettelevät lapsen mielipahakortin esille tuomista. Eikö kyseessä ollut lapsille suunnattu lelukauppa jolloin mielipahasta kärsivät eniten lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se johdu tyhmyydestä, voi että sinunlaisesi olette just niitä tyhmiä, joiden mielestä tällainen on tyhmyydestä johtuvaa. Haista paska sä vaan, olet sen arvoinen.
Olet näemmä kuitenkin samaa mieltä kanssani, että se joutui tietämättömyydestä. Ei vaan tiedetty mitä merkitsee yrityssaneeraus, eli yleistieto oli huono. Eipä ole enää ainakaan siltä osin, eli näpit polttamalla jotain varmaan on opittu töllissä jos toisessakin tämän seurauksena.
Ei sitä tarvitse tietää, ei sillä ole mitään tekemistä yleistiedon kanssa. Se voi olla paljon vahvempi silti, kuin sulla. Ja mä en raivostu ratissa, mä saan siellä toisinaan muita kuumenemaan, ottavat itsensä niin tosissaan, kuten säkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt minäkään. Kyllähän kaikki tärkeät uutiset uutisoidaan sen verran isosti, että ne ihan vain lehtien nettisivuja seuraamalla näkee. Harvaa kiinnostaa jokaisen maailman yrityksen jokahetkinen taloustilanne ja sen kaiveleminen :D
Kummasti vaan minä näin uutisen yrityssaneerauksesta. Jos minä pystyn sen näkemään, pystyy kuka vaan muukin jos uutisia seuraa. Eikä tarvinnut kaivella mitään jokahetkisesti, kuten sinä yrität esittää.
Mitä sitten jos sinä sen näit? Ja ei se kerro mulle kyllä silti mitään, mitä se tarkoittaa. En ole alan ihmisiä. Tuskin säkään tiedät pljokaan mun alaani liittyvistä suht perusasioista. Eli oletko sit vähän tyhmä?
No testataan tyhmyyttäni. Mikä se sinun alasi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen äiti ostaa konkurssikypsään firmaan lahjakortin 🤣🤣🤣🤣
No ei kyllä tule tavalliselle yrityslakia sen kummemmin tuntemattomalle ihmiselle edes mieleen että jos ostat lahjakortin niin et saa sitä käyttää jos konkurssi tulee. Nimenomaan konkurssimyyntiä varten on moni varmaan ajatellut että ostanpa lahjakortit kakaroille niin saavat halvalla käydä sitten hakemassa sieltä kun konkurssimyynti alkaa. Onhan tuollainen nyt aivan järjetön lakipykälä, että ei kyllä normaalin ihmisen oikeustajuun mahdu millään lailla ja ymmärrän sen oikein hyvin.
Yrityksellä ei ole rahaa kattaa velkoja. Silloin ei voi kun laittaa velkojat järjestykseen, ja ne velkojat joilla on eniten saatavia (eli myös suurin riski) ovat ensimmäisiä. Ihan loogista mielestäni, vaikka ymmärrän kyllä ihmisten mielipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konkurssi ei ole asiakkaan syy, mutta on ihan oma valinta ottaa riski.
Niin lahjakortissa kuin verkko-ostamisessa voi menettää rahansa, jos firma meneekin nurin JA on maksanut muulla kuin luottokortilla.
Jos sitä ei tiennyt, niin nytpä oppii.Eihän se mikään riski ole, typerys. Niin pieni, ettei merkitse riskinä yhtään mitään. Mutta sähän oletkin lammas ja elät pelossa, pelkuri.
Aggressiivinen nimittely se on paras tapa saada näkemyksensä perille... NOT. Annat itsestäsi totaalisen wt:n vaikutelman.
No koska olet pelkuri ja tyhmä vielä kaiken lisäksi. Ainoa, joka tuossa viestissä taas kerran näkee pelottavaa aggressiot olet sinä.
Onko tuollainen wt-raivoaminen tyypillinen selviytymisstrategiasi?
Sinunlaisistasi vamma-aivoista kyllä.
Tajuat kai, että annat raivoamisellasi ja nimittelyilläsi itsestäsi lähinnä vain säälittävän kuvan? Säälittävien näkemyksille puolestaan ei juuri painoa anneta. Sinä olet parhaimmillasikin vain lievä ärsytystekijä ja raivoamisesi vain kääntyy itseäsi vastaan. Emme ole lapsiasi, joten ei meidän tarvitse aggressioitasi kunnioittaa.
Sinä olet se v* mmainen tässä syytellessäsi ihan fiksuja ihmisiä tyhmiksi, jos eivät ole tätä tienneet. Häpeä siellä nyt vaan, äläkä yhtään nillitä kellekään, kun et itse kerran ketään osaa kunnioittaa. Sinunlaisiasi p*skoja arvostavat kyllä tiedetään, itsekin samaa roska-sakkia.
Hyppää sä v*tun runkku betonimyllyyn.
Ensimmäinen kuski veti lipat jo :D
Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No testataan tyhmyyttäni. Mikä se sinun alasi on?
Lääkeala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen äiti ostaa konkurssikypsään firmaan lahjakortin 🤣🤣🤣🤣
No ei kyllä tule tavalliselle yrityslakia sen kummemmin tuntemattomalle ihmiselle edes mieleen että jos ostat lahjakortin niin et saa sitä käyttää jos konkurssi tulee. Nimenomaan konkurssimyyntiä varten on moni varmaan ajatellut että ostanpa lahjakortit kakaroille niin saavat halvalla käydä sitten hakemassa sieltä kun konkurssimyynti alkaa. Onhan tuollainen nyt aivan järjetön lakipykälä, että ei kyllä normaalin ihmisen oikeustajuun mahdu millään lailla ja ymmärrän sen oikein hyvin.
Tarkoitat sellaista henkilöä, joka nuokkui puolihorroksessa koko Anttilan konkurssin ajan, eikä seurannut mitään uutisointia aiheesta eikä mitenkään huomannut miten lahjakorttien kävi ihan muutama vuosi sitten. Ei huomannut, vaikka uutisointia oli joka tuutissa melkoisesti. Sellainen tietämättömyyttään varjeleva henkilö on oman mulkeron tilanteensa ihan itse aiheuttanut. Melkoinen umpiluupää saa olla, jos Anttilankin konkurssin jälkeen laskelmoi lahjakorttien käyttämisellä konkurssimyynnissä, kuten sinun esimerkkitapauksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö myyjätkin jotka jäivät konkkafirmaan töihin ole samalla logiikalla typeryksiä? Jos firma missä olen töissä julkaisisi saneerausuutisen, seuraisin asiaa eri kanavista. Nythän myyjät olivst " yllättyneitä" ja av palstan mukaan " sankareita" myydessään arvottomia lahjskortteja? Itse vastaavassa tilanteessa olisin vinkannut asiakkaalke asiasta jos olisin velkasanerauksesta ollut tietoinen. Ei olisi ollut pokkaa myydä mainoataen 5 vuoden voimassaoloaikaa. Toisaalta olenkin tyhmä sh eikäminusta olisi myyntialalle valehtelemaan asiakkaille myymisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi olla niin, että jos kerran rahallakin saa ostettua niin pitäisi pystyä ostamaan lahjakorteillakin. Jos tavaraa jäljellä. Todella harmittava juttu.
Näin juuri.