Onko aihevapaa mennyt pilalle kun täällä palstailee nykyisin yli viiskymppisiä ja jopa 60-70-vuotiaita?
Onko aihevapaa muuttumassa mummojen palstaksi? Monesta vastauksesta on luettavissa, että elämänkoulua on käyty jo useita vuosikymmeniä.
Aikanaan palstan aloittaessa tämä tuskin oli ongelma, kun eivät silloiset keski-ikäiset osanneet edes käyttää tietokonetta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Eihän 50-vuotias vielä mikään vanhus ole. Hänellä voi hyvinkin olla vielä kotona asuvia lapsia.
Mulla on 8 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 50-vuotias vielä mikään vanhus ole. Hänellä voi hyvinkin olla vielä kotona asuvia lapsia.
Jep. Itse olen 53 v ja muksut teinejä 13-18 v.
Mä 54 muksut 19 ja 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on, kun lapsia tehdään vielä nelikymppisenä.
Mutta millä perusteella 50-vuotias olisi vanhus? Hänellä on vielä n. 15 vuotta työuraa jäljellä ja elämääkin voi hyvässä tapauksessa olla jopa 30-40 vuotta? Tiedän jopa yli kuusikymppisiä, joilla on vielä molemmat vanhemmat elossa.
Ei nyt vanhus, mutta kyllä tuon ikäisellä on todennäköisesti vähemmän elämää edessä kuin takana. Aika harva nimittäin elää 100-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin palstalle 18 vuotta sitten ensimmäistä lastani odottaessani, joten jos täällä on nyt jotakin lasteni ikäisiä lapsukaisia, niin he eivät tänne kuulu.
Miksi ei kuuluisi? Oon vuoden sun esikoista vanhempi ja odotan omaa esikoistani. Sinä se et tänne enää kuulu.
Voi voi, miksi olet pilannut nuoruutesi? Laten ei kuulu saada lapsia, piste!
Jos 50 vuotiaalla on vähemmän elämää edessä kuin takanapäin ja häntä sanotaan sen seurauksena vanhukseksi, voidaanko 30 vuotiasta vastaavasti sanoa samalla logiikalla lapseksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos 50 vuotiaalla on vähemmän elämää edessä kuin takanapäin ja häntä sanotaan sen seurauksena vanhukseksi, voidaanko 30 vuotiasta vastaavasti sanoa samalla logiikalla lapseksi?
Ei. 30-vuotias on jossain nuoren aikuisen ja keski-ikäisen välimaastossa. 50-vuotias on myöhäisessä keski-iässä.
Koittakaa kestää, sillä me vanhukset olemme tulevaisuudessa enemmistönä tässä maassa.
Olemme aina tiellänne, maksamme ostoksemme kassista kaivamallamme lompakolla ja etsimme tasarahaa ja kyselemme huonon näkömme seurauksena kassalta, katoppa onko toi nyt 50 vai 20 senttinen? Kyllä täältä pitäisi tasaraha löytyä kun katsotaan vielä laukun sivutaskusta. Sinne piti jäädä edelliseltä käynnillä kolikoita.
Valtaamme keskustelupalstat ja horisemme asian vierestä, kirjoituvirheitä tehden, muistelemme nuoruutta ja kehotamme teitä tekemään ahkerasti työtä elääksenne. Niin mekin sodan ja suuren laman jälkeen nostimme maata vaurauteen, että te saatte oleskella, reppanat.
Autoilemme joka paikkaan ja suurin sallittu nopeus lasketaan (on jo jossain laskettu) keskustoissa 30km/h ja odottakaapa muutama vuosi, niin se on motareillakin 70km/h.
Me valtaamme ostoskeskukset, istumme ja kyyläämme. Paheksumme nuorison mekkalointia, imettäviä äitejä (tuokin tuossa tissejään näyttelee herranjumala sentään), väärän värisiä, oikean värisiä mutta liian lihavia, liian laihoja ja kaikkia jotka eivät sopeudu -50 luvun muottiin.
Piereskelemme julkisesti häpeää tuntematta, sillä peräpäämme vuotaa, emmekä enää kuule edes omia pierujamme.
Haisemme Tenalle ja vanhalle pissalle, ettekä te voi meille mitään, sillä tulevaisuus on meidän (äänestämme joukolla perussuomalaisa :-) ja meillä on moraalinen oikeus olla sellaisia kuin me olemme.
Toisin kuin teillä nuoret vätykset.
Olen valehdellut ikäni. Olen oikeasti vasta 73 -vuotias, mutta sanoin 79. Tällä ei ole itselle suurta merkitystä.
Ai eivät osanneet? Oma äitini on käyttänyt tietokonetta jo ennen kuin sinä olit edes syntynyt. Itse olen käyttänyt 1980-luvulta lähtien.
Et sinäkään enää mikään teini ole. Ne jotka täällä palstailivat 20 vuotta sitten ovat jo lähes viiskymppisiä.