Minkälaista on mielestäsi aikuisen, perheellisen miehen normaali alkoholin kulutus?
Kommentit (109)
Riippuu perheestä. Joitakin kun katsoo niin niiden tilalla alkaisin heti ryypätä.
Niin paljon kuin voi, ilman että vaimo, lapset, työ tai terveys kärsii. Jos nyt oikein tarkkoja määriä haluat niin en mä kahta viinilasia ylittäisi arki-iltana.
Max neljä annosta viikossa on kohtuullinen määrä.
Normaali mies ei vauvapalstan määrittelyjä alkoholinkulutukselleen kaipaa. 10-20 olutta, pari lasia hyvää viiniä, muutama konjakki viikossa olisi ihan OK. Harmi vaan, että kiireiltä ei yleensä ehdi ihan noihin määriin.
Kun täytyy lapsia kuskailla ja töissäkin käydä.
Itse kulutan pari lasia konjakkia syntymäpäivänä ja jouluna. Arkena tai viikonloppuisin ei kulu alkoholia. Joskus hyvin satunnaisesti juon vaimon kanssa viiniä ruuan kanssa.
Satunnaisesti 1-3 annosta, ei koskaan humalaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Satunnaisesti 1-3 annosta, ei koskaan humalaan asti.
Siis miksi ihmeessä ei saisi juoda koskaan humalaan asti?
Joskus erikoistapauksissa lasi tai korkeintaan kaksi viiniä ruuan kanssa, saunan jälkeen olut tai korkeintaan kaksi. Joskus voi illalla ottaa "sormustimellisen" lääkkeeksi vaikka brändyä.
Kyllä on tiukkapipoista porukkaa tällä palstalla.
Meillä juo satunnaisen saunakaljan ja ehkä 3-4 pulloa laatuviskiä/ vuosi. Minulla on ollut kaapissa avattu konjakkipullo leivontaa ja ruuanvalmistusta varten. Oisko 4-5 vuotta jo riittänyt. Ei olla persoja alkolle jos kohta ei olla raivoraittiitakaan.
Minun mies juo harvoin kännejä. Siis ihan pari kertaa vuodessa. Mutta mies harrastaa oluita. Juo yleensä ruokaillessa jonku uuden oluen, joka sopii siihen ruokaan mitä syödään ja sekin riippu mitä ruokana on. Jos on makkarakeittoa, niin silloin ei juo.. Entinen pitkäaikainen poikaystävä joi aina. Sen tapauksessa oli niin, että en muista millon olis ollut koko vklopun selvänä 8 vuoden aikana ja sen takia se on exä.
Eikä nykyisen miehen olutpullo haittaa yhtään, kun ei se mitää juopottelua ole ja juo vaan sen yhden ja hän on tollasissa olutseuroissakin.
Mies juo yhden tai kaksi olutta muutaman kerran viikossa. Pyhinä ja juhlina tykkää tissutella. Tulee eri maasta jossa juomakulttuuri erilainen. Jos alkaisi mennä niinä muutamana iltana viikossa aina esim 2x0,5l niin puuttuisin. Kausittaista se kaljan juontikin. Tykkää oluesta ja oluen mausta. Annan juoda sitten vaikka kyllä annoksia viikkotasolla miehelle tulee ehkä 10-12. Itse olen absolutisti ja aina kun joku juo, luulen että juovat suruunsa kun minä join aina suruun. Pitänyt opetella ymmärtämään että ei kaikki juo itseään turruttaakseen ja paetakseen asioita, vaikka huolestuttaa alkoholi kyllä mua herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Pipo ei kiristä, mutta toisaalta alkoholilla ei ole mitään merkitystä meidän elämässä. Baarissa olen itse ollut viimeksi v.1987 siis viihteellä ja nautin tuolloin pari coctailia. Mies oli viihteellä ja humalassa viimeksi v. 1989 omissa polttareissaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus erikoistapauksissa lasi tai korkeintaan kaksi viiniä ruuan kanssa, saunan jälkeen olut tai korkeintaan kaksi. Joskus voi illalla ottaa "sormustimellisen" lääkkeeksi vaikka brändyä.
Tämä. Mieheni juo suurinpiirtein tuon verran ja minä myös, joten se on hyvä, enempää ei tarvitse.
Join teininä ja nuorena aikuisena liikaa, joten se puoli on nähty ja koettu tarpeeksi hyvin loppuelämän ajaksi. Kännäävää miestä en katsoisi yhtään, vaikka tämä hoitaisi miten hyvin asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pipo ei kiristä, mutta toisaalta alkoholilla ei ole mitään merkitystä meidän elämässä. Baarissa olen itse ollut viimeksi v.1987 siis viihteellä ja nautin tuolloin pari coctailia. Mies oli viihteellä ja humalassa viimeksi v. 1989 omissa polttareissaan.
Ei tässä kaiketi omia kokemuksia kysyttykään vaan sitä mikä on normaalia. Tai oletettavasti sitä, mikä on normaalin yläraja, koska toki absolutismikin on täysin normaalia. Siitä näkökulmasta 1-2 annosta pari kertaa vuodessa -tyyliset vastaukset ovat minusta aika hysteerisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä kaiketi omia kokemuksia kysyttykään vaan sitä mikä on normaalia. Tai oletettavasti sitä, mikä on normaalin yläraja, koska toki absolutismikin on täysin normaalia. Siitä näkökulmasta 1-2 annosta pari kertaa vuodessa -tyyliset vastaukset ovat minusta aika hysteerisiä.
Miksi? Tosiasia nyt sattuu olemaan, ettei tavalliset töissäkäyvät perheelliset niin kovin paljoa juo alkoholia. Tämä on ihan normaalia eikä aiheuta mitään hysteriaa ainakaan meillä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies juo harvoin kännejä. Siis ihan pari kertaa vuodessa. Mutta mies harrastaa oluita. Juo yleensä ruokaillessa jonku uuden oluen, joka sopii siihen ruokaan mitä syödään ja sekin riippu mitä ruokana on. Jos on makkarakeittoa, niin silloin ei juo.. Entinen pitkäaikainen poikaystävä joi aina. Sen tapauksessa oli niin, että en muista millon olis ollut koko vklopun selvänä 8 vuoden aikana ja sen takia se on exä.
Eikä nykyisen miehen olutpullo haittaa yhtään, kun ei se mitää juopottelua ole ja juo vaan sen yhden ja hän on tollasissa olutseuroissakin.
Juo harvoin kännejä, vain pari kertaa vuodessa? Sehän on mielestäni aika usein siihen verrattuna, että olen nähnyt oman mieheni kännissä viimeksi vuonna 2000. Kännitila on jo liiallista juomista, myrkytystila.
Niin paljon kuin itse haluaa juoda, kunhan pystyy suoriutumaan velvollisuuksistaan eikä tule kohtuuttomia terveyshaittoja. Ei sitä normaaliutta näillä foorumeilla määritellä.