Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu asua huonomaineisella alueella?

Vierailija
27.12.2018 |

Kävin avustamassa yhtä henkilöä kaupungin huonomaineisimmalla alueella, missä ei tule juuri muuten käytyä. Tuli monta juoppoa vastaan ja taistelukoira meinasi hyökätä kimppuuni, mutta omistaja sai sen juuri ja juuri pidettyä kuitenkin aisoissa. Mikähän noissa taistelukoirissakin kiehtoo tuota tietynlaista porukkaa?
Ihmiset kävelivät hartiat lytyssä erittäin masentuneen näköisinä ja tuon lähikaupan myyjäkin oli pubiruusun näköinen puuttuvine hampaineen.
Jos tuollaiselle alueelle joutuisi asumaan, niin eikö tuo ankeus vaikuta jo mielenterveyteen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinalueeni on kaupungin huonomaineisimpia, mutta omasta mielestäni paikka on nykyisin ihan ok, kun asunnoista on suuri osa tyhjillään, niin ei täällä juuri ketään näy, joskus joku pubiruusu tai alkoholisti tulee vastaan. Itseni pitää alueella vuokrataso. Mikäli löytäisin vakityön, muuttaisin lähemmäs keskustaa. 

Vierailija
22/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kontulassa 4v. Kuulin 2v sitten että kyseessä on "huonomaineinen lähiö". :D Enpä hirveesti ole tullut huomanneeksi mitään mitä Kampissa tai Kalliossa ei näkisi.

Outoa, Hesassa on kyllä kaikkea tuollaista nurkkakuntaisuutta. Täällä Keravalla ei ole oikeastaan ns huonoja alueita ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Kontulassa 4v. Kuulin 2v sitten että kyseessä on "huonomaineinen lähiö". :D Enpä hirveesti ole tullut huomanneeksi mitään mitä Kampissa tai Kalliossa ei näkisi.

Hehe, näin se menee kun tekemällä tehdään jostain asuinalueesta ns huonomaineinen. Kontulassa on enemmän elementtejä hyvä- kuin huonomaineiselle paikalle. Jokaisessa Hgin lähiössä on kaupungintaloja, omistusasuntoja, kerros ja omakotitaloja. Sitten junantuomat toimittajat koneet savuten kirjoittelevat huonomaineisista lähiöistä. Olen itse asunut koko ikäni eri puolella stadia, lähinnä merellisissä lähiöissä. Jos ei ole itse tekemisissä henkilökohtaisesti esim narkkareiden, rikollisten tms kanssa niin aivan rauhassa saa elää missä lähiössä tahansa. Huono puoli on se että asuntojen hintataso on alhaisempi ja se ei ole hyvä jos haluaisi muuttaa toiselle alueelle.

Vierailija
24/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lähiössä jo toistamiseen, syynä ovat hyvät kulkuyhteydet joka puolelle sekä julkisilla että omalla autolla. Kaikki palvelut ovat lähellä, ostarin pihapiiriin ei ole pakko iltamyöhällä mennä. Asunto oli halpa, sain paljon suuremman mitä aluksi suunnittelin, rahaa jäi vielä remonttiin. Kyllä, lähistöllä asuu juoppoja ja hörhöjä mutta he ördäävät omissa porukoissaan "vuokratalopuolella". Alueella asuu myös montaa eri kansallisuutta mutta eivät he minua häiritse, tulee kirjaimellisesti väriä katukuvaan, heidän lapsiaan on jo urheiluseuroissa ja heitä näkyy juoksutreeneissä lenkkipoluilla. Naapurit ovat mukavia. Aion asua täällä eläkkeelle pääsyyn asti, sitten muutan kissamuijaksi maalle :D.

Vierailija
25/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhdessä kaupungin huonomaineisimmista lähiöistä, vieläpä kaupungin vuokratalossa. Naapureina on paljon ulkomaalaisia, mutta heistä ei juuri ole häiriötä, sen sijaan yksi suomalainen wt-äijä pilaa koko talon mekastuksellaan. Lähinnä tässä talossa ärsyttää vain se, kun naapurit eivät osaa kierrättää eivätkä roskat tahdo pysyä roskakatoksessa.

Alueena tämä on toki levottomampaa kuin moni muu, mutta ei nyt niin kauheaa sentään kuin aina väitetään. Ihan hyvin uskallan liikkua täällä yksin pimeälläkin, eikä tuolla ulkona nyt kovin usein mihinkään häiriöön törmää. Lähinnä täällä pyörii harmittomia juoppoja ja äänekkäitä teinilaumoja. Yhtä taistelukoiraa tosin pidetään täällä jatkuvasti vapaana ja oman koiran kanssa saa aina pelätä jos se sattuu tulemaan vastaan.

Vierailija
26/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan tavalliselta, täällä olen ikäni asunut. Juuri tänään köpöteltiin naapuritalon juopon kanssa yhtä aikaa kaupalle ja kaupassa vaihdoin muutaman sanan paikallisen kylähullun kanssa. Tuntuu mukavalta, kun voi olla oma itsensä, ei tarvitse esittää mitään kenellekään. Lapsetkin näkevät erilaisia ihmiskohtaloita ja olenkin heille koettanut opettaa empatiaa eri tilanteissa olevia ihmisiä kohtaan. Toisaalta heillä on myös ns. katuviisautta, osaavat katsoa kenen kanssa kannattaa olla tekemisissä.

Sisareni asuu uudehkolla keskiluokkaisella omakotitaloalueella. Sinne en haluaisi asumaan mistään hinnasta. Jotenkin kolkkoa ja kalseaa seutua vauraudestaan huolimatta.

Vierailija
27/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 15 vuotta huonomaineisessa Helsingistanin muzzlimilähiössä. Ongelmia ei oikeastaan ole ollut, olen viihtynyt mainiosti. Todettakoon vielä että kuulun siihen Top 10 % tienaajiin, eli ei minun olisi pakko asua täällä. Tykkään kivoista naapureistani!

Tampereen Härmälästä löytyy jonkin verran muslimeja. Eivät ryyppää eivätkä räyhää. Rauhallista täällä nykyään, kun kantisnuorisokin kasvanut aikuisiksi.

Vierailija
28/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, Hesassa on kyllä kaikkea tuollaista nurkkakuntaisuutta. Täällä Keravalla ei ole oikeastaan ns huonoja alueita ollenkaan.

Niin kun koko Kerava on meidän stadilaisten mielestä sitä huonomaineista aluetta :D

Vierailija
29/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "HOMOmaineisella alueella." Ehdin jo innostua että täältä löytyy elämäni mies.. Sitten luin otsikon uudestaan.

Vierailija
30/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokyttääjä kirjoitti:

Tuntuu ihan tavalliselta, täällä olen ikäni asunut. Juuri tänään köpöteltiin naapuritalon juopon kanssa yhtä aikaa kaupalle ja kaupassa vaihdoin muutaman sanan paikallisen kylähullun kanssa. Tuntuu mukavalta, kun voi olla oma itsensä, ei tarvitse esittää mitään kenellekään. Lapsetkin näkevät erilaisia ihmiskohtaloita ja olenkin heille koettanut opettaa empatiaa eri tilanteissa olevia ihmisiä kohtaan. Toisaalta heillä on myös ns. katuviisautta, osaavat katsoa kenen kanssa kannattaa olla tekemisissä.

Sisareni asuu uudehkolla keskiluokkaisella omakotitaloalueella. Sinne en haluaisi asumaan mistään hinnasta. Jotenkin kolkkoa ja kalseaa seutua vauraudestaan huolimatta.

Itse olen asunut yhdellä huonomaineisella alueella, ja muutin sieltä postinumeroon, joka on helsingin kovatuloisin.

Tuo on oikeasti totta, että siellä huonomaineisella alueella oli rentoa.

Ja täällä varakkaalla alueella on rasittavaa se muiden jatkuva tarve "arvioida", kysellä mistä rahat on, ketä olette, arvioida onko meistä mahdollisesti jotain hyötyä jne.

Siis sen jälkeen, kun on tehnyt täysin selväksi etten ole kiinnostunut noiden piiri pieni pyörii leikeistä, enkä ole kiinnostunut niistä ja niiden suvuista, tai yhtään mistään, tervehdin rappukäytävässä ja sen jälkeen ei kiinnosta. aarghhh.... olen tosi yllättynyt siitä, että suomessa varakkuus ei meinaa mitään tasoa käytöstavoissa, samanlaista onnetonta junttiporukkaa varakkaat on käytöstavoiltaan.

Vierailija
31/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut yhdellä huonomaineisella alueella, ja muutin sieltä postinumeroon, joka on helsingin kovatuloisin.

Ja täällä varakkaalla alueella on rasittavaa se muiden jatkuva tarve "arvioida", kysellä mistä rahat on, ketä olette, arvioida onko meistä mahdollisesti jotain hyötyä jne.

Siis sen jälkeen, kun on tehnyt täysin selväksi etten ole kiinnostunut noiden piiri pieni pyörii leikeistä, enkä ole kiinnostunut niistä ja niiden suvuista, tai yhtään mistään, tervehdin rappukäytävässä ja sen jälkeen ei kiinnosta. aarghhh.... olen tosi yllättynyt siitä, että suomessa varakkuus ei meinaa mitään tasoa käytöstavoissa, samanlaista onnetonta junttiporukkaa varakkaat on käytöstavoiltaan.

Minä en ole yhtään yllättynyt. Tunsin jo koulussa ns rikkaiden kakaroita eikä heidän käytöksensä ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan. Olen myös ollut pitkään toimistotöissä paikassa jossa passataan kaikenmaailman tohtoreita ja vihtoreita, joillakin hyvinkin hieno sukunimi. Minä olen ihmetellyt miksi heitä pidetään parempina ja sivistyneempinä. En toki tahdo yleistää. Jotkut on erittäin sivistyneitä ja huumorintajuisia ja kohtelevat ihmisiä hyvin niin kuin muissakin ihmisryhmissä. Eivät kuitenkaan kaikki.

Vierailija
32/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole yhtään yllättynyt. Tunsin jo koulussa ns rikkaiden kakaroita eikä heidän käytöksensä ole yhtään sen kummempaa kuin muidenkaan. Olen myös ollut pitkään toimistotöissä paikassa jossa passataan kaikenmaailman tohtoreita ja vihtoreita, joillakin hyvinkin hieno sukunimi. Minä olen ihmetellyt miksi heitä pidetään parempina ja sivistyneempinä. En toki tahdo yleistää. Jotkut on erittäin sivistyneitä ja huumorintajuisia ja kohtelevat ihmisiä hyvin niin kuin muissakin ihmisryhmissä. Eivät kuitenkaan kaikki.

Itse en tiennyt tätä suomalaisista varakkaista, jostakin syystä luulin, että niillä on hyvät käytöstavat. Olen ollut oikeasti ihan järkyttynyt miten huonot käytöstavat näillä on, ja hirveä tarve jotenkin asetella ihmisiä lokeroihin.

En siis ole suomalainen, olen asunut itse lapsuudessa toisessa maassa varakkaalla alueella ja ne ihmiset oli ihan normaaleita, luulin sitten samaa täälläkin. 

No, me muutetaan kohta taas pois suomesta, mutta ainakin tiedän nyt vähän enemmän tällaisestakin.

Vierailija
33/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollinen syy taistelukoiriin: pelko sillä alueella. Koiran ajatellaan tuovan turvaa.

Terveisin sellaisella alueella asuva, jossa ahdistaa. On käynyt mielessä pitäisikö hankkia koira, mutta sen takia en ala. Mieluummin sitä paitsi samalla rahalla pääsee jo pois täältä.

Vierailija
34/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollinen syy taistelukoiriin: pelko sillä alueella. Koiran ajatellaan tuovan turvaa.

Terveisin sellaisella alueella asuva, jossa ahdistaa. On käynyt mielessä pitäisikö hankkia koira, mutta sen takia en ala. Mieluummin sitä paitsi samalla rahalla pääsee jo pois täältä.

Joo ja jos käyttää huumeita, niin koiran kanssa voi velkoa sekä puolustaa itseään, jos itselle yritetään jotain.

Vierailija
35/35 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kun koko Kerava on meidän stadilaisten mielestä sitä huonomaineista aluetta :D

Ei pelkästään stadilaisten.