Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kumppanisi lukenut salaa viestejäsi?

Vierailija
27.12.2018 |

En tiedä onko tämä oikea palsta mutta kysytään nyt. Miten tässä juuri mitä tehdä kun sain selville avovaimoni katsoneen puhelintani ja lukeneen sieltä henk.koht. viestini. Tiedän että hån on mustasukkaisuuteen taipuvainen, tai siis tiesin sen jo kun tapasin hänet.

Mitään hän ei sieltå sitten löytänyt, mutta eikö minun pitäisi jotenkin itse reagoida tåhån? Ärsyttäähän tåssä tietenkin. Mitä itse olette tehneet jos olette saaneet selville tällaista?

Hän tietääkseni EI lue tätä palstaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lukenut, koska meillä on molempien laitteet salasanan takana. Miksi sinulla ei ole?

Vierailija
2/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lukenut. Tietää koodin puhelimeeni (olen pyytänyt katsomaan joskus jonkun jutun, en toki tiedä, painoiko mieleen), mä en tiedä hänen omaansa. Mä olen kerran vahingossa lukenut yhden hänen viestinsä, yritin katsoa kelloa, ja hänellä olikin auki whatssapp ja siinä näkyi just tullut viesti.

En hyväksyisi salaa lukemista. Enkä sitä, jos muhun ei luotettaisi. Ei sellainen ole parisuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sen tietäisin, jos on salaa kurkkinut?

Vierailija
4/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla puhelimessa ei ole salasanaa, miksi ei?

Vierailija
5/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksen puute ja salaa lukeminen olisi iso kolaus suhteelle.

Vierailija
6/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sen tietäisin, jos on salaa kurkkinut?

Kyllä näillä asioilla on taipumus paljastua jossain vaiheessa.

Vierailija
7/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jos minulla olisi vaikka kotona päiväkirja yöpöydällä haluan voida luottaa puolisooni niin paljon, ettei hän lue sitä ilman lupaani. Täysin riippumatta siitä onko se jollain tavalla estetty häneltä. Se on toisen ihmisen kunnioittamista.

Vierailija
8/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut mieheni viestejä salaa, koska epäilin hänen pettävän. No, olin oikeassa ja jätin hänet. Jos en olisi mennyt hänen puhelimelleen salaa niin olisimme varmaan edelleen yhdessä ja hän jatkaisi pettämistä.

Vierailija
9/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännetäänpä toisin päin. Itse en voisi olla suhteessa ihmiseen, johon en luottaisi. Jos minulla olisi tarve lukea puolison viestejä salaa, niin sehän kertoisi juuri siitä, että en luota. Ilman luottamusta ei ole mitään. Joten jos joskus tulisi se hetki, että miettisin salaa lukemista, olisi oikeampi vaihtoehto erota saman tien.

Ja mustasukkaisuus terveessä muodossa on normaalia. Sairas mustasukkaisuus kertoo ihmisen persoonasta, hänellä on huono itseluottamus, pelkää, ettei riitä ja kelpaa, on ehkä kokemuksia aiemmista suhteista tai lapsuudesta näistä. Jos näitä asioita ei työstä eikä halua päästä niistä eroon, ei voi olla valmis tasapainoiseen suhteeseen.

Toki on tilanteita, joissa puoliso on epärehellinen. Silloin ei kuitenkaan itse syyllistytä samaan ja kaivella todisteita selän takana. Silloin nostetaan asia esille ja jos epärehellinen puoliso ei rakentavasti asioita avaa eikä luottamus palaudu --> ero.

Vierailija
10/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jos minulla olisi vaikka kotona päiväkirja yöpöydällä haluan voida luottaa puolisooni niin paljon, ettei hän lue sitä ilman lupaani. Täysin riippumatta siitä onko se jollain tavalla estetty häneltä. Se on toisen ihmisen kunnioittamista.

Salasana kannattaa laittaa senkin takia, jos puhelin unohtuu vahingossa julkiselle paikalle. Ilman salasanaa joku voi vaan laittaa oman simin ja pitää puhelimen, mutta jos siinä on salasana niin se on käyttökelvoton ja varmemmin palautetaan jonnekin.

Vierailija
11/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannuin tosi paljon kun mies tutki oman ja työpuhelimeni. Se tuntui yllättävän pahalta. Tuntui, että minulla ei ole enää mitään omaa ja etten voi luottaa mieheeni.

Vierailija
12/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lue salaa, vaan aivan avoimesti.

Vierailija
13/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, pidän sitä itsestäänselvyytenä, silti minulla on puhelimissa (ja läppärissä) salasana. Toinen on työsuhdepuhelin, joten se on ihan ehdoton edellytys työnantajan puolelta, toinen on henkilökohtainen puhelin, jonka haluan suojata mahdollisilta ulkopuolisilta (jos unohdan sen jonnekin, hukkaan, se varastetaan tms).

Ihmetyttää, että niin moni ei välitä siitä, jos puhelin joutuu vääriin käsiin.

Vierailija
14/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lukenut mieheni viestejä salaa, koska epäilin hänen pettävän. No, olin oikeassa ja jätin hänet. Jos en olisi mennyt hänen puhelimelleen salaa niin olisimme varmaan edelleen yhdessä ja hän jatkaisi pettämistä.

Tai sitten olisit jättänyt miehen, koska et enää luottanut? Ei ole pakko saada tietää, onko epäilykset totta. Eroon riittää se, ettei enää luota.

Vierailija
15/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaannuin tosi paljon kun mies tutki oman ja työpuhelimeni. Se tuntui yllättävän pahalta. Tuntui, että minulla ei ole enää mitään omaa ja etten voi luottaa mieheeni.

No täytyy sanoa, että sitten muutaman päivän päästä miehen ollessa suihkussa tutkin hänen puhelimensa.. siis tietyn naisen viestit. 

Vierailija
16/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olisit jättänyt miehen, koska et enää luottanut? Ei ole pakko saada tietää, onko epäilykset totta. Eroon riittää se, ettei enää luota.

Tajusin tämän vasta myöhemmin, olin vielä nuorempi tuolloin. Mutta oikeassa olet.

Vierailija
17/38 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä oikea palsta mutta kysytään nyt. Miten tässä juuri mitä tehdä kun sain selville avovaimoni katsoneen puhelintani ja lukeneen sieltä henk.koht. viestini. Tiedän että hån on mustasukkaisuuteen taipuvainen, tai siis tiesin sen jo kun tapasin hänet.

Mitään hän ei sieltå sitten löytänyt, mutta eikö minun pitäisi jotenkin itse reagoida tåhån? Ärsyttäähän tåssä tietenkin. Mitä itse olette tehneet jos olette saaneet selville tällaista?

Hän tietääkseni EI lue tätä palstaa.

Vaimo (pian ex) murtautui työpuhelimeeni käyttäen sormenjälkeäni sen avaamiseen, kun nukuin (humalassa juotuani viiniä hänen kanssaan).

Loukkaannuin ja suutuin tietysti. Mitään sellaista hän ei löytänyt jota en olisi jo kertonut aiemmin ja juurikin illalla viinilasin ääressä, kun luottamuksesta ja pettämisepäilyistä oli kyse. Ei siis kuitenkaan uskonut sanaani ja päätti pettää osaltaan luottamuksen sekä vielä tehdä rikoksen. Tuon voisi sanoa olleen se käännepiste parisuhdekriisissämme, josta ei enää ole paluuta takaisin.

Tapahtuneen jälkeen on selvinnyt ettei hän koskaan ole luottanut minuun vaan on epäillyt ja kytännyt jo yli vuosikymmen sitten aivan naurettavissakin tilanteissa. Mustasukkaisuutta, huonoa itsetuntoa, riittämättömyyden tunnetta, puhumattomuutta, kaikkea sellaista taakkaa olemme vaimon puolesta tietämättäni kantaneet mukanamme. Siitä löytyykin jälkiviisaasti kasapäin syitä siihen miksi kaikki meni lopulta pieleen. Tämä suhde ei koskaan ollut mitä oletin, eikä toinen mitä kuvittelin. Olipa vaan hyvin naamioitunut.

Elikkä siis onnea matkaan. Pieni rötös jolla voi olla isoja vaikutuksia. Tuollainen on jäävuoren huippu, ja se pinnan alla väijyvä jättiläismäinen hyytävä massa upottaa uppoamattomaksikin kuullun laivan kuin Titanicin konsanaan.

Vierailija
18/38 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lukenut, koska meillä on molempien laitteet salasanan takana. Miksi sinulla ei ole?

Olen itse sanonut joskus salasanani. Enkä näe että ratkaisu luottamukseen on salaamisen apuvälineet

Ap

Vierailija
19/38 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut kumppanin viestejä, koska olu yli vuoden ollut tosi outo ja kummallinen fiilis yhdestä miehen naiskaverista. Se sama nainenhan siellä viestitteli turhankin ahkerasti ja läheisiä, ja jopa seksuaalissävytteisiä viestejä... Saatiin aikaiseksi vuosisadan riita ja meinattiin erota seuraavan parin vuoden aikana monta kertaa, mutta eipä tämä nainen enää ole osana meidän elämää.

Enää ei ole tullut mitään outoja fiiliksiä, joten ei edes kiinnosta miehen kännykkää ratsata. Mies myös sanoi, että jos minusta tuntuu siltä, niin hän on valmis näyttämään kaikki viestit, jos niin haluan.

Vierailija
20/38 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut kumppanin viestejä, koska olu yli vuoden ollut tosi outo ja kummallinen fiilis yhdestä miehen naiskaverista. Se sama nainenhan siellä viestitteli turhankin ahkerasti ja läheisiä, ja jopa seksuaalissävytteisiä viestejä... Saatiin aikaiseksi vuosisadan riita ja meinattiin erota seuraavan parin vuoden aikana monta kertaa, mutta eipä tämä nainen enää ole osana meidän elämää.

Enää ei ole tullut mitään outoja fiiliksiä, joten ei edes kiinnosta miehen kännykkää ratsata. Mies myös sanoi, että jos minusta tuntuu siltä, niin hän on valmis näyttämään kaikki viestit, jos niin haluan.

Mutta vaikuttaa siltä että sulle on ok mennä lukemaan salaa toisen viestejä?