Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?
Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:
Kaupassa käyminen
Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.
Kommentit (547)
Siivoaminen, tiskaaminen, auton lämmitykseen laitto, suihkussa käynti yms, ei oikeen oo viimeaikoina jaksanu tehä mitään muuta ku kattoo netflixiä ja youtubea... Saispa jostain kipinän mihinkään..
Kaikki asiat, joita pitäisi toistaa ja on toistanut vuodesta toiseen ovat hirveitä. Vaatteiden pukeminen, peseytyminen, lakanoiden vaihto, imuroiminen, siivoominen, syöminen, työnteko jos ei tee mitään uutta, jne.. Jopa niinkin kiihottavasta asiasta kuin seksistä saa sellaisen, ettei siihen viitsi ryhtyä ellei ole kulunut kolme päivää viime kerrasta.
Hämmentävää, itse en ole koskaan kokenut rappusten kiipeämistä rankkana.
Vihaan hissejä, joten kävelen aina kun mahdollista, tälläkin hetkellä asun 7.kerroksessa ja joka päivä kipitän portaita ylös alas. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rappusten kiipeäminen kotiini, asun toisessa kerroksessa. Vitutus kasvaa vuosi vuodelta.
Toisessa? Itse asun neljännessä ilman hissiä.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, itse en ole koskaan kokenut rappusten kiipeämistä rankkana.
Vihaan hissejä, joten kävelen aina kun mahdollista, tälläkin hetkellä asun 7.kerroksessa ja joka päivä kipitän portaita ylös alas. 😅
Minustakin kivaa liidellä rappuja ylös, hitaasti kun menen niin otan 4 askelmaa ja nopeaa tuntuu kuin liitäisin onnellisena pilvenhattaralla liukuen. Asun 45. kerroksessa ja käyn vähintään kahdeksan kertaa päivässä jossain ihan huvikseni, että saan kokea rappujen ihanuuden.
En ole koskaan käyttänyt hissiä, hyvin harvoin edes katson sitä kohti. Tottapuhuen jos on sellainen seinä jota pitkin voin kiivetä niin mieluiten teen niin.
Virallisten asioiden hoitaminen puhelimitse tai virastoissa. Ajan varaaminen esim. lääkärille tai hammaslääkärille. Hiusten laitto tärkeämmille asioille lähtiessä. Joku ei pitänyt vaatteiden silittämisestä.
Minusta se on mukavin kotityö ja jotenkin terapeuttista.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi.
Ihminen on jukolauta osannut lentää kuuhun taskulaskimen kapasiteetin tietokoneella. Mutta ei ole osannut keksiä kohtuuhintaista pölynimuria, joka ei tarraa kiinni joka kulmaan, sotkeudu omaan johtoonsa, käänny selälleen tai kerää staattisella sähköllä puolet pölystä imurin suuttimeen tai letkuun.
Tahdon NASAn imurikehittelyyn! Imurit maailmankartalle!
Olen siirtynyt käyttämään johdotonta imuria, imee näkyvät pölypallerot ja voi heti napata murut keittiöstä ja joka päivä vaikka monta kertaa. Suosittelen! Ei mitään johdollista imurihärvellystä kuin ehkä kun vieraita tulee käymään.
Haaveilen tästä tavallisen imurin imutehon vastaavasta akullisesta, mutta hinta vielä suolanen 500-600 € https://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/polynimurit-ja-siivous/P…
Minulle tuo imurointi oli ennen s-tanasta, nyt siedettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imurointi.
Ihminen on jukolauta osannut lentää kuuhun taskulaskimen kapasiteetin tietokoneella. Mutta ei ole osannut keksiä kohtuuhintaista pölynimuria, joka ei tarraa kiinni joka kulmaan, sotkeudu omaan johtoonsa, käänny selälleen tai kerää staattisella sähköllä puolet pölystä imurin suuttimeen tai letkuun.
Tahdon NASAn imurikehittelyyn! Imurit maailmankartalle!
Olen siirtynyt käyttämään johdotonta imuria, imee näkyvät pölypallerot ja voi heti napata murut keittiöstä ja joka päivä vaikka monta kertaa. Suosittelen! Ei mitään johdollista imurihärvellystä kuin ehkä kun vieraita tulee käymään.
Haaveilen tästä tavallisen imurin imutehon vastaavasta akullisesta, mutta hinta vielä suolanen 500-600 € https://www.gigantti.fi/product/kodin-tuotteet/polynimurit-ja-siivous/P…
Minulle tuo imurointi oli ennen s-tanasta, nyt siedettävää.
Dysonit on vielä kalliita ja taitavat olla metelöiviä, mutta johdottomia. elektroluxilla ja hooverilla myös akkukäyttösiä.
huoh tylsyys kirjoitti:
Kaikki asiat, joita pitäisi toistaa ja on toistanut vuodesta toiseen ovat hirveitä. Vaatteiden pukeminen, peseytyminen, lakanoiden vaihto, imuroiminen, siivoominen, syöminen, työnteko jos ei tee mitään uutta, jne.. Jopa niinkin kiihottavasta asiasta kuin seksistä saa sellaisen, ettei siihen viitsi ryhtyä ellei ole kulunut kolme päivää viime kerrasta.
Itsellä seksiä kaksi kuukautta sitten, ei jaksa innostua kun heräilevä poskihampaita tekevä taapero syö yöunet.
Kuivien pyykkien viikkaus ja kaappiin laittaminen. Maailman tylsin homma.
Roskien vienti. Roskikset ovat täysin eri suunnassa kuin mistä normaalisti kuljen, joten roskapusseja ei voi vain ohi mennessään viedä.
Toinen yhtä paha on tiskaus. Mahtuisipa tiskikone...
Vierailija kirjoitti:
Roskien vienti. Roskikset ovat täysin eri suunnassa kuin mistä normaalisti kuljen, joten roskapusseja ei voi vain ohi mennessään viedä.
Toinen yhtä paha on tiskaus. Mahtuisipa tiskikone...
Itsekin jotenkin pidän käsin tiskaamisesta, mutta asun yksin, niin tiskiä ei tule liikaa. Roskien vientikään ei ole muuten ärsyttävää, mutta metallin ja lasin kierrätys, argh! Hirveä KILIN KOLIN RÄISKIS POKS joka kerta ja molemmat kädet ovat tietysti varattuina, niin ettei voi edes suojata korviaan. Ja miksei sitä lasiroskiksen kantta voi saada auki, vaan pitää kannen reiästä pudotella ne sinne pohjalle...
Toisessa? Itse asun neljännessä ilman hissiä.