Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

arvioitu vanhuuseläkkeeni on vain 560e/kk. Olen 44v....

Vierailija
26.12.2018 |

Millä hitolla sitä muka elää vanhana?

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuon lisäksi kansaneläkkeen ja takuueläkkeen sekä asumistuen, eli saman verran kuin muutkin pieni- ja keskituloiset.

Vierailija
22/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sijoittaa osakkeisiin niin saisit ton päälle osingot?

Niin mä toimin itse. Joka kk sijoitan muutaman satkun kohteeseen josta saan vähintään euron tai pari  osinkoa enemmän kuin kuluvassa kuussa. Eli ensi vuoden joulukuussa saan  vähintään 12 euroa enemmän osinkoa kuin tässä kuussa ja vuoden 2020 joulukuussa vähintään 12 euroa enemmän kuin vuoden 2019 joulukuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyrian mummolla on eläke, vaikka ei ole tehnyt mitään. Miksi sinä huolehdit eläkkeestäsi tai yrität tehdä jotain?

Vierailija
24/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on tässä vielä yli 20 vuotta aikaa parantaa tilannetta hankkiutumalla parempipalkkaisiin töihin. Ja jos työeläkkeesi jää tosiaan noin pieneksi, saat lisäksi kansaneläkettä. Muista myös eläkkeensaajan asumistuki.

Kuka sitä tietää mitä parinkymmenen vuoden päästä saa, vai saako mitään.

Vierailija
25/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: säästöjä tai omaisuutta ei todellakaan ole.

ap

Sitten alat kerryttää niitä säästöjä. Niinku heti.

Vierailija
26/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mitenkäs niitä kerrytetään 2300e bruttokk-tuloista?

ap

Vierailija
27/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se oli viimeksi, kun katsoin niin 11€/kk. Ja olen 38-vuotias. Repikää tästä.

Miksi valehtelet? Ei tuollainen ole mahdollista edes.

Vierailija
28/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vietetyt vuodet äitinä syö eläkettä

Vierailija
29/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa säästämään ja sijoittamaan tulevaa eläkettä varten jo heti kun aloittaa työelämän.

Koko ikänsä kun säästää, sijoittaa, odottaa vanhuuseläkkelle pääsyä ja sattuu kuukahtamaan 65 vuotiaana, niin tietää eläneensä täysipainoisen ja arvokkaan elämän ja sukulaisillekin jää sitten joku muisto supereläkesäästäjästä.

Jos sattuu niin hassusti, että elääkin tosi vanhaksi, voi hyvällä omallatunnolla maksaa omin varoin oman heitteillejättönsä kodinhoidon varaan. Kerran päivässä vaipanvaihto, mikroateria ja lääkedosetista pillerit naamariin.

Jos käy oikein hyvä säkä, pääsee yksityiseen hoitolaitokseen Attendon hyvään huomaan ja muistakaa tärkein, niiden on jätettävä käyttörahaa vanhukselle yli 100 euroa kuukaudessa.

Kaikki muu säästöt ja omaisuus voidaan panna lihoiksi hoitomaksuja korvaamaan.

On sitten vanhana millä mällätä :-)

Vierailija
30/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 23-vuotias, ja olen jo kahden vuoden ajan säästänyt kuukausittain rahastoihin ja osakkeisiin. En nyt pelkästään eläke mielessä, vaan muutenkin koko elämä ja sen aikana mahdollisesti kohtaamani haasteet. Kuitenkin kannustan siihen, ettei jätä kaikkea virallisen eläkejärjestelmän varaan, vaan pyrkii itsekin huolehtimaan omasta elintasostaan. 

Vierailija
31/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on pitää terveydestään huolta sen minkä voi ja maksaa kaikki velat pois eläkeikää. Takuueläke on noin 775 euroa ja siihen päälle asumistuki, mikäli asuu yksin. Noin pieni eläke on vielä veroton. Jos on terve ja käyttörahaa on asumiskulujen jälkeen edes 600 euroa, niin hyvin sillä pärjää. Matkustelee ja harrastelee.

Vierailija
32/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Nettotuloista niitä kerrytetään ja tajuan kyllä jos ei onnaa kun tietämys on tuota tasoa. Itse tienaan bruttona ja nettona vähemmän kuin sä ja kummasti onnistuu säästäminen. Vähennät kulutusta ja ostat harkitsevammin. Silleen se  onnistuu.Niin se onnistuu mullakin.

Vierailija
33/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on noin hyvät tulot kerkeät vielä kartuttaa eläkettäsi,tuo 460 on varmaan se tähän asti kertynyt summa.Minulla on noin tonnin kahtapuolta vaihdellut tulot ja 40 työvuodessa on kertynyt 700.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Vierailija
34/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se oli viimeksi, kun katsoin niin 11€/kk. Ja olen 38-vuotias. Repikää tästä.

Ei lainaamasi kirjoittaja valehtele. Eivät kaikki pääse 20-vuotiainahyväpalkkaisiin töihin.Pienestä palkasta ei  paljon kerry. Kuinka tietämätön sä olet?

Vierailija
35/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 ja mun eläkekertymä on 26 euroa / kk. Pisimpään olen ollut töissä ennen opiskeluja, ajalla, kun olin silloisten säädösten mukaan liian nuori kerryttämään eläkettä. Millekään suurjaolle en tokikaan pääsisi vaikka eläkettä olisi noilta vuosilta kertynyt, mutta onhan nuo pennoset nyt lähinnä huono vitsi. :( Viimeiset 5 vuotta olen työllistänyt itse itseni, yelliä on ollut varaa maksaa vain minimisumma ja kolmen lapsen äitinä tuli kotonakin oltua vuosia, sitä ennen opiskelin monta vuotta ilmeisen turhaan. Aika turha olo muutenkin, yhteiskunnallisesti ajatellen.

Vierailija
36/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa alkaa säästämään ja sijoittamaan tulevaa eläkettä varten jo heti kun aloittaa työelämän.

Koko ikänsä kun säästää, sijoittaa, odottaa vanhuuseläkkelle pääsyä ja sattuu kuukahtamaan 65 vuotiaana, niin tietää eläneensä täysipainoisen ja arvokkaan elämän ja sukulaisillekin jää sitten joku muisto supereläkesäästäjästä.

Jos sattuu niin hassusti, että elääkin tosi vanhaksi, voi hyvällä omallatunnolla maksaa omin varoin oman heitteillejättönsä kodinhoidon varaan. Kerran päivässä vaipanvaihto, mikroateria ja lääkedosetista pillerit naamariin.

Jos käy oikein hyvä säkä, pääsee yksityiseen hoitolaitokseen Attendon hyvään huomaan ja muistakaa tärkein, niiden on jätettävä käyttörahaa vanhukselle yli 100 euroa kuukaudessa.

No mulla on esimerkiksi tällä hetkellä n. 3000 euron bruttopalkka, tulee luultavasti/toivottavasti nousemaan vuosien mittaan. Sijoitan tällä hetkellä rahastoihin ja osakkeisiin 300 e/kk. Jos jatkan tätä tahtia 45 vuotta, eli 68-vuotiaaksi asti, on minulla koossa arviolta melkein 1,4 miljoonaa euroa. Se, onko minulla kuukaudessa käyttörahaa 2250 vai 1950 euroa on ainakin nykyisessä elämäntilanteessani täysin yhdentekevää. Pystyn matkustelemaan mukavasti, syömään ulkona niin usein kuin haluan, harrastamaan lähes mitä tahansa, asumaankin laadukkaasti. 

Tietenkin on mahdollista, että kuolen 45-vuotiaana. Todennäköisempää on, että elän paljon pidempään. Ja yhtä kaikki, elämäni ei ole ollut mitään säälittävää kituutusta, vaan mukavaa, nautintojen täyteistä elämää, vaikka säästöönkin on jotakin jäänyt. 

Vierailija
37/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainaamasi kirjoittaja valehtele. Eivät kaikki pääse 20-vuotiainahyväpalkkaisiin töihin.Pienestä palkasta ei  paljon kerry. Kuinka tietämätön sä olet?

Jos on edes ollut pari vuotta töissä on eläkekertymä pakostikin tota isompi. Sit tietenkin on lisäksi kaikki sijoitukset ja muut, kuten kaikilla tutuillani on.

Vierailija
38/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on edes ollut pari vuotta töissä on eläkekertymä pakostikin tota isompi. Sit tietenkin on lisäksi kaikki sijoitukset ja muut, kuten kaikilla tutuillani on.

Aiemmin oli niin, että oliko se alle 23-v tehdystä työstä ei eläkettä kertynyt. Koskee ainakin minun ikäluokkaani, olen syntynyt 80-luvun alussa eli pian 40-v. Ööö... "kaikki sijoitukset ja muut"? Ei perusoletus valitettavasti ole, että kaikilla olisi sijoituksia. Etenkään meillä, jotka olemme nuorempia kuin tuo ahne suuri ikäluokka. 

Vierailija
39/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä vaiheessa herää siihen, että eläkettä pitää itse säästää niin missä sumussa olet elänyt koko elämäsi? Kaikki nuoret tietävät, että eläkkeen määrä määräytyy tasan tarkkaan omien säästöjesi mukaan! Työeläke on vain plussaa, bonarii jonka varaan ei jätetä mitään!

Vierailija
40/205 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on esimerkiksi tällä hetkellä n. 3000 euron bruttopalkka, tulee luultavasti/toivottavasti nousemaan vuosien mittaan. Sijoitan tällä hetkellä rahastoihin ja osakkeisiin 300 e/kk. Jos jatkan tätä tahtia 45 vuotta, eli 68-vuotiaaksi asti, on minulla koossa arviolta melkein 1,4 miljoonaa euroa. Se, onko minulla kuukaudessa käyttörahaa 2250 vai 1950 euroa on ainakin nykyisessä elämäntilanteessani täysin yhdentekevää. Pystyn matkustelemaan mukavasti, syömään ulkona niin usein kuin haluan, harrastamaan lähes mitä tahansa, asumaankin laadukkaasti. 

Tietenkin on mahdollista, että kuolen 45-vuotiaana. Todennäköisempää on, että elän paljon pidempään. Ja yhtä kaikki, elämäni ei ole ollut mitään säälittävää kituutusta, vaan mukavaa, nautintojen täyteistä elämää, vaikka säästöönkin on jotakin jäänyt. 

No hemmetti, sinullahan ovat asiat hyvin.

68 vuotiaana 1.4 miljoonaa euroa.

Jos oletetaan, että elät siihen saakka, mitä ajattelit rahoillasi tehdä?

Jätätkö suosiolla perinnöksi, kiipeät Himalajalle, yrität saada lentolupakirjan, ostan Italaisen urheiluauton vai elätkö samalla tavalla kuin muutkin lähellä kuolemaa olevat vanhukset.

Hiljaista kotielämää, vaivoja ja sairauksia vaikka muille jakaa. On sydänvaivaa, verenpainetta, diabetesta, tahdistinta, piuhareita, kävelytukia ym, jotka erottamattomana osana kuuluvat vanhusten elämään.

Vai oletko sinä se harvinainen poikkeus, joka elää koko elämänsä nuoruuden innolla, eikä koskaan ajattele miksi ihmeessä ne vanhat ihmiset nousevat tuolista niin vaivalloisesti.

SInä todennäköisesti nouset 70 vuotiaanakin kuin parikymppinen tytöhupakko :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme