Paras lukemasi kirja?
Suosikkikirjasi, joka jokaisen tulisi mielestäsi lukea?
Kommentit (200)
Kaikki Torey Haydenin kirjoittamat.
Totuus Harry Quebertin tapauksesta
W.G. Sebald: Saturnuksen renkaat ja Italo Calvino: Näkymättömät kaupungit
-Jojo Moyes, Kerro minulle jotain hyvää
-Harry Potterit
-Cecelia Ahern: Sateenkaaren tuolla puolen
-Alexander McCall Smith: Naisten etsivätoimisto, koko sarja
Nämä nyt tulee eka mieleen, tosi hyviä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
W.G. Sebald: Saturnuksen renkaat ja Italo Calvino: Näkymättömät kaupungit
Sebald? Täytyypä tutustua. Calvinot olen lukenut ja löytyy hyllystä (Keltainen kirjasto)
Stephen King: 22.11.63
Aivan loistava - hienoja aikatasosukkulointeja ja ajattelemisen aihetta itse kullekin.
Ursula K. Le Guin: Pimeyden vasen käsi
Muutamakin Toni Morrisonin kirja.
Mahdotonta sanoa yhtä absoluuttisesti parasta, sekin vaihtelee vähän elämänvaiheen ja iän mukaan, mutta viime vuosina Elena Ferrantea Napoli-sarja on tehnyt vaikutuksen. Siitäkään en osaa sanoa, mikä osista olisi paras.
Erwin Kreyszig: Advanced Engineering Mathematics
rahalla saa kirjoitti:
Erwin Kreyszig: Advanced Engineering Mathematics
Niin, jäi perustelu puuttumaan. Tuon kirjan vuoksi tienaan tällä hetkellä 8200 e/kk. Ylivoimaisesti paras kirja ikinä, mikä kohdalleni on sattunut. Kiitos Erwin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastamo 5, Kurt Vonnegut.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi tätä hehekutetaan kun melkein kaikki muu Vonnegutin on parempia.
Luulen, että se johtuu siitä kun tässä Vonnegut on paljaimmillaan. Hän yrittää piilottaa tuskaisuutta irrottamalla hahmon niin henkisesti kuin fyysisestikin aina kun kipeä muisto lähestyy. Hän antaa todella monia liikkumatasoja tuskan pakenemiseen. Hänen huumorinsa on läsnä, mutta se haipuu aina epätoivoiseen poukkoamiseen ajassa ja tilassa. Kaikista irrottautumisista huolimatta voi rivien välistä tuntea miten omakohtainen aihe hänelle on.
Syy- ja seuraussuhteiden teema on upea alleviivaus sodan järjettömyydelle.
Kohta "war in reverse" on mielestäni kauneinta mitä on kirjoitettu. Löytyy youtubesta niille, jotka eivät kirjaa kokonaan halua lukea.
Topelius: Välskärin kertomuksia.
Jostein Gaardner pasianssi mysteeriksi
Neil Gailman Neverwhere
J. K. Rowling Harry Potter