Paras lukemasi kirja?
Suosikkikirjasi, joka jokaisen tulisi mielestäsi lukea?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Jo Nesbon Lumiukko
Tiesin syyllisen jo puolessa välissä. Ennalta-arvattava.
Kaikki Coelhot. Siitä viisaudesta olisi tässä ajassa kaikilla opittavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harper Leen Kuin surmaisi satakielen
Muuten hyvä kirja, mutta rasistinen idea - tarvitaan valkoinen pelastaja.
Vähän ohis, mutta itsestäni on hieman outoa nipottaa jostain ikivanhasta kirjasta, ettei se vastaa nykyajan arvomaailma. Kirjat kertovat ajastaan, ne ovat ikkunoita menneeseen ja moni nykyinen "oikeaoppinen" teos voi muutaman vuosikymmenen päästä olla ideologisesti pöyristyttävä, mutta se ei varsinaisesti vaikuta itse kirjallisiin ansioihin.
Ja itse aiheesta, erityisen vaikuttavia kirjoja tulee mieleen äkkiseltään mm. Lessingin Ruoho laulaa, Steinbeckin Vihan hedelmät (tämä on sellainen jonka luetuttaisin kaikilla), Murakamin Kafka rannalla, Oksasen Stalinin lehmät. Varmaan hetken päästä tulee lisää hyviä mieleen.
Olen lukenut edellä mainottuja klassikoita ym. satoja, satoja kirjoja mutta ainoa, joka sai nauramaan ääneen ja pelasti minut pahimman masennukseni aikana, kun en sängystä päässyt, on Sami Lopakan Marras. Se on paras ikinä lukemani kirja.
Timo K. Mukka: Maa on syntinen laulu
18 - 19-vuotiaan nuoren miehen kirjoittama mestariteos.
Lars Keplerin Joona Linna -sarja
Vierailija kirjoitti:
Muhun ei iske yhtään, tuntuu kliseiseltä hötöltä ja saa kakistelemaan. Tykkäsin kyllä Veronika päättää kuolla:sta teininä.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu, sieltä varsinkin Saarnaajan kirja, Psalmit ja Ilmestyskirja. Myös Paavalin kaikki kirjeet.
Uskovainen en ole, mutta perintönä minulla on vanhempieni vihkiraamattu. Jahka pääsen eläkkeelle alan siihen tutustua ; ja nlmenomaan tähän vanhaan painokseen,en näihin uudistettuihin painoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Loistavia! En ymmärrä, miksi teinit käy näytä alapeukuttamassa? Suuri osa niistä ei nykyään osaa edes lukea.
Hermann Hessen Demian kolahti kyllä kovasti. Siinä on niin upean kauniisti kuvailtu niitä tunnelmia, joita itse ei ole osannut sanallistaa edes mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Timo K. Mukka: Maa on syntinen laulu
18 - 19-vuotiaan nuoren miehen kirjoittama mestariteos.
Tämä mullakin, tai ainakin hyvin vaikuttava lukukokemus oli. Luin sen 13-vuotiaana.
Toinen todella vaikuttava oli Richard Adamsin Ruohometsän kansa, jonka myös luin teininä.
Ulkomaisista Stoner ja Okalinnut, kotimaisista Puhdistus, Taivaslaulu ja Täällä Pohjantähden alla.
Aleksis Kivi: Seitsemän Veljestä
Jo 150 vuotta vanha, mutta kertakaikkiaan aivan yliveto!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavia! En ymmärrä, miksi teinit käy näytä alapeukuttamassa? Suuri osa niistä ei nykyään osaa edes lukea.
Kiva kun pidetään teininä - täytän toukokuussa 60.
Vierailija kirjoitti:
Tuhat loistavaa aurinkoa
Jäätävän hyvä kirja!
Luin väkisin loppuun, en ymmärrä miten tämä kirja on jonkun mielestä hyvä.