Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, miten saadaan Suomen syntyvyys nousuun?

Vierailija
25.12.2018 |

?

Kommentit (562)

Vierailija
241/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan #metoo kampanja, kukaan ei enää uskalla ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

Kaiketi haluat myös samalla laillistaa raiskauksen?

Hyvä kommentti sinänsä mutta #metoo on vaikuttanut myös normaalien ja ujojen miesten käyttäytymiseen siten, että eivät uskalla ottaa enää minkäänlaista kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

Juuri siksi metoota tarvittiin että nämä jotka ei tiedä mikä on ahditelua joutuivat miettimään omaa käytöstään.

Niin mutta sivutuotteena on tullut tämä äärimmäisen varovainen suhtautuminen kontaktihommiin. Hyvänen aika, suurin osa miehistä ja naisista ei ahdistele.

Vierailija
242/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuprinssiä odotellessa kirjoitti:

Olen sivusta seurannut muutaman noin kolmekymppisen miehen parisuhteen etsintää Tinderistä. Voi, kun on paljon nirsoja nuoria naisia - pitää natsata musiikkimaku, koulutus, ulkonäkö ja viinaakin pitää juoda, muuten ei kyllä naisseuraa heltiä. Baarissa tyttöjen kanssa heiluessa kuluu nuoruus ja jossain vaiheessa huomaa, että hups - nyt olen 35-vuotias ja lapset olis kivoja. Baarista sitä parisuhdetta ei ole löytynyt ja kilttiä miestä ei huolita. Alfa-uros on itsevarma ja naisia ei-niin-kunnioittava, mutta todella mielenkiintoinen. Lapsista ei ole kiinnostunut eli tässä syy miksi Suomessa syntyvyys on pohjamudissa. 

Yrittäkää nähdä miehissä muitakin hyviä ominaisuuksia kuin se jumalaton itsevarmuus. Turvallisessa parisuhteessa uskaltaa tehdä lapsia ja todennäköisesti se kiltti mies jopa hoitaakin heitä. Ei taatusti lähde odotusaikana paremman muijan hakuun. 

Mutta kuten tästä ketjusta olemme saaneet lukea (!), se kiltti mies vain tyytyy siihen naiseen ja lähtee heti, jos löytää jonkun paremman. Naisen ei kannata ikinä sitoutua mieheen, jolle hän on ainoa vaihtoehto, se tuli tuossa ketjun alkupuolella hyvin selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani kyse on siitä että en aio synnyttää alakautta. Sektio kaikille sen haluaville, tiedän ystäväpiiristäni monta naista jotka juuri tästä syystä ovat päättäneet jättää lapset hankkimatta.

Ai niin kun pimppi löystyy ja sitten miehet ei enää tykkää. :(

Jengi on niin emansipoitunutta, mutta sitten miesten arviot pantavuudesta on maailman isoin juttu ja ohjaa naisten elämää viimeisen päälle...

En usko että itse tykkäisin jos pimppi löystyisi.

Seksi ja orgasmit sekä pidätyskyky ovat minulle sen verran tärkeitä että ei kiitos alatie synnytykselle.

Miesten mielipiteellä ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä.

2001, kun mä synnytin, seksiä ja orgasmeja pidettiin mitä parhaimpana tapana jumpata lantionpohjaa. Ja ei kun panemaan, ettei pimppi löysty!

Vierailija
244/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuprinssiä odotellessa kirjoitti:

Olen sivusta seurannut muutaman noin kolmekymppisen miehen parisuhteen etsintää Tinderistä. Voi, kun on paljon nirsoja nuoria naisia - pitää natsata musiikkimaku, koulutus, ulkonäkö ja viinaakin pitää juoda, muuten ei kyllä naisseuraa heltiä. Baarissa tyttöjen kanssa heiluessa kuluu nuoruus ja jossain vaiheessa huomaa, että hups - nyt olen 35-vuotias ja lapset olis kivoja. Baarista sitä parisuhdetta ei ole löytynyt ja kilttiä miestä ei huolita. Alfa-uros on itsevarma ja naisia ei-niin-kunnioittava, mutta todella mielenkiintoinen. Lapsista ei ole kiinnostunut eli tässä syy miksi Suomessa syntyvyys on pohjamudissa. 

Yrittäkää nähdä miehissä muitakin hyviä ominaisuuksia kuin se jumalaton itsevarmuus. Turvallisessa parisuhteessa uskaltaa tehdä lapsia ja todennäköisesti se kiltti mies jopa hoitaakin heitä. Ei taatusti lähde odotusaikana paremman muijan hakuun. 

No hyi joku tavis. Kyllä miehen pitää olla salaperäinen ja jännittävä mutta silti turvallinen ja avoin. Pitää olla seikkailunhaluinen ja ex-tempore mutta samalla haluaa sitoutua ja olla aloillaan. Pitää olla komea ja kaikin puolin hyvä mutta silti lojaali vain yhdelle naiselle vaikka kysyntää ois kuinka paljon. Ja miehen pitää olla johtaja-asemassa hyvässä työssä mutta silti pitää olla aikaa parisuhteelle ja lapsille

Yli 80 % suomalaismiehistä on 30 vuotta täytettyään parisuhteessa, heistä 70 % avoliitossa tai avioliitossa. Ei edelleenkään unohdeta sitä. Aika vaikea uskoa, etteikö heistä suurin osa olisi totaalisen taviksia.

Vierailija
245/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuorotyö estää lapset? Yleensä lääkäreillä, lentäjillä, poliiseilla, sairaanhoitajilla jne on isot lapsikatraat kotona.

Eiköhän tällaisissa perheissä yleensä se toinen osapuoli ole jossain muissa kuin vuorotöissä ja on sovittu, että hän on enemmän arjesta vastuussa. Vähän kuin Sirpa Selänne, joka antoi hienoja haastatteluja siitä, että naisen vähän kuin kuuluu se tehdä ja mahdollistaa miehelle ura. Sellaisessa asemassahan se on helppo niin sanoa :D

Ai sairaanhoitajilla usein kotona oleva mies, joka tukee miljoonia tienaavan vaimon uraa? :D

Lääkäreistä enemmistö on naisia myös. Tervetuloa todellisuuteen.

Lääkäreistä on niin paljon pulaa, että naiset saavat ihan vapaasti valita päivätyön 8-16 mikäs siinä ollessa. Lapsi on tarhassa.

Sairaanhoitaja äipät saa ne arkivuorot, koska "mulla on lapset" ja ne lapsettomat ja jo lapsensa kasvattaneet joustaa, koska "se pikkulapsi aika on niin lyhyt" , puhumattakaan lomista, joista saa aina tapella, kun lapsen tehneet haluaa olla koulujen hiihto,-syyslomalla sekä silloin kun päiväkoti on kiinni. Koko työyhteisön täytyy joustaa niiden äitien takia.

Vierailija
246/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan #metoo kampanja, kukaan ei enää uskalla ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

Hyvä kommentti sinänsä mutta #metoo on vaikuttanut myös normaalien ja ujojen miesten käyttäytymiseen siten, että eivät uskalla ottaa enää minkäänlaista kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen.

Mikä osoittaa vain, että #metoo tuli tarpeeseen. Jos ihminen ei erota normaalia lähestymistä ja ahdistelua toisistaan, niin ainoa oikea vaihtoehto onkin olla ottamatta kontaktia. Eikä tämä ole vitsi tai vttuilua vaan ihan fakta.

Itsehän pelaan varman päälle nykyään ja en tee itse minkäänlaista aloitetta naisten suhteen, annan heidän aina ottaa ens. askeleen. Kaikki eivät ole tästä pitäneet ja tullut moitteita liian hitaasta etenemisestä, mutta ainakaan ahdistelijaksi ei voida haukkua :)

Vierailija
247/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voisitko avata tätä asiaa nyt mulle koska väite toistuu usein enkä kykene ymmärtämään, mitä sillä tarkoitetaan. Siis, kun yhteiskunta tuomitsee seksuaalisen ahdistelun ja kiusaamisen, se on jotenkin paha asia ja ujot miehet eivät uskalla sen takia puhua naiselle tai kysyä treffeille?

Näin olen kuullut naisten kertovan, kun siihen vastakkaiseen sukupuoleen kontaktin ottamiseen on ollut aikaisemminkin aika korkea kynnys normihepulla.

Vierailija
248/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osoittaa vain, että #metoo tuli tarpeeseen. Jos ihminen ei erota normaalia lähestymistä ja ahdistelua toisistaan, niin ainoa oikea vaihtoehto onkin olla ottamatta kontaktia. Eikä tämä ole vitsi tai vttuilua vaan ihan fakta.

Väität siis että vuosi sitten tullut meemi-häshtäg sai ihmiset ymmärtämään mikä on ahdistelua ?

Sellaiset  harhat sieltä sitten

Vierailija
249/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani kyse on siitä että en aio synnyttää alakautta. Sektio kaikille sen haluaville, tiedän ystäväpiiristäni monta naista jotka juuri tästä syystä ovat päättäneet jättää lapset hankkimatta.

Jo on syy. Kuvitteletteko, että pillu pilaantuu synnyttämällä? No voi pilaantuakin, jos etenkin on alunperin läski ja lapsi sen aiheuttaman raskausdiabeteksen vuoksi kasvaa kuusikiloiseksi eikä lantionpohjalihaksia ole ikinä treenattu.

Ei pilaannu, jos äiti on normaalipainoinen ja perusterve ja huolehtii jumpasta.

Puudutus on taattu synnytysten keskityttyä isoihin sairaaloihin. Synnytys epiduraalissa voi olla orgastinen kokemus, ehkä elämänne ensimmäinen ja viimeinen.

Ei ole teillä ihan tiedot ja ymmärrys kohdallaan, joten onkin hyvä ettette tee lapsia. Älykkyys (niukkakin) periytyy nimittäin vahvemmin äidin puolelta. Tyhmä isä ei vaikuta niin paljon, koska hänen perimäaineksensa on niukempi. Tiedätte nämä x- ja y-kromosomit? Y on pienempi kuin x.

Joskus harvoin tulee luettua tällaisia täydellisen tyhmiä, siis avuttoman hölmön lapsekkaita ja tietämättömiä, kirjoituksia. Niin tyhmiä, että ihan suu loksahtaa auki hämmästyksestä. Kirjaimellisesti.

Vierailija
250/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaauudistus EI SAA mennä läpi!!Vanhemmat itse päättävät kuka lasta hoitaa.Ei valtio. En voisi vaihtaa päivääkään lapseni kanssa pois.

t.äiti

Muut VALITKOON miten haluavat.

Vierailija
251/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi on niin emansipoitunutta, mutta sitten miesten arviot pantavuudesta on maailman isoin juttu ja ohjaa naisten elämää viimeisen päälle...

Seksi ja orgasmit sekä pidätyskyky ovat minulle sen verran tärkeitä että ei kiitos alatie synnytykselle.

2001, kun mä synnytin, seksiä ja orgasmeja pidettiin mitä parhaimpana tapana jumpata lantionpohjaa. Ja ei kun panemaan, ettei pimppi löysty!

Mutta jos harrastaa seksiä on epäkelpo äidiksi 🤔

Vierailija
252/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuorotyö estää lapset? Yleensä lääkäreillä, lentäjillä, poliiseilla, sairaanhoitajilla jne on isot lapsikatraat kotona.

Eiköhän tällaisissa perheissä yleensä se toinen osapuoli ole jossain muissa kuin vuorotöissä ja on sovittu, että hän on enemmän arjesta vastuussa. Vähän kuin Sirpa Selänne, joka antoi hienoja haastatteluja siitä, että naisen vähän kuin kuuluu se tehdä ja mahdollistaa miehelle ura. Sellaisessa asemassahan se on helppo niin sanoa :D

Ai sairaanhoitajilla usein kotona oleva mies, joka tukee miljoonia tienaavan vaimon uraa? :D

Lääkäreistä enemmistö on naisia myös. Tervetuloa todellisuuteen.

Lääkäreistä on niin paljon pulaa, että naiset saavat ihan vapaasti valita päivätyön 8-16 mikäs siinä ollessa. Lapsi on tarhassa.

Sairaanhoitaja äipät saa ne arkivuorot, koska "mulla on lapset" ja ne lapsettomat ja jo lapsensa kasvattaneet joustaa, koska "se pikkulapsi aika on niin lyhyt" , puhumattakaan lomista, joista saa aina tapella, kun lapsen tehneet haluaa olla koulujen hiihto,-syyslomalla sekä silloin kun päiväkoti on kiinni. Koko työyhteisön täytyy joustaa niiden äitien takia.

Vuorotyöhön palkattu hoitaja tekee vuoroja, oli lapsia tai ei. Työkavereillakin yleensä on lapsia. Lääkärit taas päivystävät useissa tehtävissä, oli lapsia tai ei.

Luuletko tosiaan, että kaikki päivystävät naislääkärit tai vuorotyötä tekevät naishoitajat on lapsettomia tai heillä on koti-isänä oleva mies?

Vierailija
253/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi metoota tarvittiin että nämä jotka ei tiedä mikä on ahditelua joutuivat miettimään omaa käytöstään.

Niin mutta sivutuotteena on tullut tämä äärimmäisen varovainen suhtautuminen kontaktihommiin. Hyvänen aika, suurin osa miehistä ja naisista ei ahdistele.

Onhan tuossa toisaalta perää, vaikka yhtälailla tuomitsen seksuaalisen ahdistelun ehdottomasti. Luulen silti ettei tämä niinkään ole tämän metoo kampanjan ongelma, se on vain oire. Taitaa olla ihan ylipäätään nykykulttuurin ja sosiaalisen median ongelma. Sitä on niin helppo käyttää aseena toisia vastaan, mustamaalata ja käyttää valtaa. Mikään ryhmä kun ei ole noille lieveilmiöille immuuni.

Vierailija
254/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän pelaan varman päälle nykyään ja en tee itse minkäänlaista aloitetta naisten suhteen, annan heidän aina ottaa ens. askeleen. Kaikki eivät ole tästä pitäneet ja tullut moitteita liian hitaasta etenemisestä, mutta ainakaan ahdistelijaksi ei voida haukkua :)

Sama täällä. Tosin yksikään nainen ei ole tehnyt mitään alottaita minua kohtaan, mutta eipä mahda minkään. Olen jo hyväksynyt tämän, vaikka vanhemmat ja isovanhemmat jaksavatkin kysellä tyttökavereiden perään. Eivät vissiin tajua, että olen niin ruma, ettei naisia oikeasti kiinnosta minun näköiseni mies.

Vierailija
255/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis että vuosi sitten tullut meemi-häshtäg sai ihmiset ymmärtämään mikä on ahdistelua ?

Sellaiset  harhat sieltä sitten

Jos ei ymmärrä onkin parempi kaikille että jättää kontaktihommat muille.

Vierailija
256/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei minulla olisi lapsia ja olisin lapsentekoikäinen, vastaisin, että kaikille halukkaille sektio ilman mitään pelkopolisessioita. Roosa Meriläinen on ilmoittanut, ettei tee enempää lapsia ennen kuin luvataan sektio ennen raskaaksi tuloa. Tarttukaa tähän! 

Tokihan se maksaa - mutta niin- haluttiinko niitä lapsia?

Pelkopoliajan tarkoitus on ennen kaikkea varmistaa, että synnyttäjällä on realistinen käsitys eri vaihtoehdoista ja riskeistä. Tätä käyntiä ei tulla poistamaan enkä ymmärrä miksi pitäisikään. Kaikkia isoja leikkauksia edeltää leikkausarviokäynti sairaalassa, jolloin leikkaavan erikoisalan lääkäri arvioi vielä leikkausindikaatiot ja -riskit ja näiden pohjalta miettii onko leikkaus mielekäs, aiheellinen ja turvallinen. Viime kädessä leikkaava lääkäri tekee aina itse leikkauspäätöksen ja kantaa siitä vastuun.

Vierailija
257/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon kyllä, vadtadin vain tuolle agressiiviselle syyllistäjä öyhöttäjälle.

Ei se ole ainoa syyni olla suostumatta alatie synnytykseen.

En halua enkä aio kokea sitä kipua ja nöyryytystä.

Vierailija
258/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä naiselle puhua kohteliaasti ja kauniisti? Sehän saa mielenkiinnon heräämään paremmin kuin sikamainen käytös.

Sitä kohteliaan ja kauniin puhumisen taitoa voi vieläpä kaiken lisäksi harjoitella ilmaiseksi kaikkien ihmisten kanssa ilman sen suurempia pariutumistarkoitusperiä.

Sanonta sanoo, että miehet rakastuvat silmillään ja naiset rakastuvat korvillaan. Jokainen varmaan tietää tuikitavallisen näköisen tyypin, jolla käy aina flaksi koska hän osaa puhua oikein oikeassa tilanteessa.

Vierailija
259/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tosin yksikään nainen ei ole tehnyt mitään alottaita minua kohtaan, mutta eipä mahda minkään. Olen jo hyväksynyt tämän, vaikka vanhemmat ja isovanhemmat jaksavatkin kysellä tyttökavereiden perään. Eivät vissiin tajua, että olen niin ruma, ettei naisia oikeasti kiinnosta minun näköiseni mies.

Jos sinulla ei ole muuta annettavaa kuin ruma ulkonäkösi niin mikäs siinä sitten. Ei se siitä muuttuisi vaikka olisi annettavana vain komea ulkonäkö.

Vierailija
260/562 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin paljon sinkkuja että kenen kanssa teet lapsen?

Eli koska naiset sinkuillee ei miehetkään voi yksin perustaa perhettä.