Ensimmäinen joulu uuden naisystävän kanssa, hän nolasi minut perheeni edessä
Vietämme ensimmäistä joulua yhdessä. Aaton olimme ihan kahdestaan omalla paikkakunnallamme. Tänään matkustimme vanhempieni luo, jossa oli paikalla myös muita sukulaisia.
Yhdessä kohtaa havahduin siihen, että veljeni vaimo, siskoni, tätini, käytännössä kaikki naispuoliset alle 80-vuotiaat naiset, olivat keittiössä tekemässä valmisteluja. Toiset jotka eivät välttämättä osanneet auttaa kattoivat pöytää, toiset asettelivat juustoja kauniisti. Mutta mitä teki tyttöystäväni? Istui meidän miesten kanssa sohvalla glögin kanssa. Olin todella nolona ja halusin vain vajota sohvan tyynyjen väliin. Hän vielä itse konversoi ja nauroi luontevasti ja äänekkäästi muiden miesten kanssa eikä ollut moksiskaan, ilmeisesti oikeasti siis ei tajunnut etikettimokaansa.
M31
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se nainen ei mennyt pianon ääreen ja soittanut teille miehille iloisia lauluja?
Tai sripannut? Olisi ollut miesväellä vähän ohjelmaa kun naiset hyörivät keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun pojan naisystävä käyttäytyisi noin niin ajattelisin että onpas huonot käytöstavat tuolla tyhmällä hupakolla kun ei tajua tulla auttamaan meitä muista naisia keittiössä. Ei tosiaankaan ansaitsisi poikani rakkautta!
Miksei poikasi kuulu auttaa keittiössä?
Vierailija kirjoitti:
olisi kieltämättä ollut kohteliasta naisystäväsi kysyä, voiko hän auttaa jotenkin. hän saattoi olla niin ujo, ettei osannut niin tehdä. ei ujous aina näy ulospäin hiljaisuutena, tuollainen äänekäs hälinä voi olla yksi tapa peittää se. ja kun oikein jännittää, ei älyä eikä muista tapoja. se ei silti tarkoita, etteikö naisystäväsi ehkä olisi voinut mielellään auttaa, jos vain joku olisit esim. etukäteen osannut kertoa, että teillä on tällainen vanha tyyli, että naiset menevät keittiöön. uutena ei edes ole helppo mennä mukaan jos ei pyydetä. olisi joku niistä naisistakin voinut rohkaista tulemaan naisten joukkoon ?joten ehkä kukaan porukassa, ne teidän suvun naisetkaan, eivät pelanneet korttejaan oikein. Ei tunnu kyllä hyvältä sekään, että puhut täällä niin halveksivaan sävyyn uudesta naisystävästä. ennustaa lyhyttä ja onnetonta tai pitkää ja onnetonta mutta yhtä kaikki onnetonta suhdetta. hyvää joulua teille!
No esimerkiksi minä en viihdy naisten joukossa, miesten kans on rennompaa. Ja keittiöstä pysyn kaukana. Ennemmin hakkaisin niitä halkoja, siitä on kokemusta.
Jos teillä on tapana vieraiden pakkautua keittiöön olisit mennyt naisesi kanssa sinne.Sukusi naiset ovat hänelle vieraita ja hän olisi tarvinnut mukaansa jonkun jonka tuntee,eli sinut.
Voi mikä suttura .Ihan miesten kanssa sohvalla nauraa. Tuosta ei hyvää seuraa, ties vaikka jo silmä vilkkuu suvun varakkaampien miesten perään. Nyt puet moisen kevytkenkäilijän siivousmekkoon ja imurin varteen vain anopille uutta vuotta varten siivoamaan.
Ei mitään vapauksia tuollaiselle kokotille.
Vaihtoon. Menköön pois mikä lie. Aiheutti häpeää sinulle ja myötähäpeää muille. Olisi päässyt tutustumaan suvun naisiin muttei seura kelvannut. Noloa. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vietämme ensimmäistä joulua yhdessä. Aaton olimme ihan kahdestaan omalla paikkakunnallamme. Tänään matkustimme vanhempieni luo, jossa oli paikalla myös muita sukulaisia.
Yhdessä kohtaa havahduin siihen, että veljeni vaimo, siskoni, tätini, käytännössä kaikki naispuoliset alle 80-vuotiaat naiset, olivat keittiössä tekemässä valmisteluja. Toiset jotka eivät välttämättä osanneet auttaa kattoivat pöytää, toiset asettelivat juustoja kauniisti. Mutta mitä teki tyttöystäväni? Istui meidän miesten kanssa sohvalla glögin kanssa. Olin todella nolona ja halusin vain vajota sohvan tyynyjen väliin. Hän vielä itse konversoi ja nauroi luontevasti ja äänekkäästi muiden miesten kanssa eikä ollut moksiskaan, ilmeisesti oikeasti siis ei tajunnut etikettimokaansa.
M31
Haloo ap,te miehethän siinä nolasitte tilanteen täydellisesti.Jos on vähänkään älyä,teidän tehtävänne olis ilmoittaa naisille ,että tulkaapa jutustelemaan tänne sohvalle,me miehet hoidamme nyt nämä keittiöhommat.Vai oletteko tosiaan ,niin tumpeloita tai tyhmiä,ettei onnistu. Meillä on miehet aivan yhtä käteviä näissä hommissa,kuin me naisetkin.
Voi herran jestas. Ei minulle tulisi mieleenkään että minun vieraana oletetaan menevän keittiöön passaamaan muita vain siksi että olen nainen. Jos apua tarvitaan ne on ne perheenjäsenet jotka auttaa eikä vieraat. Vai oliko tässä kyse aikamatkasta menneisyyteen?
Mitä te tähän vastailette, ei tämä ole mikään miehen kirjoitus, ihan ilmiselvä provoyritys. Liittyy siihen mitä täällä aiemmin jossain kirjoitettiin, että jouluna naiset höösää ja huhkii ja miehet istuu olkkarissa juomassa glögiä.
En tiedä, missä päin Suomea on tapana, että vieras tulee hääräämään keittiöön, mutta itse inhoan sitä. Jos meillä on vieraita, niin minä ja mies valmistellaan tarjoilut. Ärsyttää keittiöön tunkevat vieraat, jotka kysyy koko ajan "missä tämä on, mihin tämä laitetaan".
Ei ole helppo mennä suvun naisten keskelle yksin. Hän tunsi ymmärrettävästi olonsa kotoisammaksi siellä missä sinä olit.
Ymmärrän. Been there. Feel for you, bro.
Valitettavan moni nykynainen ei osaa käytöstapoja ja kokkaustaidot rajoittuu valmissalaatin ostamiseen lähikaupasta.