Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eivät osaa ottaa vastuuta omista tekemisistään

Vierailija
25.12.2018 |

Täälläkin saa päivittäin lukea valitusta asioista, joihin aloittajalla on suora vaikutus. Monesti kun huomautetaan, että peiliin katsomisen paikka, niin ap vain mököttää ja alapeukkuja sataa. Menkää itseenne, ottakaa vastuuta ja lopettakaa kitinä! Ihminen on oman onnensa seppä, nih!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyaikana enää tarvitse, sitä varten meillä on yhteiskunta.

Vierailija
2/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vastuussa toisen asioista mutta jokainen on täysin vastuussa omistaan.

Maailma olisi hyvä, jos näitä vastuuttomia ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien virheidensä myöntäminen on melkoisen katoava luonnonvara.

Vierailija
4/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan yhteiskunta on niin monisyinen, että aina löytyy syyttelyn mahdollisuuksia muualta kuin peilistä.

Vierailija
5/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheiden välttäminen vieläkin katoavaisempi. Ap

Vierailija
6/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan yhteiskunta on niin monisyinen, että aina löytyy syyttelyn mahdollisuuksia muualta kuin peilistä.

Mutta kyllä se todellinen syy löytyy aina peilistä. Aina. Ap

Vierailija
7/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Jos jokainen välttäisi tekemästä virheitä, niin sehän olisi loistava juttu.

Vierailija
8/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee virheitä, ja vastaan aina kaikista tekemisistäni sataprosenttisesti. Muiden tekemisistä en toki voi vastata, ja se aiheuttaakin ongelmia.

Vierailija
9/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Jos jokainen välttäisi tekemästä virheitä, niin sehän olisi loistava juttu.

Nimenomaan. Mutta nykyään ihmiset heittäytyvät yhteiskunnan eläteiksi ja hokevat "ei oo mun vika, ei oo mun vika"! Ap

Vierailija
10/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee AV:lle avautumaan ongelmastaan, ei usein ole kovinkaan mielekästä tulla vain toteamaan, että "oma vikasi." Mitä hyötyä siitäkin on? Virhe on jo tapahtunut, joten mitä jos vain tuettaisiin ja neuvottaisiin?

Tietenkin voi myös kertoa, mitä ap (tai muutkin) voisi vastaisuudessa tehdä, jotta tilanne ei toistuisi, mutta usein täällä keskitytään melkein pelkästään siihen, mitä ap on jo tehnyt väärin ja johon hän ei enää voi vaikuttaa.

Vierailija
11/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt ihan noinkaan ole, ap. Totta kai ihmisillä usein olisi vaihtoehtoja, mutta niiden seurauksien ennustaminen voi olla erittäin vaikeaa, jopa mahdotonta.

Ja hyväosaisen on helppo sanoa, että kantakaa vastuunne, jos oma elämä on aina ollut helppoa ja melko ongelmatonta. Siinä ei paljon tarvitse pähkiä, kun valitsee asuinpaikkaa Kampin kolmion ja Eiran neliön välillä.

Mutta entäs kun sinulla on edessäsi lähinnä vain huonoja vaihtoehtoja ja kaikkiin niihin liittyy paljon epävarmuuksia. Muutatko määräaikaisen työn perässä uudelle paikkakunnalle, vaikka et tiedä työstä ja sen jatkosta mitään? Vai jäätkö tuntityöläiseksi vanhalle, kun pomo vihjaa, että ehkä saisit ensi vuonna määräaikaisuuden? Entäs, jos et saakaan, vaan tuntityötkin loppuvat, omalta alaltasi et uutta saa ja uudelleenkoulutautumisen jälkeen olisitkin jo 57-vuotias?

Ja missä määrin ihminen voi muka vaikuttaa siihen, mihin maahan ja millaiseen perheeseen sattuu syntymään? On sillä aika lailla ollut sinun omaakin elämääsi määrittävää vaikutusta, että synnyit Suomeen ja sellaiseen perheeseen, mihin synnyit - etkä vaikkapa Syyriaan jesidiksi alueelle, jossa Isis kaappasi vallan. Jos et tiedä, mistä puhun, googleta isis jesidit.

Sitä paitsi. Jos jonkun mieltä helpottaa valittaa, kuka sinä olet sitä kieltämään? Valittamisella on psyykkistä hyötyä. Suotakoot se kaikille. Ihan sama, onko osa ongelmasta itseaiheutettua, mokatakin saa. Jokainen mokaa joskus.

Vierailija
12/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se sitten ap on minun moka, että olen syntymäkuuro ja jouduin lapsena isäni seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi? Selitäpä nyt.

Tai ystäväni, joka joutui auton yliajamaksi jalkakäytävällä ja pyörätuoliin 16-vuotiaana. Miten se oli hänen oma vikansa?

Tai tätini, joka dementoitui 80-vuotiaana, muttei ole vieläkään päässyt palvelutaloon, vaan kotonaan ramppaa vaihtuva leegio kodinhoitajia ja täti karkailee melkein kerran kuussa ulos sisävaatteillaan - hyvää tuuria ettei ole vielä jäänyt auton alle, vaan poliisi on löytänyt. Onko tuokin tädin "oma vika"?

Vierailija
13/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä koskaan tuntenut tällä palstalla että oho tulipa sanottua pahasti, tyhmästi tai rumasti jne. Minä olen. Silloin vain pistän palstan kiinni ja menen tuulettumaan. Ainoa ongelma on se että en palaa keskusteluun kertomaan että nyt kävi kämmi. Ja usein se johtuu siitä että myös muut keskusteluun osallistuneet ovat aika tulisesti osallistuneet ja ilmaisseet mielipiteensä. Se on aika uhkaava ilmapiiri. Joskus minusta tuntuu pahalta vaikka olisin itsekin oikeassa mutta ilmaisen itseni todella kärkkäästi. Silloin miettii että miksi minä heittäydyn hiekkalaatikko ikäiseksi kun ei ole elämän ja kuoleman kysymys kuitenkaan. Eniten nolottaa jos joku oikeasti fiksu ja rauhallinen ihminen tulee sanomaan asiansa asiallisesti niin huomaa miten lapseksi itse oli vajonnut. Arvostan tosi paljon teitä joilla täällä olevat asiat ei mene tunteisiin ja osaatte ottaa eri näkökulmia huomioon.

Vierailija
14/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vastuussa toisen asioista mutta jokainen on täysin vastuussa omistaan.

Maailma olisi hyvä, jos näitä vastuuttomia ei olisi.

Jaaha, että kadulla tajuttomana makaava ihminen on ihan itse vastuussa siitä, nouseeko ylös vai ei?

Vierailija
15/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä se sitten ap on minun moka, että olen syntymäkuuro ja jouduin lapsena isäni seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi? Selitäpä nyt.

Tai ystäväni, joka joutui auton yliajamaksi jalkakäytävällä ja pyörätuoliin 16-vuotiaana. Miten se oli hänen oma vikansa?

Tai tätini, joka dementoitui 80-vuotiaana, muttei ole vieläkään päässyt palvelutaloon, vaan kotonaan ramppaa vaihtuva leegio kodinhoitajia ja täti karkailee melkein kerran kuussa ulos sisävaatteillaan - hyvää tuuria ettei ole vielä jäänyt auton alle, vaan poliisi on löytänyt. Onko tuokin tädin "oma vika"?

Miksi syytät muita omasta kuuroudestasi? Miksi et tee parastasi, että saisit kuulosi edes jollain tasolla paranisi?

Liikenneturvallisuus on kaikkien vastuulla. Ei jalkakäytävällä kävely tarkoita, että olisi turvassa. AINA pitää olla valppaana.

Elintavat vaikuttavat dementiaan. Siihen sairastumisen voi ehkäistä käytännössä täysin. Ja rahalla saa palvelua. Ap

Vierailija
16/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunpakoilijat keksivät kaikenlaisia keinoja, joilla pääsee vastuusta. Muiden innokas syyttäminen on yksi suosikeistani. Toinen on puhumisesta kieltäytyminen. Ja onhan noita välttelyjä ja piilotteluja sitten vielä.

Vierailija
17/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syytät muita omasta kuuroudestasi? Miksi et tee parastasi, että saisit kuulosi edes jollain tasolla paranisi?

Liikenneturvallisuus on kaikkien vastuulla. Ei jalkakäytävällä kävely tarkoita, että olisi turvassa. AINA pitää olla valppaana.

Elintavat vaikuttavat dementiaan. Siihen sairastumisen voi ehkäistä käytännössä täysin. Ja rahalla saa palvelua. Ap

Olet kyllä reppana juttuinesi. Oikein empatian malliesimerkki.

Vierailija
18/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aloituksessa väitetty, että kaikki elämän vastoinkäymiset olisivat oma vika. Ap puhui niistä tilanteista, kun ongelma on suorassa yhteydessä omiin valintoihin tai tekemisiin.

Vierailija
19/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuunpakoilijat keksivät kaikenlaisia keinoja, joilla pääsee vastuusta. Muiden innokas syyttäminen on yksi suosikeistani. Toinen on puhumisesta kieltäytyminen. Ja onhan noita välttelyjä ja piilotteluja sitten vielä.

No avoimesti aggressiivinen ja syyttelevä ilmapiiri ei ole kovin houkutteleva sille että antautuisi haavoittuvaiseksi ja uskaltaisi myöntää virheensä.Tämäkin varmaan riippuu ihmisestä. Itse haluaisin muuttua, mutta ei sekään ole täysin tuulesta temmattua että muut eivät tee siitä kovin helppoa. t.13

Vierailija
20/75 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä se todellinen syy löytyy aina peilistä. Aina. Ap

Ai? Insestitraumankin takia kiusatun käytös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan