Millä koulutuksella töihin ulkomaille?
Olisi kiva kuulla ulkomailla asuvien koulutustaustaa. Opiskelen tällä hetkellä ammattikoukussa merkonomiksi, ja haluaisin jossain vaiheessa asua ulkomailla. Onko tälläiselle minkäänlaista kysyntää ulkomailla ja voiko tulla toimeen? Mihin suosittelisitte jatko-opintoihin?
Kommentit (34)
Sairaanhoitaja on kansainvälinen tutkinto.
Lahde tyoharjoitteluun ulkomaille ja yrita saada se hoidettua siten etta siita aukenee joku mahdollisuus.
Hyvä jos merkonomilla saisi edes kotimaassa työn jolla tulee toimee. AMK tradenomiksi vaan
Tässä ei kyllä ole mitään järkeä
-ap
Joku sellainen ala, missä on mahdollisuus päästä harjoitteluun tai opiskelijavaihtoon ulkomaille. Sitä kautta sitten katselee mahdollisuuksia työllistyä.
Kaikkein tärkein on, että osaat paikallisen kielen.
Lto-tuttavani ovat työllistyneet kyllä heti maailmalle.
Asun Usassa, ja näyttää siltä, että tänne muuttavilla on usein teknisen tai talouden alan akateeminen tutkinto. Ja sitten löytyy kaikkea mahdollista kokista lähtien. Itse lähdin ainoinaan jo kesken lukion kesätöihin ulkomaille. Ihan vessoja pesin jne. Nykyään minullakin toki on koulutus.
Hanki joku MBA huuhaatutkinto ulkomailta
Hae nykyisen koulun jälkeen jatko-opintoihin ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Asun Usassa, SNIP talouden alan akateeminen tutkinto
Öööö... MItäköhän jollain talouden alan tutkinnolla tekee?
Tuntemani ulkomailla työskentelevät ovat tutkijoita, ekonomi, opettaja (Arabiemiraateissa) ja juristi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni ovat esim töissä yrityksissä, maailmanpankissa, tai esim edustavat jotain suomalaista tahoa Usassa.
Mun kaveri kävi jonkun MBA kirjekurssin, toi ei ole mikään tunnistettu koulutuslinja joten kuka tahansa pääsee ja saa lapun sekä suosittelijat.
DI. Parikymmentä vuotta olen kiertänyt maailmalla töissä eri maissa. Tunnen paljon maailmalla asuvia suomalaisia insinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
DI. Parikymmentä vuotta olen kiertänyt maailmalla töissä eri maissa. Tunnen paljon maailmalla asuvia suomalaisia insinöörejä.
Tekninen koulutus on varmin tapa päästä töihin ulkomaille. Ehdottomasti.
Filosofian tohtori. Olen tutkijan hommia tehnyt 5 eri maassa (UK, SAKSA, Ruotsi, Australia, US). Aasiaan pääsisi vakivirkoihin helposti ja palkkakin olisi hyvä, mutten halua kun siellä on tutkimuksessa aika paljon poliittisia rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tutkinnolla tuskin tekee mitään. Hyvä jatko voisi olla englanninkielinen tradenomi (en muista virallista nimeä) ja sitä kautta vaihtoon ja harjoitteluun ulkomaille.
Tämä
Ulkomailla vaaditaan yliopisto tai edes korkeakoulututkinto useimmissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni ovat esim töissä yrityksissä, maailmanpankissa, tai esim edustavat jotain suomalaista tahoa Usassa.
Taidat vähän valehdella. Miks jopa suomalainen palkkattais johonkin ulkomaan yritykseen höpöhöpö-tutkinnolla? Suomalainen taho voi kyllä olla totta.
Tuolla tutkinnolla tuskin tekee mitään. Hyvä jatko voisi olla englanninkielinen tradenomi (en muista virallista nimeä) ja sitä kautta vaihtoon ja harjoitteluun ulkomaille.