Alinopeuden syy huonot renkaat?
Kommentit (59)
130 kilometriä tunnissa saa ajaa ja heebo liruttelee 60 kilometriä tunnissa. Tien poskeen vaan ja rengastarkastus. ap
Vierailija kirjoitti:
24 § Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
Joo ei tietenkään. Mutta olen ajanu yli 20 vuotta joka päivä enkä oikeastaan koskaan ole törmänny näihin tarpeettoman hitaasti ajaviin, yleensä siihen on järkevä syy - useimmiten sää tai sitten se, että ovat juuri kääntymässä tai pysäyttämässä tien sivuun.
Ainoastaan kiihdytysrampilla joskus tulee eteen näitä, jotka ei pysty kiihdyttämään järkevästi.
Jos taajamassa lumisateessa ja sohjossa ajellaan noin 50-60 km/h, kun ylin sallittu nopeus on 60, se ei ole tarpeettoman hidasta. Se on ainoastaan järkevää.
Ihmetyttää sellaiset, että on pakko ajaa just sitä ylintä nopeutta tai jopa ylikin - oli sää mikä hyvänsä. Vielä kerran: nopeuskyltissä oleva luku ei tarkoita sitä, että pitää ajaa juuri sitä nopeutta. Se on YLIN SALLITTU NOPEUS. Kaikki mikä menee siitä yli, on lain rikkomista.
60 km/h + huono ajokeli = ketjukolari
Näin on ollut tuhansia kertoja ennenkin. Jostain syystä se ei opeta ketään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 § Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.
Joo ei tietenkään. Mutta olen ajanu yli 20 vuotta joka päivä enkä oikeastaan koskaan ole törmänny näihin tarpeettoman hitaasti ajaviin, yleensä siihen on järkevä syy - useimmiten sää tai sitten se, että ovat juuri kääntymässä tai pysäyttämässä tien sivuun.
Ainoastaan kiihdytysrampilla joskus tulee eteen näitä, jotka ei pysty kiihdyttämään järkevästi.
Jos taajamassa lumisateessa ja sohjossa ajellaan noin 50-60 km/h, kun ylin sallittu nopeus on 60, se ei ole tarpeettoman hidasta. Se on ainoastaan järkevää.
Ihmetyttää sellaiset, että on pakko ajaa just sitä ylintä nopeutta tai jopa ylikin - oli sää mikä hyvänsä. Vielä kerran: nopeuskyltissä oleva luku ei tarkoita sitä, että pitää ajaa juuri sitä nopeutta. Se on YLIN SALLITTU NOPEUS. Kaikki mikä menee siitä yli, on lain rikkomista.
HUOM: Aina pitää ajaa oikeaa tilannenopeutta.
Ei auto esim käänny risteyksessä jos ajat viittäkymppiä loskassa ; vaikka ”saisitkin” ajaa suurimman sallitun nopeuden mukaan. Olisit vaaraksi mm kevyeelle liikenteelle.
Liian lähellä ajavat todella vaarantavat liikenteen. Näitä näkee joka ikinen päivä pk-seudulla.
Ihmettelen vain, eivätkö he itse tajua ajavansa liian lähellä edellä ajavaa? Onko heistä miellyttävää ja rentoa ajaa toisen puskurissa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nopeuskylteissä pitäisi olla myös alin sallittu nopeus.
Esim. tällainen kyltti 50-60.
Loppuisi tuo ihmeellinen käsitys siitä, että mikäli kyltissä lukee 60, tarkoittaa se muka sitä, että pitää ajaa tasan kuuttakymppiä.
Kävelijät ja pyöräilijät on kyllä tiukoilla noilla punavihreiden säännöillä. Mutta mitäs ne nyt kevyestä liikenteestä taksit saa ajaa niin kovaa kuin tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuisi tuo ihmeellinen käsitys siitä, että mikäli kyltissä lukee 60, tarkoittaa se muka sitä, että pitää ajaa tasan kuuttakymppiä.
Se tarkoittaa, että ajetaan 65. Silloin ei olla tientukkona, eikä vielä saada sakkoja. Simple as that.
Ah, just sinunlaisia ihmisiä on ihana kiusata liikenteessä hidastamalla taajamaan tultaessa tasan nopeusrajoituksiin eikä yhtään yli. Voin aan kuvitella sen puhinan ja ähinän ja ahdistuksen siellä takana. :D Joskus kasvaa sarvet päähän ja tekisi mieli painaa nopeasti vähän jarruakin ja katsoa osuuko puskurit yhteen vai ei, kun siellä takana ei osata _yhtään_ turvavälejä, mutta tuolle linjalle ei todellisuudessa viitsi lähteä pelkässä kiusaamismielessä. Mutta voi teitä rassukoita jotka ahdistuvat nopeusrajoitusten noudattamisesta, jaxuhalit teille.
Itse harrastan samaa. Maantiellä voin ohitella hyvin aggressiivisesti rajuun ylinopeuteen mutta taajamaan tullessa ajan ihan piruuttani jopa sitä kolmea kymppiä lähikoulun kohdalla! Siis sitä rattiraivoa mitä saan taustapeilistä seurata -mahtavaa viihdettä.
Kylläpä on yhtäkkiä ohituskyvyttömillä pikkuautokuskeilla KIIRE! :D
Ihan piruuttasi noudatat tieliikennelakia?
Normi ja maan tapa onkin olla noudattamatta.
Jos ajoneuvon kuljettaja ei havaitse nopeudesta kertovaa kylttiä on syytä epäillä joko näkökyvyn heikkoutta tai älypuhelimen räpläämistä. Keliolosuhteet huomioonottaen kuljettajan olisi osattava ajaa kuuttakymppiä. ap
Vierailija kirjoitti:
olen ajanu yli 20 vuotta joka päivä enkä oikeastaan koskaan ole törmänny näihin tarpeettoman hitaasti ajaviin, yleensä siihen on järkevä syy - useimmiten sää tai sitten se, että ovat juuri kääntymässä tai pysäyttämässä tien sivuun.
Olen ajanut yli 20v ja tarpeetonta alinopeutta ajavia näkyy päivittäin. Yleisin tapaus on se, ettei huomioida millään tavalla kun nopeusrajoitus muuttuu 60 --> 80, vaan jatketaan matelua 60km/h vailla mitään näkyvää perustetta. "Parhaissa" tapauksissa jopa kiihdytetään vauhtia n.70km/h nopeuteen, kun rajoitus muuttuu 80 --> 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että ajetaan 65. Silloin ei olla tientukkona, eikä vielä saada sakkoja. Simple as that.
Ah, just sinunlaisia ihmisiä on ihana kiusata liikenteessä hidastamalla taajamaan tultaessa tasan nopeusrajoituksiin eikä yhtään yli. Voin aan kuvitella sen puhinan ja ähinän ja ahdistuksen siellä takana. :D Joskus kasvaa sarvet päähän ja tekisi mieli painaa nopeasti vähän jarruakin ja katsoa osuuko puskurit yhteen vai ei, kun siellä takana ei osata _yhtään_ turvavälejä, mutta tuolle linjalle ei todellisuudessa viitsi lähteä pelkässä kiusaamismielessä. Mutta voi teitä rassukoita jotka ahdistuvat nopeusrajoitusten noudattamisesta, jaxuhalit teille.
Itse harrastan samaa. Maantiellä voin ohitella hyvin aggressiivisesti rajuun ylinopeuteen mutta taajamaan tullessa ajan ihan piruuttani jopa sitä kolmea kymppiä lähikoulun kohdalla! Siis sitä rattiraivoa mitä saan taustapeilistä seurata -mahtavaa viihdettä.
Kyllä. Ihan piruuttani ajan sitä 30 km/h koska kukaan muu ei sitä tee.
Eivät varsinkaan ne possujunissa ajavat ohituskyvyttömät ilman turvavälejä ajavat nysvärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen ajanu yli 20 vuotta joka päivä enkä oikeastaan koskaan ole törmänny näihin tarpeettoman hitaasti ajaviin, yleensä siihen on järkevä syy - useimmiten sää tai sitten se, että ovat juuri kääntymässä tai pysäyttämässä tien sivuun.
Olen ajanut yli 20v ja tarpeetonta alinopeutta ajavia näkyy päivittäin. Yleisin tapaus on se, ettei huomioida millään tavalla kun nopeusrajoitus muuttuu 60 --> 80, vaan jatketaan matelua 60km/h vailla mitään näkyvää perustetta. "Parhaissa" tapauksissa jopa kiihdytetään vauhtia n.70km/h nopeuteen, kun rajoitus muuttuu 80 --> 60.
Liioitteletko. En ole ikinä tavannut tuollaista liikennekulttuuria ja ajokilometrejä tulee kuitenkin ympärivuotisesti tasaisesti ja keskivertolukumääräisesti. Oikeastaan vain sellaiseen liikennekulttuuriin törmää jossa jostakin syystä pyritään ajamaan kovempaa kuin ylin sallittu rajoitus mahdollistaa.
Itellä on autossa alla kaksi kesärengasta ja kaksi huonoa talvirengasta, kyllä noilla saa rauhaksiin mennä ja olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varsinkaan ne possujunissa ajavat ohituskyvyttömät ilman turvavälejä ajavat nysvärit.
Koet että se on piruilua.
Itselin teen niin, mutta siksi koska se on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liioitteletko. En ole ikinä tavannut tuollaista liikennekulttuuria ja ajokilometrejä tulee kuitenkin ympärivuotisesti tasaisesti ja keskivertolukumääräisesti. Oikeastaan vain sellaiseen liikennekulttuuriin törmää jossa jostakin syystä pyritään ajamaan kovempaa kuin ylin sallittu rajoitus mahdollistaa.
En ja sijaintina on pk-seutu. Ajoa lähes päivittäin.
Sekin on ongelma jos 60 km/h tai 50 km/h alueella joku roikkuu takana tai lähtee jopa ohittamaan. On tieosuuksia joissa on kilometrikaupalla 60 km/h, siinä pyyhälletään kiukkuisesti ohitse. Samoin jos moottoritiellä on 100 km/h talvella, niin ohi mennään. Yleensä koulujen kohdalla on 50 km/h rajoitus, jotkut juntit eivät noudata sitäkään, osoittaa yleistä piittaamattomuutta muista tielläliikkujista. Itse ainakin ajan rajoitusten mukaan, mitä siitä tulisi jos liikennesääntöjä ei viitsittäisi noudattaa. Moottoritiellä tietysti ajan kesäisin sitä 120 km/h kun saa ajaa mutta en ylinopeuksia. Talvella saattaa joku lapsi tai vanhus lähteä ylittämään tietä ja auto pitää saada pysäytetyksi, liukkailla se on kovassa vauhdissa vaikeampaa oli renkaat miten hyvät vain.
Joko ajetaan ohi tai jätetään turvaväli ja ajetaan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koet että se on piruilua.
Itselin teen niin, mutta siksi koska se on oikein.
Olet niin Jalo. *niisk*
Järkimies toi Risto Lammi.
Mä olen ajanut motarilla viittä-kuuttakymppiä kun tuli todella raskas lumipyry ja tie oli kuin perunapeltoa.
Ap, keskity omaan hiihtoon. Vain siihen voit vaikuttaa.