Ero, exän uusi nainen ja exän hämmentävä käytös.
Eli erottiin noin kuukausi sitten. Yhdessä 11v ja 2 lasta. Mies ilmoitti vaan että haluu erota, oli yhden yön kotona ja sit muutti pois. Nukkui kaverilla tms. Ei ikinä suostunut keskustelee asiasta, sanoi että ollaan kasvettu erilleen ja haluaa olla yksin. Viikon päästä asui jo uuden naisen luona joka tuttu hänen kavereiden kautta, ei kuitenkaan kauaa tunteneet. Todella paska ja petetty olo. Hämmentävä myös kun halusi olla yksin mutta heti uuden nurkkiin asumaan. Sanoi että on hänen mielestään erottu jo vuosi sitten, ei kuitenkaan mitään puhetta asiasta ja ollaan suunniteltu tulevaa ja vietetty kivoja lomia ja kaikkee. Ollaan oltu nuoresta asti yhdessä, toistemme ensirakkaudet. Sanoo että ei haluu 20 vuoden päästä katua ja haluaa nähdä mitä muuta on tarjolla. Meidän välit tulehtui pahasti ja oon ollu tosi ilkee sitä uutta kohtaan, haukkunut tms. Koska sattuu niin paljon ja rakastan mun miestä älyttömästi. Silti mun mies antaa mulle mahdollisuuden olla ystäviä vaikka oon käyttäytynyt huonosti. Käy moikkaa lapsia ja haluu auttaa mua. Meil on kivaa yhdessä ja on nukkunut tääl sohvalla kun on ollu kipeenä. Toisena hetkenä haukkuu mut lyttyyn, sit kuitenkin sanoo ettei tarkoita vaan on niin vihainen ja pettynyt mun käytökseen eron jälkeen. Sit toisena päivänä kehuu mua ja sanoo että näytän hyvältä ja oon lempein ihminen mitä tietää. Välillä on estänyt mun puhelut ja pitää välimatkaa. Kerran myös suudeltiin.. Ja halaa kyl mua välillä kun pyydän ja sillon silittää mun selkää. Sit kuitenkin sanoo ettei rakasta enää. Eli tosi hämmentävää käytöstä. Viesti on sekava mut niin on tilannekin :D Tekee näin vaan lasten takia vai jotain muuta takana? Auttakaa ymmärtää ja miten te tulkitsette tän?
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
Jos eksäsi ei tule sovittuna aikana, pakkaa lasten tavarat ja mene vaikka mummolaan. Kun soittaa sanot, että tulee sovittuun aikaan tai ei ollenkaan. Omalla käytöksellään hän syrjäyttää lapsiaan omasta elämästään, ei sinun tarvitse istua ja odottaa tuleeko hän koskaan sinne
Näin oo tehnytkin. Jos on luvannut jonkun ajan niin en mieti sitä. Me tehdään lasten kaa omia juttuja ja ilmoittaa kun on tulossa. Muuten menee meidän päivä ihan hukkaan ja lapset turhaan odottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eksäsi ei tule sovittuna aikana, pakkaa lasten tavarat ja mene vaikka mummolaan. Kun soittaa sanot, että tulee sovittuun aikaan tai ei ollenkaan. Omalla käytöksellään hän syrjäyttää lapsiaan omasta elämästään, ei sinun tarvitse istua ja odottaa tuleeko hän koskaan sinne
Näin oo tehnytkin. Jos on luvannut jonkun ajan niin en mieti sitä. Me tehdään lasten kaa omia juttuja ja ilmoittaa kun on tulossa. Muuten menee meidän päivä ihan hukkaan ja lapset turhaan odottaa.
Ap
Älä silloin päästä miestä kotiisi olemaan lasten kanssa. Sano että sovittu aika meni jo ja voi voi hän myöhästyi ja on muut suunnitelmat. Muuten hän oppii ettei tarvitse sovittuna aikana tulla, hän voi marssia sisään kun häntä huvittaa
Hyvin meni taas asiallinen keskustelu mitä yritin exän kaa. Yritin jutella lasten tapaamisesta ja järjestelyistä. Heti alkoi kiukuttelee ja oli niin vaikee keskustella asiasta, yritti vältellä koko aihetta. Itse pysyin rauhallisena.
No lopulta päästiin siihen tulokseen että viikon päästä mahdollisesti ottaa molemmat lapset luokseen, jos haluu yhden kerrallaan niin vie mummolaan.
Sanoin että tarvitsen omaa aikaa ja vapaata. Että oon vihdoinkin päässy eteenpäin ja mulla on parempi olla. Sanoin että haluan vkl jolloin voin tehdä omia asioita ja tavata ketä haluan. Exä sit sano hiljaa "eli omaa aikaa että voit mennä huoraamaan"
Jos yritti saada mut suuttuu niinkun yleensä niin sori ei onnistu, mä en anna sille enää sitä et se luulee et voi sanoilla ja teoilla vaikuttaa muhun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni taas asiallinen keskustelu mitä yritin exän kaa. Yritin jutella lasten tapaamisesta ja järjestelyistä. Heti alkoi kiukuttelee ja oli niin vaikee keskustella asiasta, yritti vältellä koko aihetta. Itse pysyin rauhallisena.
No lopulta päästiin siihen tulokseen että viikon päästä mahdollisesti ottaa molemmat lapset luokseen, jos haluu yhden kerrallaan niin vie mummolaan.
Sanoin että tarvitsen omaa aikaa ja vapaata. Että oon vihdoinkin päässy eteenpäin ja mulla on parempi olla. Sanoin että haluan vkl jolloin voin tehdä omia asioita ja tavata ketä haluan. Exä sit sano hiljaa "eli omaa aikaa että voit mennä huoraamaan"
Jos yritti saada mut suuttuu niinkun yleensä niin sori ei onnistu, mä en anna sille enää sitä et se luulee et voi sanoilla ja teoilla vaikuttaa muhun.
Ap
Älä todellakaan provosoidu exäsi p*skamaisesta käytöksestä. On todellakin ihan keskenkasvuinen. Ei hänellä ole mitään oikeutta edes kommentoida sinun tekemisiäsi omalla vapaa-ajallasi. Panet niin paljon kuin huvittaa, ei se mitään huoraamista ole. Hän jo joku tässäkin asiassa on tehnyt huorin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No justiin. Se haluis niin kovasti pitää teidät molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä todellakaan provosoidu exäsi p*skamaisesta käytöksestä. On todellakin ihan keskenkasvuinen. Ei hänellä ole mitään oikeutta edes kommentoida sinun tekemisiäsi omalla vapaa-ajallasi. Panet niin paljon kuin huvittaa, ei se mitään huoraamista ole. Hän jo joku tässäkin asiassa on tehnyt huorin.
En mä välitä enää sen puheista. Mä luulen et se yrittää just sitä että suuttuisin ja tulis riitaa koska on helpompi olla mulle vihainen. Ei pystynyt edes katsoo mua silmiin. Sanoin et mulle on ihan sama mitä tekee, mä en enää välitä, mä menen eteenpäin elämässä. Siks se varmaan ton kommentin sanoi kun sitä alkoi ärsyttää etten enää itke sen perään vaan elän omaa elämää. Se aina ottaa lapsiin yhteyttä kun on tulossa käymään, sanoin et ilmoittaa mulle koska tää on mun koti. Suuttui tietty siitäkin eikä halunnut ymmärtää mut sanoin et tuskin haluu et mä tuun sen kotiin ilmoittamatta sille vaan soittaisin vaan lapsille.
Ap
Aloittaja, olet maailman tyhmin ihminen.
Jos päästät eksän vielä kerrankin kynnyksesi yli, todistat olevasi vähä-älyinen, arvoton idiootti, joka ei kunnioitusta ansaitse.
Luuletko, että ihmiset loputtomaksi jaksavat sääliä ja tsempata, kun olet täysi lapanen, avuton imbesilli?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, olet maailman tyhmin ihminen.
Jos päästät eksän vielä kerrankin kynnyksesi yli, todistat olevasi vähä-älyinen, arvoton idiootti, joka ei kunnioitusta ansaitse.
Luuletko, että ihmiset loputtomaksi jaksavat sääliä ja tsempata, kun olet täysi lapanen, avuton imbesilli?
En oo ihan samaa mieltä. Oon oppinut arvostaa itseäni ja pistää exälle vastaan. Se miks se käy meillä on ihan puhtaasti siks että haluan et se on mukana lasten elämässä myös arjessa. Ja se on ehkä käynyt kerran viikossa muutaman tunnin. Mut sit kun ottaa lapsia sen 2 vkl kuukaudessa niin ei oo enää tarvetta käydä meillä koska näkee lapsia. Mä en kuitenkaan halua viedä lapsilta isää, mut en vingu sitä lapsii kattoo vaan itse saa tehdä aloitteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En mä välitä enää sen puheista. Mä luulen et se yrittää just sitä että suuttuisin ja tulis riitaa koska on helpompi olla mulle vihainen. Ei pystynyt edes katsoo mua silmiin. Sanoin et mulle on ihan sama mitä tekee, mä en enää välitä, mä menen eteenpäin elämässä. Siks se varmaan ton kommentin sanoi kun sitä alkoi ärsyttää etten enää itke sen perään vaan elän omaa elämää. Se aina ottaa lapsiin yhteyttä kun on tulossa käymään, sanoin et ilmoittaa mulle koska tää on mun koti. Suuttui tietty siitäkin eikä halunnut ymmärtää mut sanoin et tuskin haluu et mä tuun sen kotiin ilmoittamatta sille vaan soittaisin vaan lapsille.
Ap
Mä olisin todennut tuohon huoraamiseen, että "mä en tietääkseni ole sun omaisuuttasi, ja mun huoraamiseni tai huoraamatta jättämiseni eivät kuulu enää sinulle, joka ensin teki huorin ja lähti kävelemään. . Jatkossa hoidetaan lasten asioita, ja mun elämääni sulla ei ole oikeus kommentoida millään tavoin. Kattelet vaan peiliin!" Muista tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana sanon sen jota muutkin ovat jo sanoneet: tuo miehen kuvatus vaan pelaa tilannetta niin että pysyt sen lieassa. Hienoa että vihdoin olet noussut tuosta ja pystyt pitämään puolesi! Ootko koittanut saada lastenvalvojalle peruutusaikaa?
Koita järkätä lapset välillä vaikka isovanhemmille tms yökylään ja lähde tuulettumaan. Älä ajattele mitä exäsi on ympäri kyliä puhunut. Lataa vaikka Tinder!
Ja mä kanssa kiittelee että jaksat täällä kertoa teidän tilanteesta. Oon oppinut paljon yhdestä läheisestäni (jolla oli kamala on off suhde), ja muutoinkin on kiva joskus saada lukea johonkin aloitukseen edes jonkinlaista ”päätöstä”. Eikä se ex nyt katoa vaikka sen ajattelemisen yrittäisi lopettaa. Siinähän se sivussa perseilee koko ajan, joten hyvä vain se on näin anona vuodattaa nuo olot ja pohdinnat. Varmasti helpottaa apta! Tsemppiä, hienosti sä sieltä nouset ❤️
Itselläkin parempi olo kun sanoo vastaan eikä anna kaikessa periksi. Itse on soppansa keittänyt joten itse myös omat ongelmat ratkoo, ei oo minun ongelma miten tapaa lapsia tai elämä järjestyy. On ollu tietoinen asiasta kun halus erota ja jos nää tulee yllätyksenä, ettei Ero olekaan niin yksinkertainen kun on lapsia ja aloittaa heti uuden suhteen niin voi harmi.
Ap
Onneksi olkoon ap. Jos ero tuli marraskuun lopussa, niin aika nopeastihan sinä voimaannuit ja selvisit siitä. Ei ole helppoa luopua rakkaudentunteista ja toiveesta suhteenkestämisestä kun on pitkä liitto takana ja yhteiset lapset. Oikeastaan on luonnollisempaa se, että tunteet vaihtelee ja välillä haikailee takaisin entiseen. Mahtavaa, että voimaannuit pitämään puoliasi. Tämä on näiden keskustelupalstojen hyvä puoli. Kyllä täältä voi saada fiksuja vastauksia ja fiksua pohdintaaukea, vaikka osa kommenteista onkin ala-arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana sanon sen jota muutkin ovat jo sanoneet: tuo miehen kuvatus vaan pelaa tilannetta niin että pysyt sen lieassa. Hienoa että vihdoin olet noussut tuosta ja pystyt pitämään puolesi! Ootko koittanut saada lastenvalvojalle peruutusaikaa?
Koita järkätä lapset välillä vaikka isovanhemmille tms yökylään ja lähde tuulettumaan. Älä ajattele mitä exäsi on ympäri kyliä puhunut. Lataa vaikka Tinder!
Ja mä kanssa kiittelee että jaksat täällä kertoa teidän tilanteesta. Oon oppinut paljon yhdestä läheisestäni (jolla oli kamala on off suhde), ja muutoinkin on kiva joskus saada lukea johonkin aloitukseen edes jonkinlaista ”päätöstä”. Eikä se ex nyt katoa vaikka sen ajattelemisen yrittäisi lopettaa. Siinähän se sivussa perseilee koko ajan, joten hyvä vain se on näin anona vuodattaa nuo olot ja pohdinnat. Varmasti helpottaa apta! Tsemppiä, hienosti sä sieltä nouset ❤️
Itselläkin parempi olo kun sanoo vastaan eikä anna kaikessa periksi. Itse on soppansa keittänyt joten itse myös omat ongelmat ratkoo, ei oo minun ongelma miten tapaa lapsia tai elämä järjestyy. On ollu tietoinen asiasta kun halus erota ja jos nää tulee yllätyksenä, ettei Ero olekaan niin yksinkertainen kun on lapsia ja aloittaa heti uuden suhteen niin voi harmi.
Ap
Onneksi olkoon ap. Jos ero tuli marraskuun lopussa, niin aika nopeastihan sinä voimaannuit ja selvisit siitä. Ei ole helppoa luopua rakkaudentunteista ja toiveesta suhteenkestämisestä kun on pitkä liitto takana ja yhteiset lapset. Oikeastaan on luonnollisempaa se, että tunteet vaihtelee ja välillä haikailee takaisin entiseen. Mahtavaa, että voimaannuit pitämään puoliasi. Tämä on näiden keskustelupalstojen hyvä puoli. Kyllä täältä voi saada fiksuja vastauksia ja fiksua pohdintaaukea, vaikka osa kommenteista onkin ala-arvoisia.
Siis vielä en ole selvinnyt erosta mutta oon oppinut ajattelee eri lailla, pitämään puoliani ja elää niin että kaikki mitä ex tekee ja sanoo ei enää satuta mua. Tottakai kun näen exän niin tulee ikävä sitä yhteistä perhettä. Ja ex on edelleen ajatuksissa ja ikävöin mut en jää enää murehtii asiaa vaan keksin silloin muuta tekemistä ja ajattelemista.
Samaa mieltä siitä että täältä saa apua, esim avasitte mun silmät siihen et olin liian kiltti ja tein asiat helpoksi exälle. Opin pitää puoliani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mä olisin todennut tuohon huoraamiseen, että "mä en tietääkseni ole sun omaisuuttasi, ja mun huoraamiseni tai huoraamatta jättämiseni eivät kuulu enää sinulle, joka ensin teki huorin ja lähti kävelemään. . Jatkossa hoidetaan lasten asioita, ja mun elämääni sulla ei ole oikeus kommentoida millään tavoin. Kattelet vaan peiliin!" Muista tämä.
Niin mä sanoin exälle ettå se ei oo enää sun asia mitä omalla ajallani teen. Mut en halunnut alkaa riitelee asiasta. Miettiköön asiaa yksin, olkoon mustasukkainen jos haluu ei vaikuta muhun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!!
Jee oon itsekin ylpeä itsestäni!
Oon nyt vkl tehty lasten kaa vaikka mitä, meil on ollu super kivaa! Näkee exäkin et mä meen eteenpäin ja pärjään. En sen takii keksi kaikkee tekemistä mut ainakaan se ei voi enää olla "iloinen" et mä vaan itken sen perään.
Ap
Mikähän siinä muuten on että exä edelleen valehtelee kaikesta, sanoi et on työkeikalla kauempana mut selvis että onkin jonkun bändin keikalla. Mulle siis ihan se ja sama missä on mut ihmettelen vaan miks pitää valehdella, valehteli myös lapsille ja mitä se saavuttaa sillä kun ei meille oo välii vaik olis vapaa ajallaan jossain keikalla. Pistää vaan miettii että mistä kaikesta muusta valehtelee jotta pääsis ns helpommalla.
No onhan se selvillä ollu jo pitkään että valehtelee myös sille uudelle naiselle.
Ap
Kai sillä on vaan jäänyt päälle toi valehtelu, jaa’a. Tai yrittää näyttää ns paremmalta kun painaa töitä paljon. Mene ja tiedä, typerä se ainakin on.
Miten menee ap?
Tämä on ollut hyvää vertaistukea, itsekin erotilannetta läpi käymässä... mulla on vielä vähän musta tilanne, mutta toivottavasti sulla on mennyt hyvin.
On menny oma elämä ihan hyvin, meil on lasten kaa kivaa kolmestaan.
Mutta edelleen exä vaikeuttaa mun elämää vaikkakin välit on paljon paremmat kun aiemmin.
Lapsia ei oo nähnyt vieläkään kovin usein, se joka toinen vkl ei oo oikein toteutunut, aina sillä on ollu jotain tai sit väittää et menevät sinne sen uuteen kotiin mut sit lasten kautta mulle selvii et ovat yöpyneet jossain muualla.
Elatuksia en ole saanut kun yhdeltä kuukaudelta. Kohta ollaan onneksi menossa lastenvalvojalle jotta pääsen hakemaan niitä sit kelasta kun exän suunnasta niitä ei tule.
Ex on siis sanonut että ei voi maksaa elatusta kun ei oo rahaa. Ja että joutuu tekee koko ajan töitä kun tarvii rahaa ja siks ei ehdi oikein lapsia nähdä kun on koko ajan töissä. Tämä vkl piti olla exän mutta siirrettiin kun sanoi että ei nyt pysty ottaa ja sanoin et ok, on sovittu et joustetaan puolin ja toisin.
Nyt selvisi että ex onkin lomalla ulkomailla sen naisen kaa. Eli rahaa on mutta mulle ei vaan haluu maksaa. Ja näköjään myös sitä vapaa aikaa löytyy ja voi järjestää mutta ei lapsille. Oon todella pettynyt ja surullinen lasten takia kun isä kohtelee näin. Tuntuu ettei lapset todellakaan tule ekana eikä sitä kiinnosta. On myös pitänyt tosi huonosti yhteyttä lapsiin, soittelee todella harvoin ja ei oikein kysele kuulumisia. Ei edes kehdannut sanoa mulle suoraan et menee tonne lomalle. Veikkaan et ex puhuu joka suuntaan niin että se näyttää itse hyvältä.
Mulle väittää et joutuu olee töissä ja nyyh nyyh kun ei siksi ehdi nähdä lapsia. Sille naiselle varmaan väittää et mä en anna nähdä lapsia. Ja kavereilleen mä oon varmasti myös se pahis.
Ollaan menty eteenpäin et välit ei oo niin tulehtuneet, mut huomaan et aina kun meillä on neljästään kivaa niin ex aiheuttaa riidan. Luulen et se ei vaan haluu jättää sitä fiilistä ettå sillä on kivaa mun kanssa, edes kaverina. Mutta tämä valehtelu ja se että lapset kärsii niin on ihan perseestä.
Ap
Ok. Kunnon k*rpä tuo exäsi. Selkärangaton luuseri. Sinuna jättäisin omaan arvoonsa. Jos ei halua nähdä lapsia niin omapa on menetyksensä. Lapsille tietty huono juttu, mutta tuollainen löysässä hirressä pitäminenkin on lapsille peestä. Tapaavat isäänsä silloin kun se isälle oikeasti sopii.
Isä siinä jää paljosta paitsi.