Joulupukki pyysi 50 € 10 minuutin käynnistä! Meinasin pökrätä!!!!
On kyllä pokkaa pukeilla. Aivan järjettömiä hintoja. Oikea korvaus olisi ollut kymppi.
Tuohtunut äiti, Kilo
Kommentit (72)
Minä sain 120 euroa 20 minuutista,
Kilossa on aina olleet kalliit pukit. Tule kehä III ulkopuolelle niin pukki ottaa maksun luonnossa.
No ihan normaali hinta, tuossa mitään ihmeellistä.
Ihan sopiva, ei ainakaan liian paljon. Pukilla kuluu aikaa ja vaivaa muuhunkin kuin lahjojen jakamiseen. Vaatteet, valmistelu, matkakulut yms.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sopiva, ei ainakaan liian paljon. Pukilla kuluu aikaa ja vaivaa muuhunkin kuin lahjojen jakamiseen. Vaatteet, valmistelu, matkakulut yms.
Ei siis ole oikea pukki vaan valepukki, tämäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
No joo... ensinnäkin: hinnat neuvotellaan aina tilatessa.
Joulupukilla menee aikaa myös siirtymisiin. Ei siis ole pelkästään kyse siitä 10 minuutista, mitä ollaan kohteessa.
Lisäksi kyse on sesonkityöstä. Kenties se ainoa kunnon tili vuodessa.
Ja hei ap: jos noin kadehdituttaa, värvää miehesi ensi vuonna siihen. Näet kuinka kivaa se on uhrata oma joulu. Siitä sietääkin saada vähän tiliä.
Eikä homma kaikille sovi. Pitää olla supliikki, sietää lapsia ja se, että olet ajokuntoisena jouluna, etkä omassa kodissa oman perheen kanssa syöpöttelemässä ja tissuttelemassa kynttiläin loisteessa.
Niin kun vuoden tulot pitää tienata yhdessä illassa niin maksaahan se...
Meillä maksoi 60€ täällä maalla. Saivat kyllä helpoa rahaa kun minulle riitti vain eteisessä käyminen. Nolotti siivoamaton koti. Lapsi 6v eikä ollut käynyt 5 vuoteen pukkia. Eilen alkoi puhumaan miten olisi kiva nähdä pukki ja sain vielä järkättyä. Olin hyvilläni vaikka kallis olikin.
Halpa huomioiden aiemmin tässä ketjussa kirjoitetut ajankäyttö, siirtymät ym. Mieti itse 50c suklaapatukkaa jonka ostat. Joku kasvatti kaakaopavut, joku poimi ne, joku kuljetti tehtaalle, joku teki niistä suklaata, joku pakkasi ne, joku kuljetti ne laivalle, laiva toi ne Suomeen, joku purki lastin, joku kuljetti ne tukkuun, joku hyllytti ja keräsi ne, joku kuljetti ne kauppaan. Ja 50c hinnassa on 12c ALV. Eli mieti millainen ketju tarvitaan, että saat suklaapatukan. On turha arvostella pelkkää tuotetta tai palvelua miettimättä mitä se on vaatinut.
Pyysin kaverin tulemaan, lainasi meidän asua, maksettiin 100€. En edes kehtaisi vähempää tarjota, kun itse hänelle ehdotin pukkikeikkaa. Tuttu ja turvallinen, hyvä tyyppi pukkina ja joutui joustamaan omista joulusuunnitelmistaan tämän takia. Jos mietin itse, mikä olisi mulle sopiva hinta jouluaattoiltana työstä, niin en kyllä vähemmällä ryhtyisi leikkiin itsekään meni ihan loistavasti ja lapset oli ikionnellisia
Me maksettiin 150 e. Lapissa Lapin hinnat.
Onko AP vielä miettinyt että kuinka kauan se keikka on kestänyt ihan alusta loppuun saakka, eikä pelkästään sitä aikaa mitä se pukki oli siellä teillä? Monessa työssä on aika paljon sitä näkymätöntä työtä.
Toivon, että aloitus ei ole provo, koska haluan, että oikeasti noin tyhmiä ihmisiä olisi olemassa.
Itsekään en kyllä maksaisi muille kymppiä enempää pukkina olemisesta.
Ja jos taas itse olisin pukkina en alle viidenkympin lähtisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä pokkaa pukeilla. Aivan järjettömiä hintoja. Oikea korvaus olisi ollut kymppi.
Tuohtunut äiti, Kilo
Lähtisitkö itse jouluaattona vieraaseen perheeseen kympin korvauksella.
Ensin ostaisit/teettäisit/tekisit joulupukin tai joulumuorin asun, hankkisit asiakkaat, ajelisit omalla autolla jouluaattona ympäri kaupunkia. Kympin saisit korvaukseksi.
Maksaisit sitten siitä kympistä verot, eläkemaksut ja muut kulut.
Eikai ensimmäisenä jouluna voittoa edes tarvitse tehdä. Hankintakulut voi vähentää tulonhankintavähennyksinä verotuksessa.
Summa summarum. Kymppi on reilu ja rehellinen summa. Enempää EN ANNA!!!!
AP
Älä sitten valita jos et saa enää pukkia.
Tilasiko ap pukkinsa Mehiläiseltä?
Joulupukki tulee jostain ja usein autolla, maksat siis matkakulut ja maksat myös palkan. Jos olet pihi etsi ensi jouluna naapurista se 10 euron joulupukki, toki voin sanoa ettei tuolla summalla teillä ensi vuonna pukkia ole. Muutenkin kaikilla on hinnat etukäteen tiedossa vai kuvittelitko että voit tingata ?
10€ kuluu vissiin jo matkakuluihin.
Mietis nyt asiaa itse duunarin suunnalta ja tekisitkö muka itse vinkumalla summalla ?
Ap mikä on tilanne?