Saako teidän 13 vuotiaat olla näillä pakkasilla nilkat paljaina, reikäisillä housuilla, vain ohuilla housuilla ulkona?
Missä raja että täytyy pukea enemmän? Itse en äitinä hyväksy että on noin kun koko ajan sitten valittaa flunssaa... Kaverin vanhemmat oli kuulema sanoneet että sitten kun on - 30 astetta niin sitten täytyy laittaa toppahousut... Paleltuu jo paljon ennen tuotakin aste määrää ja raja laitettu niin ylös että tuskin tulee niin kylmää...
Kommentit (14)
Miksi tästä samasta asiasta pitää koko ajan tehdä uusia aloituksia? Onko sulla joku fetissi pikkutyttöjen nilkkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä samasta asiasta pitää koko ajan tehdä uusia aloituksia? Onko sulla joku fetissi pikkutyttöjen nilkkoihin?
Ensimmäistä kertaa minä kyselin...
Vässyköitä vanhempia jos antavat lasten kulkea liian vähissä vaatteissa talvella!
No, kyllä minä kannustan järkevään pukeutumiseen, mutta en minä pakottamaan pysty. Pukemisesta ei kannata tehdä valtataistelua!
Teiniuhmassa lapsi vaihtaisi kumminkin koulun vessassa mieluisat vermeet ylle. Muistan hyvin omat kouluaikani: ne joiden vanhemmat pakottivat pukemaan pipon päähän ja olemaan meikkaamatta sulloivat pipon reppuun heti kotipihasta lähdettyään ja meikkasivat koulussa kahta kauheammat pakkelit.
Joten vetoan teinin järkeen. Kyllä kun kerran tulee kunnolla vilu, alkaa pukeutua lämpimämmin. Nyt minulla onkin jo hyvin järkevästi pukeutuvat teinit, 16- ja 18-vuotiaat.
Lisäksi en toden sanoakseni ole kuullut kenestäkään oikeasta henkilöstä - netin kuvitteelliset poislukien siis - joka olisi saanut vakavia vammoja paljaista nilkoista tai reikäfarkuista. Jossain Britanniassa ihan yleisesti kuljetaan polvetkin paljaana talvella...
N51
Pienempien kanssa siitä saa tehdä valtataistelun mutta isomman ei tarvitsekaan enää pukeutua sään mukaan ja järkevästi...?
Miksi odotukset laskee kun ikää tulee... Eikö se pitäisi mennä toisinpäin...
Onhan siinä jotain kummaa, että pienempiä lapsia ohjataan ja vaaditaan laittamaan säänmukaiset vaatteet, kun eivät itse osaa asiaa arvioida...
Mutta kun teini ei osaa sitä asiaa itse arvioida, eikä osaa omatoimisesti pukeutua sään mukaan, niin aikuinen ei vaadi samoin.
Kyllähän sitä järkevyyttä pitäisi pystyä odottamaan isommalta enemmän kuin pikkulapselta.
Kylymä kirjoitti:
Pienempien kanssa siitä saa tehdä valtataistelun mutta isomman ei tarvitsekaan enää pukeutua sään mukaan ja järkevästi...?
Miksi odotukset laskee kun ikää tulee... Eikö se pitäisi mennä toisinpäin...
Teini-ikäisellä tulee notkahdus... kyllä se järki taas palaa päähän. Itse pukeuduin aikuisena kovin eri tavoin kuin teininä.
Teini ei ulos lähde talvella ilman kunnon vaatteita!
Meidän laps on aina ollut enempi mukavuudenhaluinen kuin muodin mukaan menevä. Toppahousut, pitkähelmainen toppatakki, "karvalakki" eli sellanen kunnon hattu jossa on ne korvaläpät, kaulaliina, lapaset, villasukat ja kunnolliset talvikengät paksulla pohjalla ja reilulla varrella. Eikä koskaan kukaan ole kiusannut vaikka kömpii koululle kuin naparetkeilijä. Nytkin meillä on -16 astetta pakkasta ja tyttö lähti koiraa vielä lenkittämään, ovat olleet jo yli tunnin, ehkäpä kohta tulee sisään kaakaolle.
Menee millä menee. Ei käytä reiläisiä housuja ja kovalla pakkasella laittaa pitkät kalsarit. Mutta tuskin läyttää toppahousuja, kuin laskettelemassa. Ja lenkkarit on näillä pakkasilla, muttei nilkat paljaana.
Palelee, mutta tyyli on tärkeämpi.
Hanskat ja hattu sopii tyyliin, muttei toppahousut.
Vierailija kirjoitti:
Menee millä menee. Ei käytä reiläisiä housuja ja kovalla pakkasella laittaa pitkät kalsarit. Mutta tuskin läyttää toppahousuja, kuin laskettelemassa. Ja lenkkarit on näillä pakkasilla, muttei nilkat paljaana.
Palelee, mutta tyyli on tärkeämpi.
Hanskat ja hattu sopii tyyliin, muttei toppahousut.
Jatkan vielä, että mitä väliä jos ei kuitenkaan palelluta itseään?
Ei teinejä yleensä saa käyttämään toppahousuja paitsi rinteessä. Jos ne laittaa kotona päälle, ne on koululle päästessä jo riisuttu. Se on edistystä jos ne saa pukemaan edes housujen alle pitkiksiä/sukkiksia tai jotain muuta lämmintä.
Ei saa, semmoset vaatteet menee roskiin tietysti.