Sisarusten lapset pilasivat joulun: ”En enää saa joulusta sitä, mitä aiemmin sain”
Kommentit (62)
En lue tuota roskalehteä.Ihme kitinää otsikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta luet vauva palstaa, koska täällähän laadukkuus on taattua?
Mutta olihan tuo nyt ihmekitinää! Hitto miten joku voi pahoittaa mielensä siitä että lapsilla on kivaa..?
Viettäkööt ihmiset joulunsa ihan miten lystää. Jos lapset ärsyttää, pysykööt sitten poissa. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Mutta olihan tuo nyt ihmekitinää! Hitto miten joku voi pahoittaa mielensä siitä että lapsilla on kivaa..?
Omista lapsista huolimatta tykkäisin, silloin harvoin kun nähdään, jutella myös ihan oikeita asioita. Tämä onnistuu meillä vasta myöhään kun lapset menevät nukkumaan. Silloin kuitenkin ollaan itsekin usein väsyneitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta luet vauva palstaa, koska täällähän laadukkuus on taattua?
Lehdestä luetaan uutisia, täältä haetaan viihdettä.
Minusta taas juuri lapset tekevät joulusta mukavan. Sisareni lasten touhotusta on ihana seurata jouluna :) Ja kun he menevät nukkumaan, on aikuisten omaa aikaa seurustella keskenään. Ei ongelmaa.
Tälleen anonyymisti uskallan äitinä sanoa, että minäkin kaipaan niitä rauhallisia aikuisjouluja. Sitten katson taas meidän kahta poikaa ja mietin, että maailma muuttuu ja joulut muuttuu. Tää pikkulapsiaika kun kuitenkin niin lyhyt.
Riippuu lapsista. Jos osaavat käyttäytyä, joulu on kiva. Jos eivät osaa käyttäytyä, joulu ei ole kiva.
Tuntuisipa kivalta hänen sisaruksenaan lukea moinen avautuminen heidän lapsistaan, jotka ovat pilanneet toimittaja-rukan joulun. Jokaisella lapsettomalla on oikeus viettää halutessaan lapseton joulu, aivan turhaa kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisipa kivalta hänen sisaruksenaan lukea moinen avautuminen heidän lapsistaan, jotka ovat pilanneet toimittaja-rukan joulun. Jokaisella lapsettomalla on oikeus viettää halutessaan lapseton joulu, aivan turhaa kitinää.
Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa?
Itselläni on useanpi lapsi ja joulut heidän kanssa on aivan ihanaa. Mutta jos veljeni lapset tulisivat meille riehumaan jouluna niin olisi kamalaa! Ne pari kertaa vuodessa kyläilyt ihan riittää. Kuinka ihanilta ja rauhallisilta omat lapset sen jälkeen tuntuukaan! Että riippuu ihan lapsesta. Ymmärrän kyllä lapsettoman joulun, toki sekin riippuu ihmisistä. Nimittäin jos mennään taas ihan ääripäähän eli jotain väkivaltaa tmv kännäilyä niin tuskin sekään olisi kivaa. Eli ei voi asettaa vastakkain lapselliset/lapsettomat. Rauhallista Joulua kaikille
Meillä teini pilasi joulun ; Puhui kovaan ääneen, mölötti keskenkasvuisia "kommenttejaan" ja ilkeili, kun muut yrittivät jotain sanoa.
Isänsä oli koko ajan lässyttämässä ja puolustelemassa tätä käytöstä ( lienee jäänyt samalle "tasolle", vaikka pitäisi ikänsä puolesta ollakin aikuinen...).
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini pilasi joulun ; Puhui kovaan ääneen, mölötti keskenkasvuisia "kommenttejaan" ja ilkeili, kun muut yrittivät jotain sanoa.
Isänsä oli koko ajan lässyttämässä ja puolustelemassa tätä käytöstä ( lienee jäänyt samalle "tasolle", vaikka pitäisi ikänsä puolesta ollakin aikuinen...).
Että hyvin oot kasvattanut
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsista. Jos osaavat käyttäytyä, joulu on kiva. Jos eivät osaa käyttäytyä, joulu ei ole kiva.
Suurin osa ei osaa, tämän huomaa jo kaupoissa.
Teini ei ole minun, vaan veljeni.
Kummallakaan ei mitään toisten huomioonottamista, vaan sitä minä, minä, minä- toimintaa.
Jos esim. pyytää puhumaan hiljempaa,
alkaa selittely että kotona on TOTUTTU huutamaan.
No, kun on lusikalla annettu - sanoo sanontakin...
Eihän tuossa jutussaan nainen kitissyt/valittanut, totesi ihan asiallisesti asian omasta näkökulmastaan. Ei vaatinut ketään pois mistään, mietti vaan meneekö enää itse.
Tavallaan teinit ovat siinä mielessä raskaampia, että he eivät mene aikaisin nukkumaan, mutta heidänkään kuulle ei voi aikuisten juttuja puhua.
No olipa outo kirjoitus toimittajalta. Minua aina kummastuttaa että mitä nämä ”aikuisten joulut” oikein ovat? Meillä vietettiin joulua pitkään ilman lapsia, sitten sekä veljeni että minä saimme lapsia, ja mikään joulun vietossamme ei ole muuttunut. Meillä on ollut samat rutiinit 80-luvun lopusta asti jolloin olimme itse lapsia, niillä on menty näihin päiviin asti ja kaikilla on ollut kivaa, vauvasta vaariin. Ei joulua vedetä pelkästään lasten ehdoilla, vaan kaikilla pitää olla kivaa. Ärsyttää ylipäänsä tämä jako lapsettomiin ja perheellisiin, ihan kuin oltaisiin jotenkin eri planeetoilta.
Naurettavaa nillitystä aikuiselta ihmiseltä. Tämäkin aikuinen on itse ollut aikoinaan lapsi, eikö olisi aika antaa mahdollisuus nyt niille jotka ovat tällä hetkellä lapsia?
Ei tietenkään. Itse lähtisin ulkomaille, niin kuin hän on harkinnut