Minulla on usein virtsatietulehdus ja saan lääkemääräyksen apteekkiin, tällä kertaa lääkäri oli kieltäytynyt kirjoittamasta. Mitä hel""iä?
MInulla ei edes ole kuumetta tai selkä/vatsakipuja. En keksi mitään syytä lääkärin toiminnalle. Ja nyt sitten kyselen kaikki tutut läpi , että kuka viitsisi tulla katsomaan lapsia pahimmillaan loppupäiväksi, kun ei tiedä monta tuntia päivystyksessä menee...
Kommentit (48)
Mistä ihmeestä se lääkäri tai asiakaskaan voi tietää, onko sukupuolitauti mahdollinen, jos ei ole labrassa pitkään aikaan käynyt? Jos ei nyt kuitenkaan ihan neitsyestä puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä se lääkäri tai asiakaskaan voi tietää, onko sukupuolitauti mahdollinen, jos ei ole labrassa pitkään aikaan käynyt? Jos ei nyt kuitenkaan ihan neitsyestä puhuta.
Vakituinen parisuhde ja tietää ettei toinen petä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normikäytäntö, että otetaan virtsasta bakteeriviljely, tehdään herkkyysmääritys ja vasta sitten määrätään antibiootti. Jos oireet ovat rajut, saatetaan aloittaa ab ja vaihdetaan se tarvittaessa herkkyysmäärityksen jälkeen.
On epäeettistä lääkäriltä määrätä antibioottia puhelimitse ilman lab.tuloksia. Hyvä, että lääkäri toimi oikein!
T. Sh
Jos henkilöllä on useita tulehduksia vuodessa, on hölmöläisten hommaa juoksuttaa tätä muutenkin ylikuormitetussa päivystyksessä koska oireet ovat selvät ! Sitten voi mennä takaisin lääkäriin mikäli oireet eivät lievity.
Krooniseen infektioon antibiootin määrääminen ilman tutkimista on idiotismia. Potilaalla voi olla vaikka esbl. Kannattaisi perehtyä maailmanlaajuiseen ab-resistenssiongelmaan.
Anteeksi vain, mutta ihan lääkärit ovat todenneet että minun on järjetöntä istua kymmenen tuntia täydessä päivystyksessä jossa pahimmillaan vain yksi lääkäri, oikeasti todella sairaiden potilaiden seassa, selvillä oireilla . Odottamassa antibiootteja, jotka olisin samassa ajassa hakenut lähiapteekista. Minulla on siis jopa seitsemän tulehdusta vuoden sisällä ja oireet iskevät yleensä yöllä . Söin estolääkettä kuusi vuotta putkeen.
Äidilläni oli sitkeä pissitulehdus johon tepsi vasta kolmas ab-kuuri , lääkäri päättikin että rouvalla on pakko olla sp-tauti ja äiti suuttui kovasti. Äiti on kuitenkin jo 70v ja parkinsonin tautia sairastavan isän omaishoitaja, kumpikohan siinä olisi vieraissa käynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sattunut virkaintoinen lääkäri ! Tai sitten joku kommunikaatio-katkos, onko varmasti tietoinen ettei tulehdus ole ensimmäisesi tai että sinulla ei ole kuumetta?
Hölmöähän tuo on odottaa lääkärille pääsyä 5h, labratuloksia 2h ja saada käteen resepti samoihin lääkkeisiin, jotka olisit voinut hakea suoraan apteekista.
T. Toinen jolla virtsis 3-4 kertaa vuodessa
Mulla yksi työkaveri ihmetteli, miten hänellä on usein vti, sitten selvisi, että ukko kävi koko ajan vieraissa. Kun ukko heitettiin pellolle, loppuivat taudit.
Kannattaa muutenkin hoitaa itseään. Käytä tyrniöljykapseleita ja juo puolukka/karpalomehua ja käy pissalla ennen ja jälkeen yhdynnän.
Nämä ohjeet ole aina antanut työssäni jatkuvista tulehduksista kärsiville.
Antibioottien teho loppuu, jos joutuu jatkuvaan kierteeseen.Minä tuossa ylempänä kirjoittanut jolla useita tulehduksia vuodessa ja usko pois, kaikki konstit kokeiltu ! Käyn pissalla ennen seksiä ja jälkeen seksin , mies pesee vehkeensä ennen seksiä, juon sokeromatonta karpalomehua.. mikään ei pidä tulehduksia poissa.
Ukkoa et ole vielä heittänyt pihalle...
Minulla on joka vuosi muutamia virtsatulehduksia, ollut lapsesta saakka.
Soitan joko työterveyshoitajalle, tai viikonloppuna päivystävälle sairaanhoitajalle. He kyllä konsultoivat lääkäriä kirjoittamaan lääkereseptin. Tosin usein vain kolme kertaa peräkkäin, ILMAN virtsanäytettä.
He haluavat kontrolloida mikä pöpö sen tulehduksen takana on.
Mutta , on muuten tuskaisen tulinen tauti ! Aivan helvetin esikartanoissa olemista. Polttaa polttaa.....
Synnyttäneenä tiedän, että minun virtsatulehduksen kipuja voi verrata lähes synnytys kipuihin. Töihin en pysty tuossa tilanteessa menemään.
Joten lääkettä pitää saada.
Hiivasyndrooma on yksi virtsiksen aiheuttajista ja antibioottikuuri pahentaa hiivatilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Hiivasyndrooma on yksi virtsiksen aiheuttajista ja antibioottikuuri pahentaa hiivatilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kärsin toistuvista tulehduksista. Kroonisen sairauteni takia otetaan joka kerta crp ja labrassa viljelyt. Käyn yleensä aina vastaanotolla, mutta on onnistunut puhelimessakin. Minullakin on tällä hetkellä tulehdus. Sain perjantaina labralähetteen ja lääkekuurin puhelimitse ja neuvottiin menemään päivystykseen tarpeen vaatiessa.
Onko sinulla tutkittu koskaan toistuvien tulehdusten syytä? Luulisi, että näin jouluna olisi onnistunut ilman päivystysreissua, jos on selkeät oireet. Yritä kuitenkin löytää lapsille hoitaja ja käy päivystyksessä. Tulehdus kannattaa hoitaa, ettei se pahene.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normikäytäntö, että otetaan virtsasta bakteeriviljely, tehdään herkkyysmääritys ja vasta sitten määrätään antibiootti. Jos oireet ovat rajut, saatetaan aloittaa ab ja vaihdetaan se tarvittaessa herkkyysmäärityksen jälkeen.
On epäeettistä lääkäriltä määrätä antibioottia puhelimitse ilman lab.tuloksia. Hyvä, että lääkäri toimi oikein!
T. Sh
Eiköhän se lääkäri tiedä paremmin kuin hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakituinen parisuhde ja tietää ettei toinen petä?
Kai ymmärrät, että "tietää, ettei toinen petä" ei paljon labratuloksissa paina? Ja vaikka tietäisitkin, olet saattanut saada tartunnan vasta viime testin jälkeen, vaikka mies ei tänä aikana olisi pettänytkään. Katsos kun jotkut taudit ovat sellaisia, että tartutat sen toiseen, sitten parannut ja toinen tartuttaa sen uudelleen jne.
Siis miten jollain voi olla noin monta tulehdusta vuodessa? Hygienia kunnossa? Mulla ei ole ollut koskaan, N29.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten jollain voi olla noin monta tulehdusta vuodessa? Hygienia kunnossa? Mulla ei ole ollut koskaan, N29.
Sietävät jostain syystä pettäviä ukkojaan.
Mulla loppuivat pissatukehdukset sen jälkeen kun aloin syödä karpalokapseleita n. 2 v sitten. Suosittelen kaikille joitka kärsivät jatkuvista tukehduksista.
Apteekeissa ja luontaistuotekaupoissa on hyvät valikoimat. Teho on kuulemma parempi jos tuotteessa on myös maitohappobakteereita. Itse käytän Karpalact kapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Jos henkilöllä on useita tulehduksia vuodessa, on hölmöläisten hommaa juoksuttaa tätä muutenkin ylikuormitetussa päivystyksessä koska oireet ovat selvät ! Sitten voi mennä takaisin lääkäriin mikäli oireet eivät lievity.
Krooniseen infektioon antibiootin määrääminen ilman tutkimista on idiotismia. Potilaalla voi olla vaikka esbl. Kannattaisi perehtyä maailmanlaajuiseen ab-resistenssiongelmaan.
Anteeksi vain, mutta ihan lääkärit ovat todenneet että minun on järjetöntä istua kymmenen tuntia täydessä päivystyksessä jossa pahimmillaan vain yksi lääkäri, oikeasti todella sairaiden potilaiden seassa, selvillä oireilla . Odottamassa antibiootteja, jotka olisin samassa ajassa hakenut lähiapteekista. Minulla on siis jopa seitsemän tulehdusta vuoden sisällä ja oireet iskevät yleensä yöllä . Söin estolääkettä kuusi vuotta putkeen.
Niin, eihän siellä päivystyksessä olekaan mitään järkeä istua, koska lääkäri ei voi ilman labroja virtsatieinfektiota todeta. Hoitaja voi laittaa päivystyslähetteen vaikka puhelimessa, viet virtsanäytteen ja ab kirjoitetaan vasta kun tulokset ovat valmistuneet.
Vaikka jossain kirjoitetaan säästösyistä antibiootteja kuin Buranaa potilasta tutkimatta, se ei tee siitä eettistä tai hyväksyttävää.
T. Sh
kannattaa opetella alapesut ja muu hygienia. ei ne ab. kuurit tehoa edes jos niitä napsitaan kuin karkkeja, mutta lekurit määrää että pääsee eroon potilaasta edes hetken.
Lievät tapaukset eivät välttämättä vaadi antibiootteja. Muista juoda vettä runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa opetella alapesut ja muu hygienia. ei ne ab. kuurit tehoa edes jos niitä napsitaan kuin karkkeja, mutta lekurit määrää että pääsee eroon potilaasta edes hetken.
Kuinka usein mielestäsi alapää sitten pitää pestä? Aamuin illoin ei tunnu riittävän. Liiallisella lotraamisella saakin sitten hiivatulehduksen. Aikuisena ihmisenä osaan myös vaihtaa puhtaat alushousut (puuvillaiset) ja välttää pikkuhousunsuojien käyttöä. Pyyhin edestä taakse ja hoidat pesut ja vessakäynnit ennen ja jälkeen sänkyhommien.
Toiset ovat alttiimpia tulehduksille eikä se johdu likaisuudesta tai epähygieenisyydestä.
Täällä lääkemääräyksen saa puhelimitse lääkäriä tapaamatta mikäli
- Tulehduksia on ollut vähintään 3 ennenkin
- On täyttänyt 18
- Ei ole raskaana
- Sukupuolitauti ei ole mahdollinen
- Ei ole kuumetta eikä kipuja selän tai vatsan alueella
Lisäksi ohjeistuksena on, että mikäli oireet eivät helpotu kahdessa päivässä niin on otettava uusi yhteys hoitajaan ja tällä kertaa otetaan sitten ne labrat.