Minulla on usein virtsatietulehdus ja saan lääkemääräyksen apteekkiin, tällä kertaa lääkäri oli kieltäytynyt kirjoittamasta. Mitä hel""iä?
MInulla ei edes ole kuumetta tai selkä/vatsakipuja. En keksi mitään syytä lääkärin toiminnalle. Ja nyt sitten kyselen kaikki tutut läpi , että kuka viitsisi tulla katsomaan lapsia pahimmillaan loppupäiväksi, kun ei tiedä monta tuntia päivystyksessä menee...
Kommentit (48)
Onpas sattunut virkaintoinen lääkäri ! Tai sitten joku kommunikaatio-katkos, onko varmasti tietoinen ettei tulehdus ole ensimmäisesi tai että sinulla ei ole kuumetta?
Hölmöähän tuo on odottaa lääkärille pääsyä 5h, labratuloksia 2h ja saada käteen resepti samoihin lääkkeisiin, jotka olisit voinut hakea suoraan apteekista.
T. Toinen jolla virtsis 3-4 kertaa vuodessa
Kuinka usein on? Lääkäri saattaa olla esim sitä mieltä että pitää tutkia miksi niitä on usein ja/tai harkita estolääkitystä.
Mullakin on ollut toistuvasti virtsis ja tunnistan tasan tarkkaan oireet jne. Silti on aina pitänyt mennä päivystykseen, koskaan en ole saanut reseptiä ilman, että vastaanotolla ois pitänyt käydä.
Kerroin että minulla oli edellinen tulehdus syyskuussa, oireet ovat samat kuin aina ennenkin, ei ole kuumetta, ei sukupuolitauti mahdollinen ja että en ole raskaana. Tuntia myöhemmin hoitaja soitti ja sanoi ettei lääkäri kirjoita reseptiä, minun on mentävä päivystykseen ! Lapsia en mielelläni ota mukaan tylsistymään ja natisemaan, kun tietää miten monta tuntia siellä menee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein on? Lääkäri saattaa olla esim sitä mieltä että pitää tutkia miksi niitä on usein ja/tai harkita estolääkitystä.
Mitta älytöntä enivei. Lääkäri olisi voinut laittaa reseptin apteekkiin ja kehottaa sinua varaamaan ajan tutkimuksiin tai käymään labrassa (jos haluaa jotkut tietyt kokeet jne).
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ollut toistuvasti virtsis ja tunnistan tasan tarkkaan oireet jne. Silti on aina pitänyt mennä päivystykseen, koskaan en ole saanut reseptiä ilman, että vastaanotolla ois pitänyt käydä.
Missä asut ? Minä Mikkelissä ja täällä ei tarvitse mennä lääkärille ellei ole kuumetta ja/tai vatsakipuja! Minulla on tulehdus kahdesta kolmeen kertaa vuodessa ja edellisen kerran kävin asian vuoksi lääkärissä 4v sitten koska olin raskaana. Muutoin saan aina reseptin suoraan apteekkiin.
Ei ap
No jos olet nyt esimerkiksi kymmenen kertaa saanut lääkkeet ilman lääkäriä, niin kyllä välillä pitää katsoa, mikä se tilanne on. Eikö aika useissakin lääkkeissä ole joku tietty määrä, miten monta kertaa voi uusia ilman vastaanottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ? Minä Mikkelissä ja täällä ei tarvitse mennä lääkärille ellei ole kuumetta ja/tai vatsakipuja! Minulla on tulehdus kahdesta kolmeen kertaa vuodessa ja edellisen kerran kävin asian vuoksi lääkärissä 4v sitten koska olin raskaana. Muutoin saan aina reseptin suoraan apteekkiin.
Ei ap
Pienehköllä paikkakunnalla varsinais-suomessa
Suosittelen kaikille omenaviinietikkakuuria, erittäin pahoista virtsiksistä elämäni olen kärsinyt ja nyt lähes 18kk ilman tulehdusta. Silti kannan lääkkeitä varmuuden vuoksi mukanani.
Minusta olisi ollut reilua että kirjoittaa "tämän kerran" vielä, ja ohjeistaa että seuraavan kerran pitää hakea lääkäriasemalta ja silloin tutkitaan syyt tarkemmin/otetaan kokeita/ pohditaan estolääkitystä jne.
Vierailija kirjoitti:
Onpas sattunut virkaintoinen lääkäri ! Tai sitten joku kommunikaatio-katkos, onko varmasti tietoinen ettei tulehdus ole ensimmäisesi tai että sinulla ei ole kuumetta?
Hölmöähän tuo on odottaa lääkärille pääsyä 5h, labratuloksia 2h ja saada käteen resepti samoihin lääkkeisiin, jotka olisit voinut hakea suoraan apteekista.
Mulla yksi työkaveri ihmetteli, miten hänellä on usein vti, sitten selvisi, että ukko kävi koko ajan vieraissa. Kun ukko heitettiin pellolle, loppuivat taudit.
Kannattaa muutenkin hoitaa itseään. Käytä tyrniöljykapseleita ja juo puolukka/karpalomehua ja käy pissalla ennen ja jälkeen yhdynnän.
Nämä ohjeet ole aina antanut työssäni jatkuvista tulehduksista kärsiville.
Antibioottien teho loppuu, jos joutuu jatkuvaan kierteeseen.
Soita Terveystalon chat lääkäripalveluun, ei tarvitse lähteä jonottamaan minnekään. Luulisin sieltä sinun saavan avun.
Ihan normikäytäntö, että otetaan virtsasta bakteeriviljely, tehdään herkkyysmääritys ja vasta sitten määrätään antibiootti. Jos oireet ovat rajut, saatetaan aloittaa ab ja vaihdetaan se tarvittaessa herkkyysmäärityksen jälkeen.
On epäeettistä lääkäriltä määrätä antibioottia puhelimitse ilman lab.tuloksia. Hyvä, että lääkäri toimi oikein!
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla yksi työkaveri ihmetteli, miten hänellä on usein vti, sitten selvisi, että ukko kävi koko ajan vieraissa. Kun ukko heitettiin pellolle, loppuivat taudit.
Kannattaa muutenkin hoitaa itseään. Käytä tyrniöljykapseleita ja juo puolukka/karpalomehua ja käy pissalla ennen ja jälkeen yhdynnän.
Antibioottien teho loppuu, jos joutuu jatkuvaan kierteeseen.
Minä tuossa ylempänä kirjoittanut jolla useita tulehduksia vuodessa ja usko pois, kaikki konstit kokeiltu ! Käyn pissalla ennen seksiä ja jälkeen seksin , mies pesee vehkeensä ennen seksiä, juon sokeromatonta karpalomehua.. mikään ei pidä tulehduksia poissa.
Diilaat kuitenkin niitä antibiootteja pimeesti...
Vierailija kirjoitti:
Ihan normikäytäntö, että otetaan virtsasta bakteeriviljely, tehdään herkkyysmääritys ja vasta sitten määrätään antibiootti. Jos oireet ovat rajut, saatetaan aloittaa ab ja vaihdetaan se tarvittaessa herkkyysmäärityksen jälkeen.
On epäeettistä lääkäriltä määrätä antibioottia puhelimitse ilman lab.tuloksia. Hyvä, että lääkäri toimi oikein!
T. Sh
Jos henkilöllä on useita tulehduksia vuodessa, on hölmöläisten hommaa juoksuttaa tätä muutenkin ylikuormitetussa päivystyksessä koska oireet ovat selvät ! Sitten voi mennä takaisin lääkäriin mikäli oireet eivät lievity.
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Täällä ei kuule edes pääse moisen vaivan vuoksi lääkäriin jos virtsis on ollut ennenkin ! Määrätään vain lääkkeet puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Jos henkilöllä on useita tulehduksia vuodessa, on hölmöläisten hommaa juoksuttaa tätä muutenkin ylikuormitetussa päivystyksessä koska oireet ovat selvät ! Sitten voi mennä takaisin lääkäriin mikäli oireet eivät lievity.
Krooniseen infektioon antibiootin määrääminen ilman tutkimista on idiotismia. Potilaalla voi olla vaikka esbl. Kannattaisi perehtyä maailmanlaajuiseen ab-resistenssiongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antibioottien teho loppuu, jos joutuu jatkuvaan kierteeseen.Minä tuossa ylempänä kirjoittanut jolla useita tulehduksia vuodessa ja usko pois, kaikki konstit kokeiltu ! Käyn pissalla ennen seksiä ja jälkeen seksin , mies pesee vehkeensä ennen seksiä, juon sokeromatonta karpalomehua.. mikään ei pidä tulehduksia poissa.
Käykö mies vieraissa?
Ota lapset mukaan avustamaan huutamisessa niin pääset nopeemmin.