Lähetin 13 joulukorttia: 4 tuli. Se oli siinä.
Ensi vuonna lähetän vain näille neljälle. On tullut selväksi, etteivät edes sukulaiset enää lähetä korttia.
Kommentit (16)
Voi tulla joskus loppiaisen tietämillä loput, kiitos postin.
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt koko jutun väärin. Minä olen varmaan 20 vuotta lähettänyt useammalle kortteja kuin mitä itse olen saanut. Ideahan ei ole montako korttia saan, vaan se että niitä saa itse lähettää. Siitä se hyvä mieli tulee.
En viitsi tuhlata aikaani enää korttien lähettämiseen tyypeille, jotka eivät itse viitsi lähettää. Koen itseni typeräksi ja lapselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt koko jutun väärin. Minä olen varmaan 20 vuotta lähettänyt useammalle kortteja kuin mitä itse olen saanut. Ideahan ei ole montako korttia saan, vaan se että niitä saa itse lähettää. Siitä se hyvä mieli tulee.
En viitsi tuhlata aikaani enää korttien lähettämiseen tyypeille, jotka eivät itse viitsi lähettää. Koen itseni typeräksi ja lapselliseksi.
Niin, kuten sanoin, olet käsittänyt koko jutun väärin.
Tahtoo käydä niin, että saat kortin joltakin jolle et itse huomannut laittaa. No seuraavana vuonna käy taas toisin päin. Ja näin vuorovuosin se menee pitkäänkin. Kummitätini kanssa näin meni monta vuotta , nyt ei kumpikaan enää laita korttia.
Tänä vuonna tuli pari uutta joille laitoimme viime vuonna .mutteivat he meille. Nyt emme laittaneet heille he taas vuorostaan laittoivat meille.
Eihän tässä ole mistään tasajaosta kyse , mutta nolottaa ja harmittaa kuitenkin.
Pääsiäiskortteja ei yleensä tule kuin 2 ja siinä olisi uuden sopan ainekset vuorottelulle.
Lähetin 6, sain varmaan parikymmentä. Arvaa onko täällä päässä kurja fiilis kun taas joku loukkaantuu.
Minulla on reuma ja lähetin joka vuosi noin 60 korttia. Käsi kipeytyi pitkäksi ajaksi vaikka käytin reumaatikkojen kynää. Sitten päätin, etten enää lähetä kortteja ja kärsi kivuista vaan toivotan hyvää joulua lähettämällä sähköpostia tai tekstarin ihmisille.
Laitan korttirahat hyväntekeväisyyteen. Ei korttien määrä kerro sitä kuinka paljon toinen on ajatuksissa. Toisiaan voi muistaa muutenkin pitkin vuotta ja spontaanistikin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä!
Laitan kortteja aina vaihtelevan määrän. Aivan fiiliksen mukaan eri ihmisille ja mieluisille sukulaisille. Jo kaupassa yritän valikoida miestäni kauneimman kortin juuri sille ja sille ihmiselle ( voi muuten olla ,ette saaja pidä lainkaan sellaisesta kortista,mikä minusta on tosikaunis) Niitä kortteja ,jotka tulee kuoressa joka kotiin ympäri Suomea , en koskaan lähetä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna lähetän vain näille neljälle. On tullut selväksi, etteivät edes sukulaiset enää lähetä korttia.
Marttyyri. 😊
Ihan hyvä vaan luopua tästäkin turhuudesta. Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, vuosivuodelta tulee vähemmän. Ovat tajunneet että niitä ei kaivata.
Kuka helvetti enää jotain joulukortteja edes lähettää
Mulle tuli 3 korttia, itse en lähettänyt yhtään. Lahjoitin joulukorttirahat Pelastusarmeijan joulupataan ja muistan ystäviä ja sukulaisia sähköisellä tervehdyksellä paperisten korttien sijaan. Jos joku siitä nyt mielensä pahoittaa, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli 3 korttia, itse en lähettänyt yhtään. Lahjoitin joulukorttirahat Pelastusarmeijan joulupataan ja muistan ystäviä ja sukulaisia sähköisellä tervehdyksellä paperisten korttien sijaan. Jos joku siitä nyt mielensä pahoittaa, niin voi voi.
Teit samalla kaksi hyvää työtä. Ensinnäkin moni hakee jouluna apua Pelastusarmeijalta. Olen itsekin joutunut hakemaan heiltä apua ja tavallaan maksanut velkaani takaisin aina kun on ollut mahdollisuus koska heillä on todella hyvää ja ihmisläheistä toimintaa.
Toiseksi kannattaa taistella ilmastonmuutosta vastaan ja tarkastella omia kulutustottumuksiaan. Pienistä puroista kasvaa suuri virta! Postille jää samalla enemmän aikaa setviä posti oikeaan osoitteeseen kun joulukorttihärdelli hellittää.
Lähetin 0 joulukorttia. Taas.
Sain 2 joulukorttia. Taas.