Miten sinulle kerrottiin että saat potkut?
Kommentit (13)
Oragnisaatiomuutoksen yhteydessä heitettiin osa määräaikaisista pellolle. Ensin oli koko porukan, jota tämä juttu koski, tiedotustilaisuus, jossa kerrottiin että nyt on sellaiset yt:t käyty - eli siellä oli sitten tuota ryhmää jotkut edustaneet, lisäksi oli luottamusmiehet ja työnantajan edustajat siinä keskustelussa olleet mukana. Tiedotustilaisuudessa ei sitten sen paremmin mitään tarkkaa selvitelty, työntekijöitten edustaja kyllä meinas ruveta selittämään laajemmin, mutta kas, heti nappas luottamushenkilö siihen kiinni, että tsot tsot nyt turpa kiinni.
Tämä porukka oli ripoteltu eri puolille kaupunkia eri toimipisteisiin, sitten mun lähin naapuritoimipiste niin siellä oli myös määräaikainen hommassa, ja se uhosi mulle tuon tiedotustilaisuuden jälkeen: "Jos en minä saa jatko, niin pidän huolen, ettet sinäkään!" Niin, sen verran vaikutusvaltainen tyyppi ilmeisesti oli, ehkä sillä oli sukulaisia päättäjissä, tms. No, mä en tiedä saiko se jatkaa, mutta multa päättyi työ ja se mun hoitama homma jaettiin jatkoon jääville kahdelle osa-aikaiselle, jotka kumpikin siinä jaossa sitten päätyivät kokoaikaisiksi. Mulle kyllä mun omassa toimipisteessa kävi esimiesryhmään kuuluvia selittämässä, että tottahan toki sinä saat jatkaa, me ainakin uskotaan että saat. Vaan enpäs saanut! Ja tuossa ennen tuon organisaatiomuutoksen julki tulemista, oli jo koko toimialueen pomo käynyt sielä toimipisteessa työtiloja katsastamassa, pistäytyi munkin huonessa ja siinä ovella virnuili, että "teillähän tässä oikein kiva työtila!"
Elämäni suurimpiin virheisiin kuuluu se, että olen mennyt kunnan hommiiin, olkoonkin että kyseessä oli suuri kaupunkikunta!
Eikä mun työpanoksessa ollut mitään valittamista tuossa tehtävässä, niin kuin ei ole ollut missään muuallakaan. Ja jos nyt vielä muistellaan... Niin tuossa oli ennen organisaatiomuutosta muutakin muutosvaihetta, ja näitten yhteydessä sitten yks osa-aikainen määräaikainen jäi pois... Sekin yritti kovasti mielistellä niitä päättäviä tahoja siellä, mutta onneksi mä sentään siinä kohtaa vedin pitemmän tikun eli ne päättäjät toimipisteessä näki mitä se tavoitteli.
Vierailija kirjoitti:
Oragnisaatiomuutoksen yhteydessä heitettiin osa määräaikaisista pellolle. Ensin oli koko porukan, jota tämä juttu koski, tiedotustilaisuus, jossa kerrottiin että nyt on sellaiset yt:t käyty - eli siellä oli sitten tuota ryhmää jotkut edustaneet, lisäksi oli luottamusmiehet ja työnantajan edustajat siinä keskustelussa olleet mukana. Tiedotustilaisuudessa ei sitten sen paremmin mitään tarkkaa selvitelty, työntekijöitten edustaja kyllä meinas ruveta selittämään laajemmin, mutta kas, heti nappas luottamushenkilö siihen kiinni, että tsot tsot nyt turpa kiinni.
Tämä porukka oli ripoteltu eri puolille kaupunkia eri toimipisteisiin, sitten mun lähin naapuritoimipiste niin siellä oli myös määräaikainen hommassa, ja se uhosi mulle tuon tiedotustilaisuuden jälkeen: "Jos en minä saa jatko, niin pidän huolen, ettet sinäkään!" Niin, sen verran vaikutusvaltainen tyyppi ilmeisesti oli, ehkä sillä oli sukulaisia päättäjissä, tms. No, mä en
Ja turhahan tässä oli sitten ruveta vetoamaan siihen, että tää työhän jatkuu, että tarvetta on, että eiks mun pitäs saada pitää tää homma. Sillä kun tuosta luottamusmiehelle sanoi, niin se vastas "No, kun sinä et ole tässä sijaistamassa nimenomaan tätä tehtävää, vaan se vakanssi on jossain muualla, ja se vakanssa tulee nyt lopetetuksi..."
Tollasta peliä pidetään kunnilla! Ja tuo "MINÄ PIDÄN HUOLEN; ETTET SAA SINÄKÄÄN!"
Olin toistakymmentä vuotta isossa firmassa hommissa asiantuntijana. Sitten tuli YT:t, sain potkut ja vartin aikaa poistua rakennuksesta. Kiitos.
Pukuherrat ilmoittivat, että tehdas suljetaan. Tehdas, joka tuotti voittoa joka vuosi.
Kiitos Atria.
Tekstiviestin lähettivät,jossa oli lopetuspäivämäärä
Vierailija kirjoitti:
Olin toistakymmentä vuotta isossa firmassa hommissa asiantuntijana. Sitten tuli YT:t, sain potkut ja vartin aikaa poistua rakennuksesta. Kiitos.
Niin, mikä ilmeisesti käytännössä tarkoitti että 6 viikon neuvotteluiden tuloksena työtehtäväsi lakkautetaan. Ei työvelvoitetta ja palkka juoksee seuraavat puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tekstiviestin lähettivät,jossa oli lopetuspäivämäärä
Oliko vieläpä perjantai-iltapäivä kun sait viestin?
Esimies kutsui palaveriin ja antoi tiedoksi irtisanomisen. Palaverista poistuttua esimies tiedotti että yyteet ovat päättyneet.
"Kun ehdit, niin tuu käymään tuolla mun toimistossa." 😂
No joo, vähän enemmän sanoja kuulin toimistossa, mutta tuossa vaiheessa se oli jo varma. Aamulla oli tosin ollut jo luppoaikaa, että olin "ihan varmuuden vuoksi" siivonnut pöytäni.
Lomautus kielii työn päättymisestä. Mielellään kyllä jo saisi tullakin muuta.
Olin lomautettuna, pomo soitti ja pyysi käymään. Arvasin syyn heti. Kysyinkin puhelun aikana koskeeko irtisanomista, mutta pomo alkoi änkyttään jotain.