Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Se siivoo, jota sotku häiritsee” - onko ok periaate?

Vierailija
22.12.2018 |

Olen nyt vääntänyt tästä yhden sinkkuystävän kanssa, joka on vakaasti sitä mieltä, että yhdessä asuessa ei voi ”pakottaa” toista samaan siisteyskäsitykseen kuin mitä itsellä on. Eli se siivoaa, jota sekaisuus ensimmäisenä alkaa häiritä. Toimiiko tää jollain oikeesti?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi asumaan ihmisen kanssa joka surutta sotkisi ja mä joutuisin siivoamaan. Mun mielestä menee ennenminkin niin että jokainen siivoaa omat sotkunsa.

Vierailija
2/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii 😊

Vierailija
4/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok, jos siisteyskäsitykset ei ole suunnilleen samanlaiset. Muuten toinen siivoaa ja toinen sotkee, tai siivoava luovuttaa ja molemmat elää koko asunnon tuhoavassa paskassa.

Vierailija
5/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt vääntänyt tästä yhden sinkkuystävän kanssa, joka on vakaasti sitä mieltä, että yhdessä asuessa ei voi ”pakottaa” toista samaan siisteyskäsitykseen kuin mitä itsellä on. Eli se siivoaa, jota sekaisuus ensimmäisenä alkaa häiritä. Toimiiko tää jollain oikeesti?

Ei ole ok vaan jokainen korjaa omat jälkensä.Tämä on kyllä todella monelle täysin vieras periaate.

Mun ex ajatteli tuolla tavalla, joten nyt saa viettää joulun just sellaisessa sikolätissä kuin itse haluaa. Itse vietän joulun siistissä kodissa nykyisen kumppanini kanssa. Toisten jälkiä en siivoa kun se ei toimeenkuvaani kuulu eikä moisesta ole sovittu enkä  huoli sottapyttyä kämppäkaveriksi.

Vierailija
6/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, ja sanon tämän sotkuisena ihmisenä. Ei ole ok olla parisuhteessa, jossa mennään vain toisen osapuolen ehdoilla.

Sellainen voi toimia, jossa sotkijalla on oma huone, joka on kaaoksessa, mutta se ei saa aiheuttaa minkäänlaista vahinkoa kiinteistölle muuten. Ei siis voi olla huonetta, jossa pidetään sataa kissaa tai annetaan seinien lahota. 

Vierailija
7/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu asiasta.

Jokainen siivoaa omat jälkensä, juuri näin.

Mutta jos toinen haluaa että imuroidaan ja pyyhitään pölyt reippaasti useammin kuin mikä riittäisi toiselle, ei se niin voi mennä että miehen pitäisi aina mukautua naisen tahtoon.

Vierailija
8/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä systeemi.

t. sottapytty

Vierailija
9/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD Normaalia ihmistä häiritsee sotku ja lika. Saastaiset sotkijat asukoon yksin tai keskenään.

Vierailija
10/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se toimii, mun ei ole koskaan tarvinut siivota. Kerran piti muuttaa kun olin puolivuotta sinkkuna. Siis siinä läävässä ei voinut enää elää.

Vierailija
11/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo riippuu asiasta.

Jokainen siivoaa omat jälkensä, juuri näin.

Mutta jos toinen haluaa että imuroidaan ja pyyhitään pölyt reippaasti useammin kuin mikä riittäisi toiselle, ei se niin voi mennä että miehen pitäisi aina mukautua naisen tahtoon.

Öh? Kyllä minun eksäni (olen heteronainen) kuvitteli minun mukautuvan hänen tahtoonsa vähän kaikessa. Suhde ei kestänyt kauan emmekä asuneet yhdessä todellakaan, mutta asia tuli ilmi ilman sitäkin.

Ex ei ole mikään väkivaltainen hullu, lähinnä vain itsekäs.

Vierailija
12/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Terkuin kaksi ihmistä kaaoksen keskellä.

Vierailija
13/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan toimi välttämättä. Nykyinen kämppis on todella sotkuinen, joten minä siivoan enemmän vaikka oikeasti vihaan siivoamista enkä itsekään ole mikään siisteyden perikuva. Mutta jos en heittäisi välillä hänen homeisia ruokiaan roskiin, niin tämä kämppä hukkuisi paskaan. 

Vierailija
14/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii 😊

Eli sinä siis odotat että aina joku toinen vie sen roskapussin tai tiskaa tiskit?

Vierailija
15/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin toimii. Ei olisi kohtuullista, että toinen joutuisi jatkuvasti tekemään Glorian koti -siivouksia vain sen takia, että toisella on henkisiä lapsuuden traumoja, joiden vuoksi koti ei saa näyttää asutulta. Meillä on onneksi sama siisteyskäsitys, joten kumpikin tähtää siihen samaan rentoon tasoon.

Vierailija
16/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkkuystäväsi kanssa samaa mieltä. Jos minua ei häiritse se, että kaapin ovessa on sormenjälkiä, niin miksi minun pitää niitä pyyhkiä pois? Normaaliin toisen kunnioittamiseen kuuluu se, että ei tahallaan sotke ja siivoaa aina omat jälkensä, mutta en todellakaan ryhdy moppaamaan joka päivä vain siksi, että toisen mielestä niin kuuluu tehdä, koska hän näki pölyhiukkasen.

Se siivoaa, jonka mielestä pitää siivota ja jos on aina siivoojana, niin kannattaa pohtia, onko tuo toinen minulle se oikea.

Vierailija
17/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimii 😊

Eli sinä siis odotat että aina joku toinen vie sen roskapussin tai tiskaa tiskit?

Ei, kun minä vien roskat ja tiskaan, ja teen kaiken muunkin. Ei tuosta koirasta oikein ole siivoamaan, imuriakin vähän pelkää.

Vierailija
18/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisesta sotkun määrästä puhutaan. Sellaiseen kaaoskasaan en suostuisi, mutta tavarat vähän hujallaan ei haittaa.

Vierailija
19/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen käsitys että vain se siivoaa, jota sotku häiritsee niin eiköhän olisi parasta asua eri asunnoissa, jos yhteistä siisteystasoa ei voida päättää. 

Vierailija
20/50 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy tämä sillä ehdolla jos otetaan käyttöön myös ´´se tekee ruuan jolla on nälkä ja se leipoo joka haluaa pullaa´´.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme