Onko teillä vielä ruokakauppakeikkaa tiedossa ennenkuin joulu voi alkaa?
Meillä on, tänään käytiin Prismassa isommat ostokset ja huomenna FoodmarketHerkusta kinkku, kalat ja lanttulaatikko. Kirjakaupasta käyn itselleni joululahjakirjan ja siinäpä se kai sitten onkin, seur päivät kotoilua, saunomista ja jouluruokia/herkkuja.
Kommentit (39)
Tänään kävin mutta osa tuotteista oli loppunut, joten nyt vielä uusi reissu. Illalla olisi taatelikakun leipomista tiedossa.
Vielä täytyy käydä ruokaostoksilla esim. huomisen ruoka sekä nopeasti pilaantuvia, kuten kala ja tuore leipä, salaattiainekset jne. Juomatkin puuttuu ja maitoa tarvitaan lisää mm. riisipuuroon.
Siivous vielä tekemättä. Ihan normi imurointi, en koskaan jynssää kaappeja tai nurkkia jouluksi.
Ja illalla paketoin. Huomenna teen laatikot ja kinkun.
Mutta kivasti se näinkin sujuu. Kuuntelen joululauluja ja juon glögiä. Illalla myöhään käyn ruokaostoksilla ja yöllä paketoin, kun muut nukkuvat. On jo joulufiilis. Meille se ei tule puhtaista ikkunoista tai kaapeista vaan yhdessää olosta ja tunnelmasta ja hyvästä ruoasta.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Rusinoita mustarastaille ja oraville 🕊🦅🐿💕
Pilkotko rusinat? Olen lukenut, että pitäisi. Se on aika iso ja tahmea pala linnun kurkkuun. Luonnon marjatkin ovat isoja, mutta paljon vetisempiä.
Vielä ei kannata mennä minnekään, ellei kyse ole ihan perusostoksista. Aattona rupeaa olemaan jo joulutavaraa tarjouksessa.
T.Lidl-mies.
Menen äidilleni perheeni kanssa. Täytyy huomenna kysellä, mitä ruokia tuotaisiin. Luulen, että kalat ja juomiset puuttuu vielä ainakin. Lahjat on ostettu ja huomista varten pakattu. En taida jaksaa kehitellä stressiä, nautin vain.
Ei ole vielä jouluruokia ostettu. Tänään ehkä mennään illalla miehen kanssa, kun ruuhkahuippu ohi tai huomenna heti aamulla. Toivottavasti katajanmarjasilakkaa, tuore juhlakinkku ja mätiä vielä saatavilla. Ne ovat välillä olleet kortilla ja löytyneet toisesta tai kolmannesta kaupasta.
Piti mennä jo tänään, mutta mies kävi jouluostoksilla ja se vei neljä tuntia! Lasten lahjat on jo ostettu eli en tiedä mitä hän siellä pyöri niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei kannata mennä minnekään, ellei kyse ole ihan perusostoksista. Aattona rupeaa olemaan jo joulutavaraa tarjouksessa.
T.Lidl-mies.
Mä olen joskus käyttänyt tätä taktiikkaa, mutta usein jouluaattona on jo jotkut tuotteet loppu meidän lähikaupassa ( Lidl ).
No en vietä mitään joulua, niin ei ole näitä paineita. Korkeintaan kirkossa voisin käydä. Käyn yleensä päivittäin kaupassa tai ainakin joka toinen päivä.
Ei. Kävin eilen suurimman osan ja mies haki vielä kalat, leivät, hedelmiä jne tänään.
Maanantaina käyn. Nyt en jaksa mitään. Ehkä siivoan huomenna, ehkä en.
Kävin jo päivällä Prismassa. Sieltä oli raaka punajuuri loppunut kuten samoin ulkomaiset suklaakonvedit joita halusin ostaa. Pandan Juhlapäivänkonvehditkin näytti olevan melkein loppu, taisi niitä olla vielä 3 jäljellä vaan. Jotkut tuotteet myydään loppu ja sitten on vaan eioota jäljellä....
Vielä huomenna haen jotain pientä mutten ikinä ole näistä stressiä ottanut. Ihan rauhallisin mielin siellä kaupassa käyn, minulla ei ole kiirettä.
Kävin eilen ja mies haki esim.kalat tänään. Huomenna savustetaan. Ei pitäisi enää olla menoa. Muutenkin kaikki hyvällä mallilla.
Joka päivä on joku kauppa auki nii eipä tarvi ruokaa hamstrata parin joulupäivän takia viikkokausiksi. Moni suomalainen tuntuu näin tekevän juhlapyhien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Aattona vielä tuoreet kalat ja jos jotain muuta vielä puuttuu.
Itse en koskaan ostaisi "tuoretta" kalaa maanantaina. Ihan vaan siksi että se kala ei ole tuoretta.
On. En vietä joulua, huomenna pitäisi hakea työeväät ja välipalatarvikkeet välipäivien yli... Joulu menee siis töissä
On, pitää hakea ruokaa. En pysty kantamaan monen päivän ruokia yhdellä kertaa.
Meillä kaupassa oli ei oota jo viime viikolla. Kaikki parhaimmat herkut oli jo ostettu ja muutama laatikko sekä soseputkuja oli pakastimessa. Juurekset olivat lopussa. Ostin ennakoivasti jo voita ja kermaa sekä tietenkin voitaikinaa tähtitorttuja varten.
Piti olla ajoissa, mutta ei; vieläkin uupuu jotain. Tässä nyt menee jonkun aikaa ennenkuin voi lähteä ostoshelvettiin. Lapsenlapset hoidossa, kun vanhempansa ovat ostoksilla. Karjalanpaisti uunissa ja piirretyt pyörii mukuloille.