Ottaako yhteyttä exään vaiko ei?
Haluaisin ottaa exääni yhteyttä ja jutella hänen kanssaan. En vain "uskalla" ottaa yhteyttä.
Olimme yhdessä 15 vuotta sitten. Olin silloin ihan eri ihminen kuin nyt. Nuori, hölmö, vastuuton ja todella huono kumppani sen myötä. Loukkasin suhteemme aikana silloista puolisoa pahasti monta kertaa. En fyysisesti mutta henkisesti. Lopulta erosimme emmekä ystävinä. Meillä oli yhdessä myös paljon hyvää. Olimme todella hyvät ystävät ennen kuin ongelmat alkoivat. Ero oli minulle vaikea vaikka itse tein päätöksen erosta. Ero opetti ja muutti minua paljon heti ensimmäisten vuosien aikana. Nyt olen ollut pitkään jo uudessa suhteessa ja olen onnellinen, meillä menee hyvin.
Olen hävennyt erosta asti omaa käytöstäni. Tämän myötä koko mielikuvani nuoruuden ajoista on negatiivinen. En halua muistella niitä. Tuntuu pahalta toisen puolesta ja haluaisin hyvittää kaiken jotenkin. En vaan tiedä mitä voisin tehdä. En ole halunnut ottaa yhteyttä koska tiedän hänen olevan onnellinen enkä halua palauttaa mieleen mitään negatiivista menneisyydestä.
Haluaisin vain hänen tietävän että ole pahoillani ja toivon hänelle kaikkea hyvää.
Kommentit (13)
Voit ainakin ensimmäiseksi yrittää pahoitella asiaa.
Jätä nyt ihmeessä hänet rauhaan. Sinun hyvittämisiäsi hän varmasti kaikkein vähiten kaipaa.
Et ota koska tuskin muistelee sinua enää.
Mitäpä tuota enää jauhamaan. Olet tehnyt, mitä tehnyt. Anna exäsi olla rauhassa ja jatkaa elämäänsä edelleen.
Jotkut tällaiset "hyvittäjät" jää sitten odottamaan, että kohde antaisi anteeksi, ja sitten itse saisivat puhtaan omantunnon. Jos kohde ei anna anteeksi, siinäkin tapauksessa kiusaaja kokee syyn olevan siinä toisessa. Jos sanotte "anteeksi", älkää jääkö odottamaan toisen reaktiota.
Minua on eksä satuttanut nuoruudessa ja ei voisi vähempää kiinnostaa onko hän pahoillaan. Jos ottaisi yhteyttä, en kokisi tarvetta vastata.
Erostanne on 15-VUOTTA. Anna olla.
"Hei, Sanna tässä! Tajusin olevani hirveä p**kapää sinua kohtaan taannoin ja kadun tekojani syvästi. Otin opiksi virheistäni ja olen unelmakumppani nykyiselleni, jonka kanssa meillä menee ihanasti. Meneekö sinullakin hyvin, olisi kiva tietää aiheuttiko per seilyni sinulle pidempää tuhoisaa kierrettä, vai selvisitkö hyvin?"
Eksäsi on jo jatkanut omaa elämäänsä aikoja sitten. Tee sinä samoin.
Exäsi tuskin edes muistaa sinua, eli anna olla. Ainakin naiset unohtavat exät silmänräpäyksessä eivätkä vihaa mitään yhtä paljon kuin takertujia jotka ottavat yhteyttä vuosien jälkeen.
Jos oikeasti mietitään tarkkaan, niin sinä haluat tässä syyllisyydentunteetasi pois, et niinkään vieläkään ajattele sen ex kumppanisi tunteita paljoa. Mielestäni olisi parempi, että jätät hänet rauhaan varsinkin jos ette ole 15 vuoteen jutelleet tai olleet tekemisissä.
Mulla exien tunnontuskien varalta kaikki tiedot ei-julkisia. En todellakaan toivo ainuttakaan yhteydenottoa mistään syystä.
Ihan oikein puntaroit asiaa. Kaikki tekee virheitä.