Exäni meni meidän 19 vuoden suhteen jälkeen kihloihin 3 kk:n päästä!
Siis kolmen kuukauden päästä meidän erostamme. Tapasi tämän naisen heti erottuamme. Kestääköhän onni ja autuus?
Kommentit (83)
Jagex kirjoitti:
Mulla 17 vuoden suhde takana, 4 kk virallisen eron jälkeen tapasin uuden. Tosin käytännössä ero oli tiedossa jo vuoden. Nainen siis jätti,masennuksensa ja itsetunto-ongelmiensa takia.
Ihan hyvältä tuntuu. Kaikenlaista säätäjää sitä tinderissä tuli katseltua, mutta nyt löytyi tosissaan oleva tyyppi, mutta kyllä siinä kesti! Myös velkainen omakotitalo hänellä on asia jonka lasken positiiviseksi. Ei sitä miestä olla hankkimassa ihan vain tapailu takia, vaan tositarkoituksella🙂
Tosi rakkautta eikö niin.......
Älä nyt ala samanlaiseksi, kuin mieheni exä. Hän on tarkkaillut ja udellut meidän elämäämme 13 vuotta. Me menimme naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkeen ja muutimme asumaan yhteen lähes heti.
kun he ovat kituuttaneet huonossa suhteessa, niin se eron käsittely on voinut alkaa jo ennen eroa, myös toipuminen ja faktojen myöntäminen.
Ei se silti sitä tarkoita, ettei noin pitkässä suhteessa olisi ikinä ollut tunteita.. Kaipa sinullekkin oikea löytyy ja tunnet sen heti. Toki joillakin alkuhuuma hyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä väitti, että vika on AINA molemmissa, jos tulee ero. Ei se kyllä aina niin ole, koska jos toinen tekee kaikkensa suhteen eteen ja toinen on narsisti ja pettää toisen tietämättä, esittää että kaikki on hyvin, vaikka ei olekaan niin kyllä se toinen silloin on vaan syyllinen. Silloin kyllä ongelma siiretyy myös pettäjän seuraavaan suhteeseen, koska pystyy esittämään sellaista valhetta - ei ole omaa tuntoa siis.
No ei siinä tarvitse olla narsistikaan. Tuore eksäni vain lipui pois, vaikka minä olin edelleen normaalisti mukana. Lienee kyllästyi tai alkoi pitää itsestään selvänä. Lakkasi panostamasta.
Ei välttämättä laastari, minä löysin uuden kumppanin 1kk eron jälkeen. Miehen erosta oli 3kk. Molemmilla rakkaudeton pitkä liitto takana. Saatiin vaikka mitä kommenttia, kun muutimme heti yhteen ja kihlauduttiin. Tää on ollut nyt 10 vuoden "laastari", lapsia 2 ja hyvin pyyhkii edelleen. Ap:lle neuvoksi, jatka sinäkin ihan sitä omaa elämääsi, exäsi asiat eivät enää kuulu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex:äsi elää nyt uutta nuoruuttaan. Aika hoitaa ja tekee tehtävänsä. Nuo ovat vasta ns. honeymoon, eli lemmekkäässä vaiheessa. Odota rauhassa. Arki koittaa ja kiiltokuvamainen hohde rapisee. Luultavasti nuori morsian saa pian tarpeekseen ja etsii itselleen oikean adoniksen.
Siis että mitä pitäisi odottaa rauhassa?? Sitä että exän uusi suhde kaatuu ja exä ryömii takaisin? Vai mitä häh?
Odottavan aika voi olla pitkä. Katkeruus siitä seuraa. Paras, kun yrittää vaihtaa ajatukset pois tuosta ja keskittyä omaan elämään ja elämän paremmaksi laittamiseen.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Seitsemän vuoden kihloissaolon jälkeen jätti yxkax. Naimisiin meni puolen vuoden sisällä. Uusi nainen sitoi heti vauvalla itseensä. Saivat kolme poikaa ja kaikilla heillä on ne nimet ja jopa toiset nimet, mitkä olimme jo valmiiksi suunnitelleet yhteisillemme. Edelleen ovat naimisissa.
"Sitoi heti vauvalla itseensä?!" Jospa heitä sitoi rakkaus! Exäsi ei halunnut perhettä sinun kanssa, vaan toisen kanssa.
Tuttavat meni kihloihin heti kun ero entiseen vaimoon oli selvä. Nyt ovat olleet yhdessä 19 vuotta, tuntuuvat onnelliselle pariskunnalle ja 3 lastakin siunaantui. Ex edelleen katkera ja yrittää jo aikuisten lasten kautta aiheuttaa harmia pariskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Toiseen suhteeseen suoraan sännätessä on riski, että ei ole mielessään käynyt eroa ja suhdetta läpi, sitä miksi se päätyi eroon ym. On siis iso riski toistaa samat virheet uudessa suhteessa. Olennaista on myös miettiä, millainen puoliso itse on ollut. Toki voi olla, että ex on jo pitkään miettinyt parisuhdettanne, ennenkuin lähti.
Sinulla on mahdollisuus käydä ero rauhassa läpi, ja tehdä niitä asioita, mistä nautit. Olla hetken itsekseen.
Hohhoijaa. Jokainen ihmissuhde on erilainen. Tuo ”toistaa samat virheet”- juttu on kyllä suurta p*skaa. Sen toisen ihmisen kanssa elo voi näet olla ja onkin ihan toisenlaista.
Uskon, että tässä on ihan oikeasta rakkaudesta kyse. Entinen miehesi rakastaa tätä uutta kumppaniaan, eikä sinua valitettavasti.
On helppo sanoa, että unohda heidät, ja jätkä matkaa. Mutta ajattele tätä kautta: Kuinka monta vuotta itselläni on mahdollisesti vielä aikaa jäljellä, ja mihin haluan vuodet kuluttaa? Nyt kun ette ole enää te, vaan sinä, niin voi olla joissain asioissa ihan hyvällä omalla tunnolla itsekäs. Tsemppiä matkaan ap.
Yksi minun eksistäni (suhde, jota häpeän yli kaiken monestakin syystä :DDD, se oli niin väärin ja ällöttävää ja kaikkea, mutta olin silloin niiiiiin nuori)
Niin tämä henkilö on AINA kaikkien kanssa kihloissa, mutta ei ikinä naimisissa :D. Ei ole muutenkaan maailman fiksuin tyyppi.
Tuleehan tollaisesta aika hölmistynyt olo, ikäänkuin kanssani vietetty aika olisi ollut turhaa, kun "se oikea" on odotellut koko ajan muualla. Meni sitten exä heti kihloihin, naimisiin tai olisi jo muksu tuloillaan, kun minun kanssa ei halunnut mitään näistä.
Se mies, joka Kaffebullasta pääsee eroon joko kuolemalla tai eroamalla, on lottovoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä nyt vain tuppaa olemaan tunteet. Jos toinen jättää perhee esimerkiksi toisen naisen/miehen takia, niin on ihan ymmärrettävää, että se jätetty osapuoli tuntee surua ja tuskaa. Siinä tilanteessa on aika vaikea olla tyyni ja rauhallinen. Kukaan ulkopuolinen ei myöskään voi väittää tietävänsä, miksi joku pettää/jättää/eroaa, ei kukaan, sen tietää vain eroava pariskunta itse. Jokaikinen ihminen , jolla on järkeä päässä ja ajattelee kuin aikuinen, eikä keskenkasvuinen teini, osaa jo siinä vaiheessa, kun parisuhde laimenee keskustella sen puolisonsa kanssa tilanteesta . Se on erittäin raukkamaisen ja itsekkään ihmisen toimintaa, että katsotaan uusi kumppani valmiiksi tai pidetään varalla, kun itse pidetään hauskaa. Ero ei ole koskaan helppo, varsinkaan jätetylle ja sen tietää vain sellainen joka on joutunut raskaan ero käymään läpi. Isossa osassa eroista ei kuitenkaan ole kysymys mistään alkoholismista tai väkivallasta. Kyllä se suurin syy on kyllästyminen ja kuvitellaan, että se ruoho on vihreämpää siellä toisella puolen., eikä edes vaivauduta yrittämään parantamaan sitä olemassaolevaa. Arki tulee ihan jokaikiseen parisuhteeseen, myös niihin uusiin.Parisuhteen huonosta tolasta ei myöskään voi koskaan syyttää vain toista, kyllä siinä on ihan molemmat osapuolet toimineet väärin.
Tää oli omalla tavallaan niin typerä ja naiivi kirjoitus, että kylläpä harmittaa että näin ajattelevia ihmisiä ylipäätään on. Joskus mietin onko tämän tapaisia kirjottelevilla ihan kaikki kunnossa tai mitään kojemuspohjaa mistään?
Suhteen kesto ei kerro mitään sen laadusta. Parempihan se on erota kuin kärvistellä huonossa suhteessa, jonka ongelmia ei pystytä tai osata ratkaista. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jokaiseen suhteeseen koittaa arki ja aina tulee eteen jonkinlaisia ongelmia tai ristiriitatilanteita. Se rakastumisen huikea tunne kestää suunnilleen 2 vuotta, sen jälkeen toista pitää valita rakastaa. Mielestäni siinä vaiheessa, kun toisesta alkaa tuntua että ei halua olla suhteessa enää, tunteita ei enää ole, niin se pitää sanoa suoraan eikä roikottaa toista, mennä seläntakana ja valehdella.
Ihmiset eroavat ja menevät yhteen niin monista eri syistä ja lähtökohdista. Joku etsii jatkuvasti sitä uuttaa huumaa, toisella on joku ikä- tai muu kriisi päällä ja kolmas vilpittömästi kokee sen elämänsä suuren rakkauden.
Teidän suhde on ollut exäsi mielestä ohi jo aikoja sitten. On voinut olla jo aiemmin flirttiä tai muuta sen uuden kumppanin kanssa.
Pääasia kuitenkin on että teidän suhde on ollut tuomittu jo kauan sitten. Turha kytätä exän tekemisiä ja elätellä toiveita sen paluusta. Takaisin se ei ole tulossa, kävi sille sitten hyvin tai huonosti nykeisessä suhteessa. Aika mennä eteenpäin kultapieni..
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan tollaisesta aika hölmistynyt olo, ikäänkuin kanssani vietetty aika olisi ollut turhaa, kun "se oikea" on odotellut koko ajan muualla. Meni sitten exä heti kihloihin, naimisiin tai olisi jo muksu tuloillaan, kun minun kanssa ei halunnut mitään näistä.
No mieti, jos olisi halunnut.
Nokitan: Miehen muikkeli on raskaana, 18 vuoden avio. Onkin kuulemma kouluaikainen heila!