Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko karppaus niin pyhä asia, ettei edes joulupöydässä

Vierailija
21.12.2018 |

voi syödä lanttulaatikkoa sun muita tarjoomuksia? Ei ymmärrä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ketoosiin pääseminen olis työlästä ja ikävää päivän hiilaritankkauksen jälkeen? Eiköhän ne päivässä poistukin. Syö vaikka reippaammin seuraavana päivänä kaikkea muuta kuin hiilareita. Ja ei, en halua tapella, kun kiinnostaa.

Ketoosiin pääsee nopeasti takaisin jos on ollut kuukausia ketoosissa. Isompi ongelma on se että hiilaritankkauksesta tulee helvetin huono olo jos niitä vetää yhtäkkiä ison määrän.

Vierailija
22/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se karppaaja voi syödä joulupöydässä lohta ja lihaa?

Inhoan kaikkia joululaatikoita ja rosolleja. Teen aina vihreän salaatin noiden sijaan.

Joululeivonnaiset olis mun kompastuskivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulupöydässä pitää vahtia, mitä muut syö ja jättää syömättä? Itse vietän joulun vähän rennommissa merkeissä, en vahdi toisten syömisiä.

Ai ajattelit mukavaa joulua missä ei kytätä ja arvostella? Hävytöntä.

:D

Tämmönen raisu ajatus tuli mieleeni. Sori siitä, en halunnut pahoittaa kenenkään mieltä. Varsinkaan niiden, joiden mielestä mielen pitää pahoittua jostakin, muuten ei ole normaali olo.

Vierailija
24/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ketoosiin pääseminen olis työlästä ja ikävää päivän hiilaritankkauksen jälkeen? Eiköhän ne päivässä poistukin. Syö vaikka reippaammin seuraavana päivänä kaikkea muuta kuin hiilareita. Ja ei, en halua tapella, kun kiinnostaa.

Ketoosiin pääsee nopeasti takaisin jos on ollut kuukausia ketoosissa. Isompi ongelma on se että hiilaritankkauksesta tulee helvetin huono olo jos niitä vetää yhtäkkiä ison määrän.

Itsellä keho vastustaa ketoosiin siirtymistä hyvin sinnikkäästi. Mies pääsee siihen verrattain helposti ja nopeasti, kun minä kärvistelen täysin samalla ruokavaliolla monta päivää pidempään. Ja lipsahdan ketoosista pois jos edes vilkaisen tomaattia.

Vierailija
25/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole enää ketokarppaaja, mutta silloin kun olin  niin ei mulle ollut mikään iso ongelma esim. juhlissa poiketa dieetistä ja palata takaisin. Ei tullut huono olo yhtäkkisestä hiilarisyönnistä, ja toisaalta 2-3 päivää "ruodussa" niin olin taas ketoosissa. Yksi päivä siinä ehkä oli semmoista aika huonoa, jatkuvasti nälkäistä ja päänsärkyistä oloa mutta kyllä mulle hyvät juhlat sen arvoiset oli. Tämä lienee kuitenkin yksilöllistä, joillain voi mennä kauemman päästä ketoosiin eikä sitä varmaan halua esm. viikon paskaa oloa yhden illan syömingeistä. 

Erityisesti ne, joilla on repsahdustaipumus, voivat tehdä viisaasti kieltäytyessään hiilariherkuista myös jouluna. Mulle se ei olltu koskaan ongelma, mutta tiedän ihmisiä, jotka jos sallivat itselleen päivän kaikkea yleensä "kiellettyä", niin se helposti jatkuu seuraavana päivänä, ja seuraavana, ja sitten luvataan että huomenna tämä loppuu vaan ei lopukaan.

Vierailija
26/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se karppaaja voi syödä joulupöydässä lohta ja lihaa?

Inhoan kaikkia joululaatikoita ja rosolleja. Teen aina vihreän salaatin noiden sijaan.

Joululeivonnaiset olis mun kompastuskivi.

Voi syödä, mutta ilmeisesti joku sitten kovin pahoittaa mielensä jos ei syö ihan kaikkea mitä pöydästä löytyy.

Vierailija
27/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva, kiitos 25, tällaista vastausta hainkin takaa. Taidan nyt sitten panna ranttaliksi joulun kunniaksi.

Vierailija
28/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vhh ruokavaliolla ja otin juuri herkulliset lanttulaatikot uunista. Ilman siirappia ja kurppujauhoja ovat minulle ok. Pidän jouluna myös hiilarit vähissä, koska liikahiilarit aiheuttavat minulle tosi huonon olon. Ihana tietää, että herkuttelen koko joulun kaikella tekemälläni vatsan täyteen, mutta ilman turvotuksia tai ähkyjä tai makean tuomaa pahoinvointia! Myös suu on tottunut aistimaan vähäisenkin makeuden. Jokin normi sokeripulla varmaan yököttäisi makeudessaab.

Vierailija
29/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ketokarppaa mutta kenelläkään ei ole mitään asiaa kommentoida siihen mitä syön ja mitä en.

Jaa no, juhlien emäntänä olis kyllä vähän etukäteen kivaa tietää, jos ruokavieras ei syö hiilareita.

Vierailija
30/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä saa syödä mitä haluaa?

Vierailija
31/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee karpatessa maha pahasti sekaisin kaikesta, jossa on jotain jauhoperäistä tai paljon hiilaria. En halua viettää jouluani maha sekaisin vessassa kärsien. 

Vierailija
32/38 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketokarppaa. Seilaan ala- ja hyväkarpin välillä. Pääpaino alakarpissa eli alle 60g hh per vrk. Jouluna nostan hh:n määrää.

Syön: perusteellisesti rasvattua riisipuuroa voisilmällä. Heikkilän luumutorttuja. Vhh reseptillä tehtyjä lanttu- ja porkkanalaatikoita. Pottuvoita. Salaatteja, hapankaalia, rosollia. Kinkkua, karjalanpaistia. Suklaata! VillaHakkarin suklaakakkua. Gluteenitonta kääretorttua lakkatäytteellä. Leipäjuustoa ja lakkoja. Luumurahkaa. Juustoja ja viinejä.

Eikä noita kaikkia pysty yhden päivän aikana syömään. Joka päivä vähän eri herkkuja.

Karppaus on mulle elämäntapa, jota on helppo noudattaa joka päivä.

Vierailija
33/38 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ketokarppaaja voi lanttulaatikkoa syödä. Riippuu miten se on valmistettu. Jos siinä on vain lanttua, voita ja mausteita niin se on hyvinkin karppia. Siihen sivuun sitten lihaa ja kalaa ja salaatteja.

Mulla "ongelma" on siinä, että syön yleensä vain kahdesti päivässä. Jouluna pitäis syödä yötä myöten. No syön kuitenkin vain kahdesti myös jouluna.

Vierailija
34/38 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vhh ruokavaliolla ja otin juuri herkulliset lanttulaatikot uunista. Ilman siirappia ja kurppujauhoja ovat minulle ok. Pidän jouluna myös hiilarit vähissä, koska liikahiilarit aiheuttavat minulle tosi huonon olon. Ihana tietää, että herkuttelen koko joulun kaikella tekemälläni vatsan täyteen, mutta ilman turvotuksia tai ähkyjä tai makean tuomaa pahoinvointia! Myös suu on tottunut aistimaan vähäisenkin makeuden. Jokin normi sokeripulla varmaan yököttäisi makeudessaab.

Joo. Kun suu karppiintuu, happamat marjatkin maistuu sopivan makealta. Söin viikolla mandariinin ja hui miten makeaa se oli kun ei ole pitkään aikaan syönyt. Ihan kuin olisi syönyt jotain marmeladia.

Vierailija
35/38 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin karppaus on elämäntapa ja suosin automaattisesti vhh ruokia, mutta tilanteen mukaan syön muutakin ja palaan sitten taas omaan ruokavaliooni. Lanttulaatikosta pidän, joten sitäkin kyllä söisin. Makeat jälkiruuat jättäisin sen sijaan väliin, koska olen tottunut pois niistä ja ne maistuvat liian imeliltä. Juustot olisivat hyvä vaihtoehto.

Vierailija
36/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas mitä typeryyksiä edellisvuosien jouluina on märisty. Varmaan nyt kelpaisi se nirso laihduttaja joulupöytään JOS JOULU TULISI SITTENKIN.

Vierailija
37/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässä ja yleensäkin juhlapöydässä on montaa herkkua siksi, että kaikille on jotain. Ei ole tarkoitus, että syödään kaikkea, jos ei halua.

Vierailija
38/38 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ruokia olisi pakko syödä, jos ei halua? Jos ei halua syödä jouluna laatikoita, niin ei niitä tarvitse syödä. En mäkään vegaanina syö kinkkua jouluna, koska en halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä