Kysely: mikä teitä ahdistaa eniten joulussa?
Kommentit (51)
En pidä siitä, että joulua juhlistetaan materialla kun niin moni köyhä elää niukkaa, yksinäistä joulua.
Uutena vuotena rakettien ampuminen ilmaan suorastaan ketuttaa. Rahat voisi käyttää viisaammin.
Ei nykyään mikään. Teen mitä haluan ja olen oikein tyytyväinen oman pienen vaatimattoman jouluni viettäjänä. :)
Edelliseltä sukupolvelta siirtynyt ja ilmaan piirtynyt jouluahdistuksen perinne. Äitini teki velvollisuudentuntoisesti joulun perheellemme, vaikka ei halunnut sen kummemmin joulua kuin perhettäkään.
Musta kans se teatteri. Mieluiten viettäisin joulua ihan yksin enkä kaipaisi mitään rekvisiittaakaan. Yhtenä vuonna ompelin jotain suurempaa käsityötä, olisikohan ollut käsilaukku? Jotain vastaavaa kaipaan vieläkin.
Anoppi ja sen ylimitoitetut odotukset.
Se, että sitä on "pakko" viettää. Ja Joulua ei pääse pakoon mihinkään. Sitä tyrkytetään joka puolella!
Öööö... mitä tarkoitat liskoihmisillä?
Katso kuva ja hämmästy, näitä liikkuu keskuudessamme yllättävän runsain mitoin:
https://vignette.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/8/89/Ghrath.jpg/…
Perkeleellinen pimeys joka jatkuu ja jatkuu ja syö ihmisen sisältä päin. Jouluna kaikki se mustuus tiivistyy syövyttäviksi pisaroiksi sielun vereslihaan. Kaamos, saatana!
Miniä. Se tulee taas haukkumaan ja nyrpistelemään. Mikään ei kelpaa, ei ruuat, ei lahjat, ei lapsen lahjat. Teemme kaiken väärin.
Omat aikuiset lapset ja niiden iänikuiset odotukset ja vaatimukset joita en henno ampua alas.
Ja epäilen vahvasti että en ole ainoa ikäryhmässäni joka tuntee näin.
Aikoinaan ahdisti suuren, vanhan talon siivous.
Kusipäinen vanhempi. Parempi olisi kun kuolisi jo pois, mutta pakko teeskennellä toistaiseksi.
Yksinäisyys. Mulla on iso perhe, mutta kaikilla oma perhe jo, paitsi mulla. Kukaan ei kutsu viettämään joulua heidän kanssa, enkä viitsi tuppautuakaan. Joinain jouluna olen kysynyt että mitä tekevät, ja vastaus ollut aina sellainen ettei edes viitsi jatkokysymyksenä kysyä mitään.
Ystävät jotka ovat sinkkuja menevät perheidensä luo.
Se, että kuntosalin ryhmäliikunnatkin menee noin kuukaudeksi toiseen suppeampaan aikatauluun, vaikka koko joulu vain 3 päivää. Kaikkeaa muutakin kyllä sotkee, esim. yhden kahvilan neljän päivän kiinniolo, jossa käyn päivittäin juomassa kahvin.
Teeskentelyn pakko muiden vuoksi ettei pilaa fiilistä. Se on karuinta.