Te, joilla on ollut ongelmia miehen sukulaisten ja ystävien kanssa
Eli siis tarkoitan näin, ettei suku tai ystävät ole hyväksyneet ensimmäisestä tapaamiskerrasta lähtien. Tuliko mitään perusteluja? Miten sinua kohtaan käyttäydyttiin?
Itsellä nyt vähän sellainen ongelma :( kävimme kylässä miehen vanhemmilla ensimmäistä kertaa ja minua kohtaan oltiin hyvin väheksyviä. Ei kysytty mitään ja minun kysymyksiin vastattiin jotenkin todella kylmästi. En todellakaan ole itsekään mikään suuna päänä puhuja, vaan vähän varautunut, mutta omaan kuitenkin perus käytöstavat. Huomasin heti miehen äidin naamasta sellaisen inhon ja katsoi aina vaivihkaa miestään, jos minä puhuin jotain. Mies vastasi "ne nyt vaan on tollasia".
Myös miehen kaverit ovat ottaneet minua vähän huonosti vastaan... Viikonloppuna kävimme ajelemassa ja pysähdyttiin yhden kaverinsa luona, joka sitten lopuksi huikkasi "Kai sä sit "Matti" olet tulossa uutenavuotena sinne "Millan" luo"... En ole tiennyt mistään uv-bileistä ja ei minua sinne kai edes haluta. Mies tuohon vastasi, että joo on sellaiset bileet ja ei hänen tarvitse sinne mennä... Eli hän jättää vallan menemättä eikä käynyt edes mielessä, että voisi kysyä jos menisimme yhdessä...
Ollaan oltu puolisen vuotta yhdessä ja kaikki muu sujuu kyllä hyvin, mutta nämä miehen läheiset ovat kauhean kylmäkiskoisia. Rupesin myös miettimään, että salaako mieheni jotain minulta!?
Kommentit (26)
Voisiko olla että mies on ollut perheessään ja ystäväpiirissä sellaisessa pompoteltavan asemassa? Sellaisille ei haluta suoda omaa elämää, puolisoa jne. Eli ehkä syy ei ole sinussa vaan miehen lähtökohtaisessa asemassa lähipiirissään.
Vierailija kirjoitti:
Mies rupusakkiperheestä, appi ja anoppi molemmat ”elämänkoululaisia”.
Ei se kuitenkaan aivan tunnevamma ole, nimittäin tyttärenlapsia hyysää ja hoitaa ja osti tyttärelleen lahjaksi ison 130m rivitaloasunnon, maksoi liki 300 000. Poika ei saanut mitään. Että näin. Eikä ole provo, vaan totisinta totta :(
Aika rikkaita elämänkoululaisia
Nykyisen mieheni, jonka kanssa ollaan oltu naimisissakin jo kymmenen vuotta, suku ja kaverit ottivat silloin aikanaan vastaan ihan neutraalisti. Tulin hyvin nopeasti ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ja se olisi voinut olla heille aikamoinen ongelma, mutta jos oli, se ei näkynyt minulle asti. Välit on lämmenneet ja syvenneet ajan kanssa, ja välillä jopa ikävöin miehen puolen sukua.
Mutta kahden aikaisemman seurustelukumppanin kanssa ei ollut ihan samoin. Ehkä se tosiaan johtuu siitä, että olimme nuorempia ja elämät erilaisia. Näiden miesten vanhemmat oli molemmat mukavia, mutta kaverit ihan kamalia. Yksikin hermostui silmin nähden, kun minä tulin mukaan festareille, ja siellä kiukutteli ja mökötti ja lopulta sanoi ääneen, että miksi tuo sittisontiainen piti ottaa mukaan. Poikaystävä siitä toki hermostui, ja antoi tulla täyslaidallisen takaisin. Mutta minulle tuo oli ensikosketus siihen, että miehet ei tosiaan aina pidä minusta ja antavat sen näkyä: mulkoilua, päälle puhumista, nimittelyä, suoraa haukkumista. Se on edelleenkin joko/tai, ellei kyse ole työtilanteesta jossa kaikkien on osattava käyttäytyä: joko mies on ystävällinen ja mukava, tai sitten kyräilee jostain nurkasta kulmien alta ja näyttää siltä että haluaisi näyttää minulle keskaria. En ymmärrä.
Miehelläni on kouluajoilta naispuolinen harrastusohjaaja jonka kanssa on ollut yhteydessä vuosikausia. Hän asuu eri paikkakunnalla kuin me ja me kyläillään puolin ja toisin harvakseltaan. Tämä ihminen ei ole koskaan lämmennyt minulle. Hän on aina melko kylmäkiskoinen kohtaani. Mulla on ihan hyvät ja kohteliaat käytöstavat että siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Ollaan ihmetelty tätä miehen kanssa ja tultu siihen tulokseen että ilmeisesti tämän naisen mielestä meidän avioliitto on "pilannut" heidän ystävyytensä. Yhdessä ihmetellään ja vähän naureskellaan hänen käytökselleen. Ja ei, mistään heidän vanhasta suhteestaan ei ole kyse, heillä on n.
15 v iköeroa. Mies pystyy puhumaan mulle existään.
Olen ollut naimisissa 25 vuotta, eikä mieheni pieni suku
ole koskaan hyväksynyt minua. Halveksinta alkoi heti ensimetristä.
Olen tuikitavallinen, koulutettu ja urheilullinen nainen. Minulla on
laaja ystäväpiiri ja hyvät välit omiin sukulaisiin. Tämä porukka on
päättänyt kiusata minua koko tämän ajan, eikä mitään riitaa tms.
ole koskaan ollut.