Escitalopram lopetus/vieroitusoireet
Escitalopram actavista oon syönyt vähän vajaan vuoden verran. Nyt lopetin sen syömisen oma-aloitteisesti pikkuhiljaa vähentämällä. Viimeisen tabletin kyseistä lääkettä otin viime viikolla, ja nyt olo kuin krapulaisella. Sydämen syke jyskyttää päässä, huonovointisuutta, huimausta jne.
Meneekö nää vieroitusoireet kuinka nopeasti ohi? Vertaistukea?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Täysin paskaa on tämä lääke. Ei voi ymmärtää, miksi niin moni suostuu syömään tällaista kuraa. Niin hirveä pilleri kuin olla ja voi. Pysykää erossa!
Olen syönyt montaa kauheampaa lääkettä. Tää on kuin burana niihin verrattuna.
Olen ollut tuota lääkettä nyt ilman 2kk.
Vieroitusoireet eivät olleet pahoja.
Minulla lääke toimi hyvin. Sain paniikkikohtauksiin, ja söin vuosikausia 10 - 20 mg. Lopetin välillä ilman ongelmia, ja välillä kuormittavissa ja ahdistavissa elämäntilanteissa olen syönyt kuurin, ja tilanteen helpottaessa taas lopettanut vähitellen annosta pienentämällä. Ilmeisesti minulla on ollut uskomaton tsäkä tämän lääkkeen kanssa, sillä positiiviset vaikutuksekin alkoivat heti lääkkeen aloittamisen jälkeen. Tosin suuria seksihaluja minulla ei ole ollut lääkkeen aikana, mitä pidin ihan positiivisena vaikutuksena, kun ei ollut sopivaa kumppaniakaan. Tällä hetkellä minulla on yli kuusikymppiseksi varsin hyvä ja vireä seksielämä.
Luulin paljon pahemmaksi kuin mitä oli. Napsui päässä muttei mennyt tasapaino sen takia tai mitään. Napsui niin harvoin etten ehtinyt kuin huomioida asian.
Ei välttämättä tapahdu yhtään mitään. Ei voi tietää mutta osalla se ei tosiaan tunnu juuri miltään.